Sony HT-ST5000 - Reviews

Bluetooth
bluetooth
Type/soort
soundbar

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 34 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

8,9

Bert 29-01-2018

soundbar ht-st5000

Om te genieten van goed geluid uit de tv, maar ook via mijn telefoon/iPod etc. heb ik deze soundbar aangeschaft. Geeft inderdaad mooi geluid, maar mijn geluidsinstallatie (Dali suite 2.5) doe ik toch niet de deur uit.....

Pluspunten

• helder geluid
  • subwoofer fantastisch

Minpunten

• haalt het toch niet bij mijn Dali boxen
  • grote balk onder je tv
  • subwoofer is ook een grote box

Familie Alba 29-01-2018

Mooi ontwerp en fantastisch geluid

Voor een vrouw die erg veel om geluid geeft, is goed geluid dus een must. Voor een man die erg veel om het beeld geeft, is het uiterlijk ook essentieel. Beide vonden we in deze soundbar. Onze woonkamer is niet super groot en vrij egaal, dat maakt dat het geluid goed gedragen wordt... Het overstemt zo nu en dan ruzieende kinderen, in alle geval dus win-win.

Pluspunten

• Fantastisch geluid
  • Zo geïnstalleerd

Minpunten

• Nog niet kunnen ontdekken

geweldige oplossing voor film en muziek 03-12-2017

Prachtig geluid

Na jarenlang behelpen met losse boxjes nu eindelijk de goede oplossing gevonden. De Sony HTST5000 soundbar geeft geweldig geluid, zowel bij het kijken naar films op televisie als bij het luisteren naar muziek. Simpel aan te sluiten en geen snoeren voor extra boxen. Ik ben er blij mee!

Pluspunten

• geluid
  • eenvoud

Ferry 25-06-2018

Sony HT-ST5000 Soundbar

Mooie soundbar met veel vermogen. Werkt met de afstandsbediening van onze Philips tv via easy link. Kan met meerdere multiroom speakers verbonden worden tot een of meerdere groepen via de app.

Pluspunten

• Heldergeluid
  • Veel opties
  • Multi room optie
  • Werkt met easy link via HDMI

Rogier 23-06-2018

Ruimtevullend geluid met fantastische bas

Ik was opzoek naar een kwalitatieve goede Atmos soundbar voor film en muziek en uitgekomen bij de Sony HT-ST5000. De soundbar is echt een beest en vult je kamer met geluid met enorm bereik. Als de muziek hard of zacht staat is het kraakhelder. Met films merk je dat de bas enorm diep bereik heeft en de popcorn in je schaal kan laten trillen.

Integratie met ARC, Spotify, Chromecast en Google Home is ook fantastisch, nooit meer gedoe met verschillende afstandsbedieningen en direct muziek afspelen van je telefoon.

Enige minpunt is dat ik heb nog niet