HP ENVY 6020 - Reviews

Printtechnologie
inkjet-technologie
Maximale printresolutie
4800 x 1200 DPI

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 9 reviews die zijn achtergelaten voor de HP ENVY 6020 op Kieskeurig.nl.

Suusian 14-09-2020
  • Product gekregen

Deze strakke en geavanceerde printer is een aanrader!

Eerste indruk
Sinds een paar weekjes gebruiken wij deze fijne printer. Bij het openen van de doos was al duidelijk dat hij een goede opvolger zou worden van z’n broertje (HP deskjet 2450). In de doos vind je de printer, de netstroom voeding, 2 cartridges (zwart en kleur) en een korte en duidelijke ingebruikname handleiding. Ook vind je info over HP Instant Ink (cartridge abonnement) waardoor je nooit meer zonder inkt komt te zitten.
Snel alles geïnstalleerd en aangesloten, met behulp van de handleiding, en met een paar minuutjes was de printer klaar voor gebruik, heerlijk die eenvoudigheid!

Design
Het design is top! Strak, recht toe, recht aan en toch ook eenvoudig/minimalistisch. Alles wat je nodig hebt kwa knoppen voor het printen, scannen en kopiëren zit erop en niet meer. Meer heb je ook niet nodig bij deze WiFi-printer. Erg fraai ook is het display en de touchbuttons. Ook is de printer voorzien van meerkleurige led-verlichting boven de uitvoerlade, wat een erg mooi effect oplevert. De verlichting veranderd van kleur als hij in gebruik is.
Een erg mooie en strakke printer die niet misstaat hier in de kast. Kortom...hij is af!

Printen, scannen en kopiëren
Dit is toch waar je hem uiteindelijk voor aanschaft. Wat ons er bevalt aan deze printer is dat hij dubbelzijdig kan afdrukken. Dat afdrukken is wat hij erg snel doet, ten opzichte van onze vorige printer. Ook doet hij dit erg stil en wat kan er een hoop papier in, volgens mij zelfs tot 100 A4tjes!!! De afdrukkwaliteit is bijna professioneel te noemen. Het verschil met onze vorige printer is overduidelijk zichtbaar in de afdrukken. Zoals ik al zei, je kan ook dubbelzijdig afdrukken... erg fijn en papier besparend. Dit doet hij dan ook nog eens relatief snel, ter vergelijking: de ENVY print ongeveer net zo snel dubbelzijdig als de deskjet enkelzijdig. Ook ogen de dubbelzijdig afgedrukte A4tjes niet nat (papier is minimaal golvend als het de printer uit komt).
Wij maken gebruik van de “HP Smart-app” als we iets moeten scannen of als we een speciale printopdracht hebben. Dit werkt erg fijn en opties te over. Voor alle simpele printopdrachten maak je gewoon simpelweg contact met de printer via de WiFi, een kind kan de was doen.
Kopiëren is erg simpel door middel van de 2 buttons op de printer (zwart-wit of kleur), dit wijst voor zich.

HP Instant Ink
We hebben besloten om HP Instant Ink er bij te nemen. Dit is een abonnementsvorm voor de cartridges. De printer communiceert automatisch met HP en “besteld” zodoende zelf zijn cartridges, die dan weer op tijd thuisbezorgd worden. Hierdoor kom je dus nooit zonder inkt te zitten en heb je eigenlijk een zorg minder. Die momenten van: Ik moet binnenkort even een nieuwe cartridge kopen en er later dan achter komen dat de inkt op is als je daadwerkelijk moet printen, die zijn verleden tijd.
Je kan kiezen uit 5 abonnementen: - print gratis (15 pagina’s en 0 euro p/m)
- print soms (50 pagina’s en €2,99 p/m)
- print regelmatig (100 pagina’s en €4,99 p/m)
- print vaak (300 pagina’s en €9,99 p/m)
- print zakelijk (700 pagina’s en €19,99 p/m)

Wij hebben gekozen voor regelmatig, ook omdat we een kleinschalige onderneming hebben. Printen we minder, dan kunnen we tot 200 pagina’s meenemen naar de volgende maand, printen we meer, dan kost het €1,- per 15 extra pagina’s. Hierom hebben we ook ruim begroot en gekozen voor 100 pagina’s.
De eerste 3 maanden is HP Instant Ink gratis en betaal je dus nog geen abonnementskosten. Ook krijg je na het aanmelden direct je eerste set cartridges opgestuurd.

