Virtufit Etappe 2.0i - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 24 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Virtufit Etappe 2.0i op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,4

Fred 29-11-2023

Fijne spinningsbike

Geschreven voor: Virtufit Etappe 2.0i

De Virtufit is een fijne spinningsbike. Reageert goed op de bluetooth, wifi en fietst erg lekker. Het enige jammere is dat er niet standaard combinatie pedalen SPD/toeclips op zitten. Daarnaast zit er een bidonhouder bij de fiets, maar er staat nergens waar je deze moet monteren? Dat hoor ik alsnog erg graag.

F.Polling

Pluspunten

• goede bluetooth verbinding
  • prijs/kwaliteit

Minpunten

• geen spd pedalen
  • geen montage aanwijzing bidonhouder

b************@g******** 20-11-2023
Geschreven voor: Virtufit Etappe 2.0i

Goed toestel, heel goed uitgeruste middenklasse.
Goede prijs. Ik had wel een onrealistische krachtmeting (wattage) waardoor ook de snelheid en de afstand niet correct berekend is. Maar ze zijn ermee bezig om deze op te lossen dus ook de service op dit toestel is in orde.

r**********@g******** 19-11-2023
Geschreven voor: Virtufit Etappe 2.0i

Super goede spinning fiets! Ik heb deze fiets aangeschaft om mijn conditie voor het wielrennen in de winter bij te houden. Alles klopt aan deze fiets en hij voldoet aan alle verwachtingen!

Rinke 18-11-2023

Goede prijs/kwaliteit verhouding!

Geschreven voor: Virtufit Etappe 2.0i

Mooi, solide apparaat. Duidelijke instructies en gemakkelijk in elkaar te zetten. Snel en eenvoudig verbonden met de Zwift app. Voelt stevig aan. Goede kwaliteit voor een scherpe prijs. Icm de Zwift app een fijne spinningfiets waarop je wordt uitgedaagd. Het maakt het sporten plezierig en verslavend. Dikke aanrader!

Pluspunten

• Stevig
  • Mooi
  • Eenvoudig te monteren
  • Goede integratie met fitness apps
  • Goede prijs

Minpunten

• Mist SPD klikpedalen, apart aanschaffen
  • Mist bidonhouder
  • Houder voor scherm is wat onhandig voor telefoon

r***********@g******** 16-11-2023
  • Product gekregen
Geschreven voor: Virtufit Etappe 2.0i

Tevreden over snelle levering en werking van deze bike. Is al vaak gebruikt.

RvH 16-11-2023

Top keuze!

Geschreven voor: Virtufit Etappe 2.0i

Na research op internet uitgekomen bij de etappe 2.0i.
Achteraf een perfecte keuze.
Binnen een dag geleverd.
Eenvoudig in elkaar te zetten met een duidelijke handleiding en eventueel instructie filmpje op YouTube.
Eenvoudig te gebruiken en erg stil.
Magnetische weerstand werkt perfect!
Aanrader!

Pluspunten

• Stevig
  • Uitgebreid

m****@l****** 16-11-2023
Geschreven voor: Virtufit Etappe 2.0i

Het is een geweldige fiets. De fiets heeft veel opties. Het is gemakkelijk in elkaar te zetten. De fiets heeft ook een goede verbinding met Kinomap.

w*********@t********* 15-11-2023
Geschreven voor: Virtufit Etappe 2.0i

Zeer mooie fiets. Zeer goeie service, snelle levering

De koppeling met CycleMasters is heel leuk en duidelijk
Zeer goede service

t*************@h********** 15-11-2023

Spinningfiets

Geschreven voor: Virtufit Etappe 2.0i

Wij zochten een spinningfiets voor thuis en deze voldoet zeker aan de verwachtingen. Zeker en vast weerstand genoeg en kog eens stil ook. Leuk dat de hoogte enz. makkelijk instelbaar is. Alles van zeer goede kwaliteit. Zullen hier jaren genot van hebben.

