MILL Paneelverwarming IB900DN - Reviews

S Willems 11-02-2018

Mooi design verwarmingselement

Na veel winters een grote kilte te ervaren in de slaapkamer hebben wij toch de stap genomen om deze elektrische verwarming te kopen. Hij hangt nu tegen de muur, en lijkt op het eerste oog helemaal niet op een verwarming. De Mill zorgt nu voor een aangenaam klimaat. Door zijn automatische thermostaat, slaat hij af, zodra de kamer op temperatuur is en vice versa. Daardoor is hij ook nog goed in stroomverbruik en brandt de Mill niet onnodig.
Wel kan de uitleg over het gebruik van de automatische dag/nacht functie wat beter, deze kreeg ik nog niet 100% aan de praat.
Verder wel een aanrader!

Pluspunten

• Mooi Design
  • Gemakkelijk te installeren
  • Geen geluid

Minpunten

• Dag/nacht functie is wat moeilijk om in te stellen
  • Heeft tijd nodig om de ruimte te kunnen opwarmen
Geschreven voor: MILL Paneelverwarming IB900DN

Familie Nolten 01-02-2018

Mooi product, eenvoudig installeren, goede verwarming

Voor de slaapkamers en de gang boven waren wij opzoek naar een alternatief voor de verwarming doormiddel van de CV.

We hadden hiervoor meerdere redenen, o.a:

- beneden hebben wij vloerverwarming: vaak is het beneden lekker warm, waardoor de CV niet aanslaat (en de verwarming boven geen warmte geeft);
- de verwarming boven maakte enigszins geluid (wat voor ons niet storend is, maar voor de kinderen soms een reden om wakker te worden); en
- we wilden graag besparen op het gas-verbruik (ook met het oog op de toekomst).

Naar wat speurwerk op internet zagen we de fraaie verwarming van Mill. Wat ons betreft zijn er een aantal belangrijke voordelen:

- je kunt iedere kamer individueel verwarmen (iedere verwarming heeft zijn eigen thermostaat).
- de verwarming is volledig geluidloos;
- bij gebruik van zonnepanelen is het mogelijk om de kamers "gratis" op te warmen; en
- de verwarming ziet er erg fraai uit.

We hebben de verwarming deze week opgehangen en tot nu naar volle tevredenheid. Het ophangen en aansluiten was overigens erg eenvoudig (4 pluggen / schroeven per verwarming).

Qua kwaliteit ziet het er allemaal degelijk uit. Ik had verwacht dat de verwarming wat zwaarder zou zijn, maar dat valt reuze mee. Hopelijk hebben we hier jaren plezier van.

Pluspunten

• Goede verwarming
  • Iedere verwarming heeft een eigen thermostaat

Minpunten

• (klein puntje): stekker en snoer
Geschreven voor: MILL Paneelverwarming IB900DN