HP ENVY 6020 - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 29 reviews die zijn achtergelaten voor de HP ENVY 6020 op Kieskeurig.nl.

Suusian 14-09-2020
  • Product gekregen

Deze strakke en geavanceerde printer is een aanrader!

Eerste indruk
Sinds een paar weekjes gebruiken wij deze fijne printer. Bij het openen van de doos was al duidelijk dat hij een goede opvolger zou worden van z’n broertje (HP deskjet 2450). In de doos vind je de printer, de netstroom voeding, 2 cartridges (zwart en kleur) en een korte en duidelijke ingebruikname handleiding. Ook vind je info over HP Instant Ink (cartridge abonnement) waardoor je nooit meer zonder inkt komt te zitten.
Snel alles geïnstalleerd en aangesloten, met behulp van de handleiding, en met een paar minuutjes was de printer klaar voor gebruik, heerlijk die eenvoudigheid!

Design
Het design is top! Strak, recht toe, recht aan en toch ook eenvoudig/minimalistisch. Alles wat je nodig hebt kwa knoppen voor het printen, scannen en kopiëren zit erop en niet meer. Meer heb je ook niet nodig bij deze WiFi-printer. Erg fraai ook is het display en de touchbuttons. Ook is de printer voorzien van meerkleurige led-verlichting boven de uitvoerlade, wat een erg mooi effect oplevert. De verlichting veranderd van kleur als hij in gebruik is.
Een erg mooie en strakke printer die niet misstaat hier in de kast. Kortom...hij is af!

Printen, scannen en kopiëren
Dit is toch waar je hem uiteindelijk voor aanschaft. Wat ons er bevalt aan deze printer is dat hij dubbelzijdig kan afdrukken. Dat afdrukken is wat hij erg snel doet, ten opzichte van onze vorige printer. Ook doet hij dit erg stil en wat kan er een hoop papier in, volgens mij zelfs tot 100 A4tjes!!! De afdrukkwaliteit is bijna professioneel te noemen. Het verschil met onze vorige printer is overduidelijk zichtbaar in de afdrukken. Zoals ik al zei, je kan ook dubbelzijdig afdrukken... erg fijn en papier besparend. Dit doet hij dan ook nog eens relatief snel, ter vergelijking: de ENVY print ongeveer net zo snel dubbelzijdig als de deskjet enkelzijdig. Ook ogen de dubbelzijdig afgedrukte A4tjes niet nat (papier is minimaal golvend als het de printer uit komt).
Wij maken gebruik van de “HP Smart-app” als we iets moeten scannen of als we een speciale printopdracht hebben. Dit werkt erg fijn en opties te over. Voor alle simpele printopdrachten maak je gewoon simpelweg contact met de printer via de WiFi, een kind kan de was doen.
Kopiëren is erg simpel door middel van de 2 buttons op de printer (zwart-wit of kleur), dit wijst voor zich.

HP Instant Ink
We hebben besloten om HP Instant Ink er bij te nemen. Dit is een abonnementsvorm voor de cartridges. De printer communiceert automatisch met HP en “besteld” zodoende zelf zijn cartridges, die dan weer op tijd thuisbezorgd worden. Hierdoor kom je dus nooit zonder inkt te zitten en heb je eigenlijk een zorg minder. Die momenten van: Ik moet binnenkort even een nieuwe cartridge kopen en er later dan achter komen dat de inkt op is als je daadwerkelijk moet printen, die zijn verleden tijd.
Je kan kiezen uit 5 abonnementen: - print gratis (15 pagina’s en 0 euro p/m)
- print soms (50 pagina’s en €2,99 p/m)
- print regelmatig (100 pagina’s en €4,99 p/m)
- print vaak (300 pagina’s en €9,99 p/m)
- print zakelijk (700 pagina’s en €19,99 p/m)

Wij hebben gekozen voor regelmatig, ook omdat we een kleinschalige onderneming hebben. Printen we minder, dan kunnen we tot 200 pagina’s meenemen naar de volgende maand, printen we meer, dan kost het €1,- per 15 extra pagina’s. Hierom hebben we ook ruim begroot en gekozen voor 100 pagina’s.
De eerste 3 maanden is HP Instant Ink gratis en betaal je dus nog geen abonnementskosten. Ook krijg je na het aanmelden direct je eerste set cartridges opgestuurd.

