Philips 9000 series XB9154 zwart, grijs - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 11 reviews die zijn achtergelaten voor de Philips 9000 series XB9154 zwart, grijs op Kieskeurig.nl.

Alex 28-06-2020

Handige stofzuiger met verschillende snelheden

Geschreven voor: Philips 9000 series XB9154 zwart, grijs

We mochten deze stofzuiger testen voor kieskeurig, de testperiode is beperkt, dus over duurzaamheid kan ik niet veel zeggen.

Het design valt direct op als je de stofzuiger uitpakt; mat zwart, met gouden accenten. Het goud had eerlijk gezegd achterwege kunnen blijven, is iets te veel bling naar mijn smaak. De grote wielen hebben zacht rubberen banden en hij is makkelijk en stil te verplaatsen hierdoor.

Assemblage;
De onderdelen uit de doos zij eenvoudig aan elkaar te bevestigen, er is ook een boekje met plaatjes bij als je er niet uitkomt. Wat opvalt is de dikke zuigslang, die is zo'n anderhalve keer zo dik als normaal. De zuigbuis is van metaal en in de korten met een klikmechanisme.
Door de constructie van het handvat is de stofzuiger beter geschikt voor lange mensen, je hebt wat meer lengte tot je beschikking.

Afstandsbediening!
Tot mijn verbazing zat er een setje aaa batterijen bij, die moeten in het handvat en dan kun je de stofzuiger vanaf daar bedienen, harder en zachter (4 standen) en aan/standby. Het lijkt een onzinnige toevoeging aan een stofzuiger, die je per definitie achter je aansleept, maar in de praktijk blijkt het toch erg makkelijk om zonder te bukken de stofzuiger aan/uit of zachter te kunnen zetten.

Hij komt met een verstelbare voet voor harde/zachte ondergronden en een roterende borstel. De roterende borstel wordt anders aan de steel bevestigd; waar de multi borstel een solide voelende klik koppeling heeft knelt de roterende borstel 'gewoon' op de stang. Of het iets uitmaakt voor de duurzaamheid gaan we zien, maar het is raar.
Het heeft geen invloed op het functioneren in ieder geval, bij eerste gebruik van de roterende borstel op ons vloerkleed kwam daar een halve bak kattenhaar vanaf die onze normale stofzuiger dus had laten liggen (nee we hadden niet extra gespaard voor de test :)).
De multi borstel doet het wat minder goed, hij komt niet helemaal tot de plint met zuigen, daar blijft stof toch vaak liggen.
Dat kun je dan weer opzuigen met de in de hangreep geïntegreerde borstel, als je de zuigbuis loskoppelt schuif je die zo naar buiten. Erg makkelijk de je dat borsteltje nooit meer hoeft te zoeken!

De reikwijdte is groot, waar we bij onze oude stofzuiger van stopcontact moeten wisselen om de hele kamer te doen gaat dat nu in eer keer.
Het lange snoer rolt na een druk op de knop op, je hoeft die niet vast te houden, dat is handig, maar als het snoer opgerold is komt het oprolmechanisme met een flinke klap tot stilstand, en het kan haast niet anders of het snoer gaat daarvan kapot op de lange duur.

Pluspunten

• Stille wielen
  • Metalen buizen
  • Meerdere snelheden
  • Groot bereik
  • In handvat geintegreerde borstel

Minpunten

• Oprol mechanisme gaat erg hard
  • Mist laatste stukje langs de plint
  • Prijzig
  • Te groot voor de trap

Tom 24-06-2020

Grote krachtpatser (maar geen uitslover)

Geschreven voor: Philips 9000 series XB9154 zwart, grijs

Met de aanschaf van deze stofzuiger haal je best wel wat in huis. Diverse mond- en hulpstukken worden meegeleverd zoals een extra huisdierenborstel, versmalde- en textielmond bovenop het standaard mondstuk die je zo kunt overzetten van harde vloer naar tapijt. Op het handvat aan de slang zit een uitschuifbaar borsteltje. Over deze meegeleverde accessoires/hulpstukken ben ik tevreden. Wat wel een beetje bijzonder is, is dat de hulpstukken niet allemaal dezelfde sluiting hebben om vast te klikken aan de buis en/of slanghandvat. De ene klik je vast en de andere zet je vast door een duw-en-draai-beweging, dit is verder niet hinderlijk en werkt prima.

