FitBike Spinningfiets Race Magnetic Home - Reviews

magneet
Zadel horizontaal verstelbaar
Gewicht vliegwiel
20 kg

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 34 reviews die zijn achtergelaten voor de FitBike Spinningfiets Race Magnetic Home op Kieskeurig.nl.

Wietske 03-04-2017

Geruisloos

Geschreven voor: FitBike Spinningfiets Race Magnetic Home

Onlangs mn oude spinfiets ingeruild voor dit prachtexemplaar. Nu weet ik pas hoeveel herrie ik al die jaren aan mn hoofd heb gehad. Wat heerlijk om naar muziek te kunnen luisteren tijdens mn training zonder dat het kabaal van zo'n kettingdrive er doorheen dendert. En dan is mn nieuwe aanwinst ook nog eens fraai vormgegeven en makkelijk te monteren. Kwalitatief erg goed voor een leuke prijs. Echt een aanrader!

Pluspunten

• geruisloos
  • makkelijk te monteren
  • makkelijk afleesbaar display
  • ziet er mooi uit (het oog wil ook wat)
  • goed verstelbaar

Minpunten

• ik word zo moe van dat getrap

Henk van der Horst 02-04-2017

FitBike Spinningfiets Race Magnetic Home

Geschreven voor: FitBike Spinningfiets Race Magnetic Home

Ik ben een redelijke fanatieke en trouwe spinningfietser in de wintermaanden. In de zomermaanden fiets ik buiten. De wintermaanden gebruik ik om door het spinning mijn conditie, kracht, vetverbranding etc. op peil te houden en te verbeteren. Ik zocht een goede fiets omdat de tijden van de sportschool moeilijker werden te combineren met mijn werkzaamheden. Na veel zoeken en reviews lezen kwam ik bij de FitBike Spinningfiets Race Magnetic Home. En inderdaad veel reviews kloppen en daar ben ik de schrijvers dankbaar voor. De fiets is heel makkelijk te monteren en zeker geruisloos. Het zoeken van de juiste instellingen is een uitdaging en gaat zeker lukken. De fiets kan echt zwaar worden ingesteld. Ik ben blij met mijn keuze en zal nog heel eel spinninguurtjes gaan maken ook in de zomermaanden

Pluspunten

• zeer geruisloos
  • makkelijk te monteren
  • makkelijk schoon te maken
  • zeer stabiel
  • mooie kleur

Minpunten

• je krijgt de doos niet zonder hulp naar boven

rob h 09-03-2017

Aanwinst in mijn sportkamer.

Geschreven voor: FitBike Spinningfiets Race Magnetic Home

Deze bike voldoet prima, voor de prijs van 475 euro heb je een goed spinningsbike, met een computer die het prima doet. Hij ziet er prachtig uit, is geruisloos, en je kunt de zwaarte traploos instellen. De hoogte van het stuur en zadel kun je instellen in stapjes van ongeveer 2 cm, voor de wielrenner kan dat nog wel eens lastig zijn, die wil exact de goede hoogte hebben, ik heb dit opgelost bij de bevestiging van het zadel, hier kun je nog wat spelen met de hoogte, horizontaal is zowel het zadel als stuur traploos in te stellen.Ik vind het een heel goed aankoop.

Pluspunten

• geruisloos
  • traploos in te stellen de weerstand

Minpunten

• Hoogte zadel/stuur niet traploos

Rob Holtkamp 22-11-2019

Goede indoor trainings Bike gekocht bij Betersport

Geschreven voor: FitBike Spinningfiets Race Magnetic Home

Deze spinnings bike voldoet prima, je kunt er goed op trainen, is geruisloos .
ik gebruik hem bij slecht weer voor indoor training, en voor uitrijden na een zware training..
Je kunt hem instellen naar jou maat, alleen de hoogte van het stuur is beperkt, ik zou het liefst deze nog iets lager willen zetten.Betersport leverde deze fiets binnen 24 uur aan de deur, goed verpakt zonder problemen.

Pluspunten

• geruisloos
  • trainings computer aanwezig
  • prettige zit

Minpunten

• stuur laagstand instelling beperkt

Duin 13-09-2019

Stabiele fiets!!

Geschreven voor: FitBike Spinningfiets Race Magnetic Home

Ik ben heel tevreden met deze fiets. Hij is stabiel en maakt weinig geluid en heeft een duidelijke display, een aanrader!