Pluspunten

• Stil
  • Weerstandniveau's

a***********@g******** 15-11-2023
Geschreven voor: Virtufit Etappe 2.0i

I recently had the opportunity to test out the Etappe 2.0 bike and I must say, it's an excellent addition to my home gym. One of the first things I noticed was how quiet it operates. Whether you're living in an apartment or just don't want to disturb others in your household, this bike ensures a peaceful workout environment.

A standout feature is its compatibility with the Fitshow app. Pairing the bike with the app was a breeze, and the ERG mode functionality within Fitshow adds a great dimension to my training, allowing for a more structured and efficient workout. However, it's worth noting that while the bike can connect to Zwift, the ERG mode doesn't function on this platform. This isn't a dealbreaker, but something to consider if Zwift is your primary training app.

The bike's adjustability is another plus. The seat elevation and proximity, as well as the handlebar, can be finely tuned, making it easy to find the perfect riding position. This level of customization is a big win for comfort and ergonomics.

I also found that the bike works better with clip pedals as opposed to the original ones provided. This might be an additional investment for some, but it's definitely worth considering for a more secure and authentic cycling experience.

Assembly was straightforward, thanks to the clear instructions in the manual. Even if you're not particularly handy, setting up the Etappe 2.0 should be a hassle-free process.

The Etappe 2.0 bike is a solid choice for anyone looking to enhance their indoor cycling experience. Its quiet operation, app compatibility, adjustability, and ease of assembly make it a strong contender in its category. While there are minor limitations, such as the ERG mode's incompatibility with Zwift, these are far outweighed by the bike's overall performance and quality.

Michel 15-11-2023

Top!

Geschreven voor: Virtufit Etappe 2.0i

Erg fijne fiets! Stevig en soepel. Keurig geleverd en eenvoudig te monteren. Helaas was één onderdeel kapot, na één keer bellen is deze na geleverd inclusief montage materiaal. Erg tevreden over de fiets en service van Fitwinkel!

m*********@g******** 15-11-2023
Geschreven voor: Virtufit Etappe 2.0i

Ik was op zoek naar een duurzame spinningfiets voor thuis. Aangezien ik bepaalde specs belangrijk vond en het aanbod daarin niet groot was, heb ik voor deze gekozen. Ook qua prijs zeer interessant

Martin 15-11-2023

Een echte aanrader!

Geschreven voor: Virtufit Etappe 2.0i

Een prima apparaat om tijdens regenachtige/besneeuwde dagen je conditie op peil te houden/brengen. Prima mogelijkheden om het in combinatie met verschillende apps te kunnen gebruiken, wat motiverend werkt. Een echte aanrader!

Pluspunten

• te gebruiken in combinatie met diverse apps.
  • robuust onderstel
  • gesloten kettingkast

Minpunten

• het is een zwaar geval.

e**v@h**l.com 21-09-2023

Top spinningfiets

Geschreven voor: Virtufit Etappe 2.0i

Zeer blij met de aankoop. Deze spinningfiets is gemakkelijk samen te bouwen.
De fiets is tevens gemakkelijk in te stellen en te gebruiken. Het koppelen met iPhone en iPad verloopt ook probleemloos, maar kijk goed na welke app's deze fiets ondersteunen. Niet alle apps zijn 100% compatibel. Je kan ook fietsen zonder gebruik te maken van tablet of smartphone.
Bij gebruik is hij stil.
Op ergonomisch vlak leunt deze spinningfiets dicht bij een weg/koersfiets. Op vele andere spinningfietsen is het stuur hoger dan op deze. Ik ben zelf 1m92 en zit goed op de fiets.
Enige nadelen: leesbaarheid van het scherm en de kwaliteit van de meegeleverde trappers. De trappers heb ik ondertussen gewisseld voor Shimano exemplaren.

Pluspunten

• prijs/kwaliteit
  • stil

Minpunten

• meegeleverde trappers
  • leesbaarheid scherm

mrchrist@live.be 24-08-2023

Virtufit Etappe 2.0i ideaal om te trainen bij slecht weer

Geschreven voor: Virtufit Etappe 2.0i

Ik ben zeer tevreden met de aankoop van de Virtufit Etappe 2.0i.