De stofzuiger klaarmaken voor eerste gebruik gaat vlot. De gebruiksinstructies heb ik erbij gepakt toen ik batterijen in het handvat moest plaatsen, hier zit een afstandsbediening ingebouwd om de stofzuiger in en uit te schakelen en de zuigsterkte aan te passen. Er is geen lipje of makkelijke manier om het batterijklepje te openen, met je eigen huissleutel moet je het klepje openwrikken.

Klaar voor gebruik, go! Bij het eerste gebruik viel het me meteen op dat deze stofzuiger niet veel lawaai maakt, in ieder geval minder dan mijn stofzuiger met stofzak. De zuigkracht is enorm, als je de sterkte een beetje verlaagt, dan werkt ‘ie nog stiller. Mijn hond en kinderen schenen het lawaai goed te tolereren.

Door naar de volgende ronde. Omdat er veel hulpstukken bij de hand zijn, ben je snel geneigd om de buis even te ontkoppelen en over te gaan in het stofvrij maken van voorwerpen die je meestal aan de kant duwt. De uitschuifbare borstel vind ik het handigst, daarmee ga je snel even over speelgoed heen en probeer je wat meubels mee te pakken. ‘Proberen’, want de stofzuigerslang heeft een standaard lengte dat beperkt je een beetje in de reikwijdte. Met zoveel handige hulpstukken wordt je verleid om meer mee te pakken dan je normaal zou doen, een langere stofzuigerslang zou dan wel handig zijn. Al diverse keren heb ik de stofzuiger een beetje moeten optillen om alsnog de uiterste hoekjes te kunnen bereiken. Je ervaart dan ook dat de stofzuiger niet in een lichte categorie valt en dat je er liever niet de trap mee op en af gaat sjouwen. Het voorttrekken van de stofzuiger gaat soepel, maar je moet wel voorzichtig zijn als het tegen je meubels aan komt vanwege zijn grootte en massa.

De tapijten, hoekbank, trappen en alle kamers in huis hebben intussen kennisgemaakt met de nieuwe aanwinst. In de eerste weken heb ik de gebruiksduur en het gewicht van opgezogen stof bijgehouden, met voorafgaand de bezem te hebben gebruikt (dus geen massieve voorwerpen opgezogen). Gedurende ruim drie uur dat de stofzuiger in de eerste week aan was, had ik meer dan 250 gram stof buit. Het opzuigen gaat vlot, twee tot drie keer heen en weer is voldoende om de tegelvloer stofvrij te maken. Voor de tapijten en inloopdeurmat gebruik ik het huisdierenmondstuk. Deze trekt haren met gemak uit de stoffering. Ingelopen stof en zand zie je zo naar de oppervlakte komen.

Deze Philips stofzuiger is goed en kan veel! Daarom wil je er ook meer mee doen dan ‘normaal gebruik’. Pas dan merk je op dat er het een en ander net iets beter kan. Zo is het me een aantal keer overkomen dat de stofzuiger uit ging, oorzaak hiervan is dat de knoppen op het handvat (afstandsbediening) makkelijk per ongeluk ingedrukt kunnen worden. De knoppen vergrendelen of uitschakelen is helaas niet mogelijk. En de stofzuigerslang had van mij wel een stuk langer mogen zijn zodat ik met de borstelmond stof ook bij hoger gelegen plekjes kan komen. Ook het gebruikte materiaal van de stofzuiger krast makkelijk, maar ik heb liever een beschadiging op de stofzuiger dan op mijn mooie meubels.

