Black & Decker BEBLV300-QS - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 26 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Black & Decker BEBLV300-QS op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,5

Ronald81 17-01-2023

Aanrader

Zeer degelijke bladblazer!
Werkt erg goed en is makkelijk hanteerbaar.
Wel is het een stuk lastiger om bladeren op te zuigen als ze nat zijn. Maar daar hebben alle bladblazer waarschijnlijk last van.
De handige draagzak werkt prima en kan aardig wat volume in.
Op de harde stand kan hij echt heel veel aan zowel blazen als zuigen.
Wel is het verstandig om dat gehoorbescherming te dragen want hij maakt dan erg veel geluid. Het effect is wel dat je staatje snel schoon is.

Pluspunten

• grote zuig- /blaaskracht
  • degelijk product

Minpunten

• veel geluid hardste stand
  • bedraad

Manouke10 16-01-2023

Handige bladblazer/zuiger

Fijn krachtig aparaat. Het is handig dat je eerst de bladeren bij elkaar kan blazen en erna kan opzuigen. Het is wek best een zware bladblazer. Maar het werk gaat wel snel ook in een grote tuin. Natte bladeren kun je beter niet opzuigen dat gaat moeizamer maar als ze netjes bij elkaar liggen heb je het zo bij elkaar geraapt. Ideaal.

Minpunten

• Is wat aan de zware kant.

Cristel 16-01-2023

Krachtig apparaat

Een krachtig apparaat. Ligt fijn in de hand en zuigt en blaast met genoeg kracht. Doet wat hij moet doen. Een aanrader vind ik zelf.

Pluspunten

• Zuigt met kracht
  • Blaast met kracht

PeterD88 13-01-2023

Doet wat hij moet doen

De bladblazer is verpakt in een compacte doos, was verbaasd dat hier alles inpaste. Nadat ik alles in elkaar had gezet (buizen) ziet het er uit als een zeer solide systeem. Wel gingen sommige buizen nogal stroef in elkaar. Het was ook even flink uitvogelen hoe je van blaas ombouwt naar zuigen. De eerste keer was het wel wat gehannes. Motor technisch werkt hij perfect, heeft meer dan voldoende vermogen om de bladeren weg te blazen en af te zuigen. Dat hij de opgezogen bladeren ook nog verkleint werkt wel super handig. Het overblijfsel zit in een stevige zak welke je gemakkelijk leegt in de kliko. Het apparaat weegt wel wat maar maakt je werkzaamheden zeker niet onmogelijk. Ik ben er blij mee! Oja, met eikeltjes tussen de blaadjes heeft hij geen problemen om die klein te maken.

Pluspunten

• Krachtige motor
  • Kan blazen en zuigen
  • heeft met eikeltjes en takjes geen problemen

Minpunten

• Word op den duur wel zwaar
  • je moet hem echt "ombouwen"

Dannyy1983 28-12-2022

Werkt als een trein, maar wel zwaar in gebruik

Vandaag begonnen met het uitpakken van de doos. Flink apparaat en eerlijk het kostte mij aardig wat moeite om hem in elkaar te zetten. Als je het eenmaal weet dan is het wel duidelijk. Ik heb het met behulp van een YouTube film gedaan, de handleiding vond ik nogal ingewikkeld! Eenmaal in elkaar, vind ik het qua design wel echt een mooi apparaat om te zien. De zak die erbij hoort ziet er ook echt professioneel uit. Als je hem aanzet gaat die langzaam blazen of zuigen en dan volle kracht vooruit. Met name de bladzuigfunctie vind ik echt top! Er blijft nog maar heel weinig over van alle blaadjes. Hij maakt wel aardig wat geluid maar stoort niet. Minpunt is wel echt het gewicht, hij is gewoon echt zwaar.

