Alecto DVM 200 - Reviews

Beoordeling op basis van 27 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

A. Cleanfield 05-12-2016 Product paar weken in bezit

Momenteel voor ons de beste keuze

Komende maand krijgen we ons tweede kindje, dus we gingen deze keer eens opzoek naar de beeld babyfoon. Bewust wilde ik een stabiel digitaal signaal en geen Wifi afhankelijk apparaat. We leven echter inmiddels bijna in het jaar 2017, dus de verwachting was dan ook redelijk hoog, maar wat blijkt dat het aanbod van digitale beeld babyfoons echt beneden maat is.

Ik heb in totaal 5 babyfoons thuis getest, al deze babyfoons hadden zeer goede gebruikerservaringen, maar dit heb ik niet zo ervaren. Wij willen eigenlijk minimaal 3 functies die goed werken, dat is het beeld en de kwaliteit daar van, een terugspreekfunctie en slaapliedjes die op afstand aan te zetten zijn.

Alle door mij geteste toestellen hadden een redelijke beeldkwaliteit in de nacht, dit komt door de infrarood dat dit niet loepzuiver is, echter was er in 4 van de 5 toestellen ook een flinke vertraging bij iets snellere bewegingen, dit heb ik het minst ervaren bij de Alecto DVM-200. Verder was het dus belangrijk dat er een goede speaker op de babyunit zit, zodat de liedjes en communicatie naar het kind niet te blikkerig klinkt, dit was bij 3 van de 5 in orde, bij de andere was het zo schel dat dit onacceptabel was. Bij de Alecto DVM-200 was de geluidkwaliteit met kop en schouders het beste, voordeel t.o.v. de andere toestellen was ook dat het liedje af blijft spelen als je de terugspreekfunctie gebruikt. Wel is het jammer dat de volume van dit allemaal alleen te regelen is op de babyunit. En de liedjes niet te starten zijn vanaf de babyunit.

De ouder unit van de Alecto ziet er ook prima uit, ondanks dat dit ook niet echt hypermodern is voor deze tijd. Jammer is wel dat de knopjes niet verlicht zijn, dus dit is wel een verbeterpunt. Verder wel echt een minpunt dat de indicatie van het geluidsniveau dat je kindje maakt alleen digitaal op beeld wordt overgebracht en niet middels afzonderlijke lampjes op de ouderunit, dan zou je hem namelijk ook makkelijk als audio only apparaat kunnen gebruiken en/of op afstand goed kunnen zien of je kindje hard huilt als je geluid zacht staat.

Al met al had Alecto dus alle functies die wij wilde en deed dit ook nog het beste.

Pluspunten

• Digitaal signaal
  • Geluidkwaliteit (liedjes etc.)
  • Geluidskwaliteit ouder unit
  • Beeld kwaliteit t.o.v. andere toestellen
  • Camera op afstand te bewegen

Minpunten

• Indicatie geluid kindje digitaal
  • Geen verlichte knopjes
  • Volume via babyunit
  • Liedjes niet te starten via babyunit

Sofie 12-06-2017 Product paar dagen in bezit

prima bereik + heel goed scherm

Nu we kunnen vergelijken met onze eerdere babyfoon met camera valt de kwaliteit heel erg op. Het scherm is wat groter, maar de zichtbaarheid is zo een enorm verschil in de positieve zin. Heerlijk om zo klaar en duidelijk onze slapende schat te bewonderen.
Wij hadden vnl. een nieuwe nodig omtrent het bereik. De vorige faalde hier al in op 3m afstand (zou aan ons huis liggen...), maar deze doet het perfect. Nu kan ik het scherm overal mee naartoe nemen. :-)

Pluspunten

• bereik
  • kwaliteit van het beeld

Minpunten

• opvallende antenne
  • luid geblieb bij het instellen pers. voorkeuren

Murat 17-06-2017 Product paar weken in bezit

Very good product

We have to be aware that we should not expect military quality as it is on the movies. I am happy to buy this as It works as expected, no lag, video is smooth and high quality, sound is very good as well.
Night vision is also at quality level which I was not even expected that quality.

