• Best Reviewed nov 2023
  • Test panel 8.6 dec 2023
Bekijk 1 andere uitvoering

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 11 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Denver DAB-18 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,1

p************@g******** 27-02-2024

instellingen werken slecht, vastzetten zenders idem dito

Geschreven voor: Denver DAB-18

Ik heb deze radio enkele dagen in mijn bezit.
Als je (te) veel vrije tijd hebt en veel geduld, zou je deze radio kunnen kopen.
Ik ben ruim een uur (tevergeefs) bezig geweest enkele zenders te programmeren; het bleef bij een (1) zender, waarbij het lukte.
Op het internet zie je ook diverse “uitdagingen”, met oplossingen die niet altijd werken.
Ik probeer het later nog eens en anders stuur ik de radio retour.

Pluspunten

• geluid
  • mogelijkheden

Minpunten

• instellen van voorkeurzenders slecht, c.q. onmogel

p************@g******** 27-02-2024

veel vrije tijd hebt en veel geduld,

Geschreven voor: Denver DAB-18

Ik heb deze radio enkele dagen in mijn bezit.
Ik probeer het later nog eens en anders stuur ik de radio retour.

Pluspunten

• geluid
  • mogelijkheden
  • batterijen

Minpunten

• instellen van voorkeurzenders slecht,
  • instellen van voorkeurzenders slecht,

Wim1148 22-12-2023
  • Product gekregen

Slechte bouwkwaliteit

Geschreven voor: Denver DAB-18

Heb deze radio gewonnen bij een radiospelletje en had daarom geen garantie. Toen ik de radio kreeg bleken de plastic bedieningsknoppen aan de voorkant vast te zitten waardoor deze radio niet aan kon worden gezet, niet kon worden ingesteld en ook niet kon worden bediend. Aangezien ik ervaring heb met het repararen van electronica en omdat er geen garantie op zat (omruilen geen optie) besloten zelf de nog splinternieuwe radio te fiksen. Daarbij viel mij vooral de slechte kwaliteit van de behuizing op. De behuizing van de Denver DAB-18 is grotendeels gemaakt van een goedkoop soort hout/board met kwetsbaar fineer aan de buitenkant. De gemonteerde knoppen, delen van het frontpaneel en het achterpaneel zijn van een goedkoop soort plastic gemaakt. Verder bleek er bij deze nieuwe radio al een (slecht gesoldeerde) voedingsconnector te zijn afgebroken en bleken de schroeven die de hele behuizing bijelkaar moeten houden niet te zijn voorgeboord of te zijn voorzien van tapgaten. De reden dat de bedieningsknoppen niet werken had te maken met een kapot stuk dubbelzijdig tape dat tussen de behuizing en een aantal switches op een printplaat (waarop de hele radio en versterkerunit was te vinden) was geplakt. Al met al gaf mij dit alles niet het idee dat deze radio erg degelijk is of is gemaakt voor een lange levensduur. Mijn vermoeden is ook dat de kwaliteitscontrole bij fabricage niet erg goed is geweest. Er zijn geen reserveonderdelen voor de Denver DAB-18 verkrijgbaar. Uiteindelijk heb ik mijn Denver DAB-18 met behulp van isolatietape, een soldeerbout en lijm toch weer werkend kunnen krijgen.
Uit een (werkende) Denver DAB-18 komt een nogal blikkerig en vlak geluid waarvan alleen het volume instelbaar is. De radio wordt als stereo radio verkocht, maar de luidsprekers zijn zo dicht bijelkaar gemonteerd dat daarvan weinig te horen is. Een toonregeling ontbreekt helaas. De ontvangst van zowel het FM als het DAB signaal is redelijk en de Bluetooth functie werkt. Het instellen van voorkeurzenders is nodeloos ingewikkeld. Vervelend naar mijn idee is ook dat het display altijd aan staat en niet is te dimmen. Deze naar mijn mening zeer middelmatige radio moet het vooral hebben van zijn retro uitstraling.

Pluspunten

• DAB en FM ontvangst

Minpunten

• bouwkwaliteit
  • geluidskwaliteit
  • verwachte levensduur
  • beschikbaarheid reserveonderdelen
  • display niet te dimmen

MirandaNL 11-12-2023

Denver DAB-18 - Uitstekende bluetooth radio

Geschreven voor: Denver DAB-18

Mijn ervaring na het testen van de Denver DAB-18 is er een van gemengde gevoelens, maar het is duidelijk dat deze radio zijn sterke punten heeft in bepaalde aspecten. Bij het uitpakken viel me meteen op hoe licht en compact de radio is, in tegenstelling tot wat ik had verwacht. Het instellen van de DAB-zenders was een fluitje van een cent, en ik kon genieten van een breed scala aan zenders, waaronder de bekende kerstkanalen.

Echter, tijdens het luisteren naar de DAB-zenders stoorde ik me aan de bekende DAB-pauzes. De verbinding viel de hele tijd eventjes weg, super irritant. Hoewel dit fenomeen bekend is bij DAB, lijkt het bij deze radio vaker voor te komen dan ik had verwacht. Uiteindelijk ben ik overgestapt naar FM en bluetooth, waar deze radio echt hartstikke geschikt voor is. De bluetooth-functionaliteit zorgt voor een naadloze verbinding en levert een uitstekende geluidskwaliteit op.

Nog wat andere pluspuntjes: de radio heeft een lange kabel en je hebt zelfs de optie om 'm op batterijen te gebruiken. De toegevoegde alarmfunctie is een handige extra feature. Ondanks de haperende DAB-verbinding ben ik tevreden over de radio, omdat de Denver DAB-18 uitblinkt als een uitstekende bluetooth radio met een leuk uiterlijk.

