Philips 9000 series XB9154/09 Stofzuiger zonder zak

• Test panel 8.9 jun 2020

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 11 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips 9000 series XB9154/09 Stofzuiger zonder zak op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

j*****@g******** 21-09-2021

Slechte service van Philips

Ik heb dit apparaat een klein jaar geleden gekocht. Kort geleden lag ineens één van de wieltjes van de stofzuigermond eraf. Opgestuurd naar Philips omdat ik nog garantie had. Na twee weken kreeg ik de mededeling dat dit niet onder de garantie viel. Kosten nieuwe stofzuigermond: €80,-! Dat is één derde van het bedrag dat ik voor het complete ding betaald heb. Schandalig! De stofzuiger zelf werkt nog naar behoren dus schaf maar een goedkoop mondje erbij aan want hou mijn hart vast voor de andere onderdelen.
Ik zou dit apparaat niet opnieuw kopen, sowieso heeft Philips het aardig bij mij verbruid.

Pluspunten

• Geen dure stofzuigerzakken meer
  • Extra bediening in de steel

Minpunten

• Onderdelen snel stuk
  • Vervanging onderdelen zeer prijzig
  • Slechte service Philips

Patrick van der Aa 29-06-2020

SUPER stofzuiger Philips XB9154

Deze stofzuiger is zonder gebruikt te hebben al een opvallend object vanwege het mooie design.

Ik dacht in eerste instantie dat het een zwaar apparaat zou zijn, maar dat is dus niet zo.

Ook het bedieningsgemak door in het handvat een afstandsbediening ingebouwd te hebben is ideaal, zodat je niet hoeft te bukken continu.

Het geluidsvolume is veel minder dan bij vorige stofzuigers die wij voorheen in huis hadden en dat is zeer fijn voor je oren.

De zuigkracht is perfect en maakt dus alles snel en grondig schoon en je hoeft dus niet meer veelvuldig over een plek te stofzuigen om het schoon te hebben.

Wij hebben in huis verschillende vloerafwerkingen, zoals linoleum, tegels en vloerbedekking.
Maar dit is voor deze stofzuiger geen enkel probleem en maakt alles op identieke wijze schoon.

Het grootste gebruiksgemak is natuurlijk het niet hebben van een lastige en vieze stoffige stofzuigerzak. Maar een simpel plastic bak die mooi verwerkt is in de stofzuiger die je alleen maar hoeft om te keren boven een vuilnisbak.

Kortom: een zeer goede en mooie stofzuiger die doet waarvoor hij gemaakt is!

Pluspunten

• Gebruiksgemak
  • minder geluidsoverlast
  • sneller schoonmaken

Minpunten

• iets te groot

Alex 28-06-2020

Handige stofzuiger met verschillende snelheden

We mochten deze stofzuiger testen voor kieskeurig, de testperiode is beperkt, dus over duurzaamheid kan ik niet veel zeggen.

Het design valt direct op als je de stofzuiger uitpakt; mat zwart, met gouden accenten. Het goud had eerlijk gezegd achterwege kunnen blijven, is iets te veel bling naar mijn smaak. De grote wielen hebben zacht rubberen banden en hij is makkelijk en stil te verplaatsen hierdoor.

Assemblage;
De onderdelen uit de doos zij eenvoudig aan elkaar te bevestigen, er is ook een boekje met plaatjes bij als je er niet uitkomt. Wat opvalt is de dikke zuigslang, die is zo'n anderhalve keer zo dik als normaal. De zuigbuis is van metaal en in de korten met een klikmechanisme.
Door de constructie van het handvat is de stofzuiger beter geschikt voor lange mensen, je hebt wat meer lengte tot je beschikking.

Afstandsbediening!
Tot mijn verbazing zat er een setje aaa batterijen bij, die moeten in het handvat en dan kun je de stofzuiger vanaf daar bedienen, harder en zachter (4 standen) en aan/standby. Het lijkt een onzinnige toevoeging aan een stofzuiger, die je per definitie achter je aansleept, maar in de praktijk blijkt het toch erg makkelijk om zonder te bukken de stofzuiger aan/uit of zachter te kunnen zetten.

