Bosch MMBH6P6B - Reviews

Beoordeling op basis van 22 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

7,6

Simone 20-11-2017

Goed, maar duur

Deze blender is met recht een powerblender! Echt alles is zo fijn en glad, bevroren fruit, voor de smoothies, maar ook ijsblokjes zijn in mum van tijd verwerkt tot een gladde brei. Het enige nadeel vind ik de prijs, ik gebruik hem dan daarvoor veel te weinig. Het bijgeleverde receptenboekje bevat heerlijke tips, helaas niet in het Nederlands, maar we hebben er hier thuis nog niets uits gemaakt. De blender staat stevig op het aanrecht is kinderlijk eenvoudig schoon te maken en het geluid wat ie produceert valt ook nog best mee. Kortom, beslist een aanrader!!

Pluspunten

• Goede werking
  • Staat lekker stevig op het aanrecht

Minpunten

• Duur
  • Maakt wel wat lawaai
  • Neemt veel ruimte in op het aanrecht

Kelly_Loos 16-11-2017

Fijn apparaat, maar duur

Via The Insiders kreeg ik de kans dit apparaat te testen, fijn! Eens kijken wat het verschil is tussen een eenvoudige blender met 500W en een professionele blender met 1600 W vermogen. En ja, er is duidelijk verschil. Ik ben fan van groene smoothies, inclusief (diepvries) boerenkool. Boerenkool is natuurlijk best stug van zichzelf en dan ook nog als ijsblokje.. Ik was benieuwd! Het resultaat was een super gladde smoothie, maar wel na veel herrie! Omdat het zo'n rachtig apparaat is maakt hij blijkbaar veel herrie, iets om rekening mee te houden in bijv. een gehorig huis / 's avonds laat / 's morgens vroeg. Verder een opvallen detail is de plastic (Tritan) kan. Zogenaamd onbreekbaar en neemt geen geur aan en licht van gewicht. Ik zou eerder voor een glazen kan gekozen hebben ivm de milieubelasting van plastic en het voorkomen van enge toevoegingen in het plastic (BPA/weekmakers/etc.). Dan wordt inderdaad de kan natuurlijk wel een stuk zwaarder en gevoeliger voor breken. Het deksel is van zwart plastic met rubberen ringen zodat ie goed sluit. Mij is opgevallen dat vooral het deksel geuren opneemt (afwasmiddel/knoflook na het bereiden van een soep). Verder gaat het deksel niet gemakkelijk van de kan af na bereiding van iets. Vaak moet ik flink kracht zetten, ik kan me voorstellen dat dat niet voor iedereen eenvoudig is. Bijv voor mensen met pijnklachten. De cleaningfunctie vind ik ideaal, alhoewel ik em daarna altijd nog afspoel met schoon water. Maar 't scheelt wel een hoop gepruts met het schoonmaken van de messen. Al met al een mooi apparaat, dat werkt als een zonnetje, maar er hangt een flinke prijskaart aan.

Pluspunten

• Gladde smoothies
  • Snel!
  • Cleaning functie

Minpunten

• Duur!
  • Herrie!
  • Plastic (tritan) kan

Bram 16-11-2017

Groot en krachtig

De Vita Boost geeft echt een boost! Groot vermogen, en staat goed stevig op het aanrecht. De kan zelf is gemaakt van kunststof/plastic. En dat is zowel een voordeel; want lichter. Maar ook een nadeel. Na het maken van knoflook soep bleef de geur toch wel eventjes hangen. Het is mij vooralsnog niet opgevallen dat een geur van andere ingrediënten bleef hangen (behalve dus bij mijn sterke knoflook -een dag niet meer praten- soep).

Zoals al gezegd is de blender erg krachtig en vermaalt het met erg weinig moeite ijsblokjes bevroren stukken fruit en andere (grotere) ingrediënten. De functies op de blender zijn ideaal. En de soep-functie is al helemaal ideaal.
Persoonlijk vind ik het geheel wel net iets aan de grote kant. Met glazen kan en ietsjes kleiner in z'n geheel was ik helemaal tevreden. Maar aan de andere kant, nu is het wel ideaal voor grote porties.

Let wel op: De machine is krachtig, en maakt ook een krachtig geluid. 's Morgens vroeg een smoothie maken zorgt er wel voor dat je buren ook een glaasje komen halen.