Conclusie
Wij zijn super tevreden met de HP ENVY 6020. De pluspunten zijn met name het dubbelzijdig afdrukken, de afdrukkwaliteit en de stilte tijdens het afdrukken. Ook het design spreekt aan. Minpunten heb ik tot nu toe nog niet kunnen ontdekken (Mocht ik die op een later moment ervaren, dan zal ik mijn review updaten). Over HP Instant Ink kan ik nog niet zo veel melden, de tijd moet uitwijzen of dit echt een aanvulling is, voorlopig bevalt het.

Kortom, wij raden deze mooie printer van harte aan en u zult er zeker geen spijt van krijgen!

Pluspunten

• Dubbelzijdig afdrukken
  • Afdrukkwaliteit
  • Stil in gebruik

Minpunten

• Nog niet kunnen ontdekken

ThomasD 10-09-2020

Top product & inkt service!

Geschreven voor: HP ENVY 6020

Meer heb je niet nodig! Een printer in samen werking met een inkt service, wie wilt dat nou niet. De envy kan ook dubbelzijdig printen, dit is fijn en milieuvriendelijk! Meteen tijdens het installeren van de printer met de HP smart app, wat overigens heel gemakkelijk gaat, mezelf ook geregistreerd voor HP Instant ink. Paar dagen na het welkomstpakketje ontvangen met nieuwe inkt & een recyclezakje voor de cartridges als ze leeg zijn, heel milieuvriendelijk! Heb hier niks op aan te merken, gewoon perfect verlopen! Nu eerst de cartridges opmaken die bij de printer zaten, daarna kunnen we de instant ink cartridges installeren. De envy print mooi, maakt weinig geluid en het installeren ging echt super snel. Gewoon de app installeren en de stappen doorlopen, kind kan de was doen. Op het dashboard van Instant Ink kun je goed in de gaten houden hoeveel pagina's je hebt geprint en hoe ver de cartridges leeg zijn, maar eigenlijk hoef je je daar helemaal niet mee bezig te houden want nieuwe inkt ligt al klaar! Al met al, top product!

Pluspunten

• Kwaliteit
  • Formaat
  • instant ink service
  • Draadlooos

Miiii 17-09-2020

Fraai en functioneel

Geschreven voor: HP ENVY 6020

Eerste indruk - wauw! Mooi en veelbelovende mogelijkheden voor mijn combi huis/kantoor. De installatie lukte, maar ik vond het wel wat omslachtig. Even rustig voor zitten en wat proberen en dan kom je er wel uit, maar heel eenvoudig ging het niet. De registratie voor de inkt verliep daarentegen supermakkelijk en binnen een paar dagen werd de eerste inkt al aan huis bezorgd. Vervolgens kon ik eenvoudig online en via de app verbruik en status van de inktcartridges inzien. Nu alweer eventjes in gebruik komen we de volgende voors en tegens tegen:

VOOR
- laag geluidsniveau, geen herrie (handig, want er wordt hier ook veel gebeld)
- vanaf mobiel apparaat printen gaat (draadloos!) supersnel en eenvoudig, dikke plus!
- vlotte inktlevering (met een eigen bedrijf aan huis wil ik niet zonder komen te zitten)
- fraai, compact design
- verbruik en status inkt eenvoudig in te zien via HP app

TEGEN
- print foto's minder mooi (jammer, ik merk dat ik dat toch vaker gebruik dan gedacht)
- ik ben er nog niet over uit of en hoe de verlichting uit kan zonder het apparaat uit te schakelen

sabine2008 17-09-2020

Super fijn

Geschreven voor: HP ENVY 6020

Super fijne printer, ten eerste niet te groot, hij misstaat niet op je bureau. Ten tweede print hij prima voor alles wat je thuis wil printen . Ideaal zeker ook voor de kinderen dat ze vanaf hun telefoon een printopdracht kunnen geven. Ik ben er erg blij mee, geluid is ook niks mis mee. Kortom ideale printer die heel gemakkelijk in gebruik is

Pluspunten

• makkelijk in gebruik
  • niet te groot
  • printopdrachten vanaf je app

annemarie2u 17-09-2020

Prachtig en compact

Geschreven voor: HP ENVY 6020

Prachtig design, mooie strakke printer met nog vele andere handige opties. Installatie was even puzzelen om hem goed ingesteld te krijgen. Print mooie pagina maar kwamen ook regelmatig testpagina uitgerold wat ik dan weer jammer vindt voor het cartridge gebruik. Ben vooral gecharmeerd van de handige samenwerking met de app en de verschillende optie daarmee zoals scannen / fotos printen etc. Vind hem niet heel snel maar al met al een hele fijne prettige printer dus ook nog eens mooi staat in het interieur.

