LG OLED65G26LA - Reviews

Geen reviews beschikbaar Schrijf een review
  • AUG 2022
Bekijk 4 andere uitvoeringen
  • Alle reviews (0)
  • Consumenten reviews (0)
  • Overige reviews (0)
  • Expert reviews (0)

We hebben voor dit product nog geen reviews

Peter 12-02-2023

Wat een geweldig toestel!

Geschreven voor: LG OLED77G26LA

Perfecte tv! De contrastwaarden zijn ongeëvenaard, en de schepte en helderheid zijn ook weer veel beter dan bij mijn vorige,een 65c9. Daarnaast is hij heel mooi aan de muur door het platte design en de geïntegreerde muurbeugel. Geweldig toestel.

Pluspunten

• Contrast
  • Helderheid
  • Scherpte
  • Instel mogelijkheden
  • Formaat

Evert Jan 31-10-2022

De perfecte OLED tv

Geschreven voor: LG OLED55G26LA

De afgelopen weken heb ik deze LG OLED55G26LA televisie mogen uitproberen. Een waanzinnige televisie die je absoluut in huis moet halen als je op zoek bent naar een stijlvolle en premium televisie.

Design
Het design van de televisie is niet meteen het design wat je van een OLED televisie verwacht, althans niet de verwachting die ik voor ogen had. Waar de meeste OLED televisies zeer dun zijn - en misschien bijna eng zijn om aan te raken - is deze televisie voorzien van een stijlvolle zilveren, iets wat robuustere behuizing. Neemt niet weg dat de televisie nog steeds ongelooflijk plat is voor de kwaliteiten die het apparaat in zich heeft.

Aan de achterkant ruimte voor voldoende aansluitingskanalen én een zeer goed doordacht ophangsysteem. Aan de bovenkant vind je een speciale uitsparing waar het bijgeleverde ophangsysteem aan gemonteerd kan worden. Zo kan je deze televisie als een waar schilderij plat aan de muur ophangen. Een lust voor het oog. In combinatie met de optie om het scherm te voorzien van willekeurige schilderijen, is deze televisie ook een multifunctioneel kunstobject.

Beeldkwaliteit
Over de beeldkwaliteit van deze LG OLED Evo televisie kan ik kort en helder zijn; zoek niet langer verder. Dit beeld is wat je verwacht van een OLED scherm. Zwart is zwart, wit is wit, kleuren komen ongelooflijk goed naar voren. De software van de televisie biedt genoeg ruimte om kleurweergave, contrast en helderheid naar wens aan te passen. Ik vond het persoonlijk erg prettig om te switchen tussen de vooringestelde beeldinstellingen, bijvoorbeeld bij het kijken van een serie of film. De sport weergave verdient naar mijn mening nog wel wat aandacht. Deze instelling kwam erg schreeuwerig en te aanwezig over.

De kwaliteit van het scherm is vanuit elke hoek naar wens. Mocht er zon op je scherm schijnen, zoals dat mij soms het geval was, dan kan het kijken wel wat bemoeilijkt worden. Het spiegel achtige scherm reflecteert best sterk bij volle zon. In vergelijking met andere televisies, bijvoorbeeld met een willekeurig LED scherm, is dit punt wel wat storender.

Geluid
Het geluid van deze LG OLED televisie laat wel wat te wensen over. Het geluid is vol, helder, bevat voor een platte televisie zoals deze best nog wel wat bass, maar overall klinkt het geluid een beetje hol. Het mist warmte en structuur / gelaagd geluid. Spraak daarentegen is uitstekend, goed te verstaan. Ook bij het kijken van films of series is het geluid niet wat je wilt vergeleken met de uitstekende kwaliteiten van het scherm. Ik heb dan ook na een aantal dagen mijn soundbar als geluidsbron gebruikt.

Gebruiksgemak / smart TV / gaming ervaring
Het eigen smart tv platform van LG is uitstekend. Middels de HOME-knop op de afstandsbediening vind je binnen no-time de app of input waar je naar op zoek bent. Voor enkele streamingsdiensten zit er zelfs een shortcut op de afstandsbediening zelf.
De snelheid is iets wat me bij deze televisie het meest heeft verbaasd. Schakelen tussen apps, streamingsdiensten en televisie kijken gaat ongelooflijk snel, zonder enige hapering of verstoring.
Tevens herkent deze televisie de apparaten die in de diverse HDMI-poorten zijn aangesloten. Zo krijg je een melding op het scherm op het moment dat je je spelcomputer aanzet.
Over dat laatste gesproken, ook voor het gamen is deze televisie uitermate geschikt. De televisie beschikt over een speciale game presets voor het beeld, welke ook naar eigen wens zijn aan te passen. Gamen wordt door het scherm nog realistischer. De hoge en snelle beeldverversing is voor het gamen verslavend.

Eindoordeel
Na deze LG OLED Evo televisie een aantal weken te hebben geprobeerd, ga ik bij een eventuele zoektocht naar een volgende televisie niet meer verder kijken. Deze LG 55OLEDG26LA wordt mijn volgende televisie.
In combinatie met een goede soundbar of andere geluidsinstallatie heb je de perfecte installatie in huis.

• Kleurgebruik
  • LG Web OS

Minpunten

• Geluid
  • Enkel zilveren omlijsting

m********@h********** 28-10-2022

Helder tot de max.

Geschreven voor: LG OLED55G26LA

Deze tv is volgens mij het topmodel van dit moment als het gaat op helderheid.
LG zelf spreekt van 30% meer helderheid maar dat is natuurlijk moeilijk om te testen.
Er is echter wel een duidelijk verschil te zien met mijn vorige Qled tv. Ook geen slechte tv en in veel opzichten gelijk maar de helderheid van dit model is duidelijk waarneembaar meer.
Vooral wanneer er sprake moet zijn van lokale helderheid dan onderscheid deze tv zich echt op dit gebied.

Geluid van deze tv is ook goed, maar daarbij helpt het wel als de muur als klankkast kan dienen. Heb je hem schuin staan zoals ik, dan wordt het geluid al snel minder, al geldt dit waarschijnlijk voor elke tv.

De tv werkt verder erg snel, nagenoeg geen laadtijden tussen het schakelen tussen apps, wel is Netflix enkele keren vastgelopen maar daarvan ligt de oorzaak denk ik bij de Netflix app. Evenals wifi, die liep enkele keren vast, waarna ik de wifi sleutel opnieuw moest invoeren.

De Magic afstandsbediening werkt prettig doordat de aanwijzer zeer nauwkeurig is.

Al met al z'n geld meer dan waard.

