• Test panel 8.6 mei 2020
Bekijk 1 andere uitvoering

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 21 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Google Nest Hub op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,2

Schanolleke 20-02-2022

Mooi design met foto display

Geschreven voor: Google Nest Hub

Heb deze gekocht ter vervanging van een radio. Via een home app kun je verschillende instellingen via je telefoon regelen.
Fijn apparaat met stembesturing. Vergt even wat oefening maar werkt dan prima.
Voor zo'n klein apparaat toch een redelijk goed geluid.
Enige echte nadeel is dat hij niet van de stroom af kan. Dan moet hij weer helemaal opnieuw opstarten.

Pluspunten

• Makkelijke bediening
  • Handige app voor instellingen
  • Voice control
  • Display aan eigen voorkeur in te stellen.

Minpunten

• Kan niet van de stroom af, dan valt die uit.

hans3sen 25-10-2021

sleepsesing instellen niet gemakkelijk

Geschreven voor: Google Nest Hub

Ik vind het een verrassend mooi apparaat. Het is jammer dat er geen handleiding bij zit. Je moet alles op het net terug vinden. Zo wilde ik sleep sensing instellen en ik kwam daarbij diverse problemen tegen. Er werd niet verteld wat ik er allemaal voor andere apps nodig had zoals, google assistent, google fit en dat ik het moest koppelen aan de app gezondheid van apple. Ook moet je in de google home app eea activeren. Later kwam ik er achter dat je als je naar bed gaat dit ook moet activeren door op de knop start te drukken. Al met al een omslachtige manier om dit in te stellen en te gebruiken. Verder is dit een welkome toevoeging aan de home apparaten die ik er mee kan bedienen. Het duurde echter heel lang voordat andere zaken voor elkaar kreeg en ik ben best bedreven in het bedienen van apparatuur.

Wekker functie werkt gewoon niet 22-04-2021

Wekker functie werkt voor geen meter

Geschreven voor: Google Nest Hub

Ben echt niet tevreden over de wekker functie van google. Je stelt de wekker in en vervolgens gaat deze niet af. Commando ( he google stel wekker in op doordeweekse dagen om 4.15 smorgens)

Dan krijg je een bevestiging en alles lijkt dan te werken maar als het dan 4.15 is staan er geen wekfuncties meer in het systeem.

En heel vaak regeert de nest hub niet je moet dan echt schreeuwen om hem actief te krijgen.

Jammer

Co Corbeau 24-03-2021

Redelijk goed geluid

Geschreven voor: Google Nest Hub

Ik heb dit gekocht omdat het geluid goed is en omdat je via spotify alle muziek kunt horen.
Een dik min punt is het instaleren en koppelen van spotify en google home.

Pluspunten

• redelijk goed geluid
  • keuze uit alle muziek

Minpunten

• instalatie

Marc 10-07-2020

Veelzijdig apparaat voor een scherpe prijs!

Geschreven voor: Google Nest Hub

Google Nest hub eigenlijk gekocht om te koppelen met de Nest Hello deurbel zodat we kunnen zien wie er aan de deur staat.
Naast dat, een heel leuk apparaatje met veel extra functies. Hij kan netjes op de kast gezet worden bijvoorbeeld als fotolijst of klok.

We gebruiken hem nu ook veel om radio te luisteren en bijvoorbeeld het weerbericht op te vragen. Erg makkelijk, je hoeft niets op te starten, enkel even vragen aan Google.

Enig minpuntje wat we tot nu toe hebben is het niet kunnen koppelen van alle beveiligings- camera's.
We hebben een 4k Dahua camera hangen, deze kan helaas niet rechtstreeks gekoppeld worden. Via de app Imou lukt het wel om hem te koppelen, maar is de stream waarschijnlijk te zwaar en wordt het beeld niet weergegeven op de Google Nest hub.
Hopelijk vinden we hier nog een oplossing voor.

Nu nog alle extra functies zien te ontdekken, we zijn erg benieuwd wat hij allemaal nog meer kan. Wij bevelen hem in ieder geval zeker aan.

Leuk apparaat voor een scherpe prijs!

Pluspunten

• Nette prijs
  • Makkelijk te installeren
  • Mogelijkgheden
  • Goed geluid
  • Vormgeving

Minpunten

• Niet alle camera's rechtstreeks te koppelen
  • Bij Dahua 4k camera geen beeld

Ricardo-dejong 13-05-2020

Leuk fotolijstje met veel extra’s

Geschreven voor: Google Nest Hub

Ik heb mee mogen doen met het testpanel van kieskeurig voor de Nest Hub. Allereerst denk je dat het product een wat hoog gadgetgehalte heeft, maar zodra je het product binnenkrijgt zie je gelijk dat dat niet zo is. De doos/verpakking ziet er erg premium uit, mooie uitstraling en de kwaliteit straalt er vanaf. Eerste indruk is dus goed. Vervolgens aan de slag gegaan met de installatie van de Hub, ook dat gaat heel gemakkelijk. Kind kan de was doen. Het instellen van de Google Home app vergt wel iets meer moeite, maar als je er even voor gaat zitten is het zo gedaan.