De stofzuiger heeft mij verrast met hoe weinig lawaai het maakt. Ook de huisdierenborstel is een fijn hulpstuk. Wat me ook opviel was dat wanneer je het snoer wilt inrollen, dat je niet steeds de knop ingedrukt hoeft te houden en dat het zich geleidelijk en rustig inrolt. Ook ben ik tevreden over het in de prullenbak gooien van de opgezogen stof. Ondanks het grote opvangcompartiment, laat het het stof netjes uitschudden in een prullenbak met redelijk kleine opening.

Deze Philips stofzuiger is een fijne en goede alleskunner!

Pluspunten

• HEPA-filter
  • Accessoires
  • Opvangbak makkelijk te legen

Minpunten

• Standaard lengte stofzuigerslang
  • Zwaar

Marja Bigagli 17-06-2020

Top stofzuiger met enorme zuigkracht

Geschreven voor: Philips 9000 series XB9154 zwart, grijs

Krachtige stofzuiger, en van een stofzuiger zonder zak had ik dit niet verwacht. Zeer gemakkelijk is de extra bediening op de stang, waarmee je de zuigkracht kan regelen. Stof en hondenharen opname is super. Ik ben erg blij met de makkelijk te vervangen mondstukken. 1 kleine borstel zit ook direct bovenaan de stang. Zowel voor laminaat als de deurmatten is het gebruik optimaal. Het geluidsniveau vind ik wel iets aan de hoge kant, maar dat is persoonlijk. Snoerlengte is heel fijn je kan met gemak door de hele ruimte. Ik ben ook blij met de grote rubberen wielen, hierdoor neem je de stofzuiger met gemak mee over de drempels. En wat erg fijn is, is het gemak waarmee je de stofzuiger kan legen. Geen onhandig gedoe maar je klikt de bak er zo op en af. Al met al ben ik zeer tevreden met eindelijk een stofzuiger die geen stofjes en hondenharen achterlaat op de vloer.

Pluspunten

• Bediening op de stang
  • Veel kracht
  • Grote rubberen wielen
  • Geen zak goed voor het milieu
  • Geen moeite met hondenharen

Minpunten

• Geluidsniveau

j**p@g**l.com 21-09-2021

Slechte service van Philips

Geschreven voor: Philips 9000 series XB9154 zwart, grijs

Ik heb dit apparaat een klein jaar geleden gekocht. Kort geleden lag ineens één van de wieltjes van de stofzuigermond eraf. Opgestuurd naar Philips omdat ik nog garantie had. Na twee weken kreeg ik de mededeling dat dit niet onder de garantie viel. Kosten nieuwe stofzuigermond: €80,-! Dat is één derde van het bedrag dat ik voor het complete ding betaald heb. Schandalig! De stofzuiger zelf werkt nog naar behoren dus schaf maar een goedkoop mondje erbij aan want hou mijn hart vast voor de andere onderdelen.
Ik zou dit apparaat niet opnieuw kopen, sowieso heeft Philips het aardig bij mij verbruid.

Pluspunten

• Geen dure stofzuigerzakken meer
  • Extra bediening in de steel

Minpunten

• Onderdelen snel stuk
  • Vervanging onderdelen zeer prijzig
  • Slechte service Philips

AmyJack 28-08-2021

Geweldige stofzuiger

Geschreven voor: Philips 9000 series XB9154 zwart, grijs

Ben tot nu toe erg tevreden over deze stofzuiger. Zuigkracht is perfect en traploos regelbaar bovenop de stozuigerstang. Erg handig ik gebruik het altijd. Zakloos is ook erg prettig en zeer makkelijk te legen. Misschien 1 klein minpuntje is dat ik de stofzuiger aan de zware kant vind. Verder niks negatiefs kunnen vinden.