• Krachtig

Minpunten

• Zwaar
  • In elkaar zetten is moeilijk

Fietje 25-12-2022

Prima bladblazer die doet waar het voor gemaakt is

De bladblazer is niet makkelijk in elkaar te zetten, de handleiding kan wel wat duidelijker. Er zit een ijzeren pin bij die je moet gebruiken voor het switchen van blazen naar zuigen (of andersom), ook dit switchen gaat niet erg makkelijk.

Het bladblazen zelf gaat meer dan prima. De blaaskracht is heel goed en op de hoogste stand worden zelfs steentje mee weggeblazen, de laagste stand is wat dat betreft meer dan prima. Het zuigen gaat ook uitstekend, en blad wordt gelijk versnipperd. Ook nat blad wordt prima weggeblazen en opgezogen.

Het gewicht van de bladblazer vind ik wel een minpunt. Ook het geluid is een nadeel, maar dat geldt uiteindelijk voor elke bladblazer.

Al met al een prima bladblazer die doet waar het voor gemaakt is.

Pluspunten

• Zuigkracht
  • Blaaskracht

Minpunten

• Switchen van blazen/zuigen
  • Zwaar

l*************@h********* 25-12-2022

Krachtige en fijne bladblazer

De bladblazer/zuiger doet wat hij moet doen! Eenmaal bezorgd was de bladblazer eenvoudig in elkaar te zetten. Wij waren erg benieuwd omdat wij niet precies wisten wat wij konden verwachten. Dit is namelijk onze tweede bladblazer en de eerste ging al snel kapot. Deze bladblazer ligt licht in de hand en is comfortabel om mee te werken.
De bladblazer heeft een sterkte blaaskracht en het snoer is lang genoeg, dit geeft loopcomfort, geen rekening te houden met verlengsnoeren.
Onze tuin, rondom het kippenhok en de looppaden voor en achter het huis is gemakkelijk schoon geblazen hiervoor is de bladblazer echt ideaal, echter moeten de bladeren wel echt droog zijn om ze ook op te kunnen zuigen.
Voor ons een groot pluspunt is dat deze bladblazer weinig geluid maakt! Dat is voor ons fijn maar ook zeker in de zomer voor onze buren.

Pluspunten

• Licht in gewicht
  • Voldoende snoer voor loopcomfort
  • Maakt weinig geluid

Minpunten

• Blad alleen droog opzuigen

Marcel90 23-12-2022

Sterke blaaskracht!

Het design van de tuinruimer is modern en strak. Het in elkaar zetten kostte wel wat moeite, maar dat had vooral te maken met de handleiding. Ik vond de handleiding niet duidelijk dus daar valt zeker iets te verbeteren.

Het product werd precies op tid geleverd, want mijn hele tuin lag vol met bladeren. Tijdens het gebruik viel me meteen op dat het apparaat vrij licht is, maar wel krachtig. De blaadjes kwamen mooi los van het vochtige gras en dat lukte voorheen niet met mijn (minder krachtige) bladblazer. Het ombouwen naar de 'zuigstand' kostte weer wat moeite door de handleiding, maar ook deze functionaliteit werkt erg goed!

Lang verhaal kort ben ik blij met mijn aankoop. De tuinruimer ziet er strak en modern uit, maar werkt ook naar goed. Het ombouwen van de blaas naar zuigstand vond ik wel lastig, maar dat gaat vanzelf goedkomen denk ik.

Pluspunten

• Blaaskracht
  • Licht

Minpunten

• Ombouwen in lastig

e***********@g******** 21-12-2022

Doet wat hij moet doen!

Ik heb dit apparaat nu enige weken en ben er erg blij mee. Hij doet wat hij moet doen. De bladblazer is krachtig en blaast ook natte bladeren weg. De bladzuiger doet ook zijn werk. Ik heb grind in mijn tuin en was bang dat hij dit wellicht ook op zou zuigen en het apparaat stuk zou gaan, maar dat is niet het geval. Hij zuigt met gemak de bladeren op. Ook natte bladeren zuigt hij op. Het blad wordt goed versnipperd en kan dan makkelijk in de groencontainer. Ik heb in de voortuin een heg en na het snoeien was het altijd een aardige klus om alles bij elkaar te harken en vegen en om het vervolgens in de container te krijgen. Met dit apparaat is dit stukken makkelijker en het gaat een stuk sneller!!! Enige nadeel dat ik zou kunnen verzinnen: het apparaat is vrij zwaar. Voor mij is het geen probleem, maar het is geen licht apparaat.