Zodra het product geïnstalleerd is begin je gelijk met het stellen van een paar vragen. Hey Google, wat is het weer vandaag? En Hey Google, zet een timer op 10 minuten. Om echt het profijt van dit product te hebben moet je je wel realiseren dat je ook een account op Youtube Music of Spotify nodig hebt, anders kun je geen muziek afspelen. Het koppelen van mijn Spotify account aan de Google Home app verliep niet soepel, meerdere keren een foutmelding gekregen. Na een half uurtje pielen is het gelukt, maar makkelijk ging het niet. Echter nu de koppeling er is werkt het uitstekend en krijg ik geen foutmeldingen meer.

Om de Hub als digitaal fotolijstje te gebruiken moet je je eigen foto’s uploaden in de Google Foto’s app. Op zich gaat dit makkelijk en zonder problemen, maar je moet hier dus wel opnieuw een aparte app voor downloaden. Wel fijn, al je foto’s staan gelijk in de cloud opgeslagen en het is een gratis dienst. Ik heb een album aangemaakt met foto’s van onze vakanties, erg leuk om nu elke minuut een andere vakantiefoto te zien op het mooie scherm.

Kortom, eigenlijk niets meer dan lof voor dit product. Het bedienen met je stem gaat heel makkelijk, het hebben van een digitaal fotolijstje is ook erg leuk, en je merkt dat hoe langer je het apparaat hebt hoe meer je van de Google Assistent gebruik gaat maken. En nog een extra leuke feuture: bij dit testpanel mochten we ook de Nest Mini testen, dit is een extra wireless speaker met de Google Assistent er op. Vanuit de app kun je een speakergroepje maken waardoor je de twee speakers tegelijkertijd dezelfde muziek kunt laten afspelen. Voor een multiroom ervaring kan ik dit dus zeker aanraden.

Pluspunten

• Makkelijk te installeren
  • Mooi beeldscherm
  • Heel veel toepassingen

Minpunten

• Koppeling Google Photos app maken

evdongen 13-05-2020

Leuke functies, voor veelzijdig gebruik

Geschreven voor: Google Nest Hub

Ik vind dit een heel handig en leuk product. Het feit dat je er zoveel mee kan maakt het voor mij de ideale hulp. Ik heb die van mij in de keuken staan en gebruik hem voor alles, voor het zoeken naar recepten tot het gebruiken van de timer maar ook om lekker muziek op de achtergrond aan te zetten als ik aan het werk ben. Als ik hem niet nodig heb gebruik ik hem als digitaal fotolijstje.

Pluspunten

• Ideale keukenhulp
  • Leuke extra functie als digitaal fotolijstje
  • Goed geluid voor muziek
  • Handig om last minute een recept op te zoeken
  • Past zich goed aan, aan het omgevingslicht

Sjoerd Arendse 12-05-2020

Betrouwbare slimme speaker en fotolijstje

Geschreven voor: Google Nest Hub

Ik vind de Nest Hub mooi vormgegeven. De brede base is gemaakt van stof, waardoor de speaker er modern en stijlvol uitziet. De vormgeving van de Nest Hub is verder neutraal, in de goede zin van het woord. De Hub heeft namelijk geen opvallende kenmerken waar je na verloop van tijd op uitgekeken raakt. Zo past hij goed in ieder interieur. De Nest Hub geeft niet alleen antwoord op mijn vragen, maar toont ook dingen op het scherm. Dit vind ik een hele fijne toevoeging. Ik kan bijvoorbeeld kookvideo’s bekijken of andere youtube video's. Dankzij de touch bediening dim ik mijn lampen makkelijker naar de gewenste felheid dan met alleen mijn stem. Dat is een voordeel ten opzichte van slimme speakers zonder scherm. De integratie met Google Photos vind ik een groot pluspunt. De hub toont hierdoor namelijk de foto’s die ik leuk vind. Ik selecteer via live albums bijvoorbeeld gezichtsherkenning, waarna de hub tussen mijn foto’s zoekt naar deze mensen. Ook foto’s die ik vaak gedeeld of bekeken heb, komen afwisselend op het scherm. Ik heb de Nest Hub al een tijd staan en zie vaak leuke foto’s voorbijkomen. Het herinnert je naar leuke momenten vaak op de dag. De foto's had je anders niet meer bekeken op je telefoon. Dit is echt een hele leuke feature op het apparaat. De Google assistant werkt prima en is accuraat. Hij reageert snel doet vrijwel altijd precies wat ik wil. Vertel eens een mop is ook grappig! Zet de radio op 538 is ook prima. Altijd lekker de radio bij de hand.

Het enige onderdeel wat niet erg van de grond wil komen is de koppeling met mijn TV. In mijn TV zit i=een ingebouwde Chromecast. Die neemt de naam van mijn TV over. Dat is een lang type nummer. Bij Voice commands zou ik dus moeten t=roepen Hey google speel Casa de papel aan op Netflix op de KDZE$@400x... dat werkt dus niet. Normaliter zou speel ... af op de TV in de woonkamer moeten werken.