Hij komt met een verstelbare voet voor harde/zachte ondergronden en een roterende borstel. De roterende borstel wordt anders aan de steel bevestigd; waar de multi borstel een solide voelende klik koppeling heeft knelt de roterende borstel 'gewoon' op de stang. Of het iets uitmaakt voor de duurzaamheid gaan we zien, maar het is raar.
Het heeft geen invloed op het functioneren in ieder geval, bij eerste gebruik van de roterende borstel op ons vloerkleed kwam daar een halve bak kattenhaar vanaf die onze normale stofzuiger dus had laten liggen (nee we hadden niet extra gespaard voor de test :)).
De multi borstel doet het wat minder goed, hij komt niet helemaal tot de plint met zuigen, daar blijft stof toch vaak liggen.
Dat kun je dan weer opzuigen met de in de hangreep geïntegreerde borstel, als je de zuigbuis loskoppelt schuif je die zo naar buiten. Erg makkelijk de je dat borsteltje nooit meer hoeft te zoeken!

De reikwijdte is groot, waar we bij onze oude stofzuiger van stopcontact moeten wisselen om de hele kamer te doen gaat dat nu in eer keer.
Het lange snoer rolt na een druk op de knop op, je hoeft die niet vast te houden, dat is handig, maar als het snoer opgerold is komt het oprolmechanisme met een flinke klap tot stilstand, en het kan haast niet anders of het snoer gaat daarvan kapot op de lange duur.

Pluspunten

• Stille wielen
  • Metalen buizen
  • Meerdere snelheden
  • Groot bereik
  • In handvat geintegreerde borstel

Minpunten

• Oprol mechanisme gaat erg hard
  • Mist laatste stukje langs de plint
  • Prijzig
  • Te groot voor de trap

Danielle 26-06-2020

Een krachtpatser!

Deze stofzuiger is echt een krachtpatser. Hij heeft totaal geen moeite om de haren van mijn langharige kat van de bank te verwijderen. Met het handige bijgeleverde hulpstuk was mijn bank in no-time schoon. Ook de flexibele zuigmond voor de vloer is erg handig. Aan de zijkanten zuigt hij ook het stof op.
Wat ik heel handig vind is dat de bediening van de zuigkracht en de aan- en uitknop op de steel zitten. Hoerdoor hoef je niet te bukken. De steel is uitschuifbaar waardoor je goed rechtop staat terwijl je stofzuigt.
Het snoer is lang genoeg om de hele kamer door te gaan. Ook erg handig vind ik de opvangbak voor het stof. Deze is gemakkelijk te legen en schoon te maken. Geen stinkende stofzuigerzak meer. Het design van de stofzuiger vind ik erg mooi.
Het enige nadeel vind ik dat hij voor mij wat zwaar is. De trap ermee stofzuigen is even een uitdaging voor mij, maar dat is persoonlijk. Verder een prima, krachtige, stofzuiger die zijn prijs zeker waard is.

Pluspunten

• sterke zuigkracht (instelbaar)
  • Ideaal als je huisdieren hebt
  • Bediening op het handvat
  • Ergonomische werkhouding
  • Geen stofzuigerzak meer

Minpunten

• Gewicht
  • Groot apparaat

Anita Timmer 25-06-2020

Handige stofzuiger met uitstekende zuigkracht

De stofzuiger wordt in een aantal onderdelen geleverd waarna je deze zelf in elkaar dient te zetten.
Er zitten een aantal boekjes bij waaronder eentje met daarin tekeningetjes hoe je het één en ander in elkaar moet zetten en gebruiken.
Er zit geen Nederlandse handleiding bij met een geschreven uitleg.
De stofzuiger is snel in elkaar gezet.

De eerste indruk was dat hij zwaarder is dan onze huidige stofzuiger en meer lawaai maakt.
6,2 kilo - 5,4 kilo
77 dB - 66 dB
Ondanks dat hij wat zwaarder is en wat groter lijkt, is hij makkelijk te hanteren door de grote rubberen wielen.

Met een grote, langharige hond is het helaas noodzakelijk om dagelijks te stofzuigen.
Ik was zeer benieuwd en ben meteen aan de slag gegaan.