Pluspunten

• Stabiel
  • Weinig geluid

Chris D. 31-07-2019

Stevige spinningfiets

Geschreven voor: FitBike Spinningfiets Race Magnetic Home

Deze spinningfiets zag er stevig en professioneel uit. Hij is ook geruisloos. Ik denk dat het een goeie koop zal zijn.

David 30-07-2019

Solide, stabiel en redelijk makkelijk te monteren

Geschreven voor: FitBike Spinningfiets Race Magnetic Home

Na best wel uitgebreid 'research' op het internet bij deze fiets uitgekomen. Grote zware doos aan de voordeur bezorgd, in de gang uitgepakt en per onderdeel naar boven getild, dan is het prima te doen. Het monteren ging prima in m'n eentje en alle gereedschap is meegeleverd. Instellen van de fiets gaat makkelijk. Wel jammer dat deze fietscomputer geen hartslagmeter kent, of dat er eentje aan is te koppelen. Ik heb dit eenvoudig opgelost door aan het stuur een houder voor mijn mobiele telefoon (twee tientjes) te monteren en via mijn Garmin Connect-menu live m'n hartslag te monitoren (en meteen het fietsen als activiteit op te slaan). Tijdens het fietsen (dagelijks 15-20km) is de fiets zeer stabiel, ook met staand fietsen en interval-fietsen.

Grote voordelen:
- Stil! Door de v-belt aandrijving én de magnetische weerstand is hij werkelijk fluisterstil.
- Stabiel, ook tijdens staand- en intervalfietsen
- Fijne, duidelijke computer, supermakkelijk te bedienen en duidelijk scherm

Minpuntjes, maar dan moest ik ook echt zoeken:
- Als je fietst, zweet je. En dat valt precies op je bidon in de houder aan de zijkant (bij mij dan)...
- De elleboogsteuntjes zijn van wat slap materiaal gemaakt, ik heb ze niet gebruikt en op die plek een stuurhouder voor m'n mobieltje gemonteerd

Pluspunten

• Lekker zwaar en dus stabiel
  • Fijne meegeleverde computer
  • Serieuze fiets voor dagelijks thuisgebruik

Minpunten

• Geen hartslagmeting in de computer

Jasper W. 27-07-2019

Schitterende service en mooi product

Geschreven voor: FitBike Spinningfiets Race Magnetic Home

Na lang wikken en wegen heb ik zelf gekozen voor de spinningfiets fitbike race magnetic home van betersport. Met een budget tussen 400 en 700 euro in gedachten ben ik verschillende fietsen gaan vergelijken en heb ik deze gekozen owv de aandrijving (fluisterstille V-snaar), de weerstand (onderhoudsarme magneten) en de fietscomputer (altijd leuker om jezelf te kunnen opvolgen). Ook qua kleur is dit een fiets die niet heel fel in het oog springt.

Tijdens het maken van mijn keuze heb ik via chat contact opgenomen met de mensen van betersport en zij hebben me heel helder kunnen uitleggen wat de belangrijkste eigenschappen van deze fiets zijn. Na mijn bestelling was de fiets al de volgende dag in huis en heb ik hem zeer eenvoudig zelf in elkaar kunnen zetten. De fiets was zeer goed ingepakt. Diezelfde avond heb ik al de eerste 10 km afgelegd!

Jammer genoeg merkte ik vrij snel een tikkend geluid ter hoogte van de pedalen. Hiervoor heb ik contact opgenomen via de online chat, waarna het probleem snel verholpen werd. Blijkbaar is dit een probleem dat te maken heeft met het te vast aanspannen van de pedalen bij de montage. Nu is mijn fiets dus echt de fluisterstille fiets die ik wilde. Het abonnement van 1 maand gratis cyclemasters is een erg leuke toevoeging op de fiets!