Pluspunten

• Digitale fotolijst zorgt voor blije momenten
  • Goed geluid

Minpunten

• Matige afstemming met TV & ingebouwde Chromecast

Ron van der Vlugt 12-05-2020

Multi gebruiks gemak, geweldig geluid

Geschreven voor: Google Nest Hub

ter info.. ik ben een part-time huisvader: wat een gemakkelijke installatie! daar hoef je niet veel technische kennis voor te hebben, alles wijst zich van zelf.. Wat een prachtig mooi scherm.. die lichtjes oplicht als je langsloopt.. goed naar je luistert, echt ALLES begrijpt wat je vraagt (of ze het antwoord heeft laat ik in t midden) Gebruiksgemak van Boodschappenlijstjes, tot antwoorden op grappige vragen van de kinderen, lekker sky radio luisteren tot Elvis voor de opa's en oma's. De muziek ervaring is wel het grootste pluspunt.. Google draait verschillende spofity lijsten af met muziek die helemaal onze smaak is, maar wij weinig luisteren. Enige minpunt is dat je maar 1 spotify account kunt gebruiken.. dus als ik Gordon luister in de keuken, kan mijn vrouw geen J-Lo draaien als ze gelijktijdig aan t douchen is met de Nest mini. En jammer dat je altijd de stekker nodig hebt, dus geen draadloos gebruiksgemak

Pluspunten

• gebruiksgemak
  • muziek ervaring

Minpunten

• maar 1 spotify lijst
  • moet altijd met stekker .. is niet draadloos

BartV 12-05-2020

Goede hulp in huis

Geschreven voor: Google Nest Hub

De Google Nest Hub is vooral een erg handig hulpje in huis.
Al lange tijd was ik aan het twijfelen wat je nou precies aan deze slimme apparaten zou hebben. Dit heb ik ontdekt na een paar weken de Google Nest Hub te gebruiken.

Het apparaat staat mooi in de keuken. Een plek waar ik hem het vaakst gebruik. Zo kan je gemakkelijk recepten opzoeken, filmpjes hoe je iets moet bereiden of je zet even een wekker.
Omdat je vaak met vieze of volle handen staat is het toch wel erg makkelijk zulke opdrachten te geven. Het visuele is dan ook erg fijn. Je kan op het grote scherm gemakkelijk naar de video's, foto's of tekst kijken.

Als je er niks mee doet kan je hem gebruiken als klok. Maar als je wilt kan je ook je Google fotobibliotheek linken en bepaalde foto's van je telefoon of computer laten zien op het scherm. Zo wordt het apparaat ook alweer een digitaal fotoalbum.

De geluidskwaliteit is erg goed! Er komt helder geluid uit het apparaat. Je kan hem zo zacht of hard zetten als je wilt. Op vol volume gaat het geluid zo een paar kamers door. Dit werkt dan ook fijn samen met de Google nest mini. Deze kan je dus verbinden met de Google Nest Hub. Het duurde even om voor elkaar te krijgen maar als het allemaal goed gaat heb je muziek over de twee speakers. Ook ontvangen ze beiden je opdrachten en verstuurt de Nest mini bijvoorbeeld een filmpje naar je Nest Hub. Erg handig.

Het is een prijzig speeltje. Maar des te langer je hem hebt, des te handiger hij wordt. Je ontdekt steeds meer dingen die hij kan.

Pluspunten

• Handig
  • Goed geluid
  • Werkt samen met andere Google producten

Minpunten

• Niet alle functies zijn direct duidelijk

Edje 12-05-2020

De Nest Hub een aanvulling voor in het huishouden

Geschreven voor: Google Nest Hub

De Google Nest Hub is stijlvol en een echte 'eyecatcher' in ons huis.
we hebben dit product geplaatst in de keuken, zodat hij ons elke dag kan helpen en de dagelijkse gang van zaken makkelijker te maken.

De Nest Hub is makkelijker te installeren met de Google Home app. Deze neemt je stap voor stap mee door het installatieproces.
Elke ochtend sta ik op met een kopje koffie en vraag de Nest Hub naar het laatste nieuws. Als snel reageert ze en voorziet mij van het laatste nieuws.

Het handige is dat je je boodschappenlijstje kunt aanvullen met de Nest Hub. Dit gaat gemakkelijk door te zeggen 'Hey Google, voeg mosterd toe aan mijn boodschappenlijstje'.
Ook kook ik graag en gebruik ik vaak een timer, ook dit kun je vragen aan je 'Assistent'. Ze begrijpt niet altijd alle vragen, maar 9 van de 10 keer wel. Maar ze is nog aan het leren.

De Google Nest Hub ook gekoppeld met de Nest Mini. Deze kun je aan elkaar koppelen, waardoor je je muziek in meerdere kamers kunt horen. Prima geluid.
Ook kun je beide speakers bedienen met je stem, wanneer je bv het geluid zachter wilt zetten.

Mocht je de Nest Hub niet gebruiken, dan kun je ook een fotolijstje instellen. Dat laat deze je foto's zien uit je Google Foto's.
En verder dient deze als klok, wanneer je deze niet gebruikt.

Het is een handig product en helpt je o.a. in het huishouden, maar laat je ook genieten van bv muziek of een YouTube video.
Een mooi product, functioneel en een aanvulling voor ieder huishouden!

Pluspunten

• Handige hulp in huis
  • Boodschappenlijstje
  • Timer
  • Laatste nieuws

Minpunten

• Vragen kunnen niet altijd beantwoord worden

Dominique 12-05-2020

Veelzijdige smartspeaker met scherm

Geschreven voor: Google Nest Hub

De Google Nest Hub is een veelzijdige smartspeaker met scherm. Dat maakt het voor mij nog veel handiger dan een Google Home, welke ik voordat ik dit product ging testen al in huis had.