Signal is enough to catch from 3rd floor even.

Material quality is a bit better than average - but come on, you do not keep it whole day in your hand. You just put it to table and keep eye on it.

Installation and getting the first video to the screen took 10 seconds.

Multi camera on a single screen is kind of invention and centralized care screen for your kids/older people/pets. You do not need a lot of babyphones around.

The taste of quality and expectation is a lot different for everybody, but it was the best one on whole mediamarkt babycare stand. From my point of view it is the best one on the market based on price/quality comparison.

Pluspunten

• Big Screen
  • Smooth Video
  • Adjustable camera angle remotely
  • Installation time

Minpunten

• length of camera power cable

Ruud 13-06-2017 Product paar maanden in bezit

Groot scherm, scherp beeld

De DVM-200 was in de aanbieding bij Prenatal. We hebben hiervoor gekozen vanwege het grote beeldscherm en het scherpe beeld. Het voldoet zeker aan onze verwachtingen. Handig is het steunklepje aan de onderkant, waarmee je het scherm naar keuze meer verticaal of juist meer horizontaal kan neerzetten.

Pluspunten

• Grootte scherm
  • Beeldscherpte

Minpunten

• Nog niet gevonden

Tamara 22-05-2017 Product paar weken in bezit

Groot scherm, groot bereik en goed zicht bij nacht

De babyfoon heeft een groot duidelijk scherm, gecombineerd met een groot bereik. Hierdoor kun je rondom het huis toch je kleine goed in de gate houden. Daarnaast is het nachtzicht helder, waardoor ook in een donkere omgeving alles duidelijk is te zien.

Pluspunten

• Groot scherm
  • Duidelijk nachtzicht
  • Groot bereik

Minpunten

• voedingskabel naar de cameraunit

ietse 16-04-2017 Product paar dagen in bezit

Top Babyfoon!

We hebben deze babyfoon gekozen, omdat we hier goede revieuws over gehoord hebben. We vonden het zeker en vast een pluspunt dat we hier een extra camera op kunnen plaatsen. Dit kunnen we misschien gebruiken als we nog een tweede kindje willen. Zo moeten we geen extra babyfoon meer kopen. We hebben de babyfoon ook geprobeerd om te kijken als we goed bereik hadden. Hier stonden we toch van versteld hoever deze reikte.

Pluspunten

• extra camera
  • ver bereik
  • goede beeldkwaliteit
  • uitstekende geluidsweergave

John Bom 18-01-2017 Product paar dagen in bezit

Babyphone DVM-200 Alecto

Gisteren de Babyphone DVM-200 van Alecto geïnstalleerd. Is echte een aanrader, eenvoudige bediening met alle denkbare mogelijkheden.

Pluspunten

• Eenvoudige bediening
  • Scherp beeld
  • Juiste mogelijkheden

Rudi 23-10-2016 Product paar weken in bezit

Complete set, alle benodigdheden zitten erop

Zeer tevreden over het product, prettige en directe verbinding met mogelijkheid tot veranderinge stand camera op afstand. Geluid en automatische activering functioneren goed! Echt een goed product, het enige minpuntje is dat de knopjes in het donker niet oplichting waardoor deze zonder licht op gevoel bediend moeten worden.

