Sony DSC-RX100M7 zwart - Reviews

Optische zoom
8 x optische zoom
Kleur(en)
zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 3 reviews die zijn achtergelaten voor de Sony DSC-RX100M7 zwart op Kieskeurig.nl.

Herman Lelieveld 24-11-2019

Scherpe, goed belichte foto's en snelle autofocus.

Geschreven voor: Sony DSC-RX100M7 zwart

De Sony RX100M7 als tweede camera gekocht omdat je niet altijd een grote spiegelreflex camera met lenzen mee wilt nemen. Nog niet alles uitgeprobeerd maar de eerste resultaten zijn erg goed. Prettig is het royale zoombereik. Dat je daarvoor iets aan lichtsterkte inlevert t.o.v. het vorige model is natuurlijk vanzelfsprekend, maar 2.8 is prima. Het toestel voelt ook degelijk aan. Snel geleverd via Kamera Express.

Pluspunten

• Snelle, accurate autofocus
  • haarscherpe foto's
  • zoombereik

Minpunten

• er wordt geen externe oplader meegeleverd

Marc 27-10-2019

Zeer uitstekende en luxe compactcamera

Geschreven voor: Sony DSC-RX100M7 zwart

Deze camera gekozen vanwege het gebruiksgemak, functionaliteit en het grote zoombereik van 24-200mm. Voor mijn gevoel de ideale camera voor dagtripjes en op reis, hij is relatief licht en makkelijk mee te nemen.
Kwalitatief goede 1 inch lichtsterke lens. Je kunt veel handmatig instellen zoals sluitertijd, diafragma, ISO waarden. Minpuntje is dat deze M7 iets heeft ingeleverd op diafragma (2.8 t.o.v. 1.8 op eerdere versies van de RX100) maar ook wel verklaarbaar door de grotere zoomlens. Ook het ND-filter is komen te vervallen maar je kunt een extern filter bevestigen op de lens.

Verder heeft de camera een zeer snelle autofocus en automatische gezichtsherkenning. De viewfinder is ook erg handig voor als het bijvoorbeeld te licht is om op het lcd-scherm te kijken. Opnemen in 4K is ook een leuke extra. Het heeft een relatief hoge prijs maar gezien de vele opties aan boord is het dat zeker waard.
De accu is op te laden in de camera als deze uitstaat maar ik had graag gezien dat er een externe accu oplader bij had gezeten.

Pluspunten

• Zeer snelle autofocus
  • Groot zoombereik
  • Scherpe foto's
  • Veel instelmogelijkheden
  • Filmen in 4K mogelijk

• Geen ingebouwd ND filter
  • Accu oplader

Herman 25-08-2019

Nog geen seconde spijt

Geschreven voor: Sony DSC-RX100M7 zwart

Omdat ik mijn Panasonic FZ150 niet snel meer meenam op reis vanwege grootte op zoek gegaan naar compact alternatief. De Sony RX100 vii had eigenlijk alles wat ik zocht: juiste formaat, razendsnelle AF, 4K video, microfoon ingang, behoorlijk zoombereik, fantastische Burst en slow motion opties.
En ja, de prijs is niet mals....maar deze camera is dat zeker waard.

Via Kamers Express vlot geleverd

Pluspunten

• Autufocus
  • Eyetracking
  • Zoombereik
  • Haarscherpe plaatjes en video

Minpunten

• Geen ND filter