Pluspunten

• Krachtig
  • Alles in een apparaat
  • Werkt goed

Minpunten

• Redelijk zwaar

InsidersArno 08-12-2022

Super machine, welke elke tuin nodig heeft.

Deze machine komt in een compacte doos binnen, daarna alles uitpakken, lezen en in elkaar puzzelen. Dat was wel even lastig, maar als hij dan eenmaal in elkaar staat is het een fijne stevige machine, die zijn werk goed doet. Wij hebben deze machine aangeschaft omdat we veel grind en kunstgras hebben, daarvoor is het ideaal om schoon te blazen en het afval op te zuigen. Een mooie aanvulling op het tuingereedschap!

Pluspunten

• Zuigkracht
  • Blaaskracht
  • Licht in gewicht

Minpunten

• Puzzel om in elkaar te zetten
  • Ombouwen van blazen naar zuigen

JelsS 06-12-2022

Fijne, krachtige bladblazer!

De bladblazer kwam in een compacte doos binnen. Het was even goed kijken hoe de bladblazer in elkaar gezet moest worden, maar het resultaat mag er daarna zijn! De bladblazer pakt fijn vast, voelt licht aan en blaast ons kunstgras binnen no time helemaal schoon! Belangrijk is wel dat de blaadjes zo goed als droog zijn, want met vochtige blaadjes heeft de bladblazer wel moeite. De powercommand knop werkt ook ontzettend fijn om de kleine takjes na het snoeien weg te krijgen. De bladblazer is eenvoudig te legen. Voor het opruimen heb ik de bladblazer weer uit elkaar gehaald, zodat hij minder ruimte in beslag neemt. Voor mij is de bladblazer echt een uitkomst, omdat we het kunstgras nooit mooi schoon kregen met een bladhark. Daarnaast werkt hij perfect voor het afval na het snoeien van onze struiken en gewoon om de oprit schoon te blazen. De hark en de bezem konden deze keer in de schuur blijven staan! We hebben geen hele grote tuin, maar voor een grote tuin zou een tweede accu wel fijn zijn!

Pluspunten

• krachtig
  • pakt fijn vast
  • maakt weinig geluid

Minpunten

• eerste keer lastig in elkaar te zetten

Ptr 02-12-2022

Een bladzuiger en blazer die Echt werkt!!

Een bladzuiger en blazer die echt werken!
Herfst is op zich niet leuk en al dat gedoe met bladeren enzo in je tuin. Maar deze B&D maken het zeker vele malen leuker

Het in elkaar zetten was wel even uitzoeken omdat de 'handleiding' voor mij wat onduidelijk was.
Klaar! En aan de slag. Uiteraard eerst met de zuiger.
Deze werkt goed. Vermaald bladeren en takjes in een oogwenk. Al met al. big smile en leuk om te doen.
Alles wordt goed in de bijgeleverde zak gezogen en legen boven mijn groenbak gaat makkelijk. De blazer is krachtig en de eerste keer verdwijnen er ook wat bladeren naar de buren.

Zijn er ook wat nadelen? Jep.
Het apparaat is relatief zwaar. Te doen maar toch.
Het geluid is flink aanwezig.
het omzetten van blazer naar zuiger kost een beetje tijd
Maar deze zaken mogen voor mij de pret niet drukken

Pluspunten

• krachtig
  • handig in gebruik eenmaal in elkaar gezet

Minpunten

• redelijk zwaar
  • het geluid

Lianne 24-11-2022

Prima voor grote tuinen, kleinere tuinen is vegen sneller.