Omdat ik zelf veel in de keuken te vinden ben, heb ik de Google Nest Hub in het midden van de keuken gezet om hem zo optimaal mogelijk te gebruiken. Zo heb ik altijd een grote klok in de keuken, fijne foto's om naar te kijken, een speaker om muziek te luisteren tijdens het koken, een kookwekker die ik met mijn stem kan bedienen (en zie aflopen op het scherm) en handige kookfilmpjes die het leven weer wat makkelijker maken. Met dat laatste bedoel ik bijvoorbeeld: 'Hé Google, hoe snijd ik een ananas?', en de Nest Hub komt met een video waarin stapsgewijs een ananas gesneden wordt en ik dit simpelweg kan nadoen. Super veelzijdig dus!

De Nest Hub is vanwege het ingebouwde 'fotolijstje' een echte eyecatcher te noemen. Met het mooie, strakke design en de kleurrijke diavoorstelling heeft tot nu toe iedereen nog gevraagd wat dat mooie apparaat is dat midden in mijn keuken staat.

Wat ook echt heel leuk is, is dat de Nest Hub ook in verbinding staat met je andere Google apparaten, zoals de Google Nest Mini of Google Home. Hierdoor heb je een echte zogenaamde multiroom ervaring. Zo kan ik heel makkelijk tegen de Hub zeggen: 'Hé Google, roep om dat het eten klaar staat' en vervolgens stuurt de Hub naar elk verbonden apparaat een belletje dat het eten klaar staat! Fantastisch. Dat scheelt mij weer wat roepen in huis.

Verder kun je ook alle apparaten koppelen in een zogenaamde 'speakergroep'. Als je deze koppelt kun je als het ware een surround-system maken van al je verbonden Google apparaten. De muziek speelt dan op alle apparaten tegelijkertijd af.

Kortom: echt een aanrader!

Pluspunten

• Strak design
  • Eenvoudig in te stellen
  • Eyecatcher
  • Veelzijdig
  • Handig

Sjoerd Beukers 11-05-2020

We hebben een nieuwe huisgenoot

Installatie:
Installatie ging snel en gemakkelijk met de Google home app. Zoals de meeste producten van Google is de installatie heel erg gebruiksvriendelijk.

Eerste indruk:
We hadden nog niet eerder een digitale assistent gehad en we waren gelijk razend enthousiast. We hebben de home hub nu een paar weken in bezit en we ontdekken steeds meer handige functies.
Het is echt een onderdeel van onze dagelijkse routine geworden.

De nest hub zelf:
Het apparaat is fraai vormgegeven en het display is erg scherp. Het display past automatisch de helderheid aan aan het omgevingslicht en als je de lichten 's avonds uit zet dimt het scherm helemaal met alleen nog een klokje in beeld. Het geluid uit de speaker is best goed gezien de grootte van het geheel. Afgespeelde muziek vult een woonkamer goed.

Beeld en geluid:
De integratie met YouTube YouTube music Spotify en Netflix is naadloos. "He Google ... Speel salsamuziek" of "He Google ... Speel kinderliedjes" het werkt perfect. Het geluid is best goed voor zo'n klein speakertje en kan hard genoeg voor een woonkamer.
Een smart tv of Chromecast wordt gelijk herkent en opgenomen als apparaat in de home app. Waarna deze ook met de assistent bediend kan worden. "He Google ... Speel ... af op de televisie in de woonkamer"

Integratie van voor Google gecertificeerde producten:
We hebben een aantal lampen (van de action) die het "voor Google home" certificaat hebben. 2 Chromecasts en sinds kort een Google nest wifi. En deze apparaten werden gelijk in de home app herkent en opgenomen. Alle apparaten plaats je in een ruimte waarna ze met simpele commando's bediend kunnen worden. Bijvoorbeeld "He Google ... Zet de spots in de woonkamer aan" of "zet alle lampen in de slaapkamer uit"

Integratie van niet door Google gecertificeerde producten:
Wij hebben in ons huis camera's van Axis een babyfoon van Kodak een robot stofzuiger van iLife en een aantal controllers van Honeywell. Allemaal slimme apparaten die niet met het Google ecosysteem in gedachten zijn ontwikkeld. En deze werken dus niet standaard in de home app. Echt een minpunt en wat mij betreft echt een gemiste kans. Veel apparaten maken gebruik van standaard protocollen, zoals onvif voor camera's bijvoorbeeld, en zijn hierdoor makkelijk te integreren in andere applicaties maar niet in de nest hub dus.
Maar er is gelukkig wel een oplossing. Via een open source Home assistant platform zijn de meeste apparaten toch te integreren in de home app. Maar dit vereist wel de nodige IT kennis en dit is hierdoor niet voor beginners weg gelegd.

Routines.
Een hele leuke functie is routines. Dit is als je het apparaat op Nederlands zet officieel nog niet gesupport in het Engels wel. Met een kleine omweg is het echter in het Nederlands ook te activeren.
Hiermee kan je bepaalde dagroutines toevoegen. Zo kan je de hub bijvoorbeeld de lichten aan laten zetten het nieuws laten voorlezen als je "goedemorgen Google" zegt of de lichten weer uit laten doen als je zegt "He Google .. ik ga naar bed".
Ook leuk is bijvoorbeeld als je zegt "He Google speel ... Film af op de televisie in de woonkamer" dat gelijk de lichten gedimd worden.

