FitBike Spinningfiets Race Magnetic Home - Reviews

magneet
Zadel horizontaal verstelbaar
Gewicht vliegwiel
20 kg

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 23 reviews die zijn achtergelaten voor de FitBike Spinningfiets Race Magnetic Home op Kieskeurig.nl.

Wietske 03-04-2017

Geruisloos

Geschreven voor: FitBike Spinningfiets Race Magnetic Home

Onlangs mn oude spinfiets ingeruild voor dit prachtexemplaar. Nu weet ik pas hoeveel herrie ik al die jaren aan mn hoofd heb gehad. Wat heerlijk om naar muziek te kunnen luisteren tijdens mn training zonder dat het kabaal van zo'n kettingdrive er doorheen dendert. En dan is mn nieuwe aanwinst ook nog eens fraai vormgegeven en makkelijk te monteren. Kwalitatief erg goed voor een leuke prijs. Echt een aanrader!

Pluspunten

• geruisloos
  • makkelijk te monteren
  • makkelijk afleesbaar display
  • ziet er mooi uit (het oog wil ook wat)
  • goed verstelbaar

Minpunten

• ik word zo moe van dat getrap

Henk van der Horst 02-04-2017

FitBike Spinningfiets Race Magnetic Home

Geschreven voor: FitBike Spinningfiets Race Magnetic Home

Ik ben een redelijke fanatieke en trouwe spinningfietser in de wintermaanden. In de zomermaanden fiets ik buiten. De wintermaanden gebruik ik om door het spinning mijn conditie, kracht, vetverbranding etc. op peil te houden en te verbeteren. Ik zocht een goede fiets omdat de tijden van de sportschool moeilijker werden te combineren met mijn werkzaamheden. Na veel zoeken en reviews lezen kwam ik bij de FitBike Spinningfiets Race Magnetic Home. En inderdaad veel reviews kloppen en daar ben ik de schrijvers dankbaar voor. De fiets is heel makkelijk te monteren en zeker geruisloos. Het zoeken van de juiste instellingen is een uitdaging en gaat zeker lukken. De fiets kan echt zwaar worden ingesteld. Ik ben blij met mijn keuze en zal nog heel eel spinninguurtjes gaan maken ook in de zomermaanden

Pluspunten

• zeer geruisloos
  • makkelijk te monteren
  • makkelijk schoon te maken
  • zeer stabiel
  • mooie kleur

Minpunten

• je krijgt de doos niet zonder hulp naar boven

rob h 09-03-2017

Aanwinst in mijn sportkamer.

Geschreven voor: FitBike Spinningfiets Race Magnetic Home

Deze bike voldoet prima, voor de prijs van 475 euro heb je een goed spinningsbike, met een computer die het prima doet. Hij ziet er prachtig uit, is geruisloos, en je kunt de zwaarte traploos instellen. De hoogte van het stuur en zadel kun je instellen in stapjes van ongeveer 2 cm, voor de wielrenner kan dat nog wel eens lastig zijn, die wil exact de goede hoogte hebben, ik heb dit opgelost bij de bevestiging van het zadel, hier kun je nog wat spelen met de hoogte, horizontaal is zowel het zadel als stuur traploos in te stellen.Ik vind het een heel goed aankoop.

Pluspunten

• geruisloos
  • traploos in te stellen de weerstand

Minpunten

• Hoogte zadel/stuur niet traploos

Laura 25-11-2018

Fijne fiets

Geschreven voor: FitBike Spinningfiets Race Magnetic Home

Ik heb de fiets nu een aantal maanden en ben er erg blij mee. De fiets is stabiel, ook wanneer je intensief fiets. Ook is de fiets erg stil en makkelijk in te stellen.
Levering van de fiets liep ook snel en goed.

Pluspunten

• stil
  • stabiel

Minpunten

• Neemt weerstand niet mee bij verbruikte calorien.
  • geen hartslagmeter

Pietr 21-11-2018

Degelijk, goede instellingen, stil, geen onderhoud.