Conclusie
Wij zijn super tevreden met de HP ENVY 6020. De pluspunten zijn met name het dubbelzijdig afdrukken, de afdrukkwaliteit en de stilte tijdens het afdrukken. Ook het design spreekt aan. Minpunten heb ik tot nu toe nog niet kunnen ontdekken (Mocht ik die op een later moment ervaren, dan zal ik mijn review updaten). Over HP Instant Ink kan ik nog niet zo veel melden, de tijd moet uitwijzen of dit echt een aanvulling is, voorlopig bevalt het.

Kortom, wij raden deze mooie printer van harte aan en u zult er zeker geen spijt van krijgen!

Pluspunten

• Dubbelzijdig afdrukken
  • Afdrukkwaliteit
  • Stil in gebruik

Minpunten

• Nog niet kunnen ontdekken

Robbert F 03-10-2020

Prachtige All in One printer

Geschreven voor: HP ENVY 6020

Hierbij mijn eerste ervaringen met de Envy 6020. De strak vormgegeven printer ziet er prachtig uit en mag dan ook gezien worden. In de doos is een beknopte handleiding aanwezig, maar met behulp van de app welke je op je de telefoon moet installeren wordt je duidelijk stap voor stap door de installatie geleid.

Het printen verloopt volledig draadloos. Printopdrachten kunnen rechtstreeks vanaf elk device worden gegeven of kunnen met behulp vanuit de app worden doorgestuurd. De printer is in vergelijk tot printers van de concurrenten erg snel in het afdrukken van de printopdrachten, maar dit gaat niet te koste van de afdrukkwaliteit. Daarnaast beschikt de printer over de mogelijkheid dubbelzijdig te printen.

Bij de registratie van de printer kan je je ook direct aanmelden voor HP Instant inkt. Door deze service zorgt HP ervoor dat je voor een zeer scherpe prijs nooit zonder inkt komt te zitten. Hou er wel rekening mee dat de twee bijgeleverde cartridges niet volledig zijn gevuld en ongeveer 24 pagina’s mee gaan. En ja twee cartridges! Dus een zwarte cartridge en een gecombineerde kleuren cartridge. Voordat de cartridges leeg raken zorgt HP Instant inkt ervoor dat tijdig nieuwe cartridges worden verzonden. Deze worden dus automatisch besteld en ontvang je binnen 2 tot 3 dagen met de post.

Verder is de printer voorzien van een scan functie. Bijzonder is dat je ook met behulp van de app op je telefoon een scan van documenten kan maken. Hierdoor ben je dus niet afhankelijk van de scanner op de printer en kan je overal gebruik maken van deze functie.

Al met al kan ik deze printer zeker aanbevelen. Het is een mooie en zeer snelle All in One printer.

Pluspunten

• Prachtig design
  • Uitstekende afdrukkwaliteit
  • Hoge afdruksnelheid
  • HP Instant Inkt service
  • App

Minpunten

• Geen losse kleuren cartridges

ThomasD 10-09-2020

Top product & inkt service!

Geschreven voor: HP ENVY 6020

Meer heb je niet nodig! Een printer in samen werking met een inkt service, wie wilt dat nou niet. De envy kan ook dubbelzijdig printen, dit is fijn en milieuvriendelijk! Meteen tijdens het installeren van de printer met de HP smart app, wat overigens heel gemakkelijk gaat, mezelf ook geregistreerd voor HP Instant ink. Paar dagen na het welkomstpakketje ontvangen met nieuwe inkt & een recyclezakje voor de cartridges als ze leeg zijn, heel milieuvriendelijk! Heb hier niks op aan te merken, gewoon perfect verlopen! Nu eerst de cartridges opmaken die bij de printer zaten, daarna kunnen we de instant ink cartridges installeren. De envy print mooi, maakt weinig geluid en het installeren ging echt super snel. Gewoon de app installeren en de stappen doorlopen, kind kan de was doen. Op het dashboard van Instant Ink kun je goed in de gaten houden hoeveel pagina's je hebt geprint en hoe ver de cartridges leeg zijn, maar eigenlijk hoef je je daar helemaal niet mee bezig te houden want nieuwe inkt ligt al klaar! Al met al, top product!