Pluspunten

• Helderheid
  • Dunne bezels

Minpunten

• Kleine hikups in de software

Tamm 28-10-2022

Pareltje

Geschreven voor: LG OLED55G26LA

Wij mochten de televisie een paar weken testen, wat was dat leuk om te doen! De beeldkwaliteit is goed, vooral als je zelf al een oudere model televisie in gebruik hebt ;). De monteur gaf verschillende tips bij het installeren van de tv, wat was dat fijn zeg! Hij toetste bij YouTube 4K in en ik wist niet wat me overkwam! De kleuren, de helderheid het was in 1 woord: schitterend! Wat ons wel al snel opviel waren de pixels achter het punt waarop gefocust werd. Er word vooral op het voorste stukje beeld gefocust waardoor het waziger word achter de focus. Het zal niet zichtbaar zijn voor iedereen, maar ik vind dit wel een min punt.
De instellingen zijn duidelijk, niet al te moeilijk gelukkig. Je kunt verschillende apps downloaden, zodat je dit via de smart gedeelte kunt openen. Het geluid; mocht je geen surround systeem in eigen gebruik hebben, dan is dat ook meteen een min punt. Het geluid zelf vind ik blikkerig en niet mooi (misschien zijn wij gewoon wel verpest door onze JBL speakerset, dat kan natuurlijk ook) de televisie is wat gekanteld waardoor de felheid ‘s avonds niet te erg aanwezig is. Wij moesten daar wel een beetje aan wennen, maar na een paar uur viel dit al niet meer op.

Pluspunten

• Geweldige design
  • Kleur én helderheid is mooi
  • 4K beeld vanuit YouTube is een dikke aanrader!

Minpunten

• Geluid, wij vonden dit tegenvallen.
  • Achterliggende pixels valt duidelijk op
  • Alexa is een betweter

dinandus 18-10-2022

Prachtig beeld, beter vind je ze niet.

Geschreven voor: LG OLED55G26LA

Prachtige tv, de LG G2 laat overduidelijk de kracht zien waar de veel besproken OLED TV's in uitblinken.
De mooiste verzadigde kleuren, duidelijk de beste in de diepzwarte weergave.
Vaak hoor je mensen klagen over grijs beeld, vaak bij nacht opnames. Wel deze G2 maakt dat je nachtopnames, zoals een regisseur ze oorspronkelijk bedoeld heeft, toch prachtig en duidelijk kunt zien.
De licht details zijn extra goed en onderscheidend bij donkere opnamen, want de Heatsink, exclusief op dit G2 model, zorgt ervoor dat de HDR high lights nog eens extra benadrukt worden. Je zou bij een nachtbril erbij opzetten.
Natuurlijk zijn ook de HDR highlights overdag ook goed onderscheidend te kijken, de slimme sensor weet precies altijd de optimale beeld belichting voor je in te stellen.
Voor geluid zit je ook eerste rang vanwege de mooie Dolby Atmos mogelijkheid, je zit midden in de actie.

Gekozen voor dit model, want met de speciale bijgeleverde wallmount hangt de tv vanwege het Galery design strak aan de muur. Geen speld tussen te krijgen.

Kortom een aanrader, deze LG G2 OLED, is best aan de prijs, maar wat je aan beeld en geluid ervaring ervoor terug krijgt is deze investering dubbel en dwars waard.

Pluspunten

• erg natuurgetrouw beeld
  • mooie strakke bezel, plaatje aan de muur
  • midden in de actie vanwege de Dolby Atmos sound
  • uitgebreid smart systeem

Minpunten

• hoge aanschaf prijs
  • hoger verbruik in de standby modus

dinandus 17-10-2022

Een TV ervaring of je er zelf persoonlijk bij bent.

Geschreven voor: LG OLED55G26LA

Heb de OLED G2 een aantal weken mogen testen voor review.nl. Design is erg mooi, bedoeld als schilderij strak op de muur.
Maar ook op een eventueel apart verkrijgbare voet misstaat de tv zeker niet.
Je zou dan voor een C2 kunnen gaan, echter mis je staaltje technische meerwaarde. Hetgeen toch wel het grote verschil maakt, geen heatsink oftwel een lagere nits weergave.

Je kunt in de standby de tv inzetten als fotowand, leuk om je bezoek te verrassen met jouw doorlopende wisselende vakantie foto collectie.

De 1e installatie van de tv is een fluitje van een cent. Het doorlopen om alle instellingen goed te kunnen inregelen gaat lekker snel, ook met behulp van een goede uitleg waar de betreffende instelling precies voor bedoelt is. De Ziggo TV module met Card, voor mijn coax aansluiting, werd snel herkent en werkt dan ook snel met het decoderen van de gecodeerde zenders. Het zappen tussen de verschillende zenders werkt ook snel.

Ook de 4 LNB`s van mijn satelliet opstelling zijn snel herkend en vervolgens vindt de TV honderden TV zenders, deels gecodeerd of ongecodeerd. Hier zitten ook enkele UHD zenders bij, welke deels vrij te kijken ziin. Bij deze UHD uitzendingen zie je pas de kwaliteit van de TV om de scherpst mogelijke beelden in meer dan kleurijke beelden te laten zien. Veelal met ondersteuning van zowel HLG en Dolby Atmos. Je verbeeld je of je er midden tussen zit.

Ook de aangesloten rand apparatuur, een AVR met een aparte 5.1.4 werd snel herkend, net als de tv decoder set top box, een UHD player, en een aparte satelliet tuner. Voordeel is dat je door middel van de HDMI-CEC alles met de AB van de LG kunt bedienen. Werkt vlekkeloos via de 4 HDMI aansluitingen. Een gaming box heb ik niet, daar kan ik verder niets over zeggen.

De beeldwaargave is erg goed, je ziet dat de TV profiteert van de Heatsink, alleen op deze G2 series. De kleurrijke beelden spatten van het scherm, als je content kijkt met Dolby Vision of HDR/HLG, in UHD, alsof je vanuit je raamvenster naar buiten kijkt. Vanwege de hogere Nits weergave door de Heatsink zijn de verschillen tussen licht(e) details in donkere, echt diepzwarte beeldweergave (de grote kracht van OLED) nog eens extra goed zichtbaar.

Als test heb ik de 7e aflevering van de HBO serie "House of the Dragon" gekeken, en de nacht opnamen zijn gewoon goed te zien, zoals door de regisseur bedoelt. De kleurweergave en detail (scherpte) weergave is anno 2022 erg goed. Voor optimaal beeldgenot gebruik ik vaak UHD disc`s en kijk regelmatig via de satelliet naar 4K beeld.
Dit levert altijd beter beeld op dan via de bekende streaming aanbieders, omdat er een flink hogere beeldkwaliteit wordt gebruikt.

Ook de beelden in HD uitzending zijn gewoon goed te noemen. de TV kan minder kwalitatieve beelden goed opschalen. Natuurlijk zie je dat de HD beelden van origine minder details bevatten, maar het resultaat mag er zijn.

Verder maakt de tv zelf het geluid door middel van zijn Dolby Atmos ondersteuning tot het muzikale, film theatrale middelpunt van iedere woonkamer. Je waant je midden in het geluids gebeuren, of je midden in de actie zit. Uiteraard heb ik hiervoor mijn AVR set up tijdelijk niet gebruikt. Het is opvallend dat de TV zelf ook een goede Dolby Atmos geluid weet weer te geven.

