Philips 9000 series XB9154 zwart, grijs - Reviews

zakloos
Type/soort
stofzuiger
  • Test panel 8,9 jun 2020

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 10 reviews die zijn achtergelaten voor de Philips 9000 series XB9154 zwart, grijs op Kieskeurig.nl.

8,9

Alex 28-06-2020

Handige stofzuiger met verschillende snelheden

Geschreven voor: Philips 9000 series XB9154 zwart, grijs

We mochten deze stofzuiger testen voor kieskeurig, de testperiode is beperkt, dus over duurzaamheid kan ik niet veel zeggen.

Het design valt direct op als je de stofzuiger uitpakt; mat zwart, met gouden accenten. Het goud had eerlijk gezegd achterwege kunnen blijven, is iets te veel bling naar mijn smaak. De grote wielen hebben zacht rubberen banden en hij is makkelijk en stil te verplaatsen hierdoor.

Assemblage;
De onderdelen uit de doos zij eenvoudig aan elkaar te bevestigen, er is ook een boekje met plaatjes bij als je er niet uitkomt. Wat opvalt is de dikke zuigslang, die is zo'n anderhalve keer zo dik als normaal. De zuigbuis is van metaal en in de korten met een klikmechanisme.
Door de constructie van het handvat is de stofzuiger beter geschikt voor lange mensen, je hebt wat meer lengte tot je beschikking.

Afstandsbediening!
Tot mijn verbazing zat er een setje aaa batterijen bij, die moeten in het handvat en dan kun je de stofzuiger vanaf daar bedienen, harder en zachter (4 standen) en aan/standby. Het lijkt een onzinnige toevoeging aan een stofzuiger, die je per definitie achter je aansleept, maar in de praktijk blijkt het toch erg makkelijk om zonder te bukken de stofzuiger aan/uit of zachter te kunnen zetten.

Hij komt met een verstelbare voet voor harde/zachte ondergronden en een roterende borstel. De roterende borstel wordt anders aan de steel bevestigd; waar de multi borstel een solide voelende klik koppeling heeft knelt de roterende borstel 'gewoon' op de stang. Of het iets uitmaakt voor de duurzaamheid gaan we zien, maar het is raar.
Het heeft geen invloed op het functioneren in ieder geval, bij eerste gebruik van de roterende borstel op ons vloerkleed kwam daar een halve bak kattenhaar vanaf die onze normale stofzuiger dus had laten liggen (nee we hadden niet extra gespaard voor de test :)).
De multi borstel doet het wat minder goed, hij komt niet helemaal tot de plint met zuigen, daar blijft stof toch vaak liggen.
Dat kun je dan weer opzuigen met de in de hangreep geïntegreerde borstel, als je de zuigbuis loskoppelt schuif je die zo naar buiten. Erg makkelijk de je dat borsteltje nooit meer hoeft te zoeken!

De reikwijdte is groot, waar we bij onze oude stofzuiger van stopcontact moeten wisselen om de hele kamer te doen gaat dat nu in eer keer.
Het lange snoer rolt na een druk op de knop op, je hoeft die niet vast te houden, dat is handig, maar als het snoer opgerold is komt het oprolmechanisme met een flinke klap tot stilstand, en het kan haast niet anders of het snoer gaat daarvan kapot op de lange duur.

Pluspunten

• Stille wielen
  • Metalen buizen
  • Meerdere snelheden
  • Groot bereik
  • In handvat geintegreerde borstel

Minpunten

• Oprol mechanisme gaat erg hard
  • Mist laatste stukje langs de plint
  • Prijzig
  • Te groot voor de trap

Diedje101 12-10-2020

Product na 2 jaar en 1 maand kapot

Geschreven voor: Philips 9000 series XB9154 zwart, grijs

Was tevreden met de stofzuiger tot de stofzuiger e rplotsklaps net buiten de garantieperiode acuut mee is gestopt. Motor lijkt kapot.