Pluspunten

• Kwaliteit
  • Formaat
  • instant ink service
  • Draadlooos

joyce 05-10-2020

Envy 602p2

Geschreven voor: HP ENVY 6020

Ik heb de printer nu ongeveer 2 maand in gebruik. Het installeren ging erg makkelijk. Mijn zoontje van 11 kan hem ook makkelijk bedienen.
Zodra je je aanmeld voor instant ink krijg je nieuwe inktpatronen thuisgestuurd. Onze bijgeleverde patronen zijn al leeg. Maar doordat ik al nieuwe inkpatronen thuis had kon ik ze makkelijk vervangen. Je krijgt de inkt op tijd thuis en zit dus niet snel zonder nieuwe patronen. De kwaliteit van de prints is goed. De printer maakt een beetje lawaai en is niet de snelste. Maar voor ons gebruik een prima printer voor deze prijs

Pluspunten

• Mooi desigm
  • Instant ink

Minpunten

• Lawaai

C. de Ponte 16-04-2021

Compact. Prijs/kwaliteit uitstekend. Eenvoudige installatie

Geschreven voor: HP ENVY 6020

Ik ben weken op zoek geweest naar dit produkt. Bij bijna alle winkels niet te bestellen, zelfs niet bij de importeur. Uiteindelijk ben ik terecht gekomen bij Expert (winkelketen). Omdat de Expert in de buurt de printer niet op voorraad had hebben zij het over laten komen van een filiaal elders uit het land. De prijs is €89,95, gratis geleverd en op tijd. Het is een fantastische printer. Eenvoudig te installeren. En doet wat je verwacht dat hij moet doen. Scannen, printen en kopieren gaat razendsnel. Prijs/kwaliteit een absolute aanrader.

Pluspunten

• compact apparaat
  • eenvoudige installatie
  • duidelijke handleiding

Bart Broersma 07-02-2021

HP ENVY 6020

Geschreven voor: HP ENVY 6020

Mooie en gemakkelijk te bedienen en aan te sluiten printer, voor een scherpe prijs en doet waarvoor ie bedoeld is en maakt weinig geluid bij het printen.

Danny 03-02-2021

Mooi design, no nonsense printer die doet wat hij moet doen!

Geschreven voor: HP ENVY 6020

Mooie en praktische printer die doet wat hij moet doen!
Mooie verlichting, en een fijne bediening vanaf je computer of je smartphone.
Ook ik heb er "instant-ink" bijgenomen, volgens mij ideaal om nooit meer te vergeten dat je inktpatronen moet bestellen.
Een echte aanrader!

• Formaat, lekker klein
  • Wifi, dus overal neer te zetten.
  • Degelijk

mirjam 12-10-2020

makkelijke printer

Geschreven voor: HP ENVY 6020

Een erg fijne printer, doet wat hij moet de doen. De installatie verloopt makkelijk en snel. De printer is makkelijk te bedienen met de HP App. Je kunt ermee kopiëren n en scannen. Ook het gebruik van instant INK is zeer makkelijk te regelen. Dus een ideale computer voor binnen een gezin met pubers , die regelmatig even snel iets moeten printen/kopiëren of scannen.

Pluspunten

• makkelijke installatie

Annelies1979 05-10-2020

Mooie printer

Geschreven voor: HP ENVY 6020

Heerlijke printer die goed zijn werk doet: snel, stil (wel met een geluidje als hij klaar is, wat ik handig vindt), kan scannen (handig ook via de app) en wat helemaal handig is: je hoeft de deur niet meer uit om inkt te kopen want voor je het weet komt de postbode het al thuis brengen met een abonnement! De kwaliteit is prima (behalve als je foto’s van je telefoon wil printen wat hij alleen heel groot doet, dan is het wat waziger).
OW en leuk pluspunt: hij is ook nog eens mooi om te zien!

Pluspunten

• Snel

Minpunten

• grote foto’s wat minder scherp

Inge 03-10-2020

Super easy printer met veel gemak en instant inkt

Geschreven voor: HP ENVY 6020

Een printer die zich in no time laat installeren. Even de smart app van hp installeren en binnen 10 minuten heb je diverse apparaten compatibel met de printer.