Ook een groot voordeel is dat de LG over alle denkbare Apps een centraal punt bied om met elkaar gebruik te maken van zijn "smart" mogelijk heden. Te veel om hier te benoemen.

Samengevat is het een meer dan uitmuntende tv te noemen. Mogelijk de opvolger van mijn huidige 2019 OLED. Je ziet toch duidelijk de verdere ontwikkeling van deze TV techniek.

Zeker het grotere verschil tussen de lichte en donkere scenes is goed waar te nemen, voordeel van de Heatsink. Zoals eerder benoemd een van de grote + punten van de LG serie.

Ook de kracht van de tv, het "Galery"aspect, strak tegen de muur, geen speld tussen te krijgen is een grote +.

Eigenlijk geen nadelen te benoemen. Hooguit het ietwat grotere stroom verbruik als de tv niet in de "deep stand by" stand staat, echter dan mis je de mooie doorlopende foto`s presentatie van de stand by functie.

Met veel plezier getest en beoordeel door dinandus (TV-fan) voor preview.nl

SAN86 16-10-2022

Mooi beeld, minder geluid

Geschreven voor: LG OLED55G26LA

Mooie TV die we nu een aantal weken hebben gebruikt. TV is goed ingespeeld op de bekende streamingsdiensten, door de rechtstreekse knoppen op de afstandsbediening. Aansluiten TV box gaat makkelijk. Scherm is voldoende groot voor de gemiddelde woonkamer. Het beeld is super scherm en de kleuren hebben veel diepte. Soms twijfelde ik over de scherpte, maar ik kwam er achter dat dit te alleen speelt bij films met computer geanimeerde mensen. Het is dus zo scherp dat dat soort details duidelijk werken. Het geluid is niet het allerbeste. Het klinkt wat hol, niet voldoende breed/diep. De afstandsbediening (AB) is fantastisch en soms irritant tegelijk. De AB is super in het navigeren door de scroller en pointer, en daarmee veel sneller dan de meeste. Maar de pointer is best gevoelig en daarom is het soms lastig het juiste item te selecteren. TV gaat snel in standby modus, vind ik een pluspunt. De schilderij functie vind ik onnodig en irritant bij het uitschakelen. Het menu is super overzichtelijk. Al met al een mooie tv, vooral door de beeldkwaliteit, het menu enn het snelle navigeren. Minpunten zijn de pointer, het geluid en de schilderij modus.

Pluspunten

• Beeldkwaliteit, diepe kleuren
  • Snelle navigatie

Minpunten

• Geluidskwaliteit
  • Gevoeligheid pointer

snapplication 14-10-2022

Mooi beeld, maar schilderij?

Geschreven voor: LG OLED55G26LA

beeld is groot en scherp, met goede diepte kleur en. De afstandsbediening is overzichtelijk en makkelijk in gebruik. De mogelijkheid tot gebruiken een schilderij vond ik beperkt.

Pluspunten

• Scherp beeld
  • Handiger afstandsbediening
  • Veel opties
  • Eigen afstandsbediening is toe te voegen

Minpunten

• Geluid is matig
  • Gebruik als schilderij

ferryman61 14-10-2022

je eigen museum stuk aan de muur

ik heb deze LG OLED55G26LA een aantal weken mogen testen
zo op het eerste gezicht geïnstalleerd met bijgeleverde beugel een plaatje aan de muur net een museum stuk mooi strak
beeldkwaliteit is gewoon subliem , mooie heldere kleuren met inderdaad zwart is ook echt zwart
ik heb deze weken ontzettend veel YouTube natuur films zitten kijken en het is of je er middenin zit
geluid had ik van deze tv meer van verwacht zeker gezien zijn prijs maar via mijn home systeem is het weergaloos
afstandsbediening moest ik ff aan wennen en heb ik ook verder niet gebruikt omdat de AB van mijn AV receiver het werk overnam
apps die ik gebruikte werken lekker snel
al met al eind oordeel mooi strak design ,mooie rustige heldere kleuren , geluid helaas wat minder maar dat hebben ze allemaal zeker gezien de grote van de speakers ( tip gebruik een soundbar perfect )

Pluspunten

• rustige kleurweergave
  • heldere kleuren
  • snelle smart functies
  • strak design

Minpunten

• geluids weergave
  • AB vormgeving

AndreBC 11-10-2022

Mooie Oled TV van LG

Geschreven voor: LG OLED55G26LA

De LG OLED55G26LA. Wat een mooie TV.
Ik heb deze TV een paar dagen op proef gehad.
Uitpakken en installeren:
Bij het uitpakken zie al de mooie donkere zwarting van het scherm.
Bij mij stond de TV op de stand van LG zelf. Ok dit is een mooi robuuste houder.
Enige minpunt die ik er aan kon opmerken was dat de TV hierdoor iets naar achter leunt.
Na het aansluiten van alle kabels inclusief internet, ging de TV aan.
Direct komt de TV met meldingen dat er updates zijn en of je die wilt installeren of later.
Ook alle randapparatuur worden direct herkend. Dus voor mij was het geen gedoe om alles weer in te stellen.
Meer dan genoeg opties om verbinding te maken met TV.

De afstandbediening:
Deze ligt erg fijn in de hand. De ab heeft ook spraakherkenning. Makkelijk in gebruik.
Het enige wat even wennen is dat je de ab ook als muis/aanwijs-joystick kan gebruiken. Maar dat went binnen no-time.
Toch geef ik persoonlijk de voorkeur voor de scroll/richtingknop om te bewegen over het beeld omdat dit wat makkelijker gaat.
Ook erg handig zijn de van toetsen naar diverse diensten die al op de ab staan.
Het instellen van je favorieten krijg je in 1 oog opslag te zien als je de instellingen knop gebruikt. Daar kun je zoal
de instellingen voor geluid, beeld, communicatiemiddelen instellen.

Beeldkwaliteit:
Kan niet anders zeggen dan onwijs mooi. Zeker als je 4K youtube filmpjes kijkt is het gewoon verbluffend.
Ook huidige TV programma;s is erg grustig om te kijken. Ondertiteling is erg scherp.
Ik kijk graag oude afleveringen van Wegmisbruikers. Die zijn soms van 2011. Het enige nadeel is wel dat als
je oudere beelden bekijkt dat die wat zichtbaarde "oud" zijn.
Zoals hierboven al gemeld, kun je datgene wat op TV is naar wens instellen qua kleuren dmv voor ingestelde afstellingen.

Ik zou deze tv zeker aanrader.

