Alecto DVM 200 - Reviews

Camera babyfoon
Muziek
Kleuren
wit

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 59 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

A. Cleanfield 05-12-2016

Momenteel voor ons de beste keuze

Komende maand krijgen we ons tweede kindje, dus we gingen deze keer eens opzoek naar de beeld babyfoon. Bewust wilde ik een stabiel digitaal signaal en geen Wifi afhankelijk apparaat. We leven echter inmiddels bijna in het jaar 2017, dus de verwachting was dan ook redelijk hoog, maar wat blijkt dat het aanbod van digitale beeld babyfoons echt beneden maat is.

Ik heb in totaal 5 babyfoons thuis getest, al deze babyfoons hadden zeer goede gebruikerservaringen, maar dit heb ik niet zo ervaren. Wij willen eigenlijk minimaal 3 functies die goed werken, dat is het beeld en de kwaliteit daar van, een terugspreekfunctie en slaapliedjes die op afstand aan te zetten zijn.

Alle door mij geteste toestellen hadden een redelijke beeldkwaliteit in de nacht, dit komt door de infrarood dat dit niet loepzuiver is, echter was er in 4 van de 5 toestellen ook een flinke vertraging bij iets snellere bewegingen, dit heb ik het minst ervaren bij de Alecto DVM-200. Verder was het dus belangrijk dat er een goede speaker op de babyunit zit, zodat de liedjes en communicatie naar het kind niet te blikkerig klinkt, dit was bij 3 van de 5 in orde, bij de andere was het zo schel dat dit onacceptabel was. Bij de Alecto DVM-200 was de geluidkwaliteit met kop en schouders het beste, voordeel t.o.v. de andere toestellen was ook dat het liedje af blijft spelen als je de terugspreekfunctie gebruikt. Wel is het jammer dat de volume van dit allemaal alleen te regelen is op de babyunit. En de liedjes niet te starten zijn vanaf de babyunit.

De ouder unit van de Alecto ziet er ook prima uit, ondanks dat dit ook niet echt hypermodern is voor deze tijd. Jammer is wel dat de knopjes niet verlicht zijn, dus dit is wel een verbeterpunt. Verder wel echt een minpunt dat de indicatie van het geluidsniveau dat je kindje maakt alleen digitaal op beeld wordt overgebracht en niet middels afzonderlijke lampjes op de ouderunit, dan zou je hem namelijk ook makkelijk als audio only apparaat kunnen gebruiken en/of op afstand goed kunnen zien of je kindje hard huilt als je geluid zacht staat.

Al met al had Alecto dus alle functies die wij wilde en deed dit ook nog het beste.

Pluspunten

• Digitaal signaal
  • Geluidkwaliteit (liedjes etc.)
  • Geluidskwaliteit ouder unit
  • Beeld kwaliteit t.o.v. andere toestellen
  • Camera op afstand te bewegen

Minpunten

• Indicatie geluid kindje digitaal
  • Geen verlichte knopjes
  • Volume via babyunit
  • Liedjes niet te starten via babyunit

Louise-Marie 11-05-2018

BESTE KOOP

Voorheen hadden we een Luvion Essential beeld babyfoon, maar de batterij ging zo snel leeg dat ik de ouderunit continue aan de adapter had hangen, waardoor ik hem niet meer mee kon nemen als ik even ging koken of douchen. Vandaar dat we op pad gingen naar een andere babyfoon. Via mijn kraamverzorgende kregen we de tip om de Alecto te proberen. De DVM-200 is uitgerust met een 4,3 inch beeldscherm die erg scherp beeld levert.

De eisen die wij aan een babyfoon stellen zijn een stabiel digitaal signaal, terugspreekfunctie, een camera die roteerbaar en in te zoomen is vanaf de ouderunit, uitbreidbaar naar meerdere camera’s (mocht er een tweede komen), slaapliedjes af kunnen spelen en de batterij moest voor een redelijke termijn mee gaan.