Geschreven voor: FitBike Spinningfiets Race Magnetic Home

Een spinbike met moderne opties (magnetische weerstand, riem i.p.v. ketting) die gezien zijn degelijkheid vele jaren probleemloos moet mee gaan voor zo'n 4 uur training per week.
De weerstandregeling zit zoals zo vaak op een ongelukkige plaats juist onder de transpiratieproductie.
Tevens ontbreekt een schaalverdeling voor het ingestelde weerstandniveau, jammer, ik houd van cijfertjes bij trainingen. Geen hartslagmeter: geen enkel probleem, die heb je separaat toch al. Mijn fietsmaat met zijn conventionele spinbike is jaloers.
De minimale gebrekkige onderarmsteunen voegen geen waarde toe.

Pluspunten

• Degelijk
  • Houding instelbaar als op de racefiets

Minpunten

• Uitvoering weerstandniveauknop
  • Instelling zadelhoogte te grote stappen.

Guido 17-11-2018

Geruisloze fiets

Geschreven voor: FitBike Spinningfiets Race Magnetic Home

Fijne, geruisloze fiets met de magnetische weerstand. In het begin moest ik wel even wennen aan de pedalen (ik heb er spd pedalen opgezet), die naar mijn mening iets verder uit elkaar staan als bij mijn gewone racefiets. Echter na 2 spinning sessies ben ik er al aan gewend. Ook het zware vliegwiel voor het gevoel van werkelijke weerstand is positief.

Cynthia 16-05-2018

Spinningfiets home magnetic

Geschreven voor: FitBike Spinningfiets Race Magnetic Home

Een spinningfiets stond al heel lang op mijn wensenlijst, maar twijfelde welke fiets het beste bij mij paste. Ik heb veel gezocht op internet en mijn voorkeuren er naast gehouden. Ik ben ontzettend blij met mijn aanschaf, de fiets is makkelijk te monteren, een computer die bijhoud wat je fietst, je kan de fiets instellen van licht naar zwaar en daarnaast ziet de fiets er ook nog blinkend uit. Ik heb al wat uren plezier hiervan gehad.

Pluspunten

• Goede kwaliteit
  • Fiets computer
  • Instelbaar zadel en stuur

Wendy 20-03-2018

Fijne spinningbike

Geschreven voor: FitBike Spinningfiets Race Magnetic Home

Deze spinningbike is een fijne bike. veel instelmogelijkheden en een lekker zwaar vliegwiel.
En stil!

• veel instelmogelijkheden

Nijkamp 17-03-2018

Geluidsarm, goed instelbaar en nodigd uit om te gaan spinnen

Geschreven voor: FitBike Spinningfiets Race Magnetic Home

Door de goede beoordeling op de site van Betersport en de goede reviews en een gratis abonnement van 2 maanden hebben wij de spinningbike gekocht.
Door de transporteur is deze beschadigd bezorgt, na een telefoontje en een mail met foto’s is er binnen een paar dagen een nieuwe geleverd. Top service👍
Het is verslavend om te spinnen, zeker in combinatie met visueel trainen. Het motiveerd om te blijven spinnen tot dat de instructeur zegt dat je mag stoppen. Aan het begin wilde ik remmen omdat ik bang was tegen een auto aan te spinnen....

Pluspunten

• Geluidsarm, goed instelbaar, kwaliteit

Minpunten

• trappers met aan 1 zijde geschikt voor spd

Wendenski 14-03-2018

Goede spinningfiets

Geschreven voor: FitBike Spinningfiets Race Magnetic Home

Ik heb lang gezocht naar een goede en niet al te dure spinningfiets en met deze Fitbike Race Magnetic Home heb ik er een gevonden. Zwaar uitgevoerd, snaaraandrijving, magnetische rem, traploos in te stellen: alles prima in orde. Hooguit zou ik wat meer instellingsmogelijkheden (kleinere intervallen in de hoogte) van het stuur willen, maar dat is dan ook alles. Kortom: ik ben erg tevreden over deze spinningfiets.