Conclusie.
De Google Nest Hub lijkt van een afstandje op een digitale foto lijst met een speaker maar is zoveel meer. Het Google ecosysteem is erg gebruiksvriendelijk en integratie ervan is naadloos. Hier ligt gelijk ik het grote nadeel want als een apparaat niet voor het Google ecosysteem bedacht is is het niet makkelijk om het aan de praat te krijgen zonder extra home automation controller of hub. Gelukkig is er een levendige community waardoor er ontzettend veel informatie te vinden is.
Al met al een super leuk apparaat.

Pluspunten

• Gebruiksvriendelijk
  • Erg leuk voor het hele gezin
  • Erg uitgebreide functionaliteit
  • Google ecosysteem
  • Mooi beeld

Minpunten

• Geen support voor standaard protocollen

Geeske 10-05-2020

Mooi design, helder scherm en erg goed geluid.

Geschreven voor: Google Nest Hub

De installatie was super simpel en het apparaat was binnen drie minuten gebruiksklaar: connect met de app op je smartphone en met je wifi netwerk en hij is klaar voor gebruik. Het apparaat verstaat mij en mijn partner bijna altijd direct en weet antwoord op zeer veel vragen. Ik bedien mijn lampen, mijn tv en mijn muziek nu met mijn stem. Als ik het nieuws wil horen of mijn spotify muziek dan vraag ik dat hardop en dan wordt het direct afgespeeld! De multiroom ervaring icm mijn Nest Mini is ook top, ik kan nu op beide boksen bijvoorbeeld muziek afspelen!

Pluspunten

• Google assistent
  • Geluid

Minpunten

• Werkt alleen op netstroom

Bernadette 06-05-2020

Fijne aanvulling op smart home systeem

Geschreven voor: Google Nest Hub

De Google Nest hub maakt het leven een stuk makkelijker. Door bepaalde routines in te stellen kun je met stembediening de ochtend starten zoals je wilt. Met jouw favoriete muziek of het laatste nieuws. Het product is ook erg makkelijk te installeren met de Google Home app.

Het enige nadeel is dat de hub zorgt voor storing met Sonos producten. We hadden de sonos toegevoegd aan de Google home, maar daardoor werkte het sonos systeem niet goed meer.

De google hub en de nest mini werken wel zonder storingen. Doordat ze aan elkaar gekoppeld zijn kun je in meerdere kamers muziek afspelen. De kwaliteit van de muziek is oke, er komt beter geluid uit de mini dan uit de hub maar het is prima voor een achtergrondmuziekje.

Ook het bedienen van de chromecast werkt goed. Als je een bepaalde serie wilt kijken, hoef je het maar te vragen en het wordt vervolgens afgespeeld. Ook handig als je wilt pauzeren, of het volume anders wilt.
Er zit een fysieke knop voor de Google Assistant op de achterkant, van zowel de hub als de mini, zodat je deze gemakkelijk aan en uit kunt zetten.

Door het compacte en minimalistische ontwerp past het product in verschillende stijlen. Ook kan de hub dienen als digitaal fotolijstje, waardoor het al snel een persoonlijke touch krijgt.

Pluspunten

• Makkelijk te bedienen
  • Makkelijke installatie
  • Mooi ontwerp
  • Veel mogelijkheden

Minpunten

• Werkt niet met sonos
  • Geluidskwaliteit

j g 13-04-2020

perfect

Geschreven voor: Google Nest Hub

heel erg leuk om te hebben hij doet wat je er ven verwacht en erg handig een leuk speeltje top en een aanrader

Pluspunten

• handig
  • zeer tevreden

Minpunten

• geen

J B Brouwer 18-08-2019

Fijn slim apparaat met nog meer potentie

Geschreven voor: Google Nest Hub

Prettige toevoeging van beeld aan de Google assistant.

Gemak:

Het enorme gemak van het toevoegen van dit slimme apparaat is een heerlijk begin. Vanuit de Google home app, enkele simpele stappen doorlopen en hij is onderdeel geworden van het slimme netwerk hier in huis.

Het bedienen van dit apparaat werkt zoals wij gewend zijn van de Google home speakers. De toevoeging van beeld hierbij is in veel gevallen echt een groot gemak.
Bijvoorbeeld bij het praten met een app als PostNL over de status van mijn pakketten. De antwoorden die dan uitgesproken worden zijn soms zo lang, dat als je het alleen hoort, bijna enkele details zou vergeten. Doordat de Hub de uitgesproken tekst ook laat zien op het scherm, kan je makkelijk meelezen.
De toevoeging bij de antwoorden die over het weer gaan, is het prettig en makkelijk, dat je icoontjes ziet met een tijdlijn van het te verwachten weer.

Besturing apparaten:

Het besturen van andere slimme apparaten in ons huis, werkt eigenlijk hetzelfde als via de Google home speakers. Bij het bedienen van het touchscreen kan ik bijvoorbeeld in een diagram heel makkelijk de temperatuur van de thermostaat regelen. Dit is leuk, maar voor mij niet echt een meerwaarde.
Bij het bedienen van verlichting vind ik dit dan weer wel een echte plus.

Wat erg praktisch en verrassend was is dat je een audio bericht naar een andere Google home speaker kan versturen. Dat betekend in de praktijk dat mijn vrouw tegen de Google hub kan zeggen dat de koffie klaarstaat. Dit wordt dan, na de opname van de zin, naar de Google home speaker op kantoor gestuurd. Erg toffe feature en superhandig in meerdere opzichten.

