Panasonic RF-D10 - Reviews

digitaal
Kleuren
zwart

Plukje 23-02-2016 Product paar weken in bezit

Na best een aantal DAB radio's te hebben getest,moet ik toch eerlijk bekennen dat deze absoluut de beste is! Eenvoudig in gebruik maar vooral de beste ontvangst van de apparaten die ik heb kunnen testen. Heb nu DAB in de auto en thuis en is echt een feest voor een muziekliefhebber, dikke aanrader de Panasonic!!

Margaretha 04-02-2016 Product half jaar in bezit

Prima radio, waarvoor hij bestemd is.Goed en helder geluid. Het is even uitproberen hoe de antenne moet staan, in welke richting en hoe hoog.Staat hij niet goed, dan valt de zender soms even weg, maar zodra je hem goed hebt staan is er niets meer op aan te merken.

Kees Kruiking 01-01-2016 Product paar dagen in bezit

4,8
De ontvangst van DAB zenders was met deze radio matig, hooguit een streepje zichtbaar op de display toen de radio bij het raam stond. FM is nog dramatischer. Slechts een zender is goed te ontvangen. De zenders op de FM zijn niet of enkel met ruis te ontvangen terwijl ik met mijn oude klokradio moeiteloos naar meerdere zenders kan luisteren.
Het geluid valt best mee (bij die ene zender). De klankleur is niet bij te stellen. Er zit geen knop op voor hoog en laag. Volume is ruim voldoende voor dit formaat. De vormgeving is functioneel maar saai, ook op dit punt is duidelijk bezuinigd. De display gaat heel snel uit. Dit is niet handig in het gebruik.
Helaas is de ontvangst zo slecht dat wij de radio niet hebben gehouden.

Margaretha 17-10-2015 Product paar weken in bezit

Een hele fijne radio, met een geweldig geluid.Helder en duidelijk.
Storingen, die andere frequenties wel hadden, zijn verleden tijd.
Echt een aanrader en een prima prijs.

aquamerlijn 16-10-2015 Product paar dagen in bezit

Deze DAB+ radio heeft een helder, goed verstaanbaar geluid, er is een duidelijke, korte gebruiksaanwijzing bij, er zijn veel zenders te ontvangen bij DAB+ en bij FM is de ontvangst ook prima. Het is ook fijn dat de 10 voorkeurszenders gemakkelijk te programmeren zijn en dat de knoppen daarvoor bovenop zitten. Het is een stevige radio en de antenne is gemakkelijk te stellen.

JamesCulmen 17-10-2014 Product half jaar in bezit

Toestel staat erg stabiel. Erg prettig bedienbare druk- en draaiknoppen. Simpele vormgeving, de handgreep keurig aan de achterzijde weggewerkt.
Pluspunt is dat er 5 voorgeprogrammeerde geluidsinstellingen zijn; de standaardinstelling Flat vind ik persoonlijk te helder, maar de instellingen Vocal en Soft leveren een prima geluid. Het geluid is evenwichtig en heeft niet de overdreven bassen die je bij sommige andere portables aantreft.
Met 10 knopjes zijn 10 voorkeurszenders instelbaar voor fm en dab, dus in totaal eigenlijk 20 voorkeurszenders.
Op batterijen is uit ook echt uit. Op lichtnet is uit niet helemaal uit: datum en precisietijd blijven zichtbaar op het overigens onverlichte scherm. De radio kan zo ook als wekkerradio gebruikt worden. De enige manier om de radio helemaal uit te zetten is de stekker uit het stopcontact halen, zoals met zoveel apparaten tegenwoordig.

peewee 30-08-2014 Product paar dagen in bezit

Sinds een paar dagen in het bezit van de DAB+ radio van Panasonic.
Mijn verwachtingen waren hoog maar ze zijn nog overtroffen.
Hier in het oosten van Brabant, tegen de Duitse grens, ontvang ik 32 zenders met een sublieme geluidskwaliteit, vergelijkbaar met CD kwaliteit. Geen enkele ruis of wat dan ook. DAB+ gaat op korte termijn de FM vervangen, let op mijn woorden.
Het uitgangsvermogen van zo'n relatief kleine radio is ( natuurlijk ) klein,via de instellingen kun je kiezen uit 5 equalizer instellingen waardoor jouw persoonlijke voorkeur kan worden ingesteld en dan verbaast mij toch de goede, heldere klank uit deze radio.
Verder is bediening kinderlijk eenvoudig, je kunt 10 DAB+ zenders vastzetten, evenals 10 FM zenders ( als je die nog zou gebruiken....)
Zeker gezien de redelijke aanschafprijs en retro- uiterlijk vind ik het een aanrader.

djklokke 29-08-2014 Product paar dagen in bezit

De ontvangst kwaliteit was voor mij het voornaamste. In regio Utrecht ontvang ik 28 DAB zenders, waaronder Classic FM. :) En een aantal andere zenders die niet via FM te krijgen zijn.
De geluidskwaliteit vind ik -voor kleine radio- heel goed. Absoluut ruisvrij en toch wat 'body'door grote speaker. In te stellen via equalizer. Voor kleine radio veel mogelijkheden; equalizer,sleep-timer,wek-systeem en 20 voorkeuze zenders. Bij de wek-instelling blijft het schermpje verlicht.(makkelijk als je in het donker wakker wordt) De gelijk geprijsde Sony biedt dit niet.
Gebruiks gemak; al deze radiootjes werken via menu-systeem. Dus niet vergeten om steeds op 'enter' te drukken... Vormgeving is simpel, maar voor mij niet van belang. Over degelijkheid kan ik weinig zeggen. De grote draaiknoppen werken met kleine klikjes en Pana heeft goede naam. Radio is wel wat zwaarder, mede door 4 wat grotere batterijen. Dit iets grotere model heeft voor mij duidelijke voorkeur boven de basic DAB radiootjes van 40-50 euro.

JamesCulmen 29-06-2014 Product maand in bezit

Toestel staat erg stabiel. Prettig bedienbare druk- en draaiknoppen. Simpele vormgeving, de handgreep keurig aan de achterzijde weggewerkt.
Op batterijen is uit ook echt uit. Op lichtnet is uit niet helemaal uit: datum en precisietijd blijven zichtbaar op het overigens onverlichte scherm. De radio kan zo ook als wekkerradio gebruikt worden. De enige manier om de radio helemaal uit te zetten is de stekker uit het stopcontact halen.

JamesCulmen 15-06-2014 Product maand in bezit