Reviewvoorwaarden

Plaats je een winkel- of productreview? Dan help je op deze manier andere consumenten met het maken van een keuze. Maar wat kan er onder andere gebeuren met jouw bericht, nadat dit is geplaatst?

- Bericht kan worden doorgestuurd naar fabrikanten
- Geplaatst worden op andere websites
- Gebruikt worden in campagnes van Kieskeurig.nl
- Verwijderd worden van Kieskeurig.nl en aan Kieskeurig.nl gelieerde websites.

Op deze pagina geven we je hier meer informatie over.

1. Kieskeurig.nl heeft tot doel consumenten zo goed mogelijk te helpen bij een aankoop. Dit proberen we onder andere door content van Kieskeurig.nl op andere sites en op de winkelvloer terug te laten komen. Dit betekent dat Kieskeurig.nl reviews doorplaatst op websites van partners waar we mee samen werken.

2. Reviews mogen niet worden geschreven vanaf een apparaat dat zich bevindt op een locatie die op enigerlei manier in verband kan worden gebracht met een verkopende partij, zoals een winkel of fabrikant. Er mag door de winkel niet aan de klant worden gevraagd een review te schrijven op een pc, laptop of tablet in/van een winkel, showroom of afhaallocatie. Reviews mogen enkel geplaatst worden vanaf een prive-apparaat dat eigendom is van betreffende consument.

3. Kieskeurig.nl kan jouw review vertalen ten behoeve van buitenlandse websites.

4. Voor onze advertentiecampagnes kunnen wij de gemiddelde beoordelingen van bezoekers van Kieskeurig.nl en Kieskeurig.be gebruiken. Indien we een specifieke quote uit een bericht willen gebruiken, dan vragen we expliciet toestemming aan de reviewer.

5. Bij doorplaatsing van jouw bericht worden gebruikersnaam, plaatsingsdatum, de beoordeling en (een deel van de) motivatie getoond.

6. Bij het plaatsen van een bericht, moet het bericht aan een aantal spelregels en kwaliteitseisen voldoen. Voldoet een bericht hier niet aan, dan wordt het bericht afgewezen en van de site verwijderd. In dat geval ontvang je hiervan bericht.

7. Wil je dat een door jouw geplaatst bericht wordt verwijderd, dan kun je dit doorgeven via marketing@kieskeurig.nl. Je bericht wordt dan van Kieskeurig.nl, Kieskeurig.be en websites van derde partijen verwijderd.

8. Kieskeurig.nl is niet aansprakelijk voor de inhoud van een bericht of eventuele schade veroorzaakt door het plaatsen van dit bericht.

9. Op Kieskeurig.nl en Kieskeurig.be is het voor fabrikanten en webwinkels mogelijk om op berichten en reviews te reageren.

10. Wanneer een fabrikant heeft aangegeven alle reviews te willen ontvangen die zijn geplaatst bij zijn product, dan wordt jouw bericht automatisch doorgestuurd. Hierbij worden jouw bericht, gebruikersnaam, de plaatsingsdatum en de beoordeling naar de fabrikant gestuurd.

11. Bij het plaatsen van een winkelreview heb je de mogelijkheid aan te geven of deze mag worden doorgestuurd naar de webwinkel. Als reviewer moet je hier expliciet toestemming voor geven. Wij sturen winkelreviews dus niet automatisch door naar webwinkels.

12. Heb je een review achtergelaten, dan ontvang je van Kieskeurig.nl de volgende e-mails:
- plaats je voor het eerst een bericht, dan ontvang je een activeringsmail
- per mail laten we weten of jouw bericht is goedgekeurd of wordt verwijderd
- ben je vergeten je gebruikersnaam te activeren, dan krijg je hierover een herinneringsmail
- Is je mening over het product veranderd, dan kun je jouw review updaten. Vier maanden na plaatsing ontvang je hierover een mail (alleen bij productreviews)

13. Deze e-mails worden automatisch verstuurd. Uitschrijven hiervoor is daarom niet mogelijk.