De installatie nam amper 30 minuten in beslag en ik kon meteen aan de slag met Zwift (zeker een aanrader om te trainer en eventueel competitief te racen tegen anderen).

De fiets is heel makkelijk aan te passen in hoogte en lengte, zodat je vergelijkbaar goed zit net zoals op een koersfiets.

Op slechts 2 weken tijd heb ik al meer dan 300 km bij elkaar gefietst, en er zullen er nog heel wat meer bijkomen.

Kortom, kan ik iedereen deze fiets aanraden voor wie aan zijn conditie wil werken of serieus wil trainen, zelfs wanneer het slecht weer is.

Pluspunten

• Instellingen
  • Zwift
  • ERG
  • Makkelijke montage

Geert 22-08-2023

ideale fietstrainer prijs-kwaliteit

Geschreven voor: Virtufit Etappe 2.0i

Heb deze fiets gekocht om mijn conditie terug op niveau te krijgen zonder afhankelijk te zijn van weer en wind. Ideale manier. Ondertussen met Kinomap in verschillende landen realistische fietstochten gedaan. Toestel past automatisch de weerstand aan met de gekozen rit. ( met Zwift lukt dit niet automatisch)
goede prijs-kwaliteit

Pluspunten

• prijs-kwaliteit
  • stil

Minpunten

• niet 100% compatibel met Zwift

Tevreden fietser 21-08-2023

Top fiets!

Geschreven voor: Virtufit Etappe 2.0i

Top spinning bike voor een acceptabel bedrag! De fiets is fluisterstil en dus overal te gebruiken. Alle mechanische zaken lopen degelijk en soepel. Qua digitale techniek zou het wat eenvoudiger kunnen. Koppeling met Zwift loopt (bij mij) niet feilloos.

Pluspunten

• Stil
  • Degelijk
  • Soepel

Minpunten

• Koppeling met Zwift

Rene 17-08-2023

Goede.prijs/kwaliteit

Geschreven voor: Virtufit Etappe 2.0i

Prijs/kwaliteit verhouding is oke.
Net apparaat, werkt naar behoren. Helaas aanduiding in mijl/uur ipv Km/h. In combinatie met trainingen van cyclemasters kom ik de winter wel door.

b*************@g******** 17-08-2023

Top

Geschreven voor: Virtufit Etappe 2.0i

Hele fijne geruisloze fiets waarmee ik op ieder moment kan fietsen. Alles werkt naar behoren

Rob 16-01-2023

Waar voor je geld

Geschreven voor: Virtufit Etappe 2.0i

Deze indoortrainer doet helemaal wat ervan verwacht wordt. Vooral voor de grotere en stevigere fietser is dit een ideaal toestel dat volledig op maat gezet kan worden. Ik kan perfect de zithouding aannemen zoals op een racefiets met m’n 1.97m. Koppeling met Zwift werkt goed.
Enkel heb ik twijfel bij de correctheid van de powermeter als je traingsprogramma’s volgt in Zwift.
At the end draait het om de geleverde inspanning, minder om de weergegeven getallen.
Helemaal tevreden mee!

Pluspunten

• Voor grote fietser
  • Racefiets houding
  • Stevigheid
  • Geruisloos
  • Makkelijke bediening

Minpunten

• Hartslagmeter (borstband) is geen meerwaarde
  • Twijfel bij de gemeten snelheid en wattages