Pluspunten

• Scherp beeld
  • Afstandbediening makkelijk te bebruiken
  • zwarting beeldscherm
  • kleuren helderheid

Minpunten

• Hellling tv naar achteren
  • prijs

Fam. Bekker 11-10-2022

De LG OLED55G2LA zeker een aanrader

Geschreven voor: LG OLED55G26LA

De LG OLED55G2LA is een hele fijne televisie, het beeld is heel rustig aan de ogen en super scherp, bovendien is het menu heel simpel om al je instellingen in te stellen zoals dat bij jouw past.
Wat ook heel fijn is dat de afstandsbediening alle apparaten opstart als je b.v. een HIFI-set eraan gekoppeld hebt maar heb je dat niet het geluid van de televisie is ook prima, wat ook super handig omdat is dat de afstandsbediening ook als een muis werkt.
Wij hebben de televisie op de voet staan die net als de televisie moois strak afgewerkt is.
Conclusie een zeer mooie televisie met scherp beeld en goed geluid, simpel in te stellen en vele mogelijkheden.

Pluspunten

• scherp en rustig beeld
  • afstandsbediening incl. muis
  • mooi design zowel televisie als de voet

Minpunten

• start ziggo kastje niet op (is ons niet gelukt)

marioooo93@hotmail.it 05-10-2022

LG Super OLED

Geschreven voor: LG OLED55G26LA

ik heb de LG oled televisie getest een ik ben super content van de resultat, perfecte televisie voor sport of voor netflix, de afstand bediening is zier snel lijk de televisie. De qualiteit is meerste positieve ding van de televisie

Pluspunten

• snelheid
  • geluid
  • Oled

Ronald 25-09-2022

Absolute aanrader!

Geschreven voor: LG OLED55G26LA

Samengevat: wat een fantastische TV! In alle aspecten. Het design is luxe met een mooie smalle rand in geborsteld RVS. De TV kan superstrak op de wand bevestigt worden, maar ook op een voet (LG G2ST55). We hadden hem op de voet gemonteerd. Zowel in de achterkant van de TV als in de voet zijn kabels netjes en uit het zicht weg te werken.

Het beeld is echt verbluffend. Het is vanuit alle kijkhoeken helder (ook in een normale lichte kamer). Wel heb je door het glazen beeldscherm wat last van reflecterend licht en is het handig om dan de TV op de draaibare voet te plaatsen in plaats van aan de muur. Door het zeer hoge contrast is zwart ook echt zwart en wit is echt wit. Een plooi in een zwarte jas is goed herkenbaar (vaak ziet de jas eruit als 1 grote zwarte oppervlakte). Kleuren zien er ook prachtig uit en zijn afhankelijk van de instelling die gemakkelijk te wijzigen is middels pré sets (bioscoop, levendig, standaard, gebruiker, gaming). Het beeld loopt soepel en heeft nu na enkele weken, nog niet 1x “gestotterd”. We hebben ook even de PS5 aangesloten. Het verwerken van 4k 120hz HDR doet de TV zonder problemen. Wat lekker racen op zo’n grote TV!

Het geluid is prima te noemen. 60Watt is best wel luid en de lage en hoge tonen zijn ook gewoon prima te noemen. Als je het nog beter zou willen, heb je wel een goede (en toch vrij dure) soundbar of HIFI-set nodig.

Het gebruik van apps werkt prima. De TV schakelt vlot naar de gewenste app. Helaas werkt Google Assistent niet in ons land. Toch kun je de TV commanderen met spraak (Hi LG,….) middels de eigen spraakbesturing van LG. Ook Alexa is trouwens wel mogelijk.

Het bedieningsmenu is ook erg prettig. Het was even 2 dagen rondneuzen, maar daarna zijn de instellingen makkelijk te vinden en aan te passen.

De meegeleverde afstandsbediening had wad uitgebreider gemogen. Ik mis de pauze en spoelknoppen. Met de besturingscirkel is deze functie wel beschikbaar trouwens. De functie Magic Remote is wel handig (aanwijzer op het scherm), je hoeft niet telkens een stapje omhoog of opzij door op een knopje te drukken. Ook kun je middels de spraakknop zoekopdrachten in bijvoorbeeld YouTube inspreken. Handig!

Kortom, zeker een aanrader voor de echte TV-liefhebber!

Pluspunten

• Contrast
  • Kijkhoek
  • Vlakke montage
  • Luxe uitstraling

Minpunten

• Schittering in glas

JootjeS78 25-09-2022

verbluffend mooi beeld

Geschreven voor: LG OLED55G26LA

Via review.nl hebben we deze televisie mogen testen. Onze vorige tv was aan vervanging toe, omdat er 3 verticale strepen door het beeld liepen. Maar dat is zeker niet het enige verschil! We zijn verbluft over de helderheid van het beeld. Het is een heel mooi beeld, haarscherp en met heldere en levensechte kleuren. De televisie is verder helemaal up-to-date, met allerlei handige apps, zodat je rechtstreeks kunt inloggen bij bijvoorbeeld Disneyplus. Kortom: wij zijn heel tevreden over deze mooie televisie. Het geluid laten we lopen via onze homecinimaset (heel eenvoudig te installeren overigens). Dit hadden we op enig moment niet en dan merk je toch dat het geluid van de tv zelf aan de mindere kant is. Een soundbar oid is dus wel aan te bevelen.

Pluspunten

• beeld
  • gebruiksgemak

Minpunten

• geluid

De Juttertjes 14-09-2022

Getest en geweldig!

Geschreven voor: LG OLED55G26LA

Ik heb voor review.nl de tv mogen uittesten en wat een geweldige ervaring.
De tv is echt heel scherp en daar moest mijn gezin zelf even aan wennen. Zwart is echt goed zwart. Het vinden van de juiste kleuren instelling was even puzzelen. Het rood is op sommige standen wel erg rood.
Het design straks en weinig lijst waardoor die tegen de muur helemaal weg valt. Mag de gallerij optie vind ik een aanwinst een tv is de woonkamer die als die uit staat een schilderij lijkt. Ik vind het geweldig.
Ook de afstandbediening is goed over nagedacht en werkt zelf op onze kpn aansluiting en dat gebeurt niet vaak. Vaak blijven wij vast zitten aan de afstandbediening van de KPN en nu niet. Dat is echt een dikke plus. Ook dat je snel naar de apps kan vinden wij erg fijn.

Pluspunten

• op te hangen aan muur met de bijgeleverde beugel
  • scherpte kleur

Minpunten

• Alleen op te hangen aan de muur

f*******@g******** 07-09-2022

Geweldige TV, gebruikersvriendelijk en prachtig beeld

Geschreven voor: LG OLED55G26LA

Ik heb een aantal weken de gelegenheid gekregen om deze LG TV ( 55") te testen.
Wow wat een verandering van mijn bestaande 40" LED TV. Wat een prachtige kleuren en een mooi contract. Zwart is nu echt zwart.
De gehele woonkamer heeft hierdoor een upgrade gekregen. Het is echt een mega verandering. Het is een genot om films/series te kijken.
Ook overdag met veel daglicht is het beeld uitstekend.
Het design is strak; als de TV aan is zie je geen randen en is het net een schilderij (zeker in gallery mode).