Tom 24-06-2020

Grote krachtpatser (maar geen uitslover)

Geschreven voor: Philips 9000 series XB9154 zwart, grijs

Met de aanschaf van deze stofzuiger haal je best wel wat in huis. Diverse mond- en hulpstukken worden meegeleverd zoals een extra huisdierenborstel, versmalde- en textielmond bovenop het standaard mondstuk die je zo kunt overzetten van harde vloer naar tapijt. Op het handvat aan de slang zit een uitschuifbaar borsteltje. Over deze meegeleverde accessoires/hulpstukken ben ik tevreden. Wat wel een beetje bijzonder is, is dat de hulpstukken niet allemaal dezelfde sluiting hebben om vast te klikken aan de buis en/of slanghandvat. De ene klik je vast en de andere zet je vast door een duw-en-draai-beweging, dit is verder niet hinderlijk en werkt prima.

De stofzuiger klaarmaken voor eerste gebruik gaat vlot. De gebruiksinstructies heb ik erbij gepakt toen ik batterijen in het handvat moest plaatsen, hier zit een afstandsbediening ingebouwd om de stofzuiger in en uit te schakelen en de zuigsterkte aan te passen. Er is geen lipje of makkelijke manier om het batterijklepje te openen, met je eigen huissleutel moet je het klepje openwrikken.

Klaar voor gebruik, go! Bij het eerste gebruik viel het me meteen op dat deze stofzuiger niet veel lawaai maakt, in ieder geval minder dan mijn stofzuiger met stofzak. De zuigkracht is enorm, als je de sterkte een beetje verlaagt, dan werkt ‘ie nog stiller. Mijn hond en kinderen schenen het lawaai goed te tolereren.

Door naar de volgende ronde. Omdat er veel hulpstukken bij de hand zijn, ben je snel geneigd om de buis even te ontkoppelen en over te gaan in het stofvrij maken van voorwerpen die je meestal aan de kant duwt. De uitschuifbare borstel vind ik het handigst, daarmee ga je snel even over speelgoed heen en probeer je wat meubels mee te pakken. ‘Proberen’, want de stofzuigerslang heeft een standaard lengte dat beperkt je een beetje in de reikwijdte. Met zoveel handige hulpstukken wordt je verleid om meer mee te pakken dan je normaal zou doen, een langere stofzuigerslang zou dan wel handig zijn. Al diverse keren heb ik de stofzuiger een beetje moeten optillen om alsnog de uiterste hoekjes te kunnen bereiken. Je ervaart dan ook dat de stofzuiger niet in een lichte categorie valt en dat je er liever niet de trap mee op en af gaat sjouwen. Het voorttrekken van de stofzuiger gaat soepel, maar je moet wel voorzichtig zijn als het tegen je meubels aan komt vanwege zijn grootte en massa.

De tapijten, hoekbank, trappen en alle kamers in huis hebben intussen kennisgemaakt met de nieuwe aanwinst. In de eerste weken heb ik de gebruiksduur en het gewicht van opgezogen stof bijgehouden, met voorafgaand de bezem te hebben gebruikt (dus geen massieve voorwerpen opgezogen). Gedurende ruim drie uur dat de stofzuiger in de eerste week aan was, had ik meer dan 250 gram stof buit. Het opzuigen gaat vlot, twee tot drie keer heen en weer is voldoende om de tegelvloer stofvrij te maken. Voor de tapijten en inloopdeurmat gebruik ik het huisdierenmondstuk. Deze trekt haren met gemak uit de stoffering. Ingelopen stof en zand zie je zo naar de oppervlakte komen.

Deze Philips stofzuiger is goed en kan veel! Daarom wil je er ook meer mee doen dan ‘normaal gebruik’. Pas dan merk je op dat er het een en ander net iets beter kan. Zo is het me een aantal keer overkomen dat de stofzuiger uit ging, oorzaak hiervan is dat de knoppen op het handvat (afstandsbediening) makkelijk per ongeluk ingedrukt kunnen worden. De knoppen vergrendelen of uitschakelen is helaas niet mogelijk. En de stofzuigerslang had van mij wel een stuk langer mogen zijn zodat ik met de borstelmond stof ook bij hoger gelegen plekjes kan komen. Ook het gebruikte materiaal van de stofzuiger krast makkelijk, maar ik heb liever een beschadiging op de stofzuiger dan op mijn mooie meubels.

De stofzuiger heeft mij verrast met hoe weinig lawaai het maakt. Ook de huisdierenborstel is een fijn hulpstuk. Wat me ook opviel was dat wanneer je het snoer wilt inrollen, dat je niet steeds de knop ingedrukt hoeft te houden en dat het zich geleidelijk en rustig inrolt. Ook ben ik tevreden over het in de prullenbak gooien van de opgezogen stof. Ondanks het grote opvangcompartiment, laat het het stof netjes uitschudden in een prullenbak met redelijk kleine opening.