Pluspunten

• Fluisterstil
  • Onderhoudsarm
  • Niet te opvallende kleur

Minpunten

• Tikkend geluid in pedalen (eenvoudig te verhelpen)

Rene 24-05-2019

Heerlijk stil, comfortabel

Geschreven voor: FitBike Spinningfiets Race Magnetic Home

Vanwege magnetische weerstand gekocht. Heerlijk om op te fietsen. Zeer stil. Is ook zeer stabiel
Prima en snelle levering, goed verpakt, eenvoudig te monteren

• Stevig, stabiel

Minpunten

• Geen spd

Danny 22-03-2019

Stevig

Geschreven voor: FitBike Spinningfiets Race Magnetic Home

Een hele Sterke stevige goed verstelbare fiets die hoogwaardig van kwalitatief matriaal is. Kortom top bike

Pluspunten

• Stevig
  • Goede kwaliteit

Sacra 28-01-2019

Superstille spinbike

Geschreven voor: FitBike Spinningfiets Race Magnetic Home

Ik heb deze fiets nu een krappe maand en hij bevalt erg goed. Ik heb vrij veel research gedaan voordat ik de fiets kocht. Je hebt goedkopere modellen, maar die hebben een ketting en geen magnetische weerstand. Vooral de aandrijving en de magnetische weerstand hebben mij overgehaald. Hierdoor is de fiets fluisterstil en kan je dus 's ochtends heel vroeg, of 's avonds laat trainen zonder dat je de rest van je huis (of de buren!) wakker maakt.

Er zit een beetje speling in de linkertrapper en je zal je zadel en stuur ook regelmatig weer even moeten vastzetten. De speling is jammer, maar had ik op de sportschool ook. Dat je je stuur en zadel weer even moet vastzetten vind ik niet erg. Er komt tenslotte best wat kracht op te staan :-)

De fiets komt in een aantal stukken in een gigantische doos. Deze is niet uit te pakken zonder de doos en de verpakking kapot te maken. Sowieso lukt het niet in je eentje. Het frame en vliegwiel is 1 onderdeel, waardoor het behoorlijk log is om uit te pakken en op de gewenste plek te zetten. Met z'n tweetjes is het geen probleem. De losse onderdelen zet je er ook zo op.
De fietscomputer stelt niet enorm veel voor. Het voelt ook een beetje 'flimsy' aan. Maar het is leuk om te zien hoever, hoe lang en hoe zwaar je hebt gefietst. Om serieus te trainen zal je waarschijnlijk toch eerder je sporthorloge gebruiken.

Bij het bestellen biedt betersport aan dat je vandaag besteld en dan morgen je fiets geleverd krijgt, dit geldt alleen niet op vrijdag. Ik was een beetje teleurgesteld dat ik de fiets uiteindelijk pas op woensdag geleverd kreeg (dinsdag was 1 januari). Die kerstkilo's moesten er nodig vanaf..

Via Betersport heb ik 2 maanden gratis trainen bij cyclemasters gekregen. Dat is echt ontzettend leuk! Enthousiaste trainers, toffe muziek en voor je het weet heb je de training er al weer opzitten. Aanrader!

Al met al ben ik erg tevreden met de fiets en met betersport.

Pluspunten

• Superstil
  • Stabiel

Wim Bol 22-01-2019

Klasse Spinningfiets.

Geschreven voor: FitBike Spinningfiets Race Magnetic Home

Een spinningfiets die zijn geld meer dan waard is. De levering verliep vlot en alles zat goed verpakt in de doos. De fiets is van een goed kwaliteit en de fiets is ook enorm geruisloos. Deze fiets zal je jaren sportief plezier aan hebben. Nogmaals een goed bedrijf om je sport attributen te kopen,

Pluspunten

• kwaliteit
  • geruisloos
  • snelle levering

S. Woudenberg 21-01-2019

Solide spinning fiets

Geschreven voor: FitBike Spinningfiets Race Magnetic Home

Een solide spinningfiets met genoeg instelmogelijkheden wat zadel en stuur betreft.
Eenvoudig met bijgeleverd gereedschap in elkaar te zetten.
Belasting is mbv. van magneetrem goed in te stellen.
Maakt nagenoeg geen lawaai.

Pluspunten

• solide
  • genoeg instelmogelijkheden zadel en stuur
  • makkelijk zelf te monteren

Minpunten

• geen hartslagmeter
  • geen aflezing met cijfers op belasting

Karel 17-01-2019

Super goede service

Geschreven voor: FitBike Spinningfiets Race Magnetic Home

Prima kwaliteit. Op de fiets zit een eenvoudige computer die geen hartslag meet. Dat wilde ik ook, dus heb ik later een bijpassende computer met hartslagmeter gekocht.
De borstband gaf echter pas na ca 5 minuten signaal door dat werd weergegeven. Na zeer deskundig en vriendelijk contact met de service afdeling kreeg ik snel een nieuwe borstband.