Het een grote TV, we hebben het door de leverancier op laten hangen. Dit ging erg snel. Wat erg mooi is dat de TV strak aan de muur hangt, het lijkt nu alsof je door de woonkamermuur heen kijkt. Zeker bij natuuropnames / vergezichten. Deze TV kan alleen opgehangen worden (niet staand). Wat fijn is dat de beugel bijgeleverd wordt. Hierna zit de TV strak aan de muur en kun je deze eigenlijk niet draaien. Je kunt de TV nog wel van de muur afhalen, maar alleen om bv kabels of een USB aan te sluiten.

Installatie gaat eigenlijk erg snel, aan de WIFI hangen en dan werkt het. Het webOS (versie 7.2) werkt erg soepel, de bediening hapert niet en je kunt snel door de menu's scrollen. Er is veel te zien in het webOS: je kunt apps downloaden /updaten. Het menu is aanpasbaar, zodat je je favoriete apps (Netflix / Prime / HBO etc) op jouw volgorde kunt zetten. Vervelend is het dat je de bovenste balk niet kunt aanpassen, hier staan altijd Disney titels (reclame dus), je kunt er wel snel voorbij gaan met de Magic Remote.
Er zijn veel apps te downloaden. Veel gratis om te downloaden maar sommigen kosten geld omdat je een abonnement moet nemen. Diverse titels (Netflix / Prime/ Disney / Rakuten TV hebben een eigen knop op de Magic Remote. Ik had nog nooit gehoord van Rakuten TV maar dit blijkt een gratis kanaal te zijn met mega veel series, films etc.
De TV houdt zichzelf up to date, ik heb meegemaakt dat er een update was waarna het menu er weer anders uitzag. Wel fijn dat dit nog verder ontwikkeld wordt.

Het gebruik van de Magic Remote afstandsbediening is ook echt Magic. Je krijgt een cursor te zien op beeld die je kunt bewegen door de Magic Remote te bewegen, dit werkt heel natuurlijk. Dit werkt snel bij inloggen op Netflix als je bv je inloggegevens moet invoeren.
Eventueel kun je ook een app downloaden op je smartphone "LG ThinQ"; hiermee kun je eenvoudige taken uitvoeren op je TV, ik zie hierin geen toegevoegde waarde.
Wat fijn werkt is de AirPLay mogelijkheid op de TV (bij Iphone); nu kun je heel makkelijk filmpjes en foto's van de smartphone displayen op de TV.
Spraakherkenningsfunctie heb ik niet gebruikt maar werkt soms wel "ongewild". Bij het bekijken van een film had ik meerdere keren dat de TV denkt dat ik een spraak commando wil geven, terwijl dit niet zo is.

Uitschakelen: 1 x dan krijg je GalleryPlay; je kunt kiezen uit thema's (vergezichten of bv schilderijen); Je kunt thema’s downloaden zodat je je TV als schilderij kun gebruiken. Er zijn nog niet veel thema’s beschikbaar. 2 x op de uitknop dan gaat de TV op standby. Ik heb het niet veel gebruikt, TV gebruikt dan uiteraard ook meer energie.

Geluid: Ik gebruik een SONOS soundbar, deze wordt gekoppeld met een digital OUT kabel naar de TV. Je kunt echter ook via het menu overschakelen naar het TV interne geluid. Het TV geluid bevat nog best veel volume, uiteraard niet te vergelijken met een externe audio bron.
Geluid icm Sonos soundbar is geweldig.

Pluspunten

• Beeld
  • Magic Remote
  • Bijgeleverde muurbeugel

Minpunten

• geluid gaat niet via de magic Remote (bij Sonos)

Louna 06-09-2022

Dit is een topper

Dit is een Topper
Ik heb de LG OLED evo galerie mogen testen en heb nu een sprong gewaagd in een nieuwe generatie televisies. Het enige dat ik kan zeggen is dat het zonder twijfel een goede zet is geweest. Wat een mooi apparaat is het. Super strak design en ultradun tegen de muur het lijkt wel of je door een raam naar buiten kijkt. Ik heb nu een ander merk maar ik ben om. Deze tv heeft het allemaal alle applicaties die je nodig hebt en meer. Ik kan nu zonder twijfel zeggen dat het een succes was. De LG heeft en strak design is ultradun en heeft een indrukwekkende beeldkwaliteit. De kleuren spatten van het beeldscherm af. Het geluid is het gewoonweg prefect. En mocht je toch wat willen aanpassen is dat in een handomdraai gedaan door het gebruiksgemak.Waar ik ook blij mee ben is de magic remote wat een uitvinding. Met de cursor click je gemakkelijk en snel verder. Je hebt in principe een tv en computer in 1. Voor mijn geen andere televisie meer. Mijn huidig tv gaat naar de speelkamer en deze LG OLED krijgt een mooi plekje in mijn woonkamer. Ben er super blij mee.

Pluspunten

• Ultradun
  • Mooi beeld
  • Mooi geluid
  • Gebruikersvriendelijk
  • Perfect

f*******@g******** 04-09-2022

Geweldige TV, gebruikersvriendelijk en prachtig beeld

Geschreven voor: LG OLED55G26LA

Ik heb een aantal weken de gelegenheid gekregen om deze LG TV ( 55") te testen.
Ook overdag met veel daglicht is het beeld uitstekend.

Geluid icm Sonos soundbar is geweldig.

Pluspunten

• Beeld
  • Magic Remote
  • Bijgeleverde muurbeugel

Minpunten

• Geluid kan niet via de magic remote (ivm Sonos)

daidai 02-09-2022

Supper goede beeld kwaliteit een aanrader

Design
De afwerking van deze tv is hoogwaardig en luxueus, de randen zij van aluminium en straalt kwaliteit uit, ik ben zelf in bezit van de C2 versie maar vind de G2 toch een mooier design.
Als je de tv uitpakt dan zie je dat dit een premium model is, zo voelt het ook aan . bij de c modellen buigt het scherm ,omdat deze aan de top zeer dun is, maar bij deze G2 is het scherm over het hele geheel dezelfde dikte waar door deze robuust aan voelt niet buigt.

o Naadloze wandbevestiging

Deze tv G2 is speciaal ontworpen om zo strak mogelijk aan de muur te bevestigen , je ziet dit meteen aan de achter kant waar je dus alle kabels in de goten kan leggen en deze met bijgeleverde kapjes kan afsluiten, dit is zeer handig,
natuurlijk wordt er een muurbeugel bijgeleverd, en voor de meeste doe het zelfer moet het geen probleem zijn om deze te monteren.

