Cobb Pro zwart - Reviews

Vorm rooster/grillplaat
rond
Type/soort
buitenbarbecue & grill

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 7 reviews die zijn achtergelaten voor de Cobb Pro zwart op Kieskeurig.nl.

reinier1809 11-08-2015

Cobbe ziet er mooi uit en de werking is uiterst simpel, blok erin aansteken en na enkele minuten kun je barbq-en.
De cobb blijft lang warm, zeker twee uur.
Het resultaat viel mij tegen, eerder een kippenpoot uit de oven dan van de barbq, ten opzichte van onze normale barbq is het vlees droger (mogelijk omdat het langer op de plaat lag.
Maar dan het schoonmaken: het vet van de kippetjes is nauwelijks van de binnenwand af te krijgen, zo simpel als het op youtube lijkt zo lastig is het in werkelijkheid.
2 maal in de gootsteen met vaatwasblokjes, brilo sponsjes en uiteindelijk barbq reiniger van HG, al met al 2 uur bezig geweest om de Cobb weer toonbaar te maken, dit viel mij enorm tegen.
Mogelijk dat het sneller kan als je niet tot de ochtend wacht maar direct de Cobb reinigt maar toch.
2 uur nawerk weegt niet op tegen de voordelen: overal plaatsbaar, blijft koud van buiten, efficiënt in gebruik.
Volgende keer koop ik wat extra briketten en aanmaakblokjes en neem ik de opwarm tijd van mijn vertrouwde barbq voor lief

Coca 12-05-2011
  • Product jaar of meer in bezit

Gaat zeer zuinig om met brandstof 8-10 kooltjes voor ruim 2uur gebruik.
Een hele kip klaarmaken gaat geweldig goed +/- 1.5 uur,bij een normale bqq wil deze nog wel eens verbranden.
Zalm of forel roken is erg lekker en in een half uur klaar

Stuiverman 23-05-2012

Kun je dan ook "gewone" kooltjes/briketjes gebruiken?

ellen05 18-06-2015
  • Product jaar of meer in bezit

In 2009 (ellen03) ook al gereageerd, keek naar deze site om te kijken hoe lang ik hem al in bezit heb. Staat meestal buiten in weer en wind,ben er niet zuinig mee en nu komt er pas in de bodem een een gaatje. (kan hem nog gebruiken) Oftewel een degelijk product.

J v D 26-07-2017

Handig en zuinig maar koop niet de pizza steen

Geschreven voor: Cobb Pro zilver

Een leuk ding om mee te nemen of als je even snel iets wil bbqen. Hij gebruikt wijnig briquetten en je kunt er lang mee door gaan. De accessoires zijn wel veel te duur je hoeft niet die speciale cobb stone te kopen en al helemaal niet de pizza Steen. Je kunt gewoon op de bakplaat pizza bakken.

Pluspunten

• Snel warm.
  • Met 6 briquettes kun je 2 uur bbqen
  • Je kunt hem op tavel zetten
  • Geen open vuur

Minpunten

• accessories zijn te duur
  • Koop niet de pizza Steen die werkt niet
  • Hij word snel vies
  • Rubber pooches komen snel los

Colin 10-02-2017

Super fijne BBQ

Geschreven voor: Cobb Pro wit

Ik vond het toch nodig om alsnog een review te schrijven over dit product. Aangezien ik hem al een aantal maanden in bezit heb en heerlijk hebt gegeten sinds. Toen de Cobb geleverd was bleek de kunststof ring defect te zijn, na contact opgenomen te hebben met CoolBlue is deze kosteloos vervangen. zelfs toen ik hem al gebruikt had. (Ik kwam er naderhand achter) Naast dat dit kosteloos is gebeurt (wat in principe gewoon hoort) werden er ook totaal niet moeilijk gedaan over de garantie afhandeling. Dat vind ik echt een van de top services van CoolBlue. Geen gezeur gewoon je product!

De Cobb zelf is een top product, Je kan er heerlijk eten op maken en door het ''gesloten'' systeem is alles perfect gaar. Ook grote stukken vlees. Die van ons is mee geweest op huwelijksreis en dat is een aanrader! We hebben op de meest fantastische plekken heerlijk gegeten! Een ding om rekening mee te houden, je kan speciale bambo briketten kopen bij de Cobb. Ik zeg doen! je gooit er 1 zo'n ding in, steek hem aan en je kan gerust 2 tot 3uur heerlijk BBQen, de briketten kosten wel meer dan gewoone kooltjes maar het is zo veel makkelijker, je kan (serieus) binnen 2 a 3 minuten al beginnen met BBQen. dus niet aansteken en dan nog rustig de tafel dekken, dat is echt niet nodig. In het begin rookt hij even flink maar dat trekt binnen een aantal minuten weg (kleine tip: aansteken zonder deksel dan warmt hij goed door) Je kan voor je Cobb ook nog een draagtas kopen dat is vooral ideaal als je hem mee neemt of op wil bergen.

Pluspunten

• Makkelijk schoon te maken
  • Werkt top
  • Goed op te bergen
  • antie aanbak plaat
  • Stevig en onderkant wordt niet warm

Flori 31-07-2013
  • Product jaar of meer in bezit

Een handige kleine BBQ, die je overal mee naartoe kunt nemen. Zowel de boot als het strand. Wekrt goed op zowel briketten als de Cobbelstone. De cobbelstone maakt het makkelijkst aan. Een rooster erbij kopen is gewenst. Daarna ben je universeel voor roosteren en bakken. De grilplaat is voorzien van teflon en erg gevoelig. Het is een mieters ding: een aanrader.

ellen03 19-06-2009
  • Product jaar of meer in bezit

Dit is een geweldig ding, je kan er mee roken, bbq-en, gourmetten, bakken (cake pizza's)koken(paella mee gemaakt).Hij is mooi en super praktisch. 5 andere bbq's in bezit maar die kunnen met pensioen.