Er zijn in ons huis nog niet alle denkbare smart apparaten, dus kan niet over elk type apparaat de bediening (en het gemak ervan) noemen. Er zijn wel camera’s in en om het huis, maar nog geen manier om deze in de huidige configuratie beschikbaar te maken voor de Google home hub.
Dit zou een nadeel kunnen zijn wat je makkelijk van tevoren even kan checken bij alle “te besturen” apparaten.

Alle Google apparaten zijn verbonden met onze Logitech Harmony hub, hierdoor kan de Google assistant de televisie, ps3, decoder etc. bedienen. Dit gebruiken wij dagelijks en is een genot qua gemak en comfort.

Beeld:

Over het beeldscherm dan. Daar ben ik serieus van onder de indruk. Voor een slim mobiel apparaat die foto’s weer “moet” geven, mag je enige kwaliteit verwachten. Die kwaliteit is echt prima. Wij gebruiken de Google kunstcollectie als foto weergave. Eigenlijk puur omdat er in mijn Google foto bibliotheek meer screenshots en zakelijke afbeeldingen staan dan privé kiekjes.
De resolutie van de selectie van Google is prima en het beeldscherm geeft ze keurig weer. Geen trillingen of overbelichting maar keurige scherpe weergave.
De omgevingssensor die in de bovenkant van de schermrand is verwerkt maakt het beeldscherm misschien nog wel beter. Bij het veranderen van lichtinval in huis, of ’s avonds bij gedimd licht. Het scherm past zich razendsnel aan. Dit doet het scherm door de backlight aan te passen aan de hoeveelheid licht. Dit werkt naar ons inzien zo goed dat dit echt een pluspunt is. Niks zo vervelend als een digitaal fotolijstje wat continu de aandacht vraagt door helder te schijnen.

Geluid:

Het geluid van de speaker vind ik prima, het is een kleine speaker dus verwacht er ook geen wonderen van.
De helderheid en volume van de stem is echt kraakhelder.
Het afspelen van muziek heb ik wel even geprobeerd maar hiervoor ben ik te gewend geraakt aan mijn audiosysteem.
Waar ik hem dan wel voor gebruik is als wij hier bijvoorbeeld denken aan een liedje van bijv. vroeger. Het is zo gemakkelijk om dan even te vragen “speel twee motten op Spotify”. Het gemak waarmee dat gaat is echt grandioos.

Uiterlijk:

Design/Uiterlijk is natuurlijk heel persoonlijk, maar hier onze mening.
De redelijk smalle randen om het scherm zijn niet te groot en daardoor niet storend.
Erg mooi detail is bijvoorbeeld de ronde stekker. Van dergelijke details kan ik echt genieten.
Voor het volume en de helderheid van het geluid wat eruit komt vind ik het apparaat opvallend klein. Perfecte afmeting om ergens tussen accessoires in te zetten bijvoorbeeld, of bijv. een vensterbank.
De lengte van de oplaadkabel had wel wat langer gemogen, dit beperkt enigszins de locatie waar je hem kan plaatsen.

Goede toevoeging vind ik de volumeknoppen. Persoonlijk vind ik het soms vervelend om tegen de Google assistant te roepen “Hey Google volume 20% zachter” soms zijn knoppen op een apparaat gewoon sneller. Daarom vind ik deze toevoeging dan ook echt een pluspunt.

De microfoon uitschakel knop, zoals ook op de andere Google speakers is in sommige situaties een vereiste. Nu gebruik ik die bijna nooit maar we merken soms dat (in dit geval ook andere Google speakers) soms spontaan “meeluisteren”. Voor mensen die daar niet van gediend zijn of dit een privacy issue vinden, is de knop een uitkomst. Persoonlijk vind ik dat je dan een groot deel van het gemak uitschakelt, maar kan mij ook voorstellen dat dat in sommige privé situaties niet prettig is.

Oordeel:

Erg leuke toevoeging in een smart home.
Bediening van apparaten heeft in sommige gevallen een grote meerwaarde met dit beeldscherm.
In potentie een mooie spil in een digitaal huishouden. Ik zeg in potentie omdat niet alle apparatuur zomaar te koppelen is. Als je hiermee start kan je rekening houden hiermee, dat alle nieuwe apparaten compatible zijn met de Google assistant (hub, speaker etc.). Maar voor bestaande apparatuur (slim of niet) is er soms geen mogelijkheid om te koppelen.

Het feit dat je hiermee gelijk een luxe digitaal fotolijstje hebt is mooi meegenomen.

Ik zou in toekomstige updates wel graag zien dat er meer en meer opties bijkomen. Qua functionaliteit van het scherm (bijv. even snel website opzoeken). Ik denk dat dit apparaat met die groeiende toevoegingen echt kan functioneren als het hart van een modern smart home.

Pluspunten

• Ambient light sensor
  • Mooie beeldweergave
  • Handige extra referentie bij antwoorden
  • Apparaten visueel bedienen

Minpunten

• Laadsnoer aan de korte kant
  • Software moet volwassen worden
  • Geen mogelijkheid een website te bekijken/openen
  • Niet alle apparatuur compatible

Meindert86 16-08-2019

Google Nest Hub – Het slimste fotolijstje van de klas

Geschreven voor: Google Nest Hub

Eigenlijk voelt de Google Nest Hub als een samenkomst van twee producten: een digitale fotolijst en een slimme speaker waartegen je kunt praten. Als je Google Home of Google Assistent al gewend bent, is zijn de opties meteen duidelijk.