Als eerste heb ik de roterende turboborstel bevestigd om 2 vloerkleden te gaan zuigen.
Dit ging verbazingwekkend makkelijk en er kwam meteen al veel stof, zand en hondenharen in de zakloze opvangbak terecht.
Een belangrijk positief punt aangezien de huidige stofzuiger ontzettend zwaar over de kleden gaat (of hij plakt zich constant vast aan het kleed of als je hem wat minder vermogen geeft dan zuigt hij onvoldoende en blijft er veel viezigheid liggen.)
Wat wel een aandachtspunt is bij deze borstel is het volgende. Aan 1 van onze kleden zitten franjes. Als zo’n franje in de rotatieborstel komt dan wordt de franje uitgetrokken.
Ook zag ik dat de borstel kleine krasjes veroorzaakte op ons (oude) laminaat.
Iets om op te letten.
Er blijven wel haren vast zitten in de roterende borstel. Deze moet je regelmatig even verwijderen. Je kunt ze eruit trekken of als dat niet lukt met een schaar makkelijk losknippen en verwijderen. Dit vond ik niet vervelend.
De borstel gaat makkelijk heen en terug over de kleden. Ik hoef nauwelijks kracht te gebruiken.

Daarna heb ik het TriActive Ultra-mondstuk gebruikt om de gladde oppervlakten te zuigen. Dit betreft laminaat en plavuizen.
Dit ging ook zeer prettig. De zuigkracht is goed.

De ergonomische handgreep is voor mij erg fijn aangezien ik klachten heb ik mijn rechterarm.
In de handgreep bevindt zich een afstandsbediening (op batterijen) en zuigkrachtregeling.
Hiermee kun je de stofzuiger ook aan/uit doen.
Dit is zeker handig voor mensen die lang zijn en/of slecht kunnen bukken.

In de handgreep bevindt zich een ingebouwde zachte borstel. Deze klik je makkelijk omlaag om meteen te kunnen gebruiken.
Ik dacht deze even te gebruiken op het tv meubel maar daar zag ik kleine krasjes verschijnen. Niet doen dus. Op de vensterbanken werkte deze wel prettig.

Verdere accessoires zijn een spleetmondstuk waarmee je makkelijk tussen de bankkussens kunt zuigen en een klein mondstuk om bijvoorbeeld op meubels te gebruiken.

De lengte van het snoer is 8 meter. Ik kwam erachter dat dat voor mij net te kort is om de kamer vanuit 1 stopcontact te kunnen stofzuigen :)
De knop waarmee je het snoer inrolt werkt snel en krachtig.

Na een aantal dagen heb ik de opvangbak geleegd.
De bak kun je makkelijk verwijderen, legen en weer terugplaatsen.
Geen onhandig en vies gedoe met (dure) zakken.

Ik vind het een makkelijk te hanteren en te onderhouden stofzuiger die de verschillende vloeren goed ontdoet van hondenharen en ander vuil.

Pluspunten

• Krachtig
  • Roterende borstel
  • Makkelijk hanteerbaar
  • Ergonomische handgreep
  • Zakloos

Minpunten

• Geluidsniveau
  • Redelijk zwaar

Tom 24-06-2020

Grote krachtpatser (maar geen uitslover)

Met de aanschaf van deze stofzuiger haal je best wel wat in huis. Diverse mond- en hulpstukken worden meegeleverd zoals een extra huisdierenborstel, versmalde- en textielmond bovenop het standaard mondstuk die je zo kunt overzetten van harde vloer naar tapijt. Op het handvat aan de slang zit een uitschuifbaar borsteltje. Over deze meegeleverde accessoires/hulpstukken ben ik tevreden. Wat wel een beetje bijzonder is, is dat de hulpstukken niet allemaal dezelfde sluiting hebben om vast te klikken aan de buis en/of slanghandvat. De ene klik je vast en de andere zet je vast door een duw-en-draai-beweging, dit is verder niet hinderlijk en werkt prima.

De stofzuiger klaarmaken voor eerste gebruik gaat vlot. De gebruiksinstructies heb ik erbij gepakt toen ik batterijen in het handvat moest plaatsen, hier zit een afstandsbediening ingebouwd om de stofzuiger in en uit te schakelen en de zuigsterkte aan te passen. Er is geen lipje of makkelijke manier om het batterijklepje te openen, met je eigen huissleutel moet je het klepje openwrikken.