o Schilderijlook

Het mooie is dat deze tv galerij optie heeft , hier kun je de tv als een schilderij gebruiken, deze heeft behoorlijk wat soorten schilderijen in de tv zelf, maar je zou eventueel ook je eigen foto’s kunnen weergeven.
Je kun de galerij mode ook inschakelen als screensaver wat dus zeer handig is , en je hierdoor niet te lang statisch beeld weergeeft aangezien bij Oled toch een mogelijkheid bestaat op inbranden. (heb al 10 jaar oled en dit nooit ondervonden)

o Beeldkwaliteit
Uit de box geeft deze tv zeer strak beeld , ik heb alle hulpmiddelen uitgeschakeld die het beeld processen en de tv op cinema instelling gezet, dit lever super keurig beeld.
Beeld kwaliteit is echt crisp en nog beter dan de C modellen aangezien ik hiermee kan vergelijken, ik had niet verwacht dat ik het verschil zou kunnen zien , maar toch zeker wel.
Kleuren zijn meer helder en feller dit merk je zeker bij dolby vision content en HDR het is echt de beste tv in zijn klasse in mij opinie.
Zwart is bij Oled natuurlijk echt zwart, aangezien Oled geen backlight heb en elke pixel individueel kan uitschakelen, dit is al een reden om een Oled tv te nemen.
Als je Amazon gebruikt springt de TV op filmaker mode, dit is hoe de director de film kleuren echt wil weergeven
De kijkhoek op Oled is natuurlijk het best ,uit iedere hoek blijven de kleuren gewoon het zelfde , dit is bij normale LED natuurlijk niet het geval.

o Geluid
De meeste oled tv of LED hebben niet optimaal geluid en is meestal gewoon zwak,
al snel moet je een sounbar bij nemen , maar ik ben zeker verast, deze tv levert zeer goed geluid, moet ik wel zeggen de tv is getest in de slaap kamer dus de ruimte is kleiner dan de zitkamer. De tv ondersteund ook Dolby Atmos en dit klinkt zeer goed en ruim ,ook zit er verassend veel Bass in de speakers, maar natuurlijk zal je nooit het echte atmos effect verkrijgen aangezien je minimaal speaker heb. DTS wordt door LG sinds 2021 niet meer ondersteund , maar dit moet voor de meeste gebruiker geen probleem zijn aangezien alle streaming services Dolby gebruiken.

o Gebruiksgemak
De Magic Remote blijft een van de leukste afstandsbedieningen om mee te werken. Je bestuurt de cursor op het scherm, gewoon door er naar te wijzen. Dat is ideaal in je smart tv-gebruik.
. De numerieke toetsen kan je zelf ook programmeren als sneltoetsen voor je favoriete apps.
Er zijn al aparte sneltoetsen voor Netflix, Prime Video, Rakuten TV en Disney+.
Je kunt makkelijk je mobiel android op je scherm weergeven
Apple airplay is ook aanwezig.

o Gaming ervaring
Helaas ben ik geen gamer en heb ik dit nu niet getest, maar LG is produceert de beste gaming tv en het volgende wordt allemaal ondersteund
4x HDMI 2.1 (48 Gbps, ALLM, eARC/ARC, VRR (AMD Freesync, Nvidia G-sync, 2K HFR,

Pluspunten

• beeld kwaliteit
  • uiterlijk
  • web os
  • smart remote

s*********@g******** 02-07-2022

Beeld en geluid top

Geschreven voor: LG OLED55G26LA

De televisie heeft echt super goede geluid. Het viel mij meteen op dat het geluid en beeld echt extreem goed zijn. Dat maakt het kijken ook veel leuker.

Pluspunten

• Beeld helder
  • Geluid goed

Minpunten

• Kleine scherm

SanderF 20-06-2022

Zeer goed beeld maar wat kleine nadelen

Geschreven voor: LG OLED55G26LA

De pluspunten van de TV zijn het moderne OS van LG (WebOS) waarmee je makkelijk de televisie instelt en bedient. Het geluid is op zich best oké maar ik gebruik een losse geluidsinstallatie, en dat is natuurlijk veel beter.
Het formaat van de TV is ook prima: Het is een slank model en het scherm heeft dunne randen. Je kunt de TV ophangen met de meegeleverde steun en hangt dan perfect vlak tegen de wand. De TV is dan niet meer verstelbaar en je moet de kabels nog wegwerken.
De beeldkwaliteit is geweldig: OLED is echt perfect en zwart = zwart. Kleuren komen goed uit en 4K materiaal ziet er spectaculair uit.
De afstandsbediening kan zowel traditioneel met knoppen, als met een muisaanwijzer gebruikt worden. Dit werkt beiden prima.

Er zijn ook wat minpunten. Het grootste is eigenlijk dat de 'screensaver' in smart-functie niet vergelijkbaar is met bijvoorbeeld The Frame van Samsung. Dit had ik wel verwacht als pré. Bij Samsung geeft het scherm gedimd een kunstwerk of afbeelding weer, en gaat bv. uit/aan als er beweging gedetecteerd wordt. Bij dit LG scherm gaat een soort screensaver in die elke paar seconden een andere afbeelding laat zien. Na uitvoerig zoekn is het me gelukt om de intervallen te verlengen naar Maximaal. Nu wisselt het scherm elke 20 seconden van afbeelding. Dit is dus niet vergelijkbaar en heb ik meteen maar uitgeschakeld, helaas.

Ook het casten van beeldmateriaal van bv. F1TV of YouTube werkt niet naar behoren. Je kunt op de telefoon niet kiezen voor de LG TV als doel. Mijn eigen Chromecast, soundbar, andere Google Cast apparaten zie je wel gewoon maar de LG blijft onvindbaar. Dit vind ik een groot gebrek omdat ik dit nu met een los apparaat moet oplossen.

Er wordt wel een steun voor wandmontage meegeleverd, maar geen losse voetjes om de TV op een kastje neer te zetten.

Tot slot de richting van de kabels: Een hoop HDMI poorten zijn naar onderen gericht (logisch) maar de primaire HDMI poorten (HDMI1 met ARC en HDMI2 zijn naar de linkerkant gericht. Handig om even wat in te pluggen maar niet handig bij het wegwerken van de kabels.

Pluspunten

• Beeldkwaliteit
  • WebOS

Minpunten

• Richting HDMI poorten
  • Screensaverfunctie
  • Casten niet mogelijk

Bouke 16-06-2022

Toptelevisie!

Geschreven voor: LG OLED55G26LA

Ik heb deze televisie nu een paar weken mogen gebruiken en moet zeggen: helemaal top!

Het is een groot formaat televisie, maar door de strakke omlijsting en dun formaat is hij niet lomp. Hiervoor gebruikte ik een traditionele LCD televisie en het verschil zie je er meteen aan af. Haarscherp beeld met super goed contrast.

Ook de bediening vind ik prettig en intuïtief werken.

Waarom geen 10? Ik heb de indruk dat bij een donkere situatie het beeld iets te regelmatig probeert af te stellen op de omgeving (lichtintensiteit). Later geen last meer van gehad.