In de kern is het een Google Home speaker. Zo kun je Google Assistent van alles vragen, van het weerbericht, laatste nieuws en recepten, tot aan wikipedia-informatie en agenda-afspraken. Het verschil met een standaard Google Home speaker is dat je hierbij ook alles visueel te zien krijgt, zoals regenwolkjes, foto’s en recepten-ingrediënten. Deze zijn soms nuttig, maar soms ook niet. Veel mensen hebben de Google Nest Hub ergens op een vaste plek staan in de kamer, en je hebt er lang niet altijd zicht op als je een vraag stelt.

Google Nest beschikt over een 7-inch aanraakscherm, dat vrij intuitief werkt. Verschillende menu’s komen tevoorschijn door van boven naar onder te swipen, en je bladert gemakkelijk door de foto’s heen in het digitale album. Toch is er weinig mogelijkheid tot ‘apps’ lancering, het is vooral de Google Home interface waarbinnen je opereert.

Dat brengt ons meteen bij een belangrijk punt: de Google Nest Home is vooral van waarde als je meerdere slimme apparaten in huis eraan kunt koppelen. Zo had ik bijvoorbeeld meerdere lampen in verschillende kamers gekoppeld (via het Ikea Tradfri-systeem), eens smart TV, nog een andere slimme speaker en mijn Toon thermostaat. Dat maakt het een echte Hub, waar meerdere apparaten samenkomen en via stem en scherm kunnen worden bediend. Het is opmerkelijk hoe snel je heiraan gewend raakt: mijn vriendin en ik doen standaard alle lichten in huis aan of uit door tegen de hub te praten, of als we langslopen via het scherm. De speaker klinkt overigens prima en is ook makkelijk te gebruiken om radio te luisteren of om muziek van Spotify te streamen.

De installatie gaat, zoals gewoonlijk bij Google, vrij makkelijk en snel. Via je Google account krijg je overal toegang toe, inclusief agenda-afspraken en berichten. Nieuwe appraten koppelen doe je via de Google Home app, waaraan je de Nest Hub kunt koppelen.

Tot slot is het ook erg leuk om dit apparaat te gebruiken als fotolijst. Niks slims aan, maar wel een leuke toegevoegde waarde voor veel mensen. Via Google Photos of Flickr kun je je eigen albums erop streamen.

Er zijn ook een paar gemiste kansen bij de Google Nest Hub: er zit geen camera in, die had kunnen dienen als extra beveiligingscamera voor je huis. Ook is het installeren van apps niet mogelijk, het is dus geen Android-apparaat dat je in huis haalt.

Voor wie is de Google Nest Hub het meest geschikt? Families die veel tijd in de woonkamer/keuken doorbrengen, meerdere slimme apparaten in huis hebben, graag foto’s kijken in een digitaal lijstje, Spotify streamen en die graag visueel zien wat Google vertelt. En hoewel er nog wat functies bij hadden gekund, met mogelijk een ingebouwde camera, kan dit zeker een waardevolle toevoeging zijn voor een smart home! Heb je al een Google Home Mini en ben je daar al heel tevreden mee? Dan moet je je afvragen of deze Google Nest Hub voldoende extra’s biedt om een aankoop te rechtvaardigen.

Pluspunten

• Mooie combinatie Google Assistent met beeld
  • Perfect als hub voor meerdere slimme apparaten
  • Goed als digitale fotolijst
  • Intuïtieve bediening

Minpunten

• Geen apps van derden, alleen Google Home
  • Geen camera

Ikkebenhet 15-08-2019

Klein van formaat maar verrassend handig.

Geschreven voor: Google Nest Hub

IIk had al een Google Home en een Google Home Mini op het moment dat ik de Google Nest Hub ging testen. De belangrijkste toevoeging is het touchscreen.
Het installeren was even een probleempje. Hij kon geen connectie krijgen met het netwerk terwijl de Google Home wel verbonden is met dat wifi-netwerk. Gelukkig hebben we een tweede optie en met dat wifi-netwerk kwam de verbinding zonder problemen tot stand. Nu zitten we alleen met het probleem dat we drie Google Home devices hebben die niet overal in huis op hetzelfde netwerk kunnen.
Maar toen de Google Nest Hub uiteindelijk aan de praat was werd hij direct herkend door de Google Home-app en kon ik deze toevoegen aan een kamer in mijn huis. Alle instellingen worden zonder probleem over genomen zodat je direct je smart devices in huis kunt bedienen.
Het leuke is als je bijvoorbeeld zegt 'ok Google schakel de pc aan' dan verschijnt er op de display een schakelaar zo zie je daadwerkelijk wat er gebeurt. Met deze schakelaar kan je via het touchscreen ook de tegengestelde handeling uitvoeren. Erg handig.

Je hebt verschillende mogelijkheden om het scherm in te stellen nl: als fotolijst als kunst galerie (afbeeldingen van een externe bron) of de klok op volledig scherm. Ik heb gekozen voor de fotolijst. Hiervoor heb je wel Google foto`s nodig wat ik een nadeel vind. Liever had ik de foto`s uit mijn eigen cloud willen koppelen. Maar het werkt allemaal lekker en je kan zelf aangeven welke foto`s worden getoond. Het scherm is voorzien van ambilight en de helderheid wordt aangepast aan het omgevingslicht de kwaliteit van de foto`s is verrassend goed voor het kleine schermpje. Het enige minpuntje is dat via sommige hoeken er veel reflectie is en je het scherm niet goed ziet.