Pluspunten

• Bluetooth werkt goed
  • Instellen vd radio heel simpel & snel
  • Veel zenders om uit te kiezen
  • FM werkt prima

Minpunten

• DAB valt constant weg

Wema 05-12-2023

Schattig retro radiootje met goed geluid

Geschreven voor: Denver DAB-18

We hebben deze radio mogen testen, de testperiode was voorbij voor we er erg in hadden. Hij hoort in ons huishouden. Wij hebben gekozen voor de grijze houtkleur en die is heel erg mooi. Het is een leuke kleine radio met een goed geluid. Het was even puzzelen ondanks de gekregen aanwijzingen hoe de zenders vast te zetten maar toch gelukt. De bluetoothfunctie is erg favoriet omdat je zo precies de muziek waar je zin in hebt afkan spelen. De alarmfunctie hebben we niet uitgeprobeerd. We hebben 1 klein nadeel kunnen vinden en dat is dat je naar de radio toe moet lopen om de volume knop te regelen, wat zijn we toch verwent met het digitale tijdperk. Al met al een blijvertje voor ons.

Pluspunten

• goed geluid
  • van de gemakken van deze tijd voorzien
  • retro uitstraling

Minpunten

• volume werkt alleen met de knop

l*************@h********* 01-12-2023
Geschreven voor: Denver DAB-18

Ik heb deze retro radio mogen testen. De retro look valt direct op, en persoonlijk vind ik het donkere hout erg mooi. De functionaliteiten bevallen mij erg goed, met name het gebruik van bluetooth verbinding voor het afspelen van muziek. Daarnaast is deze radio als klok en wekker te gebruiken, met het kleine schermje waarop de tijd te lezen is. De speakers zijn niet van de allerbeste kwaliteit, maar zeker goed genoeg en al helemaal voor de prijs. De radio is te gebruiken met batterijen of per kabel voorzien van stroom. Zelf heb ik hem nog enkel bekabeld gebruikt dus ik kan niks zeggen over de batterijduur. Al met al ben ik erg tevreden over de looks, het gebruik en het geluid.

a***********@g******** 30-11-2023

Retro DAB Radio

Geschreven voor: Denver DAB-18

De Denver DAB-18 radio is een geweldige keuze voor liefhebbers van digitale radio. Wij hebben hem een tijdje mogen testen en met zijn strakke en moderne ontwerp past hij perfect in elke kamer. De geluidskwaliteit is indrukwekkend, met heldere tonen en een goede bassweergave. Het digitale display is duidelijk en gemakkelijk af te lezen, waardoor het eenvoudig is om naar je favoriete radiostations te navigeren.
Wat ik vooral waardeer aan de Denver DAB-18 is de gebruiksvriendelijkheid. Het instellen van de radio is een fluitje van een cent en het zoeken naar zenders gaat snel en probleemloos.
Daarnaast heeft deze radio ook een FM-ontvanger, waardoor je kunt genieten van een breder scala aan radiostations.
Ook heeft deze radio bluetooth waardoor je je muziek ook zou kunnen streamen hiernaar toe.
Een ander pluspunt is de draagbaarheid van de Denver DAB-18. Met zijn compacte formaat en de mogelijkheid om op batterijen te werken, kun je hem gemakkelijk meenemen naar het park, het strand of waar je maar wilt.
Kortom, de Denver DAB-18 radio is een uitstekende keuze voor iedereen die op zoek is naar een betaalbare en kwalitatief hoogwaardige digitale radio. Met zijn geweldige geluidskwaliteit, gebruiksvriendelijkheid en draagbaarheid is het een geweldige aanvulling op elke ruimte.

• Compact
  • Geluidskwaliteit
  • Compact

Wema 30-11-2023

Schattige retro radio met goed geluid

Geschreven voor: Denver DAB-18

Pluspunten

• goed geluid
  • retro uitstraling
  • van tegenwoordige gemakken voorzien

Minpunten

• volume werkt alleen met de knop

m***************@h********** 29-11-2023

Retro radio

Geschreven voor: Denver DAB-18

Geweldige radio met een gave uitstraling. Gemakkelijk mee te nemen en overal perfecte ontvangst. Super fijn ook dat er bluetooth op zit en dat ik hem zo kan verbinden met mijn telefoon en daar weer de spotify lijst op af kan spelen. Radio zenders genoeg om een keus uit te maken en goed helder geluid. Handige draaiknoppen en mooi display die goed af te lezen is.

Pluspunten

• gave design
  • dab+
  • helder geluid

Minpunten

• nog niet kunnen ontdekken

Rob Holtkamp 10-04-2021

Dab Radio

Geschreven voor: Denver DAB-18

Heb deze radio afgelopen november gekocht en tot nu toe bevalt hij goed. Natuurlijk is de dab+ ontvangst soms wat haperig maar ligt er vooral aan waar je 'm in huis hebt neergezet. Maar bij mij is de ontvangst nog steeds goed.

Het enigste minpunt vond ik dat de draaiknoppen voor het geluid als de knoppen om het radio station te selecteren een beetje breekbaar overkomt maar voor de rest zeer tevreden

Pluspunten

• Retro uiterlujk
  • Goed geluid
  • Goede ontvangst

Minpunten

• Draaiknoppen voelen niet degelijk aan

Kur 25-07-2018

Retrolook radio

Geschreven voor: Denver DAB-18

Mijn vrouw heeft de kleinere uitvoering van deze radio en die is best goed. Helaas kan ik dat van deze niet zeggen. Naast elkaar gezet en de dab 18 geen dab ontvangst maar de andere wel.
Nou kan ik natuurlijk net die ene misser geleverd hebben maar het was niks, ook op andere plaatsen in huis of bij ramen etc.

Pluspunten

• Retrolook

Minpunten

• Geen dab ontvangst