De Alecto DVM-200 biedt alle bovenstaande opties. Hij is makkelijk te installeren en werkt meteen. Het enige minpuntje was dat de camera af en toe weg viel. De unit geeft dan aan dat de camera niet verbonden is. Terwijl dit wel was. Het geluid haperde ook. Nu ik de camera afgemeld heb en opnieuw heb aangemeld lijkt dit probleem verholpen.

De ouder unit ziet er verder prima uit. Jammer is wel dat de knopjes niet verlicht zijn. Echt minpunt van de ouderunit is dat het alleen een digitale indicatie op beeld heeft als je kindje huilt. Dus geen verlichte lampjes. Wat niet erg handig is als je hem alleen in VOX stand zou willen gebruiken.

Al met al had Alecto dus alle functies die wij wilden en is het voor ons de beste koop!

Pluspunten

• Beeld- en geluidskwaliteit
  • Makkelijk te installeren
  • Camera op afstand te roteren/zoomen
  • Temperatuurweergave
  • Uitbreidbaar tot 4 camera’s

Minpunten

• Geen verlichte knopjes
  • Liedjes niet te starten vanaf babyunit
  • Geen geluidsindicatie dmv lampjes

Sofie 12-06-2017

prima bereik + heel goed scherm

Nu we kunnen vergelijken met onze eerdere babyfoon met camera valt de kwaliteit heel erg op. Het scherm is wat groter, maar de zichtbaarheid is zo een enorm verschil in de positieve zin. Heerlijk om zo klaar en duidelijk onze slapende schat te bewonderen.
Wij hadden vnl. een nieuwe nodig omtrent het bereik. De vorige faalde hier al in op 3m afstand (zou aan ons huis liggen...), maar deze doet het perfect. Nu kan ik het scherm overal mee naartoe nemen. :-)

Pluspunten

• bereik
  • kwaliteit van het beeld

Minpunten

• opvallende antenne
  • luid geblieb bij het instellen pers. voorkeuren

Fam. Meijer 05-02-2018

Duidelijk en makkelijk in gebruik met alle functies

Ik heb voor deze babyfoon gekozen omdat hij een camera heeft en ook nog eens is uit te breiden met in totaal 4 camera's. Hij is makkelijk in gebruik. Snel geïnstalleerd. Duidelijk en groot beeld. Hij meet tevens de temperatuur op de kamer van je baby en geeft een waarschuwing als het te warm of te koud wordt. Wat ook handig is bij de wat oudere kinderen... er zit een 'terug spreek functie' op. Zo kan je de kleine boefjes weer terug naar bed dirigeren. Het bereik bij ons in het (nieuwbouw) huis is prima.

Pluspunten

• groot scherm
  • makkelijk in gebruik
  • terug spreek functie

Minpunten

• de voorgeprogrammeerde liedjes zijn niet mooi

Dinges 14-09-2017

Super babyfoon

Van luvion grand elite naar deze alecto dvm 200. Dat we dat nier eerder gedaan hebben, wat een verademing zeg!

Pluspunten

• Groot scherm
  • Uit te breiden
  • Helder beeld
  • Goed hoorbaar

Minpunten

• Kan niet opnemen
  • Heeft 1x zoom

Patrick 05-09-2017

Fantastisch product!

Wat een fantastische babyfoon is dit zeg. Geweldig beeld en geluid ook in nachtmodus. Het bedienen van de babyfoon met op afstand bedienbare camera('s) is ook eenvoudig.
Het bereik van het signaal is ook perfect, zelfs bij de buren doet hij t nog zonder problemen.
Een heel fijn apparaat voor een goede prijs.

Mommers 03-09-2017

Duidelijk, helder beeld, goede geluidskwaliteit,matig bereik

De camera zelf bevalt erg goed, het is zowel overdag als in het donker duidelijk beeld en ook de geluidskwaliteit van zowel babyfoon naar handset als retour is erg duidelijk. Accuduur van de handset is niet al te ruim maar het is eenvoudig hem op te laden. Bereik van de handset is slechts enkele huizen ver, dit is voor ons het grootste nadeel. Voor gebruik inpandig echter tot zover geen enkel probleem kunnen ontdekken, brengt veel rust aangezien je op de camera kunt zien wat je kleine aan het doen is. Verder nog diverse opties zoals slaapliedjes, spreekfunctie, zoomfunctie en ga zo maar door. Al met al een goede aankoop.