Deze Philips stofzuiger is een fijne en goede alleskunner!

Pluspunten

• HEPA-filter
  • Accessoires
  • Opvangbak makkelijk te legen

Minpunten

• Standaard lengte stofzuigerslang
  • Zwaar

Marja Bigagli 17-06-2020

Top stofzuiger met enorme zuigkracht

Geschreven voor: Philips 9000 series XB9154 zwart, grijs

Krachtige stofzuiger, en van een stofzuiger zonder zak had ik dit niet verwacht. Zeer gemakkelijk is de extra bediening op de stang, waarmee je de zuigkracht kan regelen. Stof en hondenharen opname is super. Ik ben erg blij met de makkelijk te vervangen mondstukken. 1 kleine borstel zit ook direct bovenaan de stang. Zowel voor laminaat als de deurmatten is het gebruik optimaal. Het geluidsniveau vind ik wel iets aan de hoge kant, maar dat is persoonlijk. Snoerlengte is heel fijn je kan met gemak door de hele ruimte. Ik ben ook blij met de grote rubberen wielen, hierdoor neem je de stofzuiger met gemak mee over de drempels. En wat erg fijn is, is het gemak waarmee je de stofzuiger kan legen. Geen onhandig gedoe maar je klikt de bak er zo op en af. Al met al ben ik zeer tevreden met eindelijk een stofzuiger die geen stofjes en hondenharen achterlaat op de vloer.

Pluspunten

• Bediening op de stang
  • Veel kracht
  • Grote rubberen wielen
  • Geen zak goed voor het milieu
  • Geen moeite met hondenharen

E Martens 17-02-2021

Prima stofzuiger!

Geschreven voor: Philips 9000 series XB9154 zwart, grijs

Ik moest even wennen aan de stofzuiger omdat hij wat minder soepel in gebruik is dan mijn vorige parket stofzuiger. Ik gebruik hem nu bijna 2 maanden.
Het tri active ultra mondstuk zuigt echt alle stof en viezigheid op. Op tapijt en op onze houten vloeren.
Ook heel handig de randen.
Leegmaken van de bak gaat goed. Handig om te zien dat klein speelgoed niet mee wordt weggegooid!
Het uitschuifstuk met klein borsteltje is handig en ook het bedienen op het handvat is makkelijk, snel even aan of uit zetten of de stand bedienen

Panis 28-01-2021

Geweldig zuig resultaat

Geschreven voor: Philips 9000 series XB9154 zwart, grijs

Deze stofzuiger kan alle vloeren en tapijten aan. Zuigresultaat heel goed. Ideaal voor dikke tapijten. Handig en gemakkelijk in gebruik.

Ralfje 28-01-2021

Goed product, goede winkel !

Geschreven voor: Philips 9000 series XB9154 zwart, grijs

Zuigkracht zeer goed op laminaat en op tapijt. Heel ergonomisch is de elektronische zuigkracht besturing vanuit de handgreep. Niet fluisterstil, maar ook zeker geen herriemaker ! Additioneel mee geleverde draaiborstel werkt fantastisch op (hoge) tapijt. Apparaat is makkelijk mee te voeren (ook al is de slang een beetje stug). Buislengte is makkelijk aan te passen aan je behoefte.

1987 18-01-2021

De Philips XB9154/09 is een top stofzuiger

Geschreven voor: Philips 9000 series XB9154 zwart, grijs

Na lang overwegen hebben we gekozen voor een zakloze stofzuiger en hebben gekozen voor de Philips XB9154/09. Wat een top apparaat is dit, zuigt alles op zelfs de haren van de kat worden goed opgezogen.

De draadloze bediening is ook erg fijn.

