Kenwood BM450 - Reviews

Kleuren
zwart, aluminium

Femke Abma 23-03-2014 Product jaar of meer in bezit

5,3
Slechte machine, niet kopen omdat de prijs-kwaliteitsverhouding zoek is. Ik heb al verschillende broodbakmachines 'versleten' omdat ik glutenvrij moet eten en elke avond bak. Ik heb verstand gekregen van machines. Ik dacht bij de Kenwood dat hij lang mee zou gaan, maar dat is niet het geval. De bak gaat snel lekken en de aandrijving was na twee jaar versleten. En Kenwood geeft niet thuis. Zelfs voor het niet repareren, maar weer terug opgestuurd krijgen van mijn nog kapotte machine had ik 30,- euro moeten betalen. Daarnaast maakt hij veel lawaai. Is zijn geld niet waard, helaas. De service bij Kenwood is slecht. De winkel heeft de reparatiekosten op zich genomen.

beavanzand 26-04-2013 Product jaar of meer in bezit

Na deze mooie machine bijna 3 jaar intensief te hebben gebruikt (3x per week) is ie stuk gegaan. De kuip moest vervangen worden evenals de houder waarin de kuip wordt vastgezet. Ik wacht momenteel de prijs van de herstelling af en beslis dan of ik hem laat herstellen of hem vervang.Geen 3 jaar gebruik is wel kort om van een degelijke machine te spreken.

ger60 01-03-2013 Product paar dagen in bezit

6,3
Na 15 jaar Panasonic vielen we voor het design van deze machine, en dus aangeschaft. Toegegeven, het brood smaakt voortreffelijk, mooie korst, niks mis mee. Maar dan wil je om 7 uur in de ochtend brood en stel je de timer in. Om ca. 4 uur zaten we rechtop in bed, wat een herrie!! Niet te hareden, we hebben geen aparte keuken met een dikke deur ervoor, dus kunnen hem eigenlijk nooit gebruiken! Terug ermee!

Frans snarfviper 03-11-2011 Product paar dagen in bezit

Wij hebben de machine nu 1 maand in gebruik. Brood bakken doet hij geweldig, maar cake bakken doet hij slecht kan ook niet anders het is een broodbakmach.
Gebruiks gemak is goed op een paar dingen na.
1 instellen van het app. Gaat niet altijd goed want je druk met je arm snel op de start knop, en dan moet je de machine 8 min. Geheel uitdoen dus de stekker uit het stopkontact halen.
2 ik vind het blik wat zwak aandoen en de teflon raakt snel beschadigd zie ik nu al.
3 er is weer bezuinigd op het elc.snoer veel te kort, mag wel 20 cm langer.
4 tijdens het rijsen van het deeg is de linker kand hoger dan de rechter kan.

Voor de rest een top app. , maar Kenwood zou iets meer van onze verhalen kunnen leren.

mar811031 28-09-2011 Product kwartaal in bezit

Nog nooit eerder een dergelijke machine gehad, dus ik kan niet vergelijken. Ik vind het een super apparaat.

Voor mij handig dat hij er mooi uitziet en dat mijn aanrecht groot genoeg is. (Het is een behoorlijk groot apparaat!)

Alle broden tot nu toe feilloos gelukt, behalve die van de L, die rijzen niet goed.
Zo'n apparaat maakt wel herrie bij het kneden, dus als je geen afgesloten keuken hebt en 's nachts wil bakken voor de ochtend, is dat wel iets om rekening mee te houden.

Timer is handig, programma's ook. Deeg kneden bijvoorbeeld, pizzadeeg programma, allemaal super. Pastadeeg van Tipo00 meel met eieren is echter geen succes, het deeg wordt te taai voor de machine. Vaak doe ik het eerste deel in de machine totdat het apparaat het niet meer kan en doe de rest dan zelf met de hand.