Pluspunten

• Scherm (verlicht)
  • Beweegbare camera
  • Montagemogelijkheden
  • Temperatuursensor

Minpunten

• Niet verlichte knoppen

chris16v 27-07-2017 Product paar weken in bezit

matige prestaties

met ons derde kleintje leek het onze handig om een babyfoon met scherm te hebben. we hadden al een alecto zonder scherm. nu kunnen we zien wat ze uitspoken als we iets horen. wat meteen opvalt in vergelijk met de simpelere alecto babyfoon die we al hadden, is dat het geluid een stuk minder van kwaliteit is, zowel op de kind unit, als op de ouder unit. daarnaast is ook de
batterijduur vrij beperkt. de ouderunit overleefd de nacht niet zonder aan de stroom te hangen. 's morgens is deze dan gewoon uit. zonder voorwaarschuwing te geven. ook als het scherm uitstaat om stroom te besparen heeft de accu niet genoeg capaciteit om de nacht te overleven. dit is wel een flink minpunt.

pluspunt is de mogelijkheid om meerdere camera's op een ouderunit aan te sluiten. nadeel is dan weer dat losse camera's erg duur zijn.

kortom, een leuk ding om je kinderen in de gaten te houden met een redelijk scherp beeld, alleen gezien de prestaties wat prijzig. gezien de korte batterijduur niet erg betrouwbaar, dat is jammer.

Pluspunten

• bereik
  • beeldkwaliteit
  • meerder camera's aan te sluiten

Minpunten

• duur
  • extra cameras zijn duur
  • battijcapaciteit komt tekort
  • geluidskwaliteit is belabberd

Elisa.Minne 26-07-2017 Product paar weken in bezit

Mooi design en goede kwaliteit

Ik heb deze babyfoon nu sinds 2 weken in huis en ben er erg blij. Het grote scherm is kwalitatief erg goed, waardoor je je kindje ook echt goed kunt zien. Met de inzoom functie en de op afstand beweegbare camera maken het erg makkelijk om hem juist in te stellen. De terug spreek functie is erg makkelijk en ook helder verstaanbaar. Een leuke bijkomstigheid zijn de slaapliedjes die je aan kunt zetten (al gebruik ik deze niet). Het bereik van de babyfoon is ok maar niet de beste, al is het in en om het huis prima. Al met al erg tevreden: makkelijk in gebruik, mooi design, kwaliteit scherm en geluid zijn goed, bereik is ok voor in het huis maar ik kan niet de hond uitlaten met babyfoon, kortom een aanrader.

Pluspunten

• kwaliteit beeldscherm
  • design
  • meerdere camera's aan 1 scherm koppelen

Minpunten

• bereik is beperkt

Donna 26-07-2017 Product paar weken in bezit

Groot scherm en makkelijke besturing

Voor onze tweede baby leek ons een babyfoon wel erg handig. Maar met beeld is toch wel een heel ander verhaal. Gezien grote broer graag zijn kleine broertje bezoekt in de slaapkamer is dat erg fijn om zicht op te hebben. Een hele geruststelling terwijl je aan het koken bent of beneden zit met visite. Het bereik in huis en tuin is erg goed.
Het terugspreeksysteem vind ik erg fijn om grote broer even te waarschuwen of om geruststellende woorden door te spreken.
Erg goed beeld en geluid. Ook erg fijn dat je vanaf afstand kan roteren met de camera en dat dat amper geluid maakt. Hij is wel wat aan de prijzige kant maar je krijgt er veel voor terug.

Pluspunten

• Groot beeld
  • Afstand bestuurbaar
  • Terugspreekfunctie

Christa1984 26-07-2017 Product paar weken in bezit

Groot scherm helder beeld en goed geluid

Wij hebben deze babyfoon besteld omdat we wilden zien of het nodig is om naar onze kleine man toe te gaan als hij huilt en wat hij allemaal uitspookt. Het instaleren ging redelijk snel het was wel een beetje zoeken maar met de bijgeleverde ophanghaak is het altijd mogelijk om hem goed op te hangen.
Het beeldscherm is heel mooi groot en helder. Er zitten een hoop knopjes op wat ik wel even op mijn gemak moet uitzoeken maar dan gaat het ook prima.
Wat ik fijn vind is dat er maast slaapliedjes ook white noise op zit wat ons kleintje erg fijn vindt. Hij kan daardoor makkelijk slapen en weinig andere babyfoons hebben deze functie.
Het is ook prettig dat de kamer temperatuur wordt weergegeven op het scherm.
Het bereik in ons nieuwbouwhuis is prima, hij staat in een kamer op de 1e verdieping en overal in huis werkt hij goed.
Ik moet toegeven dan ik het best een prijzige babyfoon vind maar na het gebruiken en testen ben ik erg tevreden. Ik kan meteen zien wat er aan de hand is en dat scheelt veel gedoe. Ik zou dit product dan ook zeker aanbeven.