Pluspunten

• Robuust
  • Krachtig
  • Gemakkelijk in gebruik
  • functies

Minpunten

• Kan te groot voor koelkast
  • lawaai
  • knoflookgeur
  • Plastic kan

Nadja 15-11-2017

Powerblender!

1e indruk: mooi uitgevoerd en stabiel apparaat met veel mogelijkheden. Soep met meerdere ingrediënten goed gelukt. Opletten dat je geen ingrediënten gebruikt die wel moeten koken. Smoothie makkelijk te maken en lekker luchtig. Kunnen sausjes alleen koud? Degelijk apparaat met voldoende mogelijkheden. Geluid zou minder mogen.

Peeeee 15-11-2017

Maalt alles goed fijn

Ik zou hem zelf niet kopen, het is voor mij geen aanvulling.
Ik Gebruik het niet veel, alleen om paneermeel te maken of om wat fijn te malen, zoals suiker.
Ik heb er een keer een shake ingemaakt. Hij maalt alles erg fijn en doet dat snel.
Een super apparaat voor iemand die elke dag shakes drinkt.

Pluspunten

• Krachtige motor
  • de machine heeft een reinigingsstand,

Minpunten

• groot log apparaat

Nanda 13-11-2017

Mooi degelijk apparaat

Mooie blender. Goed stevig. Mixt goed, al had ik verwacht dat hij bevroren fruit wat makkelijker zou blenden. Na een beetje geduld lukt het wel. Het is handig dat je de kan er gewoon op kan zetten en niet hoeft te draaien ofzo. De deksel gaat soms een beetje moeilijk eraf, maar dat is misschien maar beter ook omdat hij anders onder het blenden misschien loslaat. De schoonmaakfunctie werkt goed, beetje water erin, 2 druppels afwasmiddel en het programma aanzetten.

Karin 13-11-2017

Mooi en goed maar niet voor mij

Ik ben niet helemaal tevreden over dit apparaat.
Hij is erg groot en past daardoor niet op mijn aanrecht onder de bovenkastjes last staan in een kastje om op te bergen.

Pluspunten

• Heeft een verwarm functie
  • Maalt goed

Minpunten

• veel herrie (bij soepfunctie) die minuten aanhoud
  • Te groot / hoog
  • Geen nl gebruiksaanwijzing

annemarie2u 11-11-2017

Solide apparaat met krachtige motor!

Het is een solide apparaat met krachtige motor. Bij het aanzetten vliegen zo de papieren van je aanrecht af, wat een kracht! Smoothies zijn nog nooit zo glad geweest, zeer veel power.

Minpunt is de erg hoge prijs en de lichte 'brandgeur' uit de motor. Alsof hij zichzelf wat overpowered, ik kan het niet goed plaatsen.
Doet wat hij moet doen, maar wel erg veel geld voor een blender. Een soep maak ik toch het liefst in pan en staafmixer.

Pluspunten

• krachtig
  • mooi design

Minpunten

• prijs
  • brandlucht

BartTilburg 11-11-2017

Zeer goed maar veel te duur

Dit is mijn ervaring met de nieuwe Bosch VitaBoost MMBH6P6B, het nieuwste 2017 model. Laat ik beginnen met het design en de bouwkwaliteit. Het design is, zoals je van een premium model mag verwachten geweldig. Het zwart van de body met de aluminium accenten en de grote (2 liter) kan is een lust voor het oog. Wel erg vuilgevoelig, maar dat vind ik zelf niet zo erg, een blender hoor je in verband met de hygiëne namelijk tóch goed schoon te houden. De bouwkwaliteit van de Bosch VitaBoost is zoals je van Bosch verwacht zéér degelijk, deze krijg je niet snel stuk. Het is dan ook een redelijk zwaar apparaat. Moet ook wel, met de krachtige motor (2.2 PK bij 30.000 toeren), want anders zwiept hij zo van je aanrecht af. De blender heeft 6 automatische standen voor smoothies, shakes, soep, saus, ijs en ook nog een schoonmaakprogramma. Ik heb deze blender nu enkele weken in gebruik en moet eerlijk zeggen dat hij echt alles vermorzelt wat je er in gooit, hij doet wat hij moet doen en dat doet hij zeer snel én goed. Zijn er dan geen nadelen aan deze blender te ontdekken? Helaas wel, hij is veel té duur geprijsd, voor minder geld zijn er vergelijkbare blenders te koop die niet voor de VitaBoost onder doen, dat is jammer. De motor is erg lawaaierig, dat is bij het maken van een verse smoothie in de ochtend niet echt aangenaam wakker worden. Helaas moet ik concluderen dat Bosch zich met deze blender behoorlijk uit de markt prijst, en dat is jammer, het is namelijk wel een prachtig én krachtig ding. Maar helaas is de Bosch VitaBoost véél te duur.