Klaar voor gebruik, go! Bij het eerste gebruik viel het me meteen op dat deze stofzuiger niet veel lawaai maakt, in ieder geval minder dan mijn stofzuiger met stofzak. De zuigkracht is enorm, als je de sterkte een beetje verlaagt, dan werkt ‘ie nog stiller. Mijn hond en kinderen schenen het lawaai goed te tolereren.

Door naar de volgende ronde. Omdat er veel hulpstukken bij de hand zijn, ben je snel geneigd om de buis even te ontkoppelen en over te gaan in het stofvrij maken van voorwerpen die je meestal aan de kant duwt. De uitschuifbare borstel vind ik het handigst, daarmee ga je snel even over speelgoed heen en probeer je wat meubels mee te pakken. ‘Proberen’, want de stofzuigerslang heeft een standaard lengte dat beperkt je een beetje in de reikwijdte. Met zoveel handige hulpstukken wordt je verleid om meer mee te pakken dan je normaal zou doen, een langere stofzuigerslang zou dan wel handig zijn. Al diverse keren heb ik de stofzuiger een beetje moeten optillen om alsnog de uiterste hoekjes te kunnen bereiken. Je ervaart dan ook dat de stofzuiger niet in een lichte categorie valt en dat je er liever niet de trap mee op en af gaat sjouwen. Het voorttrekken van de stofzuiger gaat soepel, maar je moet wel voorzichtig zijn als het tegen je meubels aan komt vanwege zijn grootte en massa.

De tapijten, hoekbank, trappen en alle kamers in huis hebben intussen kennisgemaakt met de nieuwe aanwinst. In de eerste weken heb ik de gebruiksduur en het gewicht van opgezogen stof bijgehouden, met voorafgaand de bezem te hebben gebruikt (dus geen massieve voorwerpen opgezogen). Gedurende ruim drie uur dat de stofzuiger in de eerste week aan was, had ik meer dan 250 gram stof buit. Het opzuigen gaat vlot, twee tot drie keer heen en weer is voldoende om de tegelvloer stofvrij te maken. Voor de tapijten en inloopdeurmat gebruik ik het huisdierenmondstuk. Deze trekt haren met gemak uit de stoffering. Ingelopen stof en zand zie je zo naar de oppervlakte komen.

Deze Philips stofzuiger is goed en kan veel! Daarom wil je er ook meer mee doen dan ‘normaal gebruik’. Pas dan merk je op dat er het een en ander net iets beter kan. Zo is het me een aantal keer overkomen dat de stofzuiger uit ging, oorzaak hiervan is dat de knoppen op het handvat (afstandsbediening) makkelijk per ongeluk ingedrukt kunnen worden. De knoppen vergrendelen of uitschakelen is helaas niet mogelijk. En de stofzuigerslang had van mij wel een stuk langer mogen zijn zodat ik met de borstelmond stof ook bij hoger gelegen plekjes kan komen. Ook het gebruikte materiaal van de stofzuiger krast makkelijk, maar ik heb liever een beschadiging op de stofzuiger dan op mijn mooie meubels.

De stofzuiger heeft mij verrast met hoe weinig lawaai het maakt. Ook de huisdierenborstel is een fijn hulpstuk. Wat me ook opviel was dat wanneer je het snoer wilt inrollen, dat je niet steeds de knop ingedrukt hoeft te houden en dat het zich geleidelijk en rustig inrolt. Ook ben ik tevreden over het in de prullenbak gooien van de opgezogen stof. Ondanks het grote opvangcompartiment, laat het het stof netjes uitschudden in een prullenbak met redelijk kleine opening.

Deze Philips stofzuiger is een fijne en goede alleskunner!

Pluspunten

• HEPA-filter
  • Accessoires
  • Geluid
  • Opvangbak makkelijk te legen

Minpunten

• Standaard lengte stofzuigerslang
  • Zwaar

Ulsie 23-06-2020

Krachtige, handig bruikbare stofzuiger

Wanneer je denkt dat je een prima stofzuiger hebt en je gebruikt deze, wow. Wat een verschil.
Deze krachtige en stijlvolle stofzuiger is een uitkomst in een huishouden met kinderen (en huisdieren).