Pluspunten

• Groot scherm
  • Veel liedjes
  • White noise
  • Goed bereik

Minpunten

• Prijzig

Rozemarijntje 9992 25-07-2017 Product paar weken in bezit

zeer gebruiksvriendelijk

Wat een heerlijke makkelijk bedienbare beeldcamera. Aangezien ik niet zo handig ben met installeren van dit soort zaken, is het mij met deze beeldcamera wel gelukt. Dagelijks vang ik kleine kinderen op in mijn thuisopvang en tijdens het slaapje wil je ze graag in de gaten houden. Bij het naar binnen lopen in de slaapkamer worden er toch kinderen wakker en nu door deze handige beeldcamera kan ik via het beeldscherm de kinderen volgen. Voordeel dat bij deze camera een eigen beeldscherm zit. Deze is zeer helder ook in de nachtmodus blijft het beeld herkenbaar. Voor de opvang een handig hulpmiddel.

Pluspunten

• eigen beeldscherm
  • duidelijk beeld
  • handig te installeren

Minpunten

• accuduur

MelvinSchram 24-07-2017 Product paar weken in bezit

Top product

De alecto DVM-200 Babyfoon met camera is in mij ogen een ideale oplossing. Deze babyfoon is uitermate geschikt voor mij omdat ik onze zoon boven op zolder heb en de babyfoon super beeld en kwaliteit geeft ondanks dat het door Hout, Beton en ijzer moet. Tevens vind ik het ook ideaal dat er een graden indicator op zit. Dan weet ik of ik onze zoon een pyjama moet aan doen of gewoon lekker in ze hempje en onderbroek. Ik kan eerlijk gezegd niet meer zonder omdat deze babyfoon zo veel dingen heeft voor de ideale babybewaking. Ik raad hem iedereen aan het is een kleine investering maar het is zeker de moeite waard. De desgine van de babyfoon is zeer handig omdat je de Camara overal kan neerzetten want via het beeldscherm kan je namelijk de Camara in alle positie zetten want hij kan 360 draaien en van boven naar beneden. Tevens zit er ook een zoom functie op wat ik zelf erg handig vind.
Al om al is het een mooi betrouwbaar apparaat

Pluspunten

• Helder beeld
  • Top kwaliteit

Minpunten

• Bereik
  • Stand-by duur te kort

Rick26 23-07-2017 Product paar weken in bezit

Camera babyfoon

De babyfoon is gemakkelijk in gebruik en makkelijk te installeren. Het beeldscherm is duidelijk en ook in een donkere kamer is het goed beeld. Het beeldscherm zelf heeft een goede afmeting, niet te groot maar ook zeker niet te klein. Zelf vind ik het fijn dat het beeldscherm niet de gehele tijd aanstaat maar aan gaat wanneer er geluid in de kamer is. Je kunt het beeld tussendoor wel zelf aandrukken om even te kijken hoe je kindje ligt in het bedje.
Leuke extra's zijn de slaapmuziekjes en de terugspreekfunctie.
In een wat kleinere kamer moet de camera opgehangen worden anders krijg je het bedje niet goed in beeld.
Handige babyfoon zeker om je kindje af en toe te controleren op hoe het ligt zonder de kamer in te hoeven en je kindje te storen. Het verplaatsen van de camera maakt wel wat geluid.