• Degelijke machine
  • Zeer krachtige motor
  • Doet wat hij moet doen

Minpunten

• Veel te duur
  • Maakt lawaai

Marina 11-11-2017

Krachtige blender met heel veel gebruiksgemak

Wauw, de Bosch VitaBoost High Performance Blender nu een paar weken thuis en wat een apparaat is dat!
Een zeer stevige blender met rvs messen en een 2 literkan die niet zwaar is, omdat hij van plastic is (tritan). Het handvat van de kan zit op de hoek met aan weerszijden de inhoudsaanduiding. Daarnaast zit er een plastic ‘stamper’ bij, waarmee je de ingrediënten via de bovenkant van de blender (middels een afsluitbaar gat in de deksel) richting de messen kunt duwen als deze niet goed worden meegenomen in het bereidingsproces. Om van het uitpakken van de doos echt een feestje te maken vind je naast de gebruiksaanwijzingen ook een receptenboekje zodat je meteen aan de slag kunt. De bijbehorende app ook meteen gedownload om nog meer inspiratie op te doen. De blender heeft 6 voorgeprogrammeerde programma’s, een pulse functie (werkt met het hoogste toerental) en een draaiknop om zelf de snelheid/het toerental te bepalen. 5 Van de programma’s zijn bedoeld om met een druk op de knop een shake, smoothie, ijs, saus of soep te maken. Het soepprogramma mag alleen met koude producten gebruikt worden, omdat het geheel zodanig verhit wordt dat je het direct kunt eten. Warme ingrediënten zouden dan zorgen voor oververhitting. Het smoothie en shake programma heb ik inmiddels getest en ik ben zeer tevreden. Beide drankjes komen er perfect uit, geheel als vloeistof en zonder stukjes. Het soepprogramma heb ik ook getest en werkt net zo goed. Enige nadeel vind ik de schuimlaag die ontstaat, maar dat mag de pret niet drukken. Het 6e programma is om het apparaat schoon te maken. Met 1,25 liter handwarm water en 2 drupjes afwasmiddel wordt de kom goed gereinigd en is zelfs alle kleur (in mijn geval oranje van de pompoensoep) verdwenen. Even naspoelen met water en klaar! De deksel wordt niet zo heel goed gereinigd, dus die moet je wel zelf even goed schoonmaken. Het apparaat maakt behoorlijk wat geluid, maar is in mijn ogen niet storend. De grootte is behoorlijk, maar gaat vooral de hoogte in en daarom neemt het apparaat niet meer ruimte in dan een andere blender.
Kortom; een mooie machine met grote, degelijke knoppen, die makkelijk in gebruik is, makkelijk schoon te maken en waar je jaren mee vooruit kan.