Pluspunten

• Beeldkwaliteit (dag/nacht)
  • Geluidskwaliteit
  • Opties
  • Handbare handset

Minpunten

• Bereik handset
  • Accuduur handset

Verheijde 11-08-2017

Top babyfoon

Fijne babyfoon. Groot beeldscherm en geluid is goed. Tevens ook uitbreidbaar voor meerdere kinderen.

Daddy 08-08-2017

Mooi vormgegeven scherm en heldere beeldkwaliteit

Dit product is prima voor de bezorgde ouder die graag hun kleine in de gaten willen houden. Het beeldscherm is lekker groot en de draaibare camera zorgt ervoor dat je vanuit elke hoek je kleine kunt bekijken

Pluspunten

• Groot scherm
  • Draaibare camera

Minpunten

• Aan de prijzige kant
  • Batterijduur

Murat 17-06-2017

Very good product

We have to be aware that we should not expect military quality as it is on the movies. I am happy to buy this as It works as expected, no lag, video is smooth and high quality, sound is very good as well.
Night vision is also at quality level which I was not even expected that quality.

Signal is enough to catch from 3rd floor even.

Material quality is a bit better than average - but come on, you do not keep it whole day in your hand. You just put it to table and keep eye on it.

Installation and getting the first video to the screen took 10 seconds.

Multi camera on a single screen is kind of invention and centralized care screen for your kids/older people/pets. You do not need a lot of babyphones around.

The taste of quality and expectation is a lot different for everybody, but it was the best one on whole mediamarkt babycare stand. From my point of view it is the best one on the market based on price/quality comparison.

Pluspunten

• Big Screen
  • Smooth Video
  • Adjustable camera angle remotely
  • Installation time

Minpunten

• length of camera power cable

Ruud 13-06-2017

Groot scherm, scherp beeld

De DVM-200 was in de aanbieding bij Prenatal. We hebben hiervoor gekozen vanwege het grote beeldscherm en het scherpe beeld. Het voldoet zeker aan onze verwachtingen. Handig is het steunklepje aan de onderkant, waarmee je het scherm naar keuze meer verticaal of juist meer horizontaal kan neerzetten.

Pluspunten

• Grootte scherm
  • Beeldscherpte

Minpunten

• Nog niet gevonden

Tamara 22-05-2017

Groot scherm, groot bereik en goed zicht bij nacht

De babyfoon heeft een groot duidelijk scherm, gecombineerd met een groot bereik. Hierdoor kun je rondom het huis toch je kleine goed in de gate houden. Daarnaast is het nachtzicht helder, waardoor ook in een donkere omgeving alles duidelijk is te zien.

Pluspunten

• Groot scherm
  • Duidelijk nachtzicht
  • Groot bereik

Minpunten

• voedingskabel naar de cameraunit

ietse 16-04-2017

Top Babyfoon!

We hebben deze babyfoon gekozen, omdat we hier goede revieuws over gehoord hebben. We vonden het zeker en vast een pluspunt dat we hier een extra camera op kunnen plaatsen. Dit kunnen we misschien gebruiken als we nog een tweede kindje willen. Zo moeten we geen extra babyfoon meer kopen. We hebben de babyfoon ook geprobeerd om te kijken als we goed bereik hadden. Hier stonden we toch van versteld hoever deze reikte.

Pluspunten

• extra camera
  • ver bereik
  • goede beeldkwaliteit
  • uitstekende geluidsweergave

John Bom 18-01-2017

Babyphone DVM-200 Alecto

Gisteren de Babyphone DVM-200 van Alecto geïnstalleerd. Is echte een aanrader, eenvoudige bediening met alle denkbare mogelijkheden.

