Alecto DVM 200 - Reviews

A. Cleanfield 05-12-2016 Product paar weken in bezit

Momenteel voor ons de beste keuze

Komende maand krijgen we ons tweede kindje, dus we gingen deze keer eens opzoek naar de beeld babyfoon. Bewust wilde ik een stabiel digitaal signaal en geen Wifi afhankelijk apparaat. We leven echter inmiddels bijna in het jaar 2017, dus de verwachting was dan ook redelijk hoog, maar wat blijkt dat het aanbod van digitale beeld babyfoons echt beneden maat is.

Ik heb in totaal 5 babyfoons thuis getest, al deze babyfoons hadden zeer goede gebruikerservaringen, maar dit heb ik niet zo ervaren. Wij willen eigenlijk minimaal 3 functies die goed werken, dat is het beeld en de kwaliteit daar van, een terugspreekfunctie en slaapliedjes die op afstand aan te zetten zijn.

Alle door mij geteste toestellen hadden een redelijke beeldkwaliteit in de nacht, dit komt door de infrarood dat dit niet loepzuiver is, echter was er in 4 van de 5 toestellen ook een flinke vertraging bij iets snellere bewegingen, dit heb ik het minst ervaren bij de Alecto DVM-200. Verder was het dus belangrijk dat er een goede speaker op de babyunit zit, zodat de liedjes en communicatie naar het kind niet te blikkerig klinkt, dit was bij 3 van de 5 in orde, bij de andere was het zo schel dat dit onacceptabel was. Bij de Alecto DVM-200 was de geluidkwaliteit met kop en schouders het beste, voordeel t.o.v. de andere toestellen was ook dat het liedje af blijft spelen als je de terugspreekfunctie gebruikt. Wel is het jammer dat de volume van dit allemaal alleen te regelen is op de babyunit. En de liedjes niet te starten zijn vanaf de babyunit.

De ouder unit van de Alecto ziet er ook prima uit, ondanks dat dit ook niet echt hypermodern is voor deze tijd. Jammer is wel dat de knopjes niet verlicht zijn, dus dit is wel een verbeterpunt. Verder wel echt een minpunt dat de indicatie van het geluidsniveau dat je kindje maakt alleen digitaal op beeld wordt overgebracht en niet middels afzonderlijke lampjes op de ouderunit, dan zou je hem namelijk ook makkelijk als audio only apparaat kunnen gebruiken en/of op afstand goed kunnen zien of je kindje hard huilt als je geluid zacht staat.

Al met al had Alecto dus alle functies die wij wilde en deed dit ook nog het beste.

Pluspunten

• Digitaal signaal
  • Geluidkwaliteit (liedjes etc.)
  • Geluidskwaliteit ouder unit
  • Beeld kwaliteit t.o.v. andere toestellen
  • Camera op afstand te bewegen

Minpunten

• Indicatie geluid kindje digitaal
  • Geen verlichte knopjes
  • Volume via babyunit
  • Liedjes niet te starten via babyunit

Rudi 23-10-2016 Product paar weken in bezit

Complete set, alle benodigdheden zitten erop

Zeer tevreden over het product, prettige en directe verbinding met mogelijkheid tot veranderinge stand camera op afstand. Geluid en automatische activering functioneren goed! Echt een goed product, het enige minpuntje is dat de knopjes in het donker niet oplichting waardoor deze zonder licht op gevoel bediend moeten worden.

Pluspunten

• Scherm (verlicht)
  • Beweegbare camera
  • Montagemogelijkheden
  • Temperatuursensor

Minpunten

• Niet verlichte knoppen

Michael 21-10-2016 Product paar dagen in bezit

Mooi compact en duidelijk

Mooie babyfoon met alle opties er op duidelijk beeld ook in het donker praat functie werkt ook super leuke liedjes er op

Pluspunten

• Groot scherm
  • Goed beeld
  • Goed geluid
  • Kleur en nacht functie
  • Temperatuur weergave met alarm

Minpunten

• Camera wel wat aan de groote kant

NancyJansen 26-09-2016 Product paar weken in bezit

Top babyfoon met scherm

Voor ons 2e kindje wilden wij een nieuwe babyfoon. Mijn man wilde perse een met camera deze keer. Vanwege grootte van scherm en vele mogelijkheden werd deze het. Ik had niet verwacht dat wij zoveel met dat scherm zouden doen. Toch zo fijn om even te zien dat alles goed is. Het scherm is groot en duidelijk ook als het donker is. Bereik is heel goed, stoort helemaal niet. Het geluid zou wat beter mogen zjin. De camera is op afstand te bewegen, ook handig als de kleine beweegt. We zijn er heel blij mee, echt een aanrader

Pluspunten

• groot helder scherm
  • vele mogelijkheden
  • beweegbare camera
  • gebruiksvriendelijk

Minpunten

• geluidskwaliteit