Pluspunten

• Vooringestelde programma's
  • Cleaningfunctie
  • Grote, handzame kan

Minpunten

• Diepvriesfruit en ijsblokjes eerst ontdooien

Enrique98 11-11-2017

Groot gemak

Twee weken geleden heb ik de blender uit de verpakking gehaald en inmiddels heb ik meerdere smoothies gemaakt. Wat er ook ingaat, alles wordt zeer goed vermalen en het apparaat maakt er een fijne mix van. Dat is toch een belangrijk onderdeel van een blender en dat doet het zeer goed. Het receptenboekje is zeer handig, ook al kun je natuurlijk ook op het Internet genoeg lekkere recepten vinden. Het apparaat is zeer handig schoon te maken met warm water.
Er zijn meerdere programma's die automatisch een tijd gebruiken om het uit te voeren. Handig, zo hoef je er niet naar om te kijken.
Toch zijn er ook wat nadelen die ik heb ondervonden. Toen ik wat meer ingrediënten wilde toevoegen aan het inmiddels uitgevoerde programma "smoothie" en ik dus eigenlijk twee keer "smoothie" uitvoerde, werd de shake zelfs lauwwarm. Waarschijnlijk door de snelheid van draaien. Wel handig voor het maken van soep, maar niet voor een smoothie. En hoewel ik de kan op het maximale streepje had volgedaan, wilde de deksel er af gaan door de snelheid van draaien en de druk. Dit had ik op tijd door en kon zo de deksel tegenhouden, maar anders had mijn hele keuken er onder gezeten, ondanks het rubber wat dit zou moeten tegenhouden. De kan is bovendien best groot, wat nadelig is als je iets in de koelkast wil bewaren.
Over de andere functies kan ik niet veel zeggen, omdat ik ze nog niet vaak genoeg heb gebruikt.

Pluspunten

• doet wat ie moet doen
  • veelzijdig

Minpunten

• te grote kan voor in de koelkast

Brendab 10-11-2017

Super handig apparaat

Ik heb dit apparaat mogen testen. Het is een goede, krachtige blender met als nadeel dat hij wel veel lawaai maakt en groot is. Voor het schoonmaken heeft hij een eigen programma, super handig, je hoeft hem daarna alleen even om te spoelen en af te drogen. Deksel gaat wel wat moeilijk eraf, vooral oppassen met hete vloeistoffen. Voor de rest ben ik zeer tevreden over dit apparaat.

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • veel standaard programma's
  • krachtig

Minpunten

• groot
  • veel lawaai

Belletje67 08-11-2017

Enorm krachtige blender

De Bosch Vita Boost (MMBH6P6B) is een grote blender met een vermogen van 1600 Watt en een kan met een inhoud van maar liefst 2 liter.
De basis is stevig en voelt zeer solide. De kan is van kunststof en is daardoor ondanks het formaat toch erg licht. De kan is goed afgesloten door een deksel met daarin een vulopening. Het afnemen van de deksel gaat stroef waardoor de kans op knoeien groot is.

In de verpakking van de blender is een receptenboekje bijgesloten, hierin staan vooral groene smoothies en andere gezonde recepten. Helaas is het boekje niet in het Nederlands.
Uiteraard is er een uitgebreide gebruiksaanwijzing deze is wel wel in het Nederlands.

De kracht van de blender maakt dat alle beloftes waar gemaakt worden. Hij heeft geen enkele moeite met bevroren fruit, ijsklontjes of grote brokken fruit. Binnen 30 seconden maakt hij een perfect klontvrij pannenkoekbeslag. En de "soepstand" waarmee de ingrediënten niet alle fluweelzacht gemalen worden maar ook meteen verwarmd is echt heel handig!

Jammer genoeg gaat dit alles gepaard met veel lawaai. De blender is krachtig en dat hoor je heel goed.

Pluspunten

• Krachtig
  • Mooi om te zien
  • Veel inhoud

Minpunten

• Deksel is niet makkelijk afneembaar
  • Veel lawaai

kikker70 07-11-2017

Een enorme krachtpatser

Een enorme apparaat, dat is het eerste wat mij opviel. Vol spanning in gebruik genomen, zou het wat zijn voor mij? Allereerst soep mee gemaakt, gaat erg makkelijk. Ingrediënten erin, aanzetten en de blender doet de rest. Ontzettend krachtig apparaat dat zeker, maar wat een lawaai!! Soep was lekker en zo gemaakt dat wel. Volgende testje was een smoothie, in een handomdraai maakt hij een lekkere smoothie voor je, ook dit is zo gepiept. Voor de kinderen het ijs geprobeerd, helaas lukte het hem niet om al het bevroren fruit te mixen. Dat viel mij nogal tegen. Wat ik erg handig vond is de schoonmaakfunctie, die werkt prima. Mijn conclusie: Een krachtig apparaat, dat veel in z'n mars heeft. Maar voor mij persoonlijk geen aanwinst in de keuken. Erg veel herrie, de kinderen kwamen hun bed uit om te vragen wat er aan de hand was. Hij is daarbij ook ontzettend groot, niet even iets dat je in je keukenkastje zet of op je aanrecht. De plastic kan geeft het een beetje een goedkoop uiterlijk en geurtjes zoals knoflook lijken er toch wel in te blijven zitten. Als ik kijk naar de prijs van dit apparaat , ben ik van mening dat er andere kleinere en stillere blenders op de markt zijn die het zelfde kunnen. Voor mij geen blijvertje dus helaas.