Pluspunten

• Beeldkwaliteit
  • Formaat
  • Dunne lijst
  • Intuïtief menu

r***********@h****** 15-06-2022

Wat een helder beeld

Geschreven voor: LG OLED55G26LA

Wat een mooi product aan de muur, slank, niet zo'n ding wat midden in de kamer staat waar je altijd tegenaan kijkt.
Wel vind ik het een onhandige beugel waar hij aan hangt, als ik hem wil verhangen ben ik soms bang dat hij eraf valt, dit gebeurt natuurlijk niet.
Verder is hij geweldig met de verschillende afbeeldingen zodat het net lijkt of er kunst aan de muur hangt die bij jouw humeur of kamer past, Of jou vakantiefoto, welke je zo kan veranderen.
Ook heeft deze tv vele app's ed. wat dus weer heel leuk is voor onze tieners, want die kunnen alles heel gemakkelijk vinden, of ze nu willen gamen, netflix of gewoon de foto's van de vakantie nog eens bekijken.
Wat dus geweldig overkomt door de donkere zwart tinten en de heldere gewone kleuren.
Als je zit te kijken naar een serie zie je, omdat het beeld zo helder is, gewoon elk haartje van die persoon, alsof je er zelf bij bent.
Dus ik vind deze tv een heel scherp mooi beeld en uitstraling hebben. Ik ben er blij mee en mijn kinderen natuurlijk ook

Pluspunten

• Heldere kleuren
  • Achtergrond
  • Gamen
  • Uitstraling

Minpunten

• Duur
  • Muurbeugel beetje wankel?

p********@h********** 11-06-2022

Review LG OLED55G26LA

Geschreven voor: LG OLED55G26LA

Het design van de tv is superstrak. Hangt als spiegel aan de muur. Heel gebruikersvriendelijke afstandsbediening die je door alle menu’s loodst. Veel opties op de televisie; apps, menu’s en fijnstellingen. Het beeld is haarscherp en heeft een goede diepgang (lijkt net 3D) in de weergaves. Deze televisie is een pareltje om in huis te hebben en is prima geprijsd.

Pluspunten

• Super scherp beeld
  • Handige menu’s op toestel

Bert v L 10-06-2022

Mooi design en klasse TV in een.

Geschreven voor: LG OLED55G26LA

Ik ben op zoek naar een nieuwe tv en wilde graag een TV uit de nieuwe LG lijn bekijken. De G OLED55G26LA is het geworden en heb ik een week kunnen bekijken. De G-lijn is de exclusieve lijn van LG en ik moet zeggen de Gallery Edition lijn is een waar plaatje voor aan de muur. Voor diegene die de TV graag willen hebben maar hem niet kwijt kunnen aan de muur er is een losse voet verkrijgbaar, deze wordt niet meegeleverd. De nieuwe muurbeugel is fraai uitgevoerd, is zeer stevig en uittrekbaar waardoor het ophangen maar ook het aansluiten van kabels kinderlijk eenvoudigs is. Scan de QRcode op de beugel met je telefoon en je wordt door de installatie geleid. Na installatie druk je de TV tegen de muur waarbij een stevig magneet de TV tegen de muur gedrukt houdt en zo met een dikte van slechts 1 inch een fraai geheel vormt met de achterwand en met een mooi foto of dia show is het net een schilderij, vandaar ook de naam Gallery Edition. Zelf heb ik gipswanden maar met hollewand pluggen die elke tientallen kilo’s kunnen dragen was het een makkie om de TV van 17kg solide op zijn plaats te houden. Eenmaal de TV opgehangen gelijk mijn beide TV ontvangers via de kabel en glas aangesloten via hun HDMI kabels, ja ik weet het is een luxe om zowel 1Gb via de kabel als 1 GB glas in huis te hebben. Beide ontvangers zijn 4K geschikt en heel veel verschil in kwaliteit is er niet. Beide knallen van het beeld af. Helaas zijn er op een enkele zenders na zoals Love Planet geen TV kanalen die in 4K uitzenden, voor 4K content moet je het dus van eigen gemaakt beelden of van de streamingsdiensten. Hoe dan ook deze tekortkoming is geen LG probleem, de TV is er gewoon helemaal klaar voor.
Een kleine tekortkoming is het feit dat de nieuwste TV ontvangers van mijn huidige TV aanbieders een Bluetooth afstandsbediening hebben waardoor het koppelen van de ab’s met de LG afstandsbediening niet lukt en je met de LG ab niet door de kanalen van TV aanbieders kan schakelen, wat mij betreft een gemiste kans. Misschien dat dit nog in een update kan worden bijgewerkt.
Voor het beeld heb je diverse voorkeuze instellingen, ik zelf ben gecharmeerd van standaard en filmaker modus. Met deze laatste bepaald de filmaker hoe het beeld bedoeld is. Beide geven een mooi realistisch neutraal beeld. Bij de laatste ben je wel afhankelijk of de instellingen met het signaal meekomen. Er is ook een optie om net als bij een mobiel het te veel aan blauw licht te filteren, vooral handig in de avond. Voor degene die van een fel beeld houden is er de stand levendig, ik zelf vind dit afschuwelijk. Uiteraard kan je ook helemaal je eigen draai aan geven en veel is ook afhankelijke van persoonlijke voorkeur en plaatsing van de TV. Instellingen als ruisonderdrukking (hooguit bij eigen oude videobanden) superresolutie etc. laat ik zelf links liggen.
De OLED TV’s staan bekend om hun zwart is zwart. Is dit 100%?, nee, er is ruimte voor verbetering en nieuwe technieken zullen dit waarschijnlijk nog beter maken maar oh oh wat een verschil met mijn 10 jaar oude TV, het is een waar genot om naar te kijken. Helaas is er nog geen Champions League wedstrijd langs gekomen dus die heb ik nog niet in 4k kunnen aanschouwen. De normale snelle beelden vormen echter geen probleem voor deze TV en spelen vloeiend af.

Of deze EVO versie nu echt tot 30% helderder is dan de niet EVO versie kan ik, omdat ik deze twee niet kan vergelijken, bevestigen. Wat ik wel kan zeggen is dat bij veel zonlicht direct n het beeld het nog steeds kan voorkomen dat het beeld minder goed te volgen is maar dat lijkt me ook wel logisch.
Voor de gamers, ben ik zelf niet, is er ook een menu optie “Game Optimizer” waar alles gegroepeerd is. Ziet er goed uit maar ik heb geen ervaring of dit ook functioneel is. Hiervoor moet je op zoek naar een andere review.