Allereerst de verpakking. Netjes verpakt en de makkelijk in elkaar te zetten, het wijst zich vanzelf. Er zijn ook batterijen meegeleverd voor de steel, de stofzuiger is dus gelijk gebruiksklaar.
Er zijn veel accessoires meegeleverd. Met alleen een gladde pvc vloer hoeven wij niet vaak te wisselen. Wat ik echt een groot plusplunt vindt, is het aan en uit doen via de knop op de steel. Hier kun je ook het aantal watt verlagen/verhogen. Dit verhoogt echt het gebruikersgemak.
Tevens zit er standaard op de slang een borsteltje voor plinten, hoekjes etc. Dit heb je dus direct bij de hand, waardoor je werktijd verkort want je hoeft niet te wisselen van opzetstukjes.

Met 2 kinderen en een hond in huis is dagelijks stofzuigen de regel. De stofzuiger is heel krachtig, voor mijn gevoel zuigt hij een soort vacuüm aan de vloer. Dit zorgt er voor dat er wel iets meer geluid geproduceerd wordt, maar dat je ook maar 1 keer over een stuk vloer hoeft te gaan en alles komt mee. Ook bij het terug halen van de slang (achterwaarts) wordt de vloer schoon. Stofzuigen gaat hierdoor een stuk sneller. Zelfs de rails van onze ramen in de overkapping zuigt de stofzuiger zo leeg.

Het filter is makkelijk schoon te maken en de bak klop je uit boven de kliko. Ideaal. En mocht je dan net een stukje lego hebben opgezogen, deze is makkelijk terug te vinden. De stofzuiger is wendbaar en het snoer is lang genoeg om de gehele begane grond te stofzuigen.

Ik had net stof gezogen toen mijn pakketje binnen kwam, natuurlijk wilde ik gelijk testen. In de bak zat na de tweede ronde stofzuigen echt nog veel stof. Dit bleef dus liggen met mijn eigen stofzuiger die het nog prima doet.

Al met al ben ik echt heel enthousiast. En zoals het een vrouw betaamd ben ik ook blij met het uiterlijk. Een mat zwarte kleur, met goud. Stijlvol weergegeven. Niet te klein en ook zeker niet te groot. Een aanrader voor een goede, krachtige stofzuiger.

Pluspunten

• Zakloos
  • Krachtig
  • Gebruiksgemak
  • Achterwaarts zuigen

Minpunten

• Geluidsniveau

marieke 22-06-2020

Gebruiksvriendelijke stofzuiger met super zuigkracht

Super fijne stofzuiger. Ligt lekker in de hand, vooral met de bedieningsknoppen op de steel is het heel handig als je verschillende soorten vloeren in huis hebt om de zuigkracht te regelen.
Het geluid is vergeleken met mijn eigen stofzuiger veel beter, minder lawaai.
De stofopname is echt super. Met kleine kinderen en honden ligt er altijd wel wat, maar de stofzuiger zuigt alles moeiteloos op. Geweldig die zuigkracht! Ook de snoerlengte is een waar pluspunt. Ik kan moeiteloos de kamer, keuken en gang stofzuigen zonder dat ik van stopcontact wissel. Dat kan met mijn eigen stofzuiger echt niet.
Het design is erg mooi en praktisch, makkelijk te openen stofreservoir en compact op te bergen.
De extra mondstukken op de steel zijn echt een verademing, niet telkens zoeken waar ze zijn je hebt ze altijd bij je. Al met al een geweldige stofzuiger!

Pluspunten

• zuigkracht
  • wendbaarheid
  • accessoires

GJW Coolen 18-06-2020

Krachtige stofzuiger

Wat meteen opvalt is het design, het is een fraai design zwart met gouden elementen.

Het in elkaar zetten van de stofzuiger is een fluitje van een cent, er zit een instructie bij maar alles wijst voor zich. De telescoopbuis wordt in elkaar gezet middels het smartlock systeem. De lange stofzuigersteel is erg fijn voor de wat grotere mensen.

Aangezien we door het hele huis gladde vloeren (hout en tegels) hebben we de TriActive Ultra-mondstuk gemonteerd. De TriActive mondstuk manoeuvreert soepel naar elke plaats die je wil bereiken. Deze borstel is nogal lawaaierig tijdens het voorwaarts en achterwaarts zuigen (schrapend geluid). Tevens wordt er een aparte Super Turbo-borstel (vloerbedekking) en andere hulpstukken meegeleverd.