Erik1956 25-12-2020

Geweldige zuigkracht en mooi design

Geschreven voor: Philips 9000 series XB9154 zwart, grijs

Top stofzuiger voor plavuizen maar ook kleden en tapijt
Aan uit op handvat is top en erg lang snoer

Gewoon een aanrader

Reinie B 24-11-2020

Een Top produkt

Even tot de goede orde;
Ik ben 22 jaar monteur in witgoed geweest
Vroeger was is niet enthousiast over de Philips producten
Maar dat is in deze tijd behoorlijk verbeterd
Vandaar dat ik nu de Philips stofzuiger 9000 serie gekocht
En wel fantastisch
En geweldige stofzuiger, vooral de bediening op de handgreep ( aan en uit, meer en minder zuigkracht )
Mooie vormgeving met grote wielen
Alles gaat vanzelf ..... dus een TOPPERTJE

Mil1 11-11-2020

Super stofzuiger!

Geschreven voor: Philips 9000 series XB9154 zwart, grijs

De zuigkracht van deze stofzuiger is fenomenaal.
Haren van dieren verdwijnen zonder probleem.
Zonder stofzak en daardoor makkelijk te ledigen.
De bediening op het handvat is heel goed bekeken van Phillips en hierdoor heb je alles binnen (duim)bereik hetgeen zeer makkelijk is.
Iets zwaardere stofzuiger maar dat is nodig voor hetgeen hij kan.

Jan OBL 18-10-2020

Sterke Stofzuiger

Mooie sterke stofzuiger.
Fors model en ook zwaar om bijvoorbeeld op de trap mee te werken.
Wendbaar maar door de dikke slang soms lastig manoeuvreren in kleine ruimtes

djeedoubleyou 30-07-2020

Fijne stofzuiger!

Geschreven voor: Philips 9000 series XB9154 zwart, grijs

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Wat een fijne stofzuiger! Hij rijdt en rolt makkelijk achter je aan tijdens het stofzuigen.
En je kan makkelijk de hele kamer en de gang nog door (woon niet al te klein)door het lange snoer wat er aan zit. Dat was met mn vorige stofzuiger wel anders.
Ook de trap op helemaal naar boven zonder halverwege het snoer los te moeten halen en vanaf boven weer verder te gaan.
De stofzuiger is krachtig. Zuigt makkelijk alles op!
Je kan de stofzuiger makkelijk bedienen boven op waar je de slang vast houdt.
Daar kun je de zuigkracht regelen en de stofzuiger aan en uit zetten.
Handiger dan ik dacht dat het zou zijn. Ik heb al wel een paar keer gehad per ongeluk de stofzuiger uitzetten.
Er zitten een paar verschillende mondstukjes bij. Eentje zit geïntegreerd in de slang. Werkt snel en fijn als je die even nodig hebt in een hoekje bijvoorbeeld.
De bak waar het vuil en stof in komt is snel en makkelijk te legen. Was bang dat dit een rommeltje werd, maar dat is eigenlijk niet zo. Prima oplossing en geen zakken meer kopen.
Er zit een allergie filter in de stofzuiger. Ik vind het een fijn idee. Maar is lastig om te beoordelen of dat goed werkt.
De stofzuiger heeft een stoer uiterlijk. De grote wielen maken hem goed wendbaar.
Ben erg blij met de stofzuiger. Makkelijk in gebruik en doet zijn werk goed!

bkipje 29-07-2020

Een luxe en stoere stofzuiger

Geschreven voor: Philips 9000 series XB9154 zwart, grijs

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Deze stoere stofzuiger met verlichting heeft een handvat aan de slang met knoppen om het apparaat aan en uit te schakelen en de zuig intensiteit in te stellen. De zuigkracht is vrij sterk, wat heel handig is voor tapijt, maar kan ook lichter afgesteld worden voor kleinere ruimtes zoals de auto of op de trap. De standaardborstel manouvreert zich soepeltjes in allerlei bochten. Het viel me op dat het geluid wel aanwezig is maar geen hoge zoemtoon heeft zoals bij andere stofzuigers. Dat maakt het redelijk aangenaam. De stofbak is met 1 hand er uit te halen en te legen. Erg handig. De slang is vrij dik en niet zo heel flexibel, dat is wel jammer, maar wel heel robuust.

Ik ben heel tevreden met deze stofzuiger zonder zak. Ik heb last van huisstof energie en de lucht voelt heel schoon aan, na het stofzuigen.

Dongen123 27-07-2020

Perfecte stofzuiger voor huishoudens met dieren

Geschreven voor: Philips 9000 series XB9154 zwart, grijs

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Goede stofzuiger met een enorme zuigkracht. Haren verdwijnen als sneeuw voor de zon. De stofzuiger heeft een krachtig design door de power clone 10! Makkelijk in gebruik met fijne accessoires voor iedere vloertypen.