Pluspunten

• grote maatbeker
  • krachtig

Minpunten

• enorm groot apparaat
  • plastic maatbeker
  • maakt veel lawaai

y_roetert 06-11-2017

Voor- en nadelen

Een grote blender met een grote lichte plastic 2 liter kan.
Hiermee meteen een voor- en nadeel: er past een hele ananas + mango in voor smoothies, maar hij is eigenlijk te groot voor mijn aanrecht en de kan past ook niet in de koelkast waardoor je als je veel maakt altijd twee kannen/ bakken vies maakt om te bewaren.
Mooi design, fijn te bedienen knoppen.

Meteen in het boekje met recepten gedoken om boodschappen te doen; helaas alleen recepten in het Engels en wel veel "aparte" ingrediënten. Even op internet gedoken en hier wat meer " eenvoudige" recepten gevonden.
Het vermogen is enorm: ijsblokjes, grote stukken ananas en pompoen zijn geen enkel probleem. Hierdoor wel veel lawaai en als de kan wat vol zit bij soep oppassen dat de deksel er niet "afgedrukt" wordt waardoor een enorme smurrie op het aanrecht.
Bij smoothies soms juist weer het probleem dat het deksel er soms moeilijk afgaat.
Wel super gladde smoothies en soepjes. Ook een super extratje: de soep wordt meteen opgewarmd waardoor geen aparte pan meer nodig (na het groente snijden aanzetten op programma soep en ongeveer 10 minuten later heb je een warme soep!).

Met het reinigingsprogramma wel zo weer schoon (mits je viezigheid hebt zitten in het deksel of onder het rubber, dan heb je wel even een afwasborstel nodig maar het koekt niet aan).

Jammer dat er geen timer opzit. Had voor dit bedrag toch wel gemogen. Ik vind hem zelf sowieso "te duur" voor een blender ondanks de extra functies.

Pluspunten

• Grote kan
  • Veel vermogen
  • Extra functies (reinigen, opwarmen)

Minpunten

• Lawaai
  • Prijzig

J. van den Ingh 05-11-2017

Zeer krachtige blender!

Deze blender heb ik van Bosch mogen testen. Toen ik het pakketje ging ophalen bij het UPS punt viel mij gelijk op hoe groot de doos was. Hier moet wel een heel grote blender in zitten! Dat bleek thuis ook het geval; ik moest echt even ruimte maken in mijn keuken om dit apparaat kwijt te kunnen. Die avond nog aan de slag gegaan met een soepje; binnen no-time had ik een gladde soep. Ook maak ik vaak bananencake; bananen, dadels, havermout alles kan er in zonder dat je het echt snel klein hoeft te snijden. Ook weer binnen no-time een gladde mix.

Het schoonmaken van zo'n blender blijft altijd vervelend vind ik. Deze blender heeft wel een functie om de machine eerst schoonmaken in de houder zelf. Dat gaat goed, maar daarna ga ik toch ook nog even door heen de afwasborstel.

Overall erg tevreden, hij mixt alles snel glad en het is fijn dat 'ie zoveel verschillende functies heeft (soep, smoothie, ice-cream, shake en sauce).

Pluspunten

• Alles heel snel glad gemixt
  • Verschillende functies

Minpunten

• Schoonmaken blijft lastig
  • Geur blijft in de plastic beker zitten

kemphaas 05-11-2017

Wat een power, maar met wat minpuntjes

Bij het openen van de verpakking valt meteen het formaat en gewicht van de doos op. Na uitpakken en in elkaar zetten valt op hoe groot, robuust en zwaar het apparaat is. In vergelijking met mijn huidige super goedkope Tristar blender (ooit eens gekregen) merk je meteen het verschil. Knoppen voelen robuust aan, apparaat staat heel stevig, en de messen ziet er perfect uit.

Wat echter meteen in negatieve zin opvalt is de plastic beker. Bosch noemt hier zelf de positieve voordelen van, licht en minder breekbaar dan glas, en dit klopt uiteraard beiden. Ik was echter sceptisch en zal later in de review toelichten waarom.