Pluspunten

• Stabiel
  • Degelijk

Laura 25-11-2018

Fijne fiets

Geschreven voor: FitBike Spinningfiets Race Magnetic Home

Ik heb de fiets nu een aantal maanden en ben er erg blij mee. De fiets is stabiel, ook wanneer je intensief fiets. Ook is de fiets erg stil en makkelijk in te stellen.
Levering van de fiets liep ook snel en goed.

Pluspunten

• stil
  • stabiel

Minpunten

• Neemt weerstand niet mee bij verbruikte calorien.
  • geen hartslagmeter

Pietr 21-11-2018

Degelijk, goede instellingen, stil, geen onderhoud.

Geschreven voor: FitBike Spinningfiets Race Magnetic Home

Een spinbike met moderne opties (magnetische weerstand, riem i.p.v. ketting) die gezien zijn degelijkheid vele jaren probleemloos moet mee gaan voor zo'n 4 uur training per week.
De weerstandregeling zit zoals zo vaak op een ongelukkige plaats juist onder de transpiratieproductie.
Tevens ontbreekt een schaalverdeling voor het ingestelde weerstandniveau, jammer, ik houd van cijfertjes bij trainingen. Geen hartslagmeter: geen enkel probleem, die heb je separaat toch al. Mijn fietsmaat met zijn conventionele spinbike is jaloers.
De minimale gebrekkige onderarmsteunen voegen geen waarde toe.

Pluspunten

• Degelijk
  • Houding instelbaar als op de racefiets

Minpunten

• Uitvoering weerstandniveauknop
  • Instelling zadelhoogte te grote stappen.

Guido 17-11-2018

Geruisloze fiets

Geschreven voor: FitBike Spinningfiets Race Magnetic Home

Fijne, geruisloze fiets met de magnetische weerstand. In het begin moest ik wel even wennen aan de pedalen (ik heb er spd pedalen opgezet), die naar mijn mening iets verder uit elkaar staan als bij mijn gewone racefiets. Echter na 2 spinning sessies ben ik er al aan gewend. Ook het zware vliegwiel voor het gevoel van werkelijke weerstand is positief.

Cynthia 16-05-2018

Spinningfiets home magnetic

Geschreven voor: FitBike Spinningfiets Race Magnetic Home

Een spinningfiets stond al heel lang op mijn wensenlijst, maar twijfelde welke fiets het beste bij mij paste. Ik heb veel gezocht op internet en mijn voorkeuren er naast gehouden. Ik ben ontzettend blij met mijn aanschaf, de fiets is makkelijk te monteren, een computer die bijhoud wat je fietst, je kan de fiets instellen van licht naar zwaar en daarnaast ziet de fiets er ook nog blinkend uit. Ik heb al wat uren plezier hiervan gehad.

Pluspunten

• Goede kwaliteit
  • Fiets computer
  • Instelbaar zadel en stuur

Wendy 20-03-2018

Fijne spinningbike

Geschreven voor: FitBike Spinningfiets Race Magnetic Home

Deze spinningbike is een fijne bike. veel instelmogelijkheden en een lekker zwaar vliegwiel.
En stil!

• veel instelmogelijkheden

Nijkamp 17-03-2018

Geluidsarm, goed instelbaar en nodigd uit om te gaan spinnen

Geschreven voor: FitBike Spinningfiets Race Magnetic Home

Door de goede beoordeling op de site van Betersport en de goede reviews en een gratis abonnement van 2 maanden hebben wij de spinningbike gekocht.
Door de transporteur is deze beschadigd bezorgt, na een telefoontje en een mail met foto’s is er binnen een paar dagen een nieuwe geleverd. Top service👍
Het is verslavend om te spinnen, zeker in combinatie met visueel trainen. Het motiveerd om te blijven spinnen tot dat de instructeur zegt dat je mag stoppen. Aan het begin wilde ik remmen omdat ik bang was tegen een auto aan te spinnen....

Pluspunten

• Geluidsarm, goed instelbaar, kwaliteit

Minpunten

• trappers met aan 1 zijde geschikt voor spd