KlikAanKlikUit APIR-2150 - Reviews

Bereik (max.)
70 m
Soort
Wireless

Beoordeling op basis van 1 review geschreven op Kieskeurig.nl.

• Slecht
  • Slecht

jjjjjj 08-09-2015 Product paar weken in bezit

heb drie van deze sensoren op één ACD 1000 aangemeld om één buitenlamp te schakelen (op de ACD 1000 kunnen max. 6 zenders aangemeld worden), en niets dan ellende.
Soms schakelen ze wel, dan weer niet (sta er dan vlak voor, maar reageert vaak niet, na ongeveer 10 minuten wel weer).
Soms gaat het een paar dagen goed, en soms blijft de lamp aan omdat (waarschijnlijk door storingen op deze frequentie) het uit signaal van de APIR 2150 gemist word. Als dit uit signaal, die maar één keer uitgezonden word, gemist word, dan gaat de lamp niet eerder weer uit als dat één der sensoren opnieuw aangesproken word.
Nu, sinds twee dagen heb ik het probleem dat de buitenlamp bij het aanbreken van de dag en bij het donker worden (schemering) steeds aan gaat en 1 minuut blijft branden (de minuut die in de apir is ingesteld), dan uitgaat en na ongeveer 4 seconden weer aangaat. Dit herhaalt zich net zo lang tot het volledig licht (s'morgens) of volledig donker (s'avonds) is. Heb alle 3 de sensoren verwijderd en zo geplaatst dat deze onmogelijk beweging kunnen detekteren, en nog gaat de lamp aan en uit. Einde verhaal. Ik ga een vaste pir sensor aanschaffen. Boel geld aan uitgegeven, weggegooid geld. Misschien dat het wel functioneerd met één sensor van dit type, maar vanwege het geringe bereik (de sensor detekteerd beweging tot 6 meter) was ik er 3 stuks nodig. Dit werkt dus niet. Leuk systeem om met de mini afstandsbediening of schakelaar de lamp aan en uit te zetten, maar deze sensoren in combinatie met één lamp is een drama. Degelijkheid heb ik op 4 sterren gezet omdat ik het idee heb dat het kunststof beugeltje waar de apir in opgehangen word het gaat begeven als deze wat ouder word.
Gebruiksgemak één ster omdat het niet werkt. Als het wel zou werken dan had ik meer gegeven uiteraard, want het programmeren aan de ontvanger is simpel en werkt goed.

jjjjjj 17-09-2015

het is nog erger geworden:
Ik had op de acd 1000 ook de handzender akct 510 en de draadloze schakelaar awst 8800 aangemeld. Deze deden het wel goed.
Door bovenstaande problemen met de pir sensoren heb ik er twee afgekoppeld, dat wil zeggen de batterijen verwijderd. Nu wilde ik de buitenlamp aan zetten met de handzender, maar dit werkte opeens niet meer. Ook opnieuw aanmelden werkte niet meer. Ook de draadloze schakelaar reageert niet meer.
Het is een wonderlijk systeem. Ik heb dus aan de handzender en de schakelaar ook niets meer. Het enige dat ik er aan overgehouden heb is een lichtere portemonnaie en een hoop ergernis. Voor mij geen kaku meer.