Hilde Marie suzanne 21-08-2021

Onhandige veel te zware stofzuiger,

Geschreven voor: Philips 9000 series XB9154 zwart, grijs

Veel te zwaar voor tengere vrouwen. Een echte stofzuiger voor mannen.
Zuigt wel heel goed, maar ik gebruik hen niet graag, ook moelijke zuigmonden. Als ik kon zou ik hem wisselen met lichter type

Happy Family 24-07-2021

Geweldig toestel

Geschreven voor: Philips 9000 series XB9154 zwart, grijs

Beste stofzuiger ooit gehad - krachtig en stil toestel - mooi design - afstandsbediening is super gemakkelijk

Ds Ds 22-07-2021

Goede stofzuiger maar onhandig om op te bergen

Geschreven voor: Philips 9000 series XB9154 zwart, grijs

Zuigt goed stof op (wat natuurlijk het hoofddoel is van een stofzuiger) maar de flexibele verbindingsslang is erg stram en als je dus de stofzuiger een trap moet opdragen of moet wegbergen erg volumineus. Je kan er geen kleine matjes mee stofzuigen/ want zelf op de laagste stand zuigt hij het matje op.
Positief is dan weer de bediening aan het handstuk en het borsteltje aan het handstuk
Mijn vorige (Dyson) maakte meer lawaai maar was heel handig op te bergen/ deze stofzuiger is ook niet van de stilste

jeanninep 17-07-2021

Als je veel huisdieren hebt werkt deze heel slecht

Geschreven voor: Philips 9000 series XB9154 zwart, grijs

Als je dieren in huis hebt met haren en zand werkt deze absoluut niet.. De opvangbak bestaat uit 2 vakken. Een kleine ruimte waar de haren in vast lopen en dus niet naar de grotere ruimte gaan. Je moet hem dus een paar keer legen tijdens het stofzuigen want hij verliest dan veel zuigkracht. Ook is de filter steeds verstopt met haren en zand. Ik moet dit elke dag schoonmaken. Mijn vorige Philips was top. 1400 watt, grote opvangbak en een metalen filter dat op 1 knopje drukken werd gereinigd. Helaas na 12 jaar op.. Wat mis ik de oude stofzuigers.. Spijt dat ik deze heb aangekocht.

Isgr59 14-07-2021

Geweldige stofzuiger

Geschreven voor: Philips 9000 series XB9154 zwart, grijs

Geweldige stofzuiger. Loop soepel achter je aan. Makkelijk met afstandsbediening op handvat kun je van zuigkracht wisselen. Zuigt heel goed. Zijn er super blij mee

flippertje 13-06-2021

Handgreep op de stang irritant

Geschreven voor: Philips 9000 series XB9154 zwart, grijs

Wederom een Phillip stofzuiger gekocht. De zuigkracht is fantastisch, maar die handgreep bovenop irriteert mij verschrikkelijk. Ik stofzuig altijd met twee handen (hockeystick houding) maar dat lukt mij met deze stofzuiger niet. Ik krijg mijn hand niet onder de greep geplaats, daar het veel te dik is omdat er een dikke ring zit. Het was makkelijker geweest als er onder de greep ook een houvast had gezeten.
Verwisselen met oude stang kan niet, want dan kun je de zuigkracht niet meer regelen, omdat die in de greep verwerkt zit en niet op de stofzuiger zelf.
Ik stofzuig al ...tig jaren op die manier, dus valt het mij erg tegen om een andere houding aan te nemen.

Keet 09-06-2021

Fantastische stofzuiger

Geschreven voor: Philips 9000 series XB9154 zwart, grijs

De mat met hondeharen was niet schoon te krijgen, met mijn nieuwe stofzuiger met speciale borstel is de mat weer als nieuw

Sjoerd0733 27-05-2021

De Mercedes onder de stofzuigers

Geschreven voor: Philips 9000 series XB9154 zwart, grijs

Deze stofzuiger heeft een opmerkelijk grote zuigkracht en is heel fijn in gebruik. Door het handvat en het klasse mondstuk is hij goed wendbaar. De bediening in het handvat lijkt wat overdreven maar is eigenlijk best handig, als het mondstuk zich vastzuigt in het tapijt bijvoorbeeld dan kan je even minder kracht gebruiken. Degelijke grote wielen. De borstel geintegreerd in het handvat is super fijn, nooit meer kwijt! Geluid is prima. Alles is van zeer degelijke kwaliteit, gefabriceerd in Europa!