De printer heeft een prima formaat en fijne functies. Printen, scannen, kopiëren gewoon alles wat tegenwoordig hoort. Je foto’s kan je met de app prettig bewerken en komen er op een goede kwaliteit uit.

Met instant inkt zit je niet meer zonder inkt. Je kan niet alleen zelf zien hoeveel je gemiddeld print, maar ook ziet instant inkt wanneer je nieuwe inkt nodig hebt en zorgt dat je bijtijds nieuwe inkt thuis hebt. Ideaal! Want wij zaten altijd op cruciale momenten (schoolverslagen en zo) zonder.

Pluspunten

• Instant inkt
  • Snelle installatie
  • Smart app

Minpunten

• Printsnelheid

gonnytje 02-10-2020

Super printer met instant inkt!

Geschreven voor: HP ENVY 6020

Het viel me op dat hij veel kleiner is dan mijn vorige printer, veel lichter ook.
Als je niet heel handig bent met apps is het misschien niet de ideale printer. Scannen doe je bijvoorbeeld via je smartphone. Persoonlijk vind ik dat mega handig, maar ik kan me voorstellen dat niet iedereen die mening deelt.
Instant inkt is trouwens ook briljant, altijd inkt bij de hand en niet ineens mispakken als je denkt nog in huis te hebben. 9 van de 10 keer gebeurt dat wanneer een werkstuk de volgende dag mee naar school moet...

De printkwaliteit is top en hij is meer dan snel genoeg. Het enige nadeel is dat het lampje altijd aan is, maar ik zet 'm gewoon uit wanneer hij niet gebruikt gaat worden. Opstarten duurt een halve minuut dus daar hoef je het niet voor te laten.

Pluspunten

• Goede snelle printer
  • relatief klein formaat
  • instant inkt is top!

Minpunten

• gaat soms offline

Gert-Jan 02-10-2020

Handig, goed en stil

Geschreven voor: HP ENVY 6020

Een lichte en niet al te grote printer die ik snel geïnstalleerd kreeg via de bijbehorende app. Daarna direct aangemeld voor de instant inkt en ook dat verliep soepel (lees ik verschillende ervaringen over). Ondertussen is de eerste inkt ook thuisbezorgd dus geen probleem meer met het juist als je het nodig hebt is de inkt op.
Het printen zelf verloopt soepel en snel genoeg voor huis tuin en keuken gebruik en ook de kwaliteit is wat mij betreft in orde. Ik mis eigenlijk alleen de scannen naar een bestand functie (is opgelost door de mogelijkheid van een foto van het document maken in de app) maar verder kan hij alles wat nodig is.

Pluspunten

• makkelijk
  • rustig
  • kwaliteit is in orde
  • instant inkt

Minpunten

• geen rechtstreeks scannen naar bestand functie

aper 02-10-2020

Geweldige user experience

Geschreven voor: HP ENVY 6020

Voor mijn HP printer heb ik twee andere printers gehad. Beide waren gewoon simpele printers, niks speciaal en ontzettend luid en traag. Wellicht komt het hierdoor dat ik ontzettend verrast ben door de geweldige user experience die je krijgt als je de HP printer voor het eerst installeert.

Het was even in het begin lastig te vinden waar ik moest zijn, maar eenmaal de app gedownload te hebben werd mijn glimlach steeds breder. Op een simpele en duidelijke manier werd ik stap voor stap geleid tot een succesvolle installatie.

Printen is natuurlijk het belangrijkste functie van een printer en dat doet deze printer zeker goed genoeg voor mij. Printjes uitdraaien vanaf mijn telefoon en zelfs via de mail! is echt super handig.

Heel toevallig moest mijn broertje een document printen, maar hij zou in de avond pas naar mij toe komen. Door de mailfunctie kon hij toch alvast zijn document printen en kon ik het klaar leggen voor hem.

Al met al ben ik blij verrast door deze printer en raad ik hem zeker aan. Ik heb het gevoel dat ik onder een steen heb gewoond de afgelopen tijd wat betreft printers.

Inmiddels heb ik mij ook aangemeld voor Instant inkt om het uit te proberen. Ik ben geen fan van abonnementen, maar het idee dat je niet meer hoeft na te denken of je wel genoeg inkt hebt of niet is goed bedacht en handig. Ik ben benieuwd hoe het de komende maanden zal bevallen. Wellicht maak ik wel een uitzondering voor HP.

