Bosch PKS 18 LI (Zonder accupack en oplader) - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Bosch PKS 18 LI (Zonder accupack en oplader) op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Hausmann 23-08-2019

Goedkoop materuialen en onnauwkeurige zaagsnede

Ik gebruik als 20 jaar naar tevredenheid Bosch doe-het-zelf en tuin elektrisch gereedschap, voornamelijk de groene lijn. Dik tevreden daarover.
Daarom deze PKS 18 LI cirkelzaag ongezien via internet als vervanging voor mijn PKS 40 (20 jaar mee gedaan!!) gekocht. Grote fout.
Direct bij uitpakken viel op dat het materiaal er anders uit ziet (omdat geen 'duur' glasvezel versterkt nylon (PA6) is gebruikt, maar goedkoop ABS). Daarnaast scherpe naden, ook op de handgreep, wat vasthouden onprettig maakt.
Ergste is nog dat deze zaag geen spouwmes heeft. Hierdoor schuift de zaag aan de achterzijde gemakkelijk heen en weer waardoor een rechte zaagsnede erg lastig is. Geleiderails is niet voor dit model te koop (de motor zit ook aan de andere kant in vergelijking met vrijwel alle andere zagen). Een stuk hout als geleidrails gebruiken wilde niet (zaagblad staat niet in lijn met voetplaat?). Een mooie zaagsnede was alleen mogelijk door de zaag langs een stuk dun metaal te geleiden.
Conclusie: El cheapo 'Made in China' product. Bosch bewijst zich hiermee geen goede dienst

Pluspunten

• Draadloos is handig
  • Accu gaat best mee
  • Motor rechts ipv links

Minpunten

• Erg lastig mooi recht te zagen
  • Goedkope materialen
  • Scherpe randen in grepen