Kärcher FC 7 CORDLESS - Reviews

• Test panel 7.8 feb 2024

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 10 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Kärcher FC 7 CORDLESS op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,8

Nee 01-02-2024

Floorcleaner

Geschreven voor: Kärcher FC 7 CORDLESS

De floorcleaner maakt wonderbaarlijk goed schoon, had dat niet verwacht met die zachte rollen op mijn harde natuurstenen vloer. Het gebruiksgemak vind ik minder, vooral het tussendoor legen van het vuilwater reservoir knoeit, laat niet makkelijk los en is echt veel te klein. De rollen worden goed schoon in de wasmachine, maar daarom moet je een extra stel rollen hebben. Zou graag een soort borstel rollen zien om ook de voegen goed schoon te krijgen. Makkelijk dat het apparaat zuigt en dweil, 2 in 1 , en snoerrloos is ook fijn. Als je klein behuisd bent neemt de floorcleaner best veel plaats in, dan moet je eigenlijk een bijkeuken of zoiets hebben

Pluspunten

• Maakt goed schoon
  • De bediening is makkelijk en licht

Minpunten

• Vuil water reservoir veel te klein
  • Prijs te hoog

jookje67@gmail.com 27-01-2024

FLOOR CLEANER FC 7 CORDLESS

Geschreven voor: Kärcher FC 7 CORDLESS

Ik heb de Kärcher floor cleaner een aantal weken mogen testen. Hij wordt geleverd in onderdelen en daarin merkte ik dat het best wel even lastig was om hem goed in elkaar te zetten Dit was voor mij echt wel een studie met de handleiding erbij.
Het reiniging - en het oplaadstation is voor mij in eerste instantie ook ingewikkeld, dus daarin moet je best even je koppie erbij houden. De floor cleaner vind ik ook best wel zwaar. Zelf kan ik niet zo goed tillen en dan moet je toch die rollen erop krijgen. Al met al heb je best wel wat handelingen te verrichten die even wat meer moeite kosten t.o.v. dweilen met een bijvoorbeeld een mop. Eenmaal opgeladen, ingeschakeld en het waterreservoir gevuld, kun je prima de woonkamer en vloer van de keuken schoonmaken. Je hoeft daarvoor ook niet eerst te stofzuigen, dat is zeker een groot pluspunt. Ik leef met een hond en twee katten en de cleaner vangt de haren prima op.

Daarbij is het waterreservoir voor de woonkamer en keuken prima in formaat. Als je de opvangbank voor het vieze water leegt, zie je ook heel goed dat ie prima werk heeft geleverd. De houten vloer en het laminaat ziet er een stuk schoner uit na gebruik van de Floor cleaner. Ik heb één keer van Kärcher zelf het schoonmaakmiddel gebruikt en daarna het reinigingsmiddel wat ik normaliter voor de vloer heb. Beide zijn prima!

Ben je klaar met het dweilen, dan heb je alle onderdelen van de floor cleaner weer schoon te maken. De rollen kunnen in de wasmachine of je spoelt ze uit. Je hebt er namelijk maar één set van, dus wil je de volgende dag weer dweilen en heb je de wasmachine niet vol, dan kun je ze beter even goed schoonspoelen en drogen. Dit gaat overigens prima. Beetje vochtig maakt niet uit, maar doe je niks aan reiniging, dan gaat het wel muf ruiken. Ik was voornamelijk benieuwd hoe goed ie de honden en kattenharen meeneemt en dat doet ie heel goed.

Al met al is het wel wat werk wat je hebt verrichten bij de Floor cleaner, maar hij neemt heel goed alle stof mee, dweilt fijn en de vloer is snel weer droog.

De ledverlichting waar over gesproken wordt in de handleiding, heb ik niet kunnen ontdekken. Toen ik wat later op de avond de vloer nog ging dweilen, zag ik het ook niet. Dus hoe dit werkt is mij nog een raadsel.

De floorcleaner vind ik persoonlijk stevig aan de prijs. Dat heeft voornamelijk te maken met het gebruiksgemak wat toch best wel wat voeten in de aarde heeft om op de juiste manier te kunnen starten met het stofzuigen/ dweilen en je ook best nog veel schoonmaakwerk hebt als je vloeren weer schoon zijn.