Handig verpakt, wel wat lastig in elkaar te zetten door de onduidelijke instructies.
Hij blaast goed, stand 1 is eigenlijk al voldoende bij een kleinere tuin.
Het zuigen vinden wij wat minder. Een hoopje bladeren zuigt hij prima op, maar moet je in een hoekje de bladeren opzuigen, lijkt hij niet krachtig genoeg te zijn. Verder is het apparaat prettig vast te houden, maar wel zwaar. Ook maakt hij behoorlijk wat geluid.

Om hem weer uit elkaar te halen voor het opbergen (hoeft natuurlijk niet), heb ik mijn man nodig. Zit wel een handige pin bij om alles te ontgrendelen.
Apparaat is wel van stevige kwaliteit.
Ook handig om te weten, er zit een klein snoertje aan, dus je hebt wel een lang verlengsnoer nodig.

Pluspunten

• Goede kwaliteit
  • Veel kracht bij blazen
  • prettig vasthouden

Minpunten

• Lawaai
  • Zuigkracht niet optimaal in hoekjes
  • Kort snoer
  • zwaar

mh1 23-11-2022

Top apparaat!

Het is een zeer krachtige bladblazer met zuigfunctie en ingebouwde hakselaar. Het enige wat mij tegenviel in het gebruik is het gewicht van het apparaat.

Pluspunten

• Zeer krachtige bladblazer
  • Zeer krachtige bladzuiger

Minpunten

• Zwaar in gebruik

Chris 22-10-2020

zuigbuis niet te monteren

Blaaskracht is prima. Zuigen is voldoende, maar het installeren van de zuigbuis is zeer lastig, Na 10 maanden in gebruik is de zuigbuis niet meer te monteren

Pluspunten

• blaast uitstekend.

Minpunten

• monteren zuigbuis

Bert 10-01-2020

Waarom is het ontwerp van de GW3000 met pensioen?

Ik had een B&D GW3000 die uitstekend beviel maar helaas niet goed meer werkte. Dit apparaat had een prima ontwerp en was eenvoudig te bedienen. Als vervanger de BEBLV300-QS gekocht. Blazen doet hij prima. Voor de ombouw naar zuigen moet je op cursus. Je hebt er een losse pen voor nodig die niet b.v. aan het snoer bevestigd is. Dit is een goede kandidaat om snel kwijt te raken. Het opzuigen van vochtige bladeren was na enkele minuten niet meer mogelijk. Het motorhuis zat al snel verstopt. Reinigen hiervan is best een klus. Wanneer je zoals ik linkshandig bent dan moet je je bij de bediening in allerlei bochten wringen. Kortom als je GW3000 het begeven heeft probeer hem te (laten) repareren. Zelfs als dit meer kost dan dit apparaat is het zeker de moeite waard.

Minpunten

• Bediening
  • In-uit elkaar halen
  • Gebruik bij natte bladeren
  • Ontwerp

Duiker 12-07-2019

Zeer goed ontwerp maar met ernstige minpubten

Als hij het doet is dit een zeer goede bladzuiger.
Jammer dat er bij B&D te weinig is nagedacht over de details
Al na 2 keer kon het apparaat niet meer omgebouwd worden van blazen naar zuigen omdat de “hendel” vast zat.
De aansluiting van de zuigbuis lekt veel lucht omdat hij na een tijdje steeds minder goed aansluit op het huis.
De rubberen slang is zeer kwetsbaar zodat die na een jaar ging scheuren na langs een boom te zijn geschuurd.
En na een jaar hield hij er helemaal mee op.
Wel gelukkig mijn geld teruggekregen