Pluspunten

• Printen vanaf mobiel
  • Instant inkt

Minpunten

• Lampje gaat niet helemaal uit

Hermien 02-10-2020

Fijne printer, compleet met Instant Ink

Geschreven voor: HP ENVY 6020

Ik ben zeer tevreden over het gebruik van de HP Envy 6020.

Het installeren ging zeer gemakkelijk. Dit ging stap voor stap, een kind kan de was doen. Door de studie van mijn man is de printer meteen volop aan het werk gezet. De kwaliteit van de pagina's is zeer goed en hij print ook lekker snel, een groot pluspunt!
Wat ook erg prettig is is het draadloze printen; vanaf elk punt in huis klik je op print en hij rolt de printer uit. Ik was verbaasd over de goede kwaliteit van de foto's die ik afgedrukt heb met deze printer. De foto bestond niet uit allemaal 'strepen' maar gewoon een mooie foto.
Het was even goed zoeken hoe de Instant ink werkt. Het koppelen koste wat moeite, wat achteraf aan mijn laptop lag.

Nu ik enige tijd Instant Ink een tijdje gebruik, vind ik het een groot pluspunt. Ik hoef me niet meer druk te maken of er wel voldoende inkt in huis is; het is automatisch in huis voordat de inkt op is. Ideaal!

Al met al zijn wij erg tevreden over de printer zelf en zouden we deze zeker aanbevelen!

Pluspunten

• Gemakkelijk in gebruik
  • Mooi vormgegeven
  • Goede kwaliteit

Minpunten

• Installeren wifi ging wat lastiger

Hansdk83 01-10-2020

Prima printer voor thuis!

Geschreven voor: HP ENVY 6020

Prima printer. Nu een paar weken in bezit. Installatie spreekt voor zich. printen via de app gaat ideaal en snel. Met het bijbehorende instant Inkt abonnement ben ik ook zeer te spreken. Voor iedereen is een een goede oplossing. Het scannen en printen gaat zeer snel en de kwaliteit is zeer goed te noemen. Uiteraard is het geen fotoprinter, maar voor thuis gebruik zijn de foto's meer dan prima. Al met al een zeer goede printer. Prijs kwaliteit verhouding is naar mijn mening uitstekend! In de jaren dat ik geen printer thuis heb gehad, merk ik dat ik deze toch heb gemist en nu heel makkelijk iets print of snel een scan ergens van maak.

Zeer tevreden met deze printer.

Pluspunten

• Compact
  • Printkwaliteit
  • Instant Inkt

Minpunten

• Licht altijd aan

AnkeP 30-09-2020

Fijne compacte printer!

Geschreven voor: HP ENVY 6020

De printer was snel geïnstalleerd en werkt prima! Afdrukken via de smartphone gaat gemakkelijk, alleen het afdrukken van een wat ouder Word bestand lukt niet vanaf een iOS device. Via de computer gaat dat overigens prima! Jammer van de HP smart app is dat je niet duidelijk kunt zien hoeveel prints je die maand al hebt afgedrukt. Verder is hij wel duidelijk en overzichtelijk! Ideaal dat je via een draadloze verbinding documenten kan afdrukken! Verder heeft de printer een mooi strak en compact design. Mijn volgende setje inkt werd snel door HP geleverd. Top service.

Pluspunten

• Printen via WiFi
  • Drukt snel af
  • HP instant inkt

Minpunten

• Afdrukken oud word bestand via iOS kan niet

Test84 29-09-2020

Fijne service

Geschreven voor: HP ENVY 6020

Een fijne compacte printer.
Het gebruik van de app is erg fijn want de app geeft precies aan wat je moet doen en ook met de plaatjes erbij is het helemaal makkelijk,vooral ook dat je de printer kan testen op scannen en het uitlijnen is erg fijn. Op het eerste zicht zie je helemaal niet waar het papier moet maar door middel van de app kom je er allemaal achter waar alles zit erg fijn dat er geen uitstekels zitten zodat het er opgeruimd uit ziet vooral als je hem hebt waar waar hij goed zichtbaar is voor andere. Ook is instant ink handig wat zo kom je nooit tekort en kan je altijd blijven printen :) Vrij snel kreeg ik al nieuwe opgestuurd,wat een service!