Het gaat er natuurlijk om dat je de Google Nest Hub met je stem bediend. Als je een vraag stelt dan zie je deze ook gelijk boven in beeld verschijnen. Slimme speakers zijn soms nogal hardhorend, of ze verstaan je vraag niet, nu kun je dus meteen zien waar het fout is gegaan.
De bediening van het touchscreen is ook er gemakkelijk Op het beginscherm kun je simpelweg van rechts naar links swipen om door de menu’s te bladeren en je kunt je smarthome bedienen door van boven naar beneden te swipen. Als je iets wilt aanpassen moet dat gebeuren in de Google Home-app. Zelf zou ik het heel handig vinden als dit ook op het device zelf kan.

Mijn kleinzoon vindt het fantastisch dat er filmpjes afgespeeld kunnen worden het is even zoeken naar de juist commando`s maar als je dat eenmaal weet is het erg eenvoudig. Zeg bijvoorbeeld: 'Ok Google speel een video met nederlandstalige kinderliedjes op Youtube' en de filmpjes starten.

Ik heb ook de funtie koken met stapsgewijs instructie utgeprobeerd. Dat is erg leuk en werkt erg handig. Google toont de Ingrediënten op het scherm en leest ze voor je op. Als je iets hebt gepakt zeg je volgende en zo kan je alles bij elkaar zoeken. Ook wordt je stap voor stap op die manier door het recept geleid. Helaas kan je alleen de recepten gebruiken die Google vindt het is mij nog niet gelukt een recept te laten tonen dat ik zelf op een website heb gevonden.

Het geluid is acceptabel ik vond het zelf een beetje schel maar dat kan je instellen dus dat heb ik aangepast.

Kortom ik ben zeer tevreden en raad dit product aan.

Pluspunten

• De display is een meerwaarde
  • Antwoord via beeld en geluid
  • Smarthome te bedienen via touchscreen

Minpunten

• Geluid kan beter
  • Geen camera dus beeldbellen is eenrichtingsverkeer

Twan 30-07-2019

Erg handig en veelzijdig apparaat

Geschreven voor: Google Nest Hub

Wat een leuk en fantastisch apparaat.
Zoeken op Google, erg handig... gewoon inspreken wat je zoekt en je hoort het meest voor de hand liggende antwoord.
Ook krijg je te zien wat er gezegd wordt. Dit is voor mij echt een bonus, ik hoor wat minder namelijk.
Ik had, voor de test, al een Google Home mini. De Nest Hub werkt eigenlijk hetzelfde met een visuele extra's.
Je kunt het scherm gebruiken voor foto's een klok enz. als de Hub standby staat. Dat is wel mooi al moet ik zeggen dat, vooral voor de klok in donkere modus, het mooier was geweest als het scherm een oled scherm was... omdat het zwart nu niet zwart is en er dus altijd licht door het zwart schijnt.
Ik heb de Nest Hub ook uitvoerig getest met mijn domotica systeem (z-wave, Zigbee, Nest thermostaat enz). Dat werkt, zeker na wat instellingen in mijn z-wave systeem, echt heel goed en mooi. Alles is met spraak te bedienen en in tegenstelling tot het bekende (oude) systeem van de concurrent, alles in het Nederlands!!!
Je krijgt een beetje met iconen te zien wat er gebeurd (bv schakelaar aan) en er verschijnt een knop voor de omgekeerde actie.
Ik heb geen Nest deurbel of camera, dat is wel jammer want dan kun je de beelden ook zien op de Hub als er b.v. aangebeld wordt.
Ook muziek of video afspelen werkt erg mooi. Je moet daarvoor bij het installeren wel wat services zoals Youtube, Spotify enz, instellen.
Ook is het vrij eenvoudig via een spraakcommando de beelden naar je Chromecast te sturen.

Kortom. de Google Nest Hub is een mooi en veelzijdig apparaat wat erg veel kan. Vooral in combinatie met domotica. Ik denk wel dat je niet te kritisch moet zijn over privacy, dat is de downside.
Verder vind ik het persoonlijk jammer dat bij de zwarte Nest Hub er een witte rand om het scherm zit!

Pluspunten

• Nederlandse spraakbediening
  • Mooie afmeting
  • Werkt goed i.c.m. domotica

Minpunten

• Witte rand rondom scherm bij zwarte Hub
  • Geen oled

Senna007 17-06-2019

Nu werkt de nest met iOS na een update

Geschreven voor: Google Nest Hub

Na de update werkt de Google nest hub perfect en had ik graag mijn vorige negatieve review verwijderd maar dat kan blijkbaar niet hier op kieskeurig

Review 16-06-2019:
Werkt niet met iOS kom de installatie wizard van Google-home niet eens door verbonden - en dan een foutmelding ook op ander netwerk buren en fabriek resetten en UPnP aanzetten enzovoort niets werkt support is Engels en niet te doen dus retour afzender

Pluspunten

• Leuke gadget
  • Mooi scherm
  • Boven verwachting

Minpunten

• Werkt nog niet met heel veel samen
  • Kan hem enkel met de stekker uit zetten