Pluspunten

• Goede zuigkracht
  • Metalen hakselaar
  • Ergonomisch goed

Minpunten

• Zie boven

Hunter 23-03-2019

GEWELDENAAR

Ja de titel geweldenaar! Ongelooflijk, wat heeft deze machine een power! Het in elkaar zetten was zo gebeurd. Een beetje moeilijker gaat het als je moet ombouwen van blazen naar zuigen. Maar als je dit eenmaal onder de knie hebt, dan is het gewoon een genot. Ik was reeds in het bezit van een bladblazer, maar deze heb ik gelijk met pensioen gestuurd. De grote opvangzak is ook een genot, Uiteraard moet je net als bij andere bladzuigers erom denken, dat als je gaat zuigen met natte bladeren, dit wel eens vast gaat zitten, maar dat is normaal. Gewoon even wat droger weer afwachten en in no time heb je je tuin opgeruimd. Ik ben helemaal om ik vind het een super machine en kan het alleen maar iedereen aanraden!!

Pluspunten

• blaaskracht
  • zuigkracht
  • grote opslag ruimte

Minpunten

• beetje moeite met omkoppelen
  • wel wat lawaaig

Naomihoogendijk 23-03-2019

Fijn

Fijn product. Fijne blaas en zuigkracht. Makkelijk ingebruik. Je tuin ziet er weer spik en span uit. Erg fijn dat het gelijk de bladeren klein maakt.

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Fijn

Minpunten

• Zwaar
  • Moeilijk de verschillende opzet stukken

Dion 20-03-2019

Genot in de tuin

Vanaf het eerste moment dat ik met deze bladblazer/zuiger aan de slag ben gegaan is het een verademing. Het schoonkrijgen van je tuin, gaat zo soepel en de opzet stukken zijn ma wat oefen vrij handig te wisselen. Zo kan je mooi beide functies combineren. Als je een slechte rug hebt is het wel een vrij zware klus om je tuin te doen. Het enige nadeel is dat je een lang verlengsnoer nodig hebt. Houdt daar we rekening. Maar als alle spullen aangeschaft zijn, een prima toevoeging!

Pluspunten

• Gebruiksgemak
  • Tijdswinst
  • Prijs kwaliteit

Minpunten

• Gewicht
  • Handzaamheid

Elian 13-03-2019

Super

Ik heb nog nooit eerder een bladblazer nodig gehad maar sinds kort heb ik een tuin met grote bomen waar veel blad vanaf valt. Ik zag er eerst erg tegenop om deze bladeren steeds op te moeten ruimen, maar met deze bladruimer is het een piece of cake. Veel blaaskracht, zuigfunctie ook super! en de zak die het blad opvangt werkt prettig, en hij is handelbaar. Dus wat mij betreft een prima investering.

Pluspunten

• handelbaar
  • werkt makkelijk

Bassnootje 10-03-2019

Makkelijk te hanteren en krachtige tuinruimer

Ik ben in de gelegenheid om de Black en Decker BEBLV300-QS te testen en ik was erg benieuwd of hij beter zou bevallen als de huidige tuinruimer die ik al jaren gebruik. Ik moet zeggen dat ik blij verrast was. Het duurde even voordat ik door had hoe alles in elkaar gezet was en hoe de beveiligingen werkte. Wat een zuigkracht! Alle bladeren en beukennootjes worden opgezogen en nog eens fijn versnippert. De opvangzak die op je rug hangt is groot, dus het duurt erg lang voordat hij vol zit want er gaat veel in. Je hebt er geen last van op je rug. Het gewicht van de zak hangt dus niet aan de tuinruimer. Daardoor is hij erg handelbaar en licht in gebruik. Het ombouwen naar een bladblazer vergt enige handelingen, vooral door de onhandige beveiligingen en klik systemen. Je komt eigenlijk 1 hand te kort. Zeker voor verbetering vatbaar.
De tuinruimer blaast als een orkaan en het is gemakkelijk om alles bij elkaar te blazen. Dit kan dus zonder de opvangzak.
Al met al een hele fijne en krachtige tuinruimer met een grote capaciteit opvangzak.