Pluspunten

• stofzuigen en dweilen in één
  • wendbaar
  • licht in gebruik als je dweilt
  • rollen kunnen in de wasmachine

Minpunten

• ledverlichting is niet zichtbaar
  • veel schoonmaakwerk na het dweilen
  • stevig aan de prijs

Rebekka 26-01-2024

Super makkelijk en effectief tussendoor

Geschreven voor: Kärcher FC 7 CORDLESS

Ik heb de Kärcher Floor Cleaner FC 7 Cordless een aantal weken mogen testen. Met 3 kleine kinderen en een hond in huis staat de stofzuiger meer aan dan uit. Dweilen kost net wat meer moeite, dus daar komt het niet dagelijks van. Ik was dan ook enthousiast over de combinatie van stofzuigen en dweilen! In de praktijk is dit niet een volledige vervanger van een stofzuiger, hoewel hij het nodige vuil wel netjes opzuigt! Af en toe is het schrikken als je bij het legen en reinigen van het apparaat ziet welk vuil er is opgevangen. Om bij het begin te beginnen, het apparaat is eenvoudig in elkaar te zetten, mede dankzij de beknopte startgids. Bij het reinigen heb ik telkens het reinigingsmiddel van Kärcher zelf gebruikt dat is meegeleverd. Het apparaat moet even opladen, en daarna kun je aan de slag. Even het water incl. reinigingsmiddel vullen en gaan! Omdat er maar 3 knoppen op zitten, is het bedienen een eitje. Zodra je hem aanzet, beginnen de borstels te draaien en lijkt het apparaat over de vloer te zweven. Super fijn dat het draadloos is en men niets van het gewicht merkt, omdat hij bijna vanzelf over de vloer zweeft. Slechts kleine ‘duwtjes’ zijn nodig om te dweilen. Het nadeel is dat hij op een donkere tegelvloer wel sporen achter laat, mogelijk door het reinigingsmiddel? Na drogen is dan wel nodig. De parketvloer dweilt hij prima, je ziet ook dat ‘vlekken’ daarin weg worden gedweild. Met de watertank kun je lang vooruit! Ook de lekbak is niet heel snel vol. Het enige nadeel is dat ik had gehoopt dat dit mijn stoomreiniger van hetzelfde merk kon vervangen, maar dat niet het geval is. Dit is geen stoomreiniger, dus je moet hem zelf met warm/heet water vullen, als je dat nodig vind. Ik heb dan toch het idee dat hij wel schoon dweilt, maar niet hygiënisch schoon. Anyway, na gebruik kunnen de 4 borstels in de wasmachine op 60 graden. Ze komen er daarna echt als nieuw uit! Ook na meerdere keren wassen nog. Het is wel lastig dat de borstels vies worden als je veel wilt dweilen en maar 1 paar hebt. Daarom zou ik aanbevelen minstens 1 extra set aan te schaffen. Ik kan het apparaat zeker aanbevelen voor een eenvoudige en snelle dweilbeurt! Voor mij echter toch ‘maar’ een 7, omdat ik de stoomfunctie mis.

Pluspunten

• Draadloos
  • Geschikt voor parket
  • Gebruiksvriendelijk
  • Draadloos
  • Geschikt voor parket
  • Gebruiksvriendelijk
  • Borstels komen als nieuw uit de wasmachine
  • Borstels komen als nieuw uit de wasmachine
  • Stofzuigen en dweilen in 1

Minpunten

• Geen stoomfunctie
  • Laat soms strepen achter
  • Apparaat moet na gebruik worden gereinigd
  • Geen stoomfunctie
  • Laat soms strepen achter
  • Apparaat moet na gebruik worden gereinigd

Merlijn 26-01-2024
Geschreven voor: Kärcher FC 7 CORDLESS

Ik heb dit apparaat nu een aantal weken kunnen gebruiken en ben zeer tevreden over het schoonmaak resultaat. Dit apparaat maakt dweilen oprecht moeiteloos en je loopt er sneller mee door de woonkamer dan een stofzuiger.
In tegenstelling tot een dweilrobot krijg dit apparaat vrij gemakkelijk vlekken weg. Ook met een normale dweil zouden deze vlekken veel moeite kosten.

Vind ik het apparaat 400 euro waard? Nee. Voor dit bedrag had ik toch wel enkele extra opties verwacht zoals bijvoorbeeld automatisch opladen wanneer je het apparaat in de houder plaatst en stoomreiniging waarmee je bacteriën dood.

Als de prijs straks daalt vind ik hem zeker het aanschaffen waard al kijk ik uit naar een nieuwe versie.
Dat gezegd hebbende is dit apparaat verder zeker een toegevoegde waarde in de schoonmaak.

Pluspunten

• Schoonmaak resultaat

Minpunten

• Prijs
  • Opties
  • Verlichting

Annekejh 25-01-2024

Wat een fijne hulp in huis!

Geschreven voor: Kärcher FC 7 CORDLESS

Wat is dit een fijn product! Ik heb dit product nu 2 weken in huis en ben er erg trvreden over. Dweilen was voor mij een enorme klus die ik liever niet deed, maar met een plavuizen witte vloer moet je toch vaak dweilen. Dit apperaat helpt me enorm om de boel schoon te houden en geen rugpijn te hebben. Het maakt goed schoon, erge vlekken moet je even zelf boenen, maar voor gewoon dweilen is het prima! De water opvangbak vind ik wel te klein, op 40m2 moest ik hem 3x legen. Dan is het ook lastig om dit zonder knoeien te doen! Maar verder een fijne hulp in de huishouding! De accu laad goed en makkelijk op, kortom ik ben er erg blij mee!

Pluspunten

• Werkt makkelijk
  • Maakt goed schoon
  • Lange accu duur

Minpunten

• Klein opvangbakje vuil water

j******@g******** 25-01-2024

Snel, goed en efficiënt schone vloeren

Geschreven voor: Kärcher FC 7 CORDLESS

Ik heb de Floor Cleaner FC7 Cordless een paar weken mogen testen. Wat een positieve belevenis en verrassende ervaring. Direct na ontvangst van het pakket de cleaner uitgepakt en, vanzelfsprekend, zonder gebruik te maken van de handleiding het apparaat in elkaar gezet. Dit ging betrekkelijk eenvoudig en wijst zich eigenlijk vanzelf. De kleurcode die aangebracht is op het apparaat en de vier rollen maken het kinderlijk eenvoudig. Vervolgens het apparaat aangesloten op een stopcontact, hij is draadloos maar de accu van het apparaat moet toch voorzien worden van de benodigde brandstof. Dit proces ging vrij snel, volledig opladen neemt, als de accu helemaal leeg is, maximaal vier uren. Je kunt het oplaadproces eenvoudig volgen door middel van de indicatorlapjes op het apparaat.
Na het opladen het waterreservoir gevuld en een paar drupjes reinigingsmiddel toegevoegd. Zo, de eerste test kan beginnen....! Door middel van de aan/uit schalaar het apparaat in bedrijf gezet. De rollers komen in beweging, maar wat een nat spoor laat dit achter op onze plavuizen vloer.... Dat was even niet zoals het moet zijn. Eerlijk is eerlijk, dit ligt niet aan het apparaat maar aan de gebruiker. Het kennisnemen van de handleiding heeft toch echt toegevoegde waarde. Probleem opgelost, de rollers (de walsen zoals ze in de handleiding worden genoemd, moesten bij ingebruikname eerst een spoelproces doorlopen....
Na een keuze gemaakt te hebben voor een reinigingsniveau (keuze opties op het apparaat duidelijk aangegeven en toegelicht in de handleiding) gestart met mijn eerste poetsbeurt op de begane grond die volledig voorzien is van hardstenen plavuizen.
Het apparaat is in gebruik lekker licht en laat zich gemakkelijk voortbewegen op de vloer. Het vuilwater reservoir was voor mijn gevoel de eerste keer snel vol. Je krijgt hiervoor een waarschuwingssignaal en er gaat een lampje op het apparaat branden. Met een klik is het reservoir verwijderd van het apparaat. Leeg gooien in de gootsteen en wat je dan ziet.....ik dacht dat onze vloer niet erg vies zou zijn. Wordt immers dagelijks handmatig nat gereinigd. Het vuile water was echt bijna zwart. De borstels doen hun werk dus echt goed! Dit geeft een boost om door te gaan en de benedenverdieping helemaal schoon te maken. Je komt overal gemakkelijk bij en onder, zelfs de hoek om onder de bank en de tafel te reinigen is gemakkelijk te maken. Super. Het gaat niet alleen om het reinigen maar ook om het drogen na het reinigen. Dit gaat in één handeling door het apparaat. De reinigingsrollers doen hun werk en het opzuigmechanisme droogt de vloer direct ruim voldoende. De gehele vloer is na een paar minuutjes weer helemaal schoon en droog. Wat een genot en wat scheelt dit een tijd. Omdat we een hond hebben zuigen en dweilen we de vloer dagelijks. Het zuigen en dweilen gaat met dit apparaat in één keer, en gelet op het vuile water, zeer goed, beter dan dat ik het zelf met handmatig dweilen zou kunnen doen. Een aanrader voor mensen die twijfelen.
Zijn er dan helemaal geen nadelen aan het apparaat. Die zij er, ik doel daarbij op de waterreservoirs. Deze zijn aan de kleine kant, met name de frequentie waarmee je het vuilwaterreservoir moet legen roept wat irritatie op. Maar deze irritatie wordt snel weggenomen door het eindresultaat: een prachtig schone vloer!

Pluspunten

• intuïtief
  • licht
  • kwaliteit
  • resultaat

Minpunten

• volume (vuilwater) reservoir
  • stevige prijs

Mariekje91 25-01-2024

Kärcher voor een echt schone vloer

Geschreven voor: Kärcher FC 7 CORDLESS

De Kärcher Floor Cleaner F7 Cordless heb ik een aantal weken mogen testen. Niet alleen ik heb hem getest maar mijn huishoudelijke hulp ook. In mijn rolstoel kan ik zelfs ‘uit de voeten’ met deze Kärcher. Hij is gemakkelijk vast te houden met een hand en met een druk op de knop gaat hij aan. Bij het eerste gebruik is er eerst op de ouderwetse manier stof gezogen en gedweild waardoor ik dacht dat de pvc vloer wel schoon was. Met de Kärcher kwam ik tussen de groeven van de pvc en merkte ik pas hoe vies de vloer na het gewoon dweilen nog was. Een nadeel vind ik het onderhoud, de borstels snel vies worden en na elk gebruik in de wasmachine moeten. Nieuwe rollers bij kopen is vrij prijzig. De accu gaat ongeveer 45 minuten mee en is voor mij voldoende om 140 m2 schoon te maken.

Pluspunten

• Handig in gebruik
  • Beter schoonmaken

Minpunten

• Onderhoud
  • Prijzige rollers
  • Prijs van het apparaat

Martin 25-01-2024

Prima apparaat

Geschreven voor: Kärcher FC 7 CORDLESS

Ik heb dit product mogen testen. Het is erg gebruiksvriendelijk en licht werk. Het combineren van stofzuigen en drogen is ideaal. Vooral voor grote oppervlakte is het handig. Het apparaat kan bij ons niet onder de bank en kleine hoekjes dus dat moet ik handmatig doen.
De rollen zijn makkelijk schoon te maken in de wasmachine . De accu’s gaat wel sneller leeg als je het vol vermogen gebruikt. De lekbak is wel snel vol en moet je regelmatig legen. Maar al met al een goed alternatief voor handwerk.

Pluspunten

• Gebruikersgemak
  • Combi van dweilen en stofzuigen

Minpunten

• Accu snel leeg
  • Lekbak snel vol

Nily 22-01-2024

Leuk om mee schoon te maken.

Geschreven voor: Kärcher FC 7 CORDLESS

Ik heb de Kärcher Floor Cleaner FC 7 Cordless voor een paar weken mogen testen. Toen ik het apparaat zag wilde ik ook graag testen in hoeverre het apparaat een huishouden met mensen met lange haren aan kan. Ik worstel namelijk altijd met stofzuigers waar de haren rondom de borstel blijven zitten. De Kärcher Floor cleaner beweerde dit aan te kunnen.
Ik had besloten deze floorcleaner een goede krachttest te geven door een aantal weken de vloer niet schoon te maken. Niet met de stofzuiger, niet met een bezem en uiteraard geen dweil.

In eerste instantie was ik een beetje geïntimideerd door het apparaat, het ziet er best indrukwekkend uit. Het is wat zwaar maar erg robuust. Het in elkaar zetten van het apparaat was heel gemakkelijk. De rolletjes op het apparaat plaatsen was duidelijk door de kleurcodering.
Kärcher heeft overal aan gedacht. Er zat een klein flesje schoonmaakmiddel bij en de quickstart manual was heel helder.

Nadat ik even tijd heb genomen het product te begrijpen is het heel ingenieus. De steel kan rechtop blijven staan, dus hoeft het apparaat niet constant ergens tegenaan te leunen als je even je handen vrij moet hebben.

Het apparaat maakt weinig geluid, veel minder dan de gemiddelde stofzuiger. Op het moment dat je het apparaat aan zet merk je hoe gemakkelijk het is. Doordat de rolletjes tegen elkaar in bewegen lijkt het alsof het apparaat zweeft.
Het kost weinig kracht om te gebruiken en glijdt met gemak door je hele huis. Hierdoor is het schoonmaken erg leuk.
De batterijduur is meer dan genoeg voor mijn 85m2 appartement.
Er lagen wat kruimels en uitgedroogde stukjes voedselrestjes in de keuken, deze floorcleaner maakte daar korte metten mee. Kleine hoopjes zand waar de schoenen staan, geen probleem. Ik was blij verrast hoe gemakkelijk en hoe schoon mijn vloer werd.

Nu was mijn grootste angst dat de lange haren het apparaat onbruikbaar zouden maken.
Na de eerste kamer zat er inderdaad wat haar rondom de rollers. Dit komt omdat ik en mijn vriend erg lange haren hebben. Ik weet zeker dat als je geen lang haar hebt, dat dit geen probleem gaat zijn. De rollers zijn vrij groot dus de borstels achter de rollers vangen het meeste haar op.
Er zat een klein borsteltje met een haakje inbegrepen, met het haakje was het heel gemakkelijk om het haar te verwijderen. Ook zat er wat haar om het apparaat waar je de rolletjes aan bevestigt, maar ook dit was niet heel lastig te verwijderen. Zelfs met wat haar rondom de rollers werkt het apparaat goed. Ik heb ervoor gekozen het haar eraf te halen en even snel met een siliconen bezem de andere kamers bij langs te gaan om het meeste haar te verwijderen.
Mijn vloeren werden zo prachtig gelijkmatig schoon en het vieze water weggooien was heel gemakkelijk.
Na gebruik kan het apparaat zichzelf reinigen en kan je de rollers met de hand wassen of in de wasmachine doen, ideaal.

Al met al vind ik het schoonmaken met dit apparaat heel leuk. Het is niet zo arbeidsintensief als met een traditionele mop. Ook heb ik het idee dat mijn vloer veel schoner wordt, omdat je niet steeds vies water gebruikt. Ik stel dweilen vaak uit, omdat je moet stofzuigen én dweilen, maar met de Kärcher Floor Cleaner kan dat in één keer en heb je echt een heel goed resultaat.
Het apparaat is niet goedkoop, maar voor de prijs vind ik wel dat Kärcher een kwalitatief product biedt. Echter kan ik niet beoordelen hoe lang de rollers goed blijven, zo lang heb ik het nog niet kunnen testen.
Dit apparaat biedt naar mijn ervaring veel gebruiksgemak en ik raad het zeker aan als je schone vloeren belangrijk vindt.

Pluspunten

• Reinigt goed
  • Schoon water reservoir los van vies water
  • Licht in gebruik, glijdt over de vloer met gemak
  • Hoeft niet te stofzuigen vooraf
  • Minder arbeidsintensief dan dweilen

Minpunten

• Hele lange haren blijven soms om de roller zitten

JelleV 17-01-2024

Dweil van de toekomst!

Geschreven voor: Kärcher FC 7 CORDLESS

De dweil van de toekomst! Dit product mogen testen in onze woning, hij ziet er bijzonder stevig en stijlvol uit. Doordat het gewicht onderin het apparaat zit, ‘zweeft’ hij over de vloer wat erg licht en prettig dweilt. Als je een vuil stuk hebt, is iets meer druk uitoefenen wel een vereiste. Wij zelf hebben een lichte visgraat PVC vloer, de dweil verbruikt naar mijn idee een stuk minder water in vergelijking met een traditionele dweil, daardoor was het af en toe lastig om te herkennen waar je gebleven was. Er zit een turbo knop op, maar toen was ik binnen een paar minuten door het water heen. Maar het eindresultaat was goed!

Onderhoud is ook makkelijk, klikt het reservoir eronder af met 1 klik en kiept hem leeg. Ik vond het bijgevoegde schoonmaakmiddel niet sterk ruiken, dus een andere allesreiniger erin voor een frisse geur is te adviseren. Onze keuken en woonkamer is zo’n 80 m2 in totaal, heb dit binnen 1 accu kunnen dweilen.

• Licht in gebruik
  • Makkelijk in onderhoud
  • Borstels kunnen in de wasmachine
  • Grote accu

Minpunten

• Prijs hoger dan traditionele dweil
  • Op lichte vloer moeilijker zichtbaar
  • Klein water reservoir