Pluspunten

• Eenvoudige bediening
  • Scherp beeld
  • Juiste mogelijkheden

Rudi 23-10-2016

Complete set, alle benodigdheden zitten erop

Zeer tevreden over het product, prettige en directe verbinding met mogelijkheid tot veranderinge stand camera op afstand. Geluid en automatische activering functioneren goed! Echt een goed product, het enige minpuntje is dat de knopjes in het donker niet oplichting waardoor deze zonder licht op gevoel bediend moeten worden.

Pluspunten

• Scherm (verlicht)
  • Beweegbare camera
  • Montagemogelijkheden
  • Temperatuursensor

Minpunten

• Niet verlichte knoppen

Lana 29-07-2018

Super tevreden

Erg tevreden met de babyfoon. Dankzij het draaibare beeld kan ik beide kinderen in de gaten houden. De babyfoon heeft een duidelijk beeld en goed geluid.

Pluspunten

• Goed beeld
  • Duidelijk geluid
  • Draaibaar beeld

Loohuis 15-07-2018

Goede babyfoon voor een goede prijs!

Sinds gisteren deze babyfoon in gebruik, en ik kan nu al zeggen dat het een hele fijne babyfoon is. Wij hadden een motorola babyfoon ook met camera, maar totaal niet tevreden. Wat een verschil met deze Alecto in positieve zin! Goed helder beeld, beeld gaat aan als je baby huilt. Ook kan deze makkelijk paar uur zonder oplader. Voordeel is het grote scherm! Voldoet aan onze wensen! Zeker een aanrader!

Pluspunten

• Groot beeld
  • Makkelijk bedienbaar
  • Veel verschillende functies

Minpunten

• Snoer van ouder unit is niet zo lang

Cagri 12-07-2018

Groot scherm, bedieningsgemak, betrouwbaar

Groot scherm, pan-til en zoom functie. En de bereik is geweldig, zelfs op afstand van 60 meter nog steeds bereik!

Pluspunten

• Bereik
  • Camera kwaliteit

Minpunten

• Geluid heeft een vertraging van enkele seconden
  • Scherm gaat niet uit

Samantha 07-07-2018

Groot scherm en mooi beeld!

Hele fijne babyfoon met groot scherm 11cm! En het beeld is mooi scherp en snel.
Je kan alles bedienen via de ouderunit.
De camera is draaibaar dus ideaal!
9 slaapliedjes, temperatuur is te zien op het beeldscherm.
Er zitten wel geluidsniveau lampjes op nu heel fijn dus.
Je kan hem uitbreiden tot 4 camera's!
En je kan terugpraten via de ouderunit.

Pluspunten

• Helder en groot beeld ook in het donker
  • 9 slaapliedjes
  • Geluidsniveau lampjes
  • Draaibare camera via ouderunit te bedienen
  • Uitbreidbaar tot 4 camera's

Minpunten

• Nog niet ontdekt

LM 02-07-2018
  • Product gekregen

Fijne babyfoon, maar inmiddels toe aan ouderunit 3!

Wij hebben deze babyfoon in oktober 2016 gekregen en zijn deze in januari 2017 gaan gebruiken. In juni 2017 ging de ouderunit niet meer aan, ook niet met de oplader. We zijn teruggegaan naar de winkel en hebben toen na reparatie de ouderunit weer meegekregen. Inmiddels zijn we net een jaar verder, namelijk juli 2018 en heeft de ouderunit weer hetzelfde probleem. We moeten dus weer terug naar de winkel.

Buiten bovenstaande is het een ideale babyfoon; prima geluid, helder beeld, dag- en nachtfunctie. We gebruiken hem met veel plezier, maar met het feit dat we nu toe zijn aan nummer 3, zouden wij deze prijs zeker niet neertellen voor de babyfoon.

Pluspunten

• Helder beeld
  • Prima geluid
  • Dag- en nachtfunctie

Minpunten

• Prijs - kwaliteit
  • Bereik