Pluspunten

• Grote zuigkracht
  • Grote blaaskracht
  • Versnipperd goed
  • Grote en makkelijk te legen opvangzak
  • Licht in gebruik

Minpunten

• Onhandig te bedienen aan/uit schakelaar
  • Moeilijk en stroef om te bouwen blaas - zuig
  • Onhandige vergrendelingen, moeilijk te openen

Robbie de vrolijke tuinman 09-03-2019

blazen, zuigen, vernipperen en klaar!

Ik testte de BLACK+DECKER BEBLV300-QS 3IN1 krachtige tuinbladblazer/-zuiger/-versnipperaar
Het begint goed. Mooi apparaat in stevige doos.
Hoewel de gebruiksaanwijzing beter kan en tekst ontbreekt moet je het met de plaatjes doen en die zijn niet allemaal even duidelijk zeker als het gaat om de ontgrendeling van de blaaspijp want het staafje waarmee je dat moet doen zit geplakt aan de zuigmond!
Dus eer je die hebt gevonden....
Dan maar aan de slag als alles zit. Hij blaast prima en heeft voldoende kracht om ook nat blad te verplaatsen. Bovendien is de mond smal en kom je dus eenvoudig overal bij.
Het dragen van de machine is met de zuigmond gemonteerd en de opvangzak voor het versnipperde afval op je rug aangenaam eenvoudig.
Het opzuigen van je weggeblazen tuinafval is een ander verhaal.
Ik neem aan dat het met droog blad prima zal gaan maar nu is het blad in mijn tuin te nat om makkelijk te worden opgezogen en versnipperd.
De Black en Decker BEBLV300-QS is dus best een goede machine maar niet geschikt voor de nattigheid.
Toch voor de prijs een best goede machine die je natuurlijk niet mag vergelijken met de grote professionele machines.
Al met al een aanrader voor de wat luiere tuinier (ik dus!)

Pluspunten

• blazen
  • versnipperd afval in makkelijke opvangzak

Minpunten

• zuigkracht

Steph Ackerley 05-03-2019

Je beste vriend in de tuin!

Wij hebben thuis een grote achtertuin en een kleine voortuin. Voor onze achtertuin is het echt een hoop werk om alles af te gaan en schoon te maken, dorre resten en bladeren te verwijderen en het ook nog wekelijks bijhouden. Met dit apparaat halveer je absoluut de tijd die je besteed om je tuin op te knappen.
Voor de voortuin gebruik ik toch liever 'handwerk' omdat het met een groot apparaat best een onding wordt. Dus voor het precieze werk met de hand, voor de grote oppervlakten met dit prachtig apparaat. Wij zijn fan!

Wij hebben in ieder geval genoten tot nu toe van het gemak wat dit product ons brengt en geen ongemakken ervaren, het apparaat werkt naar behoren en is zeer gebruiksvriendelijk.

Pluspunten

• Aanpasbare zuigkracht
  • Grote zak dus minder vaak legen

Minpunten

• Kort snoer, geen verlengsnoer bijgeleverd

R2M 05-03-2019

Niet genoeg zuigkracht, wel prima bladblazer

Vol enthousiasme dit artikel in bezit gekregen. Met een redelijk grote tuin is een hulpje altijd handig. De versnipperfunctie werkte dan ook op het begin prima. Helaas liep deze na enige tijd vast, misschien door natte bladeren had ik bedacht. Met moeite heel het apparaat uit elkaar gehaald, schoon gemaakt en weer in elkaar gezet. Een paar dagen later (zonnige dagen wel te verstaan) nog een poging ondernomen om de drogere bladeren op te zuigen, maar helaas. Opnieuw een vastloper en dat maakte de teleurstelling compleet. De blaasfunctie werkt dan weer wel prima, maar dat was voor mij niet de voornaamste reden van mijn enthousiasme. Helaas.

Pluspunten

• Prima design
  • Goede blaasfunctie

Minpunten

• Slechte zuigfunctie
  • Loopt snel vast
  • Moeilijk uit elkaar te halen