Qua geluid kan deze LG TV goed meekomen en voor velen zal de 60W 4.2ch speakeropstelling ruimschoots voldoen ten opzichte van oudere generatie TV’s. Voor de echte film, muziek- en game fanaten ontkom je niet aan een soundbar upgrade of andere wijze van versterking want een platte TV heeft nu eenmaal het nadeel dat er geen ruimte is om diepe bassen op te wekken. Zelf had ik nog een flinke bluetooth speaker staan. Deze is eenvoudig te koppelen waar na je het geluid alleen of in combinatie met de interne TV luidspeaker kan afspelen. Net als bij andere TV’s zodra je bluetooth koppelt is er een kleine vertraging, deze is minimaal, maar toch vind ik het zelf storend als geluid en beeld net niet synchroon lopen. Wil je dit niet hebben dan zit je echt vast aan de bedrade oplossing zoals bv een soundbar. Ook mijn LG Tone bluetooth oortje verbinden prima voor als ik TV wil kijken zonder anderen te storen. Het bluetooth volume is apart instelbaar. Als je zowel voor bluetooth als interne speaker kiest kan je naast het volume ook selecteren of de speaker voor of achter je staat en m.b.v. de instelling vertraging het geluid van beide speakers zo goed als mogelijk in sync brengen.

Zowel geluid al beeld kennen de AI-mode (kunstmatige intelligentie). Dit is sinds 2019 door LG ingevoerd en zou op basis van variabelen het beeld en/of geluid moeten verbeteren. Ook dit is weer een persoonlijke aangelegenheid. De een vindt het niets de ander vindt het geweldig. Ik zelf heb het voor geluid aangezet. Bij de 3 beeld verbeteringen opties zag ik alleen bij AI-Genre een verschil maar dit zal ongetwijfeld per beeld inhoud verschillen. Uiteindelijk heb ik het maar aangezet.

De afstandsbediening ligt fijn in de hand en is niet te groot. Zelf vind ik een Magic remote (net als een muiscursor op een PC maar nu richten op je TV scherm) heel fijn werken maar ouderen moeten er soms aan wennen. Ook het scrol wieltje om door de menu’s te gaan vind ik erg fijn. De toetsen lichten niet op dus in het donker is het lastig sommige toetsen te vinden. Er zitten 4 voorkeuze toetsen op voor streamingsdiensten Netflix, Prime, Disney+ en Rakuten. Rakuten vind ik niets en op Disney+ heb ik geen abonnement dus hoe mooi zou het om deze 2 knoppen aan een andere optie of streamingdienst te kunnen koppelen zoals YouTube of NLZiet etc.
De homeknop is handige knop waar je snel naar de juiste input , overige streamdiensten, een van je apps, de webbrowser of je thuisdashboard kan schakelen. Waar ook al je input, gekoppelde apparaten en overige Internet of Things (IOT) kan terug vinden. Zelf heb ik een LG wasmachine en via de LG ThinQ app was deze snel opgenomen op het thuisdashboard en kan ik in een oog opslag zien waar de was zich in het programma bevindt, nuttig mm… maar toch gebruik ik het af en toe.
Ook zijn er twee voorkeuze knoppen aanwezig voor de spraakservices Alexa en Google assistent. Deze laatste wordt echter niet ondersteund in Nederland. Waarschijnlijk werkt het wel als je alles in het Engels zet, ik heb dit echter niet getest. Wel kan ik met Alexa mijn Hue lampen waarvan ik er veel heb hangen besturen wel in het Engels natuurlijk want Alexa is nog niet in het Nederlands beschikbaar. Het mooiste vind ik nog gewoon de optie om de TV aan en uit te zetten via Alexa.
Nu hoef ik niet meer de afstandsbediening te zoeken maar terwijl ik de kamer binnenloop zeg ik Alexa TV on en floep de TV gaat aan. Alexa select HDMI 1, 2, 3, 4, PC, SetTopBox etc. of het volume via Alex volume 1 t/m 99 en voor het slapen gaan Alexa TV Off. Echt reuze handig. Natuurlijk kan je veel meer tot aan een scheet laten toe maar dit zijn voor mij toch wel de uitschieters.
Ook mijn HUE lampen bedien ik via Alexa als me dat uitkomt.
Je kan er zelf voor kiezen om Alexa in de altijd luisteren stand te zetten, dit heb ik ingesteld, vind je dit eng laat het dan uit staan maar dan moet je wel de Alexa button op de AB indrukken voor dat Alexa reageert.
Buiten Alexa kan je de TV ook bedienen met de microfoon toets. Dit kan dan gewoon in het Nederlands uiteraard is dit is wat beperkter dan Alexa en je hebt altijd de AB nodig en dan is aan- of uitschakelen net zo snel via de AB zo niet sneller dan via LG spraak assistent.

Ook kan je je PC koppelen aan de TV via het thuisdashboard. Uiteraard kan dit ook gewoon via HDMI maar nu is de PC remote als extern bureaublad te benaderen. Dus stel je PC staat ergens boven in je werkkamer en je moet snel wat opzoeken of een presentatie afspelen etc. dan kan je PC via de TV overnemen. Als je geen keyboard op je TV hebt aangesloten dan in dit nogal beperkt omdat je dan aan de muisbesturing (Magic Remote) bent overgeleverd. Maar met een wireless keyboard en muis bij je TV kan je toch leuke dingen doen terwijl je PC ergens anders in het huis staat. Het is wel noodzakelijk dat PC en TV op hetzelfde netwerk zitten en aan staat.
Het opschalen van Full HD signalen van externe bronnen verloopt ook prima. Zo heb ik nog een oude HD ontvanger met harddisk staan en ook deze beelden zien er prima uit.
Van het werk heb ik een Iphone dus gelijk even de Airplay functie uitgetest dit werkt uitstekend voor het afspelen van beeld en media het zelfde geldt voor de share functie vanaf een Android toestel mijn S21 ultra dit kan vanuit het thuisdashboard dus vanaf de TV maar ook natuurlijk vanaf de telefoon. Er is ook een hidden functie die dit kan initiëren. Dit kan door de “ Magic tik” hiervoor tikje met je telefoon de Magic remote aan en verschijnt er een keuze menu op je telefoon wat je wilt delen/afspelen/weergeven op je TV scherm. Bijvoorbeeld een dia show of een Spotify lijst afspelen of gewoon je mobiele scherm weergeven op je TV. Alleen de dia show werkte niet naar behoren. Ik kon alleen van foto veranderen door op mijn telefoon van foto naar foto te swipen. Niet echt een dia show zoals ik die voor ogen had.

Nog een handige functie is de ab functie op je telefoon. Download hiervoor de LG ThinQ app op je mobiel en koppel je telefoon aan de TV. Eenmaal gekoppeld heb aan de LG ThinQ app heb je veel functies van je afstandsbediening op je telefoon ter beschikking. Al met al kan je nu via de LG ab toetsen of Magic remote, de LG spraakassistent, Alexa of de AB via ThinQ app op je telefoon de TV bedienen.
De meeste koppelfuncties zoals de streamingsdiensten, Alexa, Mobile Apps werken via QRcodes. Scan met je telefoon de QRcode die op je LG scherm verschijn of vul handmatig de code in die er bij staat en de dienst wordt eenvoudig aan je telefoon gekoppeld.

Pluspunten

• Uitstkend beeld
  • goed geluid
  • vele kopelingsmogelijkheden
  • Magic remote fijne afstandsbediening
  • Fraai design

Minpunten

• Vrij prijzig