Nadat de stekker in het stopcontact is gestoken branden er indicatoren op de stofzuiger (power en zuigkracht). Je kunt de stofzuiger bedienen met de afstandsbediening op het handvat, tevens kan men de zuigkracht reguleren. Dit is een leuke optie

De eerste indruk is dat de stofzuiger nogal lawaaierig t.o.v. onze huidige stofzuiger. De stofzuiger volgt goed zonder ergens achter te blijven hangen/haken en met de grote rubberen wielen is drempels nemen geen probleem. De 8 meter snoer is voor de meeste huizen voldoende. De stofzuiger doet wat hij moet doen de zuigkracht is goed. De geïntegreerde borstel is handig in gebruik.

De afneembare opvang bak is eenvoudige te verwijderen van de stofzuiger (hygiënisch) en kan worden geleegd met een druk op de knop. Zodra de opvangbak verwijderd is wordt de Filter zichtbaar ook deze is eenvoudig te verwijderen en kan onder de kraan schoongespoeld worden. De stofzuiger is voorzien van een allergie filter (HEPA) aan de achterzijde van de stofzuiger.

Het oprollen van het snoer gaat automatisch zodra met op de knop drukt. Het snoer wordt opgerold binnen enkele seconden.

Al met al een aanrader, de stofzuiger maakt best wel veel lawaai maar doet waarvoor de stofzuiger gemaakt is en dat is vuil opzuigen.

• Lange stofzuigersteel
  • Eenvoudige reiniging
  • Zuigkracht
  • HEPA filter

Minpunten

• lawaai

Rick 18-06-2020

Super fijne en krachtige stofzuiger

Met 3 honden en 2 kinderen in huis is deze stofzuiger perfect. Alle hondenharen, zand en kruimels verdwijnen met het grootste gemak. De stofzuiger is zeer handig in gebruik, wendbaar, compact en de lange stofzuigersteel is erg fijn voor langere mensen. De stofzuiger is wel wat zwaarder dan ik gewend ben, maar dat is verder geen belemmering.
De zuigkracht is erg goed. Met alle gemak wordt alles opgezogen, vanaf laminaat, plavuizen en zelfs vanaf vloerbedekking. Het geluidsniveau van de stofzuiger is prima.
Erg gemakkelijk is de bediening in het handvat. Je hoeft niet te bukken om de zuigkracht aan te passen. En aan de bovenzijde van de stofzuiger is makkelijk af te lezen welke stand wordt gebruikt.
Het leegmaken en schoonmaken van de opvangbak gaat makkelijk en snel. Je klikt de bak van de stofzuiger af, maakt het leeg in de prullenbak en klikt de bak er zo weer op.
Het design van deze stofzuiger is erg mooi, zwart met goede accenten. Prachtig apparaat.
De rubberen wielen rollen makkelijk en geven geen krassen of vegen op de vloer.

Kortom een top stofzuiger, voorzien van alle gemakken die ook zijn werk goed verricht.

• Bediening op het handvat
  • Geen zak meer nodig
  • Makkelijk schoon te maken

Minpunten

• Geen gevonden

Marja Bigagli 17-06-2020

Top stofzuiger met enorme zuigkracht

Krachtige stofzuiger, en van een stofzuiger zonder zak had ik dit niet verwacht. Zeer gemakkelijk is de extra bediening op de stang, waarmee je de zuigkracht kan regelen. Stof en hondenharen opname is super. Ik ben erg blij met de makkelijk te vervangen mondstukken. 1 kleine borstel zit ook direct bovenaan de stang. Zowel voor laminaat als de deurmatten is het gebruik optimaal. Het geluidsniveau vind ik wel iets aan de hoge kant, maar dat is persoonlijk. Snoerlengte is heel fijn je kan met gemak door de hele ruimte. Ik ben ook blij met de grote rubberen wielen, hierdoor neem je de stofzuiger met gemak mee over de drempels. En wat erg fijn is, is het gemak waarmee je de stofzuiger kan legen. Geen onhandig gedoe maar je klikt de bak er zo op en af. Al met al ben ik zeer tevreden met eindelijk een stofzuiger die geen stofjes en hondenharen achterlaat op de vloer.

Pluspunten

• Bediening op de stang
  • Veel kracht
  • Grote rubberen wielen
  • Geen zak goed voor het milieu
  • Geen moeite met hondenharen

Minpunten

• Geluidsniveau