Pluspunten

• Geruisloos
  • Magnetische rem
  • Zware en stabiele fiets

Minpunten

• Instelmogelijkheden stuur wat beperkt

Wim v.d.L. 03-03-2018

Mooie en geluidloze spinningbike

Geschreven voor: FitBike Spinningfiets Race Magnetic Home

Ziet er mooi en degelijk uit en is dat ook ,nagenoeg geluidloos
Genoeg te verstellen kwa hoogte en lengte en weerstand.ook bij zware weerstand blijft de bike stevig staan.

Pluspunten

• Degelijkheid
  • Geluidloos
  • Mooi uiterlijk

L. Van de Rijt 08-02-2018

Mooie spinningfiets die doet wat ie moet doen.

Geschreven voor: FitBike Spinningfiets Race Magnetic Home

Op internet gezocht naar een betaalbare en kwalitatief goede spinningfiets die erop mooi uitziet. De recensies van deze fiets gaven de doorslag om bij BeterSport te bestellen. Maakte waar wat ze beloven. Gebruiksklaar maken fiets is eenvoudig en snel te doen. De magnetische rem is onverslijtbaar en doet vooral stil zijn werk.
Bezorging was prima, precies op de afgesproken tijd, fiets was goed verpakt.

Kortom een aanrader, zowel de fiets, bezorging en voorwaarden BeterSport, doen zou ik zeggen.

Pluspunten

• Magnetische rem
  • Eenvoudig montage

Rogier 06-02-2018

Stabiele en geruisloze spinningfiets

Geschreven voor: FitBike Spinningfiets Race Magnetic Home

Deze fiets nu ruim een maand in het bezit en al heel wat kilometers gefietst.
Door het gewicht van de fiets en vliegwiel voelt de fiets stabiel aan. De aandrijving (riem) en magneet (weerstand) zorgen voor een geruisloze spinsessie. Door de vorm van het stuur is het plaatsen van de fietscomputer en een i-pad steun een hele uitdaging. Het abonnement van Clubvirtual is echt een mooie toevoeging. Al met al zeer tevreden over de aankoop en chat-ondersteuning van het team Betersport.

Pluspunten

• Geruisloos door riem aandrijving
  • traploos instelbaar door magneet
  • stabiel vanwege het gewicht

Minpunten

• Beperkte ruimte voor I-pad houder

L. Van de Rijt 06-02-2018

Mooie spinningfiets die doet wat ie moet doen.

Geschreven voor: FitBike Spinningfiets Race Magnetic Home

Bezorging was prima, precies op de afgesproken tijd, fiets was goed verpakt.

Pluspunten

• Magnetische rem
  • Eenvoudig montage

Kornegoor 23-01-2018

Spinbike met erg goede prijs/kwaliteitverhouding

Geschreven voor: FitBike Spinningfiets Race Magnetic Home

Als extra motivatie voor de goede voornemen hebben we deze spinbike aangeschaft. De spinbike werd snel en keurig geleverd. Het was even flink sjouwen richting zolder, meteen de eerste workout zullen we maar zeggen. Alle sleutels voor montage zijn meegeleverd. Erg handig. Montage was heel eenvoudig, binnen 20min zat ik op het zadel. Er zijn reviews waar de pedalen er slecht vanaf komen. Ze lopen na inderdaad behoorlijk stroef, maar de oplossing is simpel: een beetje lagervet en het draait gelijk een stuk beter! Te koop voor een paar Euro bij vrijwel iedere fietswinkel.

Inmiddels ongeveer 10x gespind. Maakt totaal geen geluid, dus ook ‘s avonds spinnen met slapende kinder is geen enkel probleem. Afstellen gaat nauwkeurig genoeg en houding kun je daardoor prima naar wens maken. Wat erg goed is, is het totaalgewicht en gewicht van het vliegwiel. Hierdoor is de fiets enorm stabiel en trapt hij zeer prettig/natuurlijk. Ook staand fietsen gaat zonder gewiebel, zelfs als je flink aan het stuurt rukt. De magneten zijn daarbij ruim sterk genoeg om je benen goed te pijnigen.