Pluspunten

• Simpel in gebruik

Minpunten

• Muurbevestiging camera

Gerdja 22-07-2017 Product paar weken in bezit

Groot scherm, gebruiksvriendelijk

Sinds 2 weken hebben wij deze babyfoon in ons bezit. Altijd leuk om een pakketje binnen te krijgen en de doos te openen. Na het openen ben ik meteen aan de slag gegaan om de babyfoon aan te sluiten, ik ben erg onhandig met apparatuur maar dit was een makkie. Binnen enkele minuten was de babyfoon gebruiksklaar, dit door de duidelijke omschrijving die was bijgevoegd.
Onze dochter is inmiddels ruim 2.5, dus echt nodig hebben we 'm niet meer. Maar met een 2e op komst toch maar weer op zoek gegaan naar een degelijke en gebruiksvriendelijke babyfoon.

Het beeldscherm is vrij duidelijk, ook kun je de camera vanaf de ouderunit besturen. Erg handig voor als je kind uit bed komt om gewoon boven speelt. Ook de terug spreek functie vinden wij erg handig, evt om kind gerust te stellen of gewoon even wat te zeggen. Ook is er keuze uit verschillende slaapliedjes en word de temperatuur op de baby/ kinderkamer aangegeven.

Al met al een goed en gebruiksvriendelijk apparaat, met genoeg opties en kwaliteit. Persoonlijk vind ik deze babyfoon alleen wel aan de prijzige kant. Maar zeker aan te raden!!!!

Pluspunten

• Gebruiksvriendelijk

Minpunten

• Prijzig

pietpaw53 21-07-2017 Product paar weken in bezit

lekker duidelijk, goed geluid, helder zicht

Een heel fijn product . Als grootouders ben je volgens mij extra allert op alles wat ze aan jouw meegeven, toe vertrouwen. Zeer zeker als het je kleinkinderen betreft. Met deze babyfoon kan je gerust babysitten zonder dat je telkens naar boven gaat om te kijken of alles wel goed gaat.
Je blijft rustig beneden omdat je van beneden uit alles goed kunt zien en horen.
Een heel fijn product, wat je rust geeft. Met dit product zie je het knipperen van de oogjes voor het slapen gaan, de droom van je klein kind hoor je, en het minste geluid doet je de oren spitsen.
een echte aanrader.

Pluspunten

• heel helder beeld, ook in de schemering
  • goed geluid
  • gemakkelijk te bedienen

Minpunten

• prijs aan de hoge kant

LaurenceD 10-07-2017 Product paar weken in bezit

Zeer gebruiksvriendelijk

Zeer makkelijk in gebruik en bediening. Groot scherm met duidelijk en scherp beeld, ook in donkere omgeving. Duidelijk geluid. Zeer goed en groot bereik.

Pluspunten

• Op afstand bedienbare camera
  • Bereik
  • Beeldkwaliteit

Minpunten

• Bediening ouderunit luid
  • Knopjes niet verlicht

Esther 24-06-2017 Product paar dagen in bezit

Gebruiksvriendelijke babyfoon

Gebruiksvriendelijke babyfoon met mooi beeld. Van afstand kun je de camera bedienen (zowel links/rechts als in/uitzoomen).
Geluid en beeld is helder. Bovendien heeft de babyfoon de optie om het scherm standby te zetten en alleen aan te gaan wanneer er geluid/beweging in de babykamer is.

Pluspunten

• Camara kan van afstand gedraaid worden
  • Standby functie scherm
  • Helder geluid en beeld

Minpunten

• Geen app op de telefoon

Fatima 24-06-2017 Product paar dagen in bezit

Groot scherm, overzichtelijk en gebruiks vriendelijk

Prima babyfoon met veel mogelijkheden. Makkelijk in gebruik.Fijn gevoel dat je je kindje zo goed in de gaten kunt houden. Ook s'nachts Je krijgt zeker waar voor je geld.

Pluspunten

• Heel uitgebreid
  • Goed beeld en geluid
  • Groot scherm