Handig schoon te maken. Meestal blijft de kneedhaak er niet in zitten. Een enkele keer wel. Ik stoor me daar niet aan.

We bakken 6 dagen per week brood. Genieten!

ronwun 27-09-2010 Product jaar of meer in bezit

Wij bakken al ca. 10 maanden bijna elke dag een brood; 's avonds vullen, 's ochtends heerlijk (en) vers brood.
Al vrij snel ging het bakblik lekken, wat een vieze zwarte aanslag onder het blik geeft. soms zelfs een plasje onder het apparaat.
Ook raakte de elektronica een keer of 3 van slag: apparaat reageert niet meer op de toetsen en die toetsen lichten achtereenvolgend op. Dat was na een tijdje (wisselend) over.
De reparatieservice (E-care) is echter een ramp. Het duurt erg lang (bijna 2 maanden) voor een nieuw bakblik met roerder binnen is. Over de van slag rakende elektronica heeft men niets terug kunnen melden, zelfs niet of het 'getest' is.
Tevens is de communicatie met E-care belabberd: de telefoniste weet niets, kan niets en wil ook niets uitzoeken/navragen. Datzelfde geldt trouwens ook voor de mensen bij Kenwood die wij daarop gebeld hebben. Maar: waarschijnlijk wordt de hele machine vervangen als je het oude apparaat 3x ingestuurd hebt.

jutta 12-09-2010 Product kwartaal in bezit

Voornamelijk vanwege zijn metalen uiterlijk voor deze Kenwood gekozen en dus niet voor de plastic Panasonic. Tot nu toe geen spijt van deze aankoop. Alle broden zijn prima gelukt. Het grote gemak van bakken in een machine vind ik -nu ik hem eenmaal heb- de snelheid waarmee je klaar bent. Je hebt er geen omkijken naar en schoonmaken is een fluitje van een cent. Ik schrik alleen nog wel elke keer na 20 minuten als hij een soort alarm afgeeft voor het eventueel toevoegen van losse ingrediënten. Dat zou prettig zijn als je dat kon uitschakelen, maar helaas is die mogelijkheid er niet. Deze Kenwood staat prachtig op mijn (granieten) aanrechtblad en zo is het dus niet nodig om het apparaat in een kast te zetten. Bak nu circa 2 x per week een brood en ben nog met diverse mixen aan het experimenteren, maar mijn voorkeur gaat uit naar volkoren broden (met wat extra zaden). De deeghaak blijft goed in de machine zitten en ik heb nog niet meegemaakt dat hij in het brood bleef hangen. Eigenlijk blijft hij een beetje te goed in de machine zitten! Ondanks dat ik het blik meteen met water en wat zeep vul gaat de haak moeilijk uit het blik. Nou ja dat is dan weer beter dan dat hij vastzit in het brood. Ik bakte al vele jaren volkoren brood met de hand (wat ook niet veel werk is), maar ik ben toch blij dat ik voor deze machine heb gekozen. Het bakken in de machine bespaart me heel veel tijd en schoonmaakwerk en de broden zijn veel luchtiger en daardoor makkelijker te snijden. Een prima en mooi apparaat.

bakmachine 16-08-2010 Product kwartaal in bezit

6,3
Dit is een hele mooie broodbakmachine die in het begin goed werkt. Na 50 broden begon het echter steeds moeilijker te worden om het blik uit het apparaat te halen: hij bleef hangen achter de nogal zwak uitgevoerde grijpers waar toch een enorme torsie op wordt uitgeoefend tijdens het kneden van het deeg. Na nog een aantal broden braken de grijpers zelfs af en is het apparaat onbruikbaar. Kortom, leuk voor mensen die maar een paar broden per maand bakken, maar voor dagelijks gebruik een sterke afrader, zeker gelet op de prijs. Mijn vorige broodbakmachine van de Aldi, die nog niet eens de helft van de prijs kostte, ging wel 3 jaar mee.