Anoniem 10-03-2022

Prima spinningbike

Geschreven voor: Virtufit Etappe 2.0i

Prima spinningbike. Makkelijk te monteren en verplaatsen d.m.v. de voorwielen. Ik gebruik het in combinatie met Zwift via bluetooth en dat werkt uitstekend. Na het aanzetten detecteert Zwift de bike binnen een paar seconden automatisch.
Pedalen met toe-clips (SPD-SL) missen wel, maar ik vermoed dat je pedalen van je fiets erop kan zetten. Moet ik nog een keer gaan proberen. De pedalen waar je je sportschoenen in schuift werken voor nu prima.
Een klein dingetje is wel dat het scherm van de bike uitschakelt als je met Zwift verbind, en als je vervolgens op het scherm tikt om het zichtbaar te maken lijkt het alsof de verbinding met Zwift wegvalt. Je gegevens tegelijk aflezen van Zwift + de bike is daardoor (zover ik weet) niet mogelijk. Niet ideaal, maar ik heb mijzelf aangeleerd om het scherm met rust te laten bij een Zwift-sessie.
De bike maakt verder weinig geluid en is goed instelbaar. Let wel op dat als je een bike met een hoger stuur (om wat relaxter op te liggen/zitten) wil hebben je eerder naar hometrainer moet kijken.

Pluspunten

• Smart (bluetooth connected)
  • Start snel op
  • Makkelijk in elkaar te zetten
  • Makkelijk te verplaatsen
  • Maakt weinig geluid

Minpunten

• Scherm werkt niet goed samen met Zwift connectie?

b*******@g******** 16-02-2022

Een qualitatief heel goede spinfiets

Geschreven voor: Virtufit Etappe 2.0i

De virtufit etappe 2.0 besteld en in grote doos ontvangen op afspraak. Prima dus. Met handleiding eenvoudig in elkaar gezet, gewoon goed opletten stap voor stap.
Werkte direct goed, eenmaal extra alle moeren en bouten aangedraaid. De fiets: comfortabel zadel, goed instelbaar voor lengte. Stuur kan niet omhoog dus je moet voorover zitten, denk hieraan als je dat niet wilt. Komt met pedalen met voetmuilkorf dus niet voor clipon schoenen. Er zitten een aantal programma's in of je kunt je eigen program fietsen. Het schakelen gebeurt met3 versnellingen links en 8? rechts. Je moet dus rekenen als je omhoog wilt. je kunt niet gewoon 1, 2, 3, 4. etc. Dus even wennen. Magnetisch geremd dus weerstand komt geleidelijk aan in. De trapper trapt niet door dus dat moet je willen.
Verder is hij geruisloos. Staat in m'n flatje en geen zorgen over de buren
Al met al ben ik heel tevreden. Ik denk dat hij met zo een qualiteit heel lang mee zal gaan.

Pluspunten

• qualiteit
  • stabiliteit en geruisloosheid
  • programmas

Minpunten

• geen tenzij je verkeerd keuzes maakt zie review

m*********@g******** 15-02-2022

Goed spinfiets voor je spin oefeningen

Geschreven voor: Virtufit Etappe 2.0i

We waren op zoek naar een spinfiets en zijn uitgekomen bij de Virtufit Etappe 2.0i. Niet de goedkoopste en zeker ook niet de duurste, maar om lekker te spinnen moet je toch wat investeren. We zijn tevreden met onze aankoop. Het spinnen gaat soepel en er zijn voldoende versnellingen. Voor mijn vrouw die erg klein is zou een extra beugel nog wel wenselijk zijn, maar verder erg tevreden. In elkaar zetten ging prima. Display is duidelijk en hij neemt niet te gek veel plaats in beslag. Aanrader dus!

Pluspunten

• stevig
  • voldoende versnellingen
  • duidelijk display
  • stil
  • zithouding voldoende aanpasbaar

Jimmy 15-02-2022

Top product

Geschreven voor: Virtufit Etappe 2.0i

Was op zoek naar een spin-bike voor in huis. In 1e instantie gekeken naar een toestel waar je gebruikt maakt van een racefiets en/of MTB. Koppeling naar Zwift (of andere aanbieders) was een voorwaarde. Na een zoektocht kwam ik bij toeval uit op de VirtuFit 2.0, de spin bike voldeed aan mijn voorwaarden zonder gebruik te maken van mijn eigen fiets . Tot op heden geen spijt van de aankoop, zit prima en is goed instelbaar, de standaard pedalen wel omgewisseld voor SPD pedalen.

Pluspunten

• Makkelijk verstelbaar
  • Koppelingen met virtuele platformen

Minpunten

• Harde zadel