Het zadel is matig. Niet heel comfortabel en de pasvom laat ook te wensen over in vergelijking met het zadel van mijn racefiets. Gelukkig kun je eenvoudig een willekeurig ander (race)zadel monteren, maar dat brengt zo €50-100 extra kosten met zich mee (voor beetje behoorlijk zadel). Ander klein nadeel is het meegeleverde bidonrekje. Dat voelt erg gammel aan en heeft een soort veersysteem dat ik nog niet eerder heb gezien bij zo’n soort houder. Ik ben benieuwd hoe lang die het vol gaat houden.... gelukkig kan ook hier een “normaal” rekje op.

Ondanks de nadelen heb je voor dit geld echt een hele goede spinbike. Zelfs als je de kosten voor een paar klikpedalen, een ander zadel en bidonrekje extra telt! Het belangrijkste is namelijk goed voor elkaar: de afstelling, het frame, de aandrijving en het vliegwiel. Hoewel ik na een paar weken nog niet alles over de duurzaamheid kan zeggen, heb ik er alle vertrouwen in dat deze spinbike nog jaren meekan. Zeker aanbevolen!

Pluspunten

• Heel stil
  • Zeer stevig/stabiel
  • Eenvoudig in elkaar te zetten
  • Goed af te stellen
  • Bouwkwaliteit frame

Minpunten

• Pasvorm/comfort zadel
  • Bidonhouder
  • Pedalen (zie toelichting in review)

Gert 27-12-2017

Stevige spinningbike van goede materialen

Geschreven voor: FitBike Spinningfiets Race Magnetic Home

Prijs kwaliteit verhouding. V-snaar i.p.v. ketting. Voldoet aan de wensen die ik had. Geluid maakt de spinningbike nauwelijks. Stabiel.

Pluspunten

• V-snaar
  • Geluidloos
  • Stabiel
  • Comfortabel
  • Groot vliegwiel.

Kurt 25-12-2017

het knap design met een degelijke robuuste opbouw

Geschreven voor: FitBike Spinningfiets Race Magnetic Home

het knap design met een degelijke robuuste opbouw en de garantie hebben mij overtuigd deze aankoop te doen. Met de koppeling van de 2 mnd gratis Virtuel Spinnen is de combinatie Top, zeker als je dan nog via extra LED/LCD scherm de lessen bijna in reële weergave kunt uitvoeren nodigt dit uit om aan de slag te gaan. Top investering!

J.M. 15-12-2017

Spinningbike, goede aankoop!

Geschreven voor: FitBike Spinningfiets Race Magnetic Home

Wij hebben onlangs 2 fitness apparaten aangeschaft via Betersport. Uiteraard eerst goed georiënteerd via internet en zo kwamen we bij Betersport terecht. Op de site was een chat mogelijk met een medewerker die ons uitstekend heeft geholpen. De levering was goed geregeld. De werkbeschrijving die erbij zat was duidelijk en nu is het aan ons: trainen geblazen!

Pluspunten

• prachtige uitvoering, degelijk
  • goede werkbeschrijving
  • levering goed geregeld

Leonard Smeets 11-12-2017

Heerlijke spinningbike

Geschreven voor: FitBike Spinningfiets Race Magnetic Home

Wij hebben bewust gekozen voor deze spinningbike omdat deze magnetische weerstand heeft (dus geen viltblokje) voor een betaalbare prijs.
Inmiddels hebben we er bijna 500 Km met veel plezier op gefietst.
Wij zijn erg tevreden met deze aanrader!

Els 21-10-2017

goed instelbaar makkelijke montage deze moet je hebben.

Geschreven voor: FitBike Spinningfiets Race Magnetic Home

Een simpele montage, goed instelbaar, geen geluid, een fijne fiets voor je winter training je gaat als een prof na de winter de weg op.

Pluspunten

• makkelijke montage
  • weinig geluid