Pluspunten

• Compact
  • Meerdere mogelijkheden
  • Instant ink

sbekerom 28-09-2020

Fijne online printer voor het hele gezin!

Geschreven voor: HP ENVY 6020

Ik heb printer ontvangen en heb hem gelijk uitgepakt. Hij ziet er mooi, modern en chique uit. Hij misstaat niet in je interieur. Ik vond de installatie makkelijk gaan, er zit een instructie in met hoe je de app download en hoe je de printer connect met je wifi. Dit was zo gepiept. Ik vind het ideaal dat je via je telefoon foto's kunt uitprinten met de HP ENVY 6020, je selecteert een foto en kunt zelf bepalen hoe je groot je deze op de pagina wilt hebben en op welke plek. Je print hem uit en het resultaat is goed. Ik vind het een fijne printer en ga binnenkort testen hoe de foto's op printpapier eruit komen. De grootte van de printer is prima, niet hoog maar normaal formaat. Documenten print de printer snel uit, wil je foto's printen op hoge kwaliteit dan doet hij hier langer over. Dit is geen probleem want de kwaliteit wordt beter. Ik vind het jammer dat de foto's er donker uit komen en zou hem niet gebruiken als je foto's wilt printen om op te hangen of voor in een plakboek. Dat vind ik wel jammer want daar wou ik de printer voor gebruiken, vooral in combinatie met de HP inkt. Ik heb ons hiervoor aangemeld en kreeg binnen een aantal dagen al extra inkt toegestuurd. Service is super! De registratie verliep soepel en was zo gelukt. De HP Inkt service is ideaal als je veel print thuis, de inkt wordt opgestuurd en je kunt gelijk verder zonder dat je naar de winkel moet. Ideaal voor als je veel documenten moet printen.

Pluspunten

• Hp instant inkt
  • prijs kwaliteit

Minpunten

• print foto's traag

Sanpeet1973 27-09-2020

Makkelijk in gebruik en mooi design.

Geschreven voor: HP ENVY 6020

Ik heb deze printer nu ongeveer 3 weken in huis en bevalt heel goed. Het installeren is heel makkelijk. Een app downloaden en deze doorloopt met je alle stappen. Je kan 3 maanden gratis instant inkt proberen. Ik heb me daarvoor aangemeld en kreeg na een paar dagen al een mail dat er inkt naar me onderweg was. De inkt heb ik netjes ontvangen en ligt nu te wachten tot de eerste cartridges op zijn. Heel handig om in huis te hebben. Zo zit ik nooit zonder. De printer maakt mooie en snelle prints. Ook foto's zijn erg mooi. Als je er fotopapier in doet selecteert hij zelf het juiste formaat. Vanaf je mobiele telefoon maakt je zeer makkelijk een print. De printer is stil en snel. Een zeer goede printer met de mogelijkheid tot instant inkt. Wat wil je nog meer !!

Pluspunten

• Instant ink
  • Stil en snel
  • Prima afdrukken

Minpunten

• ???

Katjak79 25-09-2020

Fijne printer, top service van instant inkt

Geschreven voor: HP ENVY 6020

Nu een paar weken in bezit, na wat probleempjes met installeren, is het een prima printer. Printkwaliteit is goed, foto's komen er erg mooi uit. Dat ga ik nog op foto papier proberen!
Printsnelheid is ook goed. Enige 2 minpuntjes zijn dat hij af en toe in storing gaat. Even stekker eruit en daarna doet hij het weer en dat het lampje blijft branden.
HP werkt ook met instant inkt. Super idee! Je zit nooit meer zonder inkt. In de smart app kun je goed zien op welk niveau de inkt is en automatisch komt er ook weer nieuwe inkt. Er zijn verschillende abonnementen, hoe meer je print, hoe meer het kost. Ik heb een abonnement van 5 euro, hier kan ik 100 pagina's per maand voor printen.

Pluspunten

• Mooi uiterlijk
  • Printkwaliteit
  • Printsnelheid

Minpunten

• Licht blijft continue aan
  • Storingsgevoelig