Tot zover de bouw en looks van het apparaat, dan nu tijd om te gaan testen. Meteen de proef op de som met een smoothie waarbij bevroren banaan en ijsklontjes de uitdaging moeten vormen voor de machine. Van een uitdaging is niet te spreken. Na een half minuutje draaien is er geen enkel spoor meer te herkennen van wat ooit spinaziebladeren waren, en van klontjes die zouden kunnen zijn ontstaan uit de ijsklontjes en de bevroren banaan. Echt ongekend wat een vermogen dit apparaat heeft. Ik maakte deze smoothie om half tien 's-avonds, en woon in een appartementencomplex. Ik voelde me na het maken van de smoothie echter schuldig over het tijdstip in combinatie met het geluid wat het apparaat produceert als het een beetje toeren maakt. Mijn stofzuiger is er letterlijk niks bij, mijn broertje vroeg zich af of hij de oorkappen moest gaan halen, dus dat is wel echt een nadeel van dit apparaat met zo veel power, dat komt met de bijbehorende herrie.

Ook nog de soepfunctie geprobeerd, waarbij koude ingrediënten tot warme soep worden omgetoverd. Dit ging perfect, wel vijf minuten op maximale toeren, dus maar snel de keuken uit gevlucht, maar een perfect gladde, en hete, tomatensoep was het resultaat.

Echter blijkt mijn vrees van de plastic beker terecht. Na het reinigingsprogramma (3x) en goed met de hand afspoelen, gaat de geur van knoflook (die in de tomatensoep zat) echt niet meer uit de beker. Ook dit is wel heel jammer aangezien ik ook vaak smoothies maak waarbij ik geen knoflook geur/smaak hoef te hebben.

Pluspunten

• Nog nooit zo veel power gezien in een blender.

Minpunten

• Apparaat maak echt heel veel herrie.
  • Plastic beker neemt geur op.
  • Prijs/kwaliteit.

Capes 05-11-2017

Professionele, perfecte blender voor iedere keuken!

Sinds een paar weken in ons bezit de prachtige Bosch VitaBoost High Performance Blender (MMBH6P6B).

Deze robuuste blender heeft een waanzinnig vermogen van 1600 Watt, draait 30.000 toeren/min!, heeft 6 rvs messen, 2.0L kan en 6 voorgeprogrammeerde programma’s voor de gangbare bereidingen!

Het uitpakken van de doos leverde weinig verrassingen op, alles heel goed beschermd verpakt waardoor er geen schades zijn ontstaan bij transport. Minpunt was het receptenboekje wat erbij geleverd werd welke in 4 talen is beschreven maar helaas geen Nederlands.

Verder een uitgebreide gebruiksaanwijzing (wel in het Nederlands) met ook een paar recepten om te maken. Tevens heeft Bosch een speciale site ontwikkeld (vitabar-app) waar nog meer inspiratie weg te halen is en andere wetenswaardigheden en tips, helaas is deze site wel in het Engels…

De behuizing van deze mooie Bosch blender is oerdegelijk en staat zeer stabiel op zijn rubberen voetjes. De grote 2L sapkan is van heel degelijk en onderhoudsvriendelijk dik plastic (Tritan) gemaakt. Tritan is een breukvaste, smaak- en geurneutrale kunststof. Erg handig is dat de inhoudsaanduiding aan 2 kanten van de sapkan staan waardoor deze efficiënt te gebruiken is voor zowel rechts- als linkshandigen. Het deksel is vrij groot van plastic en rubber. In het begin gaf dat wat problemen met het eraf halen van het deksel omdat deze vrij groot is en de rubbers heel stroef kon je het deksel heel lastig verwijderen. Echter nu na een aantal keren te hebben gebruikt gaat deze veel soepeler zonder dat de kans bestaat dat het deksel er spontaan afschiet.

Het cleaning programma werkt super, je doet er 1 of 2 druppels afwasmiddel in met voldoende (1,25L) warm water en hij is weer blinkend schoon, ook als je producten gebruikt als bv rode bieten die heel veel kleur achter laten.