wipi64 21-07-2010 Product kwartaal in bezit

Heb deze broodbakmachine nu enkele maanden en er al veel lekkere broden mee gebakken. Gebruik alleen kant en klare mixen, verschillende merken uitgeprobeerd en mijn voorkeur gaat uit naar de ambachtelijke broodmixen van meelhandel Voogd, oa verkrijgbaar bij de AH, deze smaken het beste en je krijgt luchtige broden. Enige nadeel is dat de bovenkant vh brood minder krokant wordt dan de rest vd buitenkant, dit is echter wel op te lossen door bv het brood na het bakken 5 min onder de grill vd combi-oven te zetten. Bediening is eenvoudig en veel programma's aanwezig, heb deze nog niet uitgeprobeerd. Brood wordt goed gekneed en is door wat schudden makkelijk uit het blik te verwijderen en de deeghaak blijft netjes in het blik zitten. Mocht je per ongeluk de machine al starten dan kun je deze makkelijk weer stoppen door de aan/uit toets enkele seconden vast te houden. Machine ziet er prachtig uit en is van buiten en binnen makkelijk te reinigen. Machine ziet er degelijk uit echter de tijd zal dit nog uit moeten wijzen of dit ook zo is.

pvdma 18-07-2010 Product kwartaal in bezit

Goede en mooie machine. Bakt goed brood.
Het instellen vind ik onnodig lastig gemaakt. Zo is hij bijna niet te stoppen als je hem even verkeerd hebt ingesteld (ook niet met aan/uit zetten of de cancel knop). Dat kan echt veel beter. Verder zeer tevreden.

kirstenholwerda 25-04-2010 Product paar dagen in bezit

Eindelijk heb ik hem dan in huis!! Jawel, hij is eindelijk in Nederland gearriveerd! En oooh wat is hij goed!

Nu lekker puzzelen met alle receptjes en programma mogelijkheden...
Maar alle broden die ik tot nu toe gebakken heb zijn verrukkelijk!

anthony2101 29-03-2010 Product paar dagen in bezit

5,7
Afgelopen vrijdag machine gekocht en ik moet zeggen het ziet er allemaal prima uit.
Handig beschrijving etc.
Timer ingesteld en dacht dat ik zaterdag ochtend een lekker ruikende broodgeur tegemoet zou komen als ik beneden zou komen.
Een en ander was wel degenlijk anders.
Aardlek eruit gesprongen !!!
Dus ik dacht ligt aan mijn installatie ergens anders geprobeert.
Poef alle stroom eruit!!!
Machine gaan ruilen bij beste keus in best waar ze mij keurig geholpen hebben en snel een panasonic SD255 retour genomen.
Weekend toch nog goed gekomen want zodag had ik wel lekker brood!!!!!!!!!!!!!!!!!

apbo 20-03-2010 Product kwartaal in bezit

Ik heb deze machine twee maanden geleden aangeschaft en inmiddels zo'n 40 broden mee gebakken. Alles lukt perfect, de machine is zeer gebruiksvriendelijk, degelijk en ziet er voor een broodbakmachine ook nog prima uit voor op het aanrecht. Eeen top apparaat.

Sietze1965 20-01-2010 Product paar dagen in bezit

Wat een geweldig mooie machine! Strak RVS design met een glazen deksel. Het bedieningspaneel is voorzien van tiptoetsen op het glas wat een voordeel is bij het schoonmaken. De machine staat door zijn gewicht (9,5 kg) en rubber poten stevig op het aanrecht en gaat niet zelf aan de wandel tijdens het kneden. Naast 15 standaardprogramma's kun je zelf ook nog eens 5 programma's samenstellen. Daarmee is de machine ontzettend veelzijdig. Enige minpuntje is dat de receptenboekjes alleen in het Frans en Italiaans zijn bijgevoegd. Heeft iemand de recepten inmiddels vertaald in het Nederlands? Dan zou ik die graag willen ontvangen.