Pluspunten

• design
  • opties

Minpunten

• installatie

Bas Kokkelmans 14-09-2020

prima printer

Geschreven voor: HP ENVY 6020

Ik heb de printer nu een tijdje in gebruik en kan alleen maar zeggen dat ik uitermate tevreden ben. Draadloos printen werkt perfect vanaf elke plek, zowel via wifi als via 4G.

De kwaliteit van de prints zijn uitstekend. Wat ik vooral een pluspunt vind is dat foto's op de hele pagina worden afgedrukt zonder witrand.

Instant ink is een welkome bijkomstigheid. Zodra de inkt (bijna) op is wordt er automatisch nieuwe inkt geleverd op het thuisadres. Je zit dus nooit meer zonder inkt. Je krijgt niet elke maand inkt opgestuurd zodat je met een voorraad thuis zit maar alleen als je inkt nodig hebt wordt deze geleverd!

Pluspunten

• printkwaliteit
  • gebruiksgemak

Minpunten

• geen scherm

Jeroenslezak 10-09-2020

Goede all in onze printer

Geschreven voor: HP ENVY 6020

Printer print naar behoren, het aanmelden bij instant inkt was iets lastiger. Verder zeer makkelijk te installeren en ook een zeer goede WiFi deze blij5 zeer stabiel. Papiertoevoer is ook netjes weggewerkt aan de voorzijde van de printer.

Pluspunten

• Instant inkt
  • Stille printer
  • Goede wifi
  • Papier toevoer aan voor zijde

Minpunten

• Aanmelden instant inkt

Danielle 07-09-2020

Veel gebruiksgemak, zowel qua installeren als qua

Geschreven voor: HP ENVY 6020

Toen de doos binnenkwam konden mijn kinderen en ik niet wachten om de printer te installeren. Wat een gemak! Mijn zoon heeft het helemaal zelf gedaan. De aanwijzingen van de HP Smart app spraken voor zich.

De printer was in no time up and running en al snel werden de eerste testprints gemaakt. Twee full colour afdrukken. De afdruktijd viel mij alles mee, en over de printkwaliteit was ik erg verbaasd. Zelfs de kleinste sproetjes op het gezicht van mijn dochter waren haarscherp afgedrukt.

Het ontwerp wat mijn zoon afdrukte was zelfs randloos. Dit had ik zelf nog niet eerder gezien op een printer, al wist ik wel dat dit mogelijk was. Echt leuk om mee te maken, en voor mijn bedrijf waar ik best veel moet ontwerpen een fijne aanvulling.

Waar ik vooral erg tevreden mee ben is de automatische dubbelzijdige printfunctie (duplex). Wat een verademing om niet handmatig de pagina's opnieuw in te moeten voeren (vaak met wisselend succes).

Qua design ben ik ook tevreden. De printer is makkelijk 'weg te stoppen' in mijn kast, op de plaats van de oude printer. Hoewel hij nu midden in het open gedeelde staat (zonder deur er voor) past het design precies bij die van de kast, dus hij staat me optisch nog niet de weg.

Aan de 'toetsen' moest ik even wennen. Het zijn geen tip- of druktoetsen, maar ze zijn aanrakingsgevoelig.

Mijn wifi is af en toe (sinds we zonnepanelen hebben) wat onstabiel, en hoewel mijn WIFI verbinding de printer niet altijd zag, kon ik evengoed via de Smart app rechtstreeks printen. Hoe dat kan weet ik niet, maar ik profiteer er maar van :)

Uiteraard hebben we ons ook voor Instant Ink aangemeld. Ik heb gekozen voor de optie van 5 euro per maand, voor 100 prints. Ik denk dat ik daar mee toekom, maar dat moeten we ervaren. Enkele dagen later ontving ik het welkomstpakket met daarin de speciale Instant Ink cartridges.

In mijn omgeving van HP/Instant Ink kan ik bijhouden hoeveel ik geprint heb. Ik heb even omgerekend en ik ben met Instant Ink minder geld kwijt dan dat ik zelf los de cartridges moet kopen. Het lijkt me ideaal dat de printer ze zelf 'besteld' als het inktniveau bijna leeg is.

Pluspunten

• Gebruiksgemak
  • Afdrukkwaliteit
  • Instant Ink

Minpunten

• Toetsen

Jorienanouk 30-08-2020

Mooi, simpel, snel en kwaliteit

Geschreven voor: HP ENVY 6020

Erg handige printer. In 'n mum van tijd ingesteld en print, kopieert en scant goed. Mooi compact ding ook. Ik ben tevreden.

Pluspunten

• Compact
  • Prima printkwaliteit