Het is een vrij grote machine die wel wat ruimte inneemt in de kasten maar dat doet bijna elke blender. Bij sommige mensen met een kleine koelkast is het niet handig om de sapkan in de koelkast te zetten maar dat is zo opgelost door het bereide product over te gieten in kleinere plastic flessen!

Zelf heb ik tot nu toe milkshakes, smoothies en soep gemaakt met een perfect resultaat! De voorgeprogrammeerde functie maken het nog makkelijker want je hoeft er niet bij te blijven en kan ondertussen andere producten snijden of alvast opruimen. De 6 messen doen zo goed hun werk dat alles zeer fijn gemalen wordt waarbij het niets uitmaakt hoe hard het product is, alles wordt tot een smeuïge massa gemaakt zonder dat er stukjes achterblijven.
Handig hulpmiddel voor de wat grotere producten is de meegeleverde stamper die je door de afsluitbare opening boven in het deksel kan doen om de producten te begeleiden richting de messen. Eerlijk gezegd heb ik het nog niet nodig gehad en werd alles zeer fijn gemalen zonder gebruik te maken van deze stamper.

Met het programma soup kan je met koude ingrediënten zelfs een warme (hete!) soep maken! Super handig als je weinig tijd hebt en toch met alleen maar verse producten in een handomdraai een lekkere en warme soup op tafel hebt staan!

Zoals eerder aangegeven zijn er 6 voorgeprogrammeerde functie op deze Bosch blender, Shake, Smoothie, Ice Cream, Soup, Sauce em Cleaning. Daarnaast kan je met de grote draaiknop traploos het toerental regelen van de mixermessen op de zelf gewenste snelheid. Je kan ook doormiddel van de Pulse toets kortstondig de Blender op het hoogste toerental laten draaien.

Het geluid wat deze mooie blender maakt valt mee, zeker vergeleken met het vermogen wat deze machine heeft maar ook vergeleken met andere merken machines die minder vermogen hebben maar veel meer geluid…

Samengevat is deze mooie Bosch VitaBoost High Performance Blender een prijzige maar professionele machine die een perfect resultaat aflevert aan de gewenste producten die je wilt maken. Zeer eenvoudig te bedienen, te reinigen en oerdegelijk. Een prachtige machine waar je vele jaren iedereen een plezier mee doet in je keuken!

Pluspunten

• vermogen
  • voorgeprogrammeerde functie
  • kwaliteit materiaal
  • 6 messen
  • soep klaar binnen 2 minuten

Minpunten

• receptenboek niet Nederlands
  • vrij groot

Tokkie2301 03-11-2017

Super krachtig apparaat

Geweldig krachtig apparaat. Het is een investering maar dan heb je ook een goed apparaat. Na meerdere goedkopere blenders gehad te hebben is deze ideaal. Bij het maken van smoothies blijft er niks aan de messen hangen. Ook dadels worden eenvoudig vermalen. Erg handig zijn de te kiezen programma's zodat bepaald wordt hoe lang en hoe krachtig de blender moet werken.

Pluspunten

• Krachtih
  • Links als rechtshandige personen
  • Dadels vermalen

Minpunten

• Lawaai (elke blender)
  • Prijzig/ investering

Chantal 01-11-2017

Lekker Luchtig!!

Een stevige blender met veel mogelijkheden, wat een power heeft dit apparaat!!!! Smoothies zijn snel en gemakkelijk gemaakt. Deze blender maakt natuurlijk geluid, maar is zeer krachtig. Mesjes zorgen in een korte tijd ervoor dat je ingrediënten heel fijn worden gemaakt. Een zwarte staaf zorgt ervoor dat je alle ingrediënten richting de mesjes kunt duwen zonder je handen eraan open te halen.
Ook soep kun je hiermee maken welke meteen na bereiding op eet temperatuur is!! Het is mogelijk om restjes in de koelkast te bewaren, er zit een heel goede stevige deksel op. Soms te stevig.... kreeg m niet altijd gemakkelijk van de kan af.
Handig is de cleaning stand die er ook op zit. . Minpunt vind ik dat het handige receptenboekje niet in het Nederlands is, jammer! Op internet zijn er genoeg lekkere recepten te vinden.

Pluspunten

• krachtige blender
  • design
  • cleaningstand
  • staat stevig!
  • soepstand geeft warme soep!

Minpunten

• Receptenboek NIET in NL