Anoniem 27-07-2020

Elegant en gebruiksvriendelijk

Geschreven voor: Philips 9000 series XB9154 zwart, grijs

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Wat een fantastische stofzuiger. Elegante vormgeving, maar het ergonomische geeft voor mij de doorslag, naast de vormgeving. De zuigkracht is uitstekend. Omdat de stofzuiger ergonomisch is, ervaar ik geen rugklachten meer tijdens het stofzuigen. De stofzuiger is eenvoudig via de knoppen aan het handvat te bedienen in zuigkracht. Tevens kan je hem daar ook uitschakelen.

Dendecor 24-07-2020

Prima stofzuiger

Hoge zuigkracht,
Lang snoer, daarom groot bereik,
Bediening aan het handvat van de steel is handig,
Reservoir is gemakkelijk te ledigen.

Maakt wel meer lawaai dan mijn vorige philips.

Shar081 23-07-2020

Super krachtige stofzuiger

Geschreven voor: Philips 9000 series XB9154 zwart, grijs

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Mooie en super krachtige stofzuiger met een gebruiksvriendelijk design

Natalya2019 22-07-2020

Compacte en krachtige stofzuiger.

Geschreven voor: Philips 9000 series XB9154 zwart, grijs

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Ik ben allergisch voor stof en ik vind het erg belangrijk dat het huis schoon is. Ik heb een hond en een stofzuiger zuigt haar haar perfect. Na het reinigen werd de lucht schoner. Het ergonomische handvat is zeer comfortabel. De ledigbak is eenvoudig aan en uit te drukken. Ik ben erg tevreden.

Koffieleut20 22-07-2020

krachtige zakloze stofzuiger

Geschreven voor: Philips 9000 series XB9154 zwart, grijs

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Ik heb de XB9154/09 een maandje in mijn bezit en vind het een goede krachtige zakloze stofzuiger.
Huishoudens met allergieën krijgen vaak het advies om een "gewone" stofzuiger met zak te gebruiken omdat die krachtiger zouden zijn en minder stof zouden uitstoten.
In mijn gezin zijn er meerdere mensen met verschillende allergieën, waaronder huisstofmijt en ik heb dan ook altijd een stofzuiger met zak gebruikt. Dit is mijn eerste zakloze stofzuiger en ik heb inmiddels spijt dat ik er niet eentje eerder heb aangeschaft.
Mijn ervaring is dat deze 9000 series stofzuiger met een vermogen van 900 watt veel krachtiger is dan mijn oude stofzuiger van 1600 watt met stofzak. Stof en vuil dat de stofzuiger met zak laat liggen, zuigt de nieuwe stofzuiger probleemloos op.
De grote turbo borstel die in principe bedoeld is voor tapijt (wat wij niet in huis hebben), vind ik ideaal voor het stofzuigen van matrassen en dekbedden. De eerste keer was het zeer confronterend om te zien hoeveel stof eruit kwam ondanks dat ik de dag ervoor nog met de stofzuiger met zak had gezogen.
Van meer stofuitstoot heb ik tot op heden ook niks gemerkt, dat terwijl er normaal bij mij thuis al gauw wordt gehoest of geniest tijdens of na het stofzuigen.
Ik trek dan ook de conclusie dat het allergiefilter prima zijn werk doet en inderdaad 99.9% van de stofdeeltjes tegen houdt.
Het legen van de stofbak gaat simpel met 1 hand en er komt geen stofwolk vrij, maar bij het iets te hardhandig dicht laten klappen van het deksel komt er toch wel wat stof omhoog vliegen dus er is wel enige voorzichtigheid geboden.
Het formaat van de XB9154/09 was in het begin even wennen. Ik heb altijd kleine compacte stofzuigers gehad en daarmee vergeleken is de nieuwe stofzuiger redelijk groot en zwaar. Het voordeel daarvan is wel hij niet omkiept.
De afstandsbediening was niet iets waarvan ik dacht dat het echt nuttig zou zijn, maar nu zou ik niet meer zonder kunnen. Het is ontzettend handig dat je stofzuiger aan en uit kan zetten en je de zuigkracht kan verandereren zonder dat je je hoeft om te draaien en te bukken.