Ger-son 04-05-2021

Fijne stofzuiger

Geschreven voor: Philips 9000 series XB9154 zwart, grijs

Een stofzuiger, die doet wat hij moet doen met een geweldige zuigkracht en groot stofreservoir. Ook simpel te legen, maar wel met de aantekening dat je goed op de rubber ring in de deksel moet letten, deze zit vrij los en kan er ongemerkt uitvallen.
De mondstukken zijn vrij groot, wat in hoeken lastig kan zijn. De handgreep met afstandsbediening ligt goed in de hand en maakt de steel ook nog wat langer. Het parket/vloerkleed mondstuk is volgens mij van een andere serie, want de koppeling op de steel is anders, maar het werkt wel. Echter de lip achter op het mondstuk om de steel achter op de stofzuiger te zetten is niet geschikt voor de gleuf op de stofzuiger. Dus toch bukken om steeds de steel op te pakken. Intussen is de lip ook al helemaal verwrongen en niet meer bruikbaar.

Rusti9 30-04-2021

Werkt super

Geschreven voor: Philips 9000 series XB9154 zwart, grijs

Was eventjes wennen in het begin omdat het een redelijk grote en zware stofzuiger is, maar hij doet zijn werk opperbest. Zuigkracht is heel goed, snoer is meer dan lang genoeg, is gemakkelijk te reinigen, stofzuiger is heel wendbaar en zacht voor mijn vloer.

van Amstel 29-04-2021

Stofzuiger ongemakkelijk in gebruik

Geschreven voor: Philips 9000 series XB9154 zwart, grijs

Stofzuiger mond hoog kan niet onder de meubels komen, stang schuift zelf in niet handig, opzetborstels vallen van de buis tijdens het zuigen.

LillyS 12-04-2021

Fijne stofzuiger.

We hebben 2 honden dus er komt veel zand binnen en natuurlijk de hondenharen
maar daar heeft deze stofzuiger geen probleem mee, top apparaat!

E Martens 17-02-2021

Prima stofzuiger!

Geschreven voor: Philips 9000 series XB9154 zwart, grijs

Ik moest even wennen aan de stofzuiger omdat hij wat minder soepel in gebruik is dan mijn vorige parket stofzuiger. Ik gebruik hem nu bijna 2 maanden.
Het tri active ultra mondstuk zuigt echt alle stof en viezigheid op. Op tapijt en op onze houten vloeren.
Ook heel handig de randen.
Leegmaken van de bak gaat goed. Handig om te zien dat klein speelgoed niet mee wordt weggegooid!
Het uitschuifstuk met klein borsteltje is handig en ook het bedienen op het handvat is makkelijk, snel even aan of uit zetten of de stand bedienen

Panis 28-01-2021

Geweldig zuig resultaat

Geschreven voor: Philips 9000 series XB9154 zwart, grijs

Deze stofzuiger kan alle vloeren en tapijten aan. Zuigresultaat heel goed. Ideaal voor dikke tapijten. Handig en gemakkelijk in gebruik.

Ralfje 28-01-2021

Goed product, goede winkel !

Geschreven voor: Philips 9000 series XB9154 zwart, grijs

Zuigkracht zeer goed op laminaat en op tapijt. Heel ergonomisch is de elektronische zuigkracht besturing vanuit de handgreep. Niet fluisterstil, maar ook zeker geen herriemaker ! Additioneel mee geleverde draaiborstel werkt fantastisch op (hoge) tapijt. Apparaat is makkelijk mee te voeren (ook al is de slang een beetje stug). Buislengte is makkelijk aan te passen aan je behoefte.