De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 2 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony PXWZ90V op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Alex de Ronde 04-11-2020

Makkelijk

Geschreven voor: Sony PXWZ90V

Gebruiksvriendelijke apparatuur voor de semi-professional. Belangrijke bijdrage aan de emancipatie van de filmerij: iedereen kan meedoen.

javelin 07-01-2018

Geweldige videocamera en uitstekende levering

Geschreven voor: Sony PXWZ90V

Na mijn goede ervaringen met de Sony PXW-X70 had ik besloten deze compacte Sony PXW-Z90 aan te schaffen. Uitstekende service en levering door Kamera Express! In vergelijking met de X70 is het Z90 model nog lichtsterker! De X70 was al behoorlijk lichtsterk. De nieuwe autofocustechniek inclusief fasedetectie werkt snel en accuraat. Het in focus houden van objecten moet ik nog uitproberen (b.v. bij actierijke sport scenes). De bediening is snel aan te leren en werkt dan naar behoren. In principe is de camera betrouwbaar genoeg om volautomatisch te filmen, dus ook voor beginners een aanrader. Maar vooral professionals zullen de eigenschappen waarderen. De beelden zijn erg scherp en detailrijk. Gebruik wel snelle SDXC kaarten class 10 U3! Kortom een aanrader!

Pluspunten

• geweldige "overall" beeldkwaliteit
  • Goede autofocus
  • uitstekende lichtsterkte
  • compact formaat voor professioneel gebruik
  • vel instelmogelijkheden, volautomatisch prima

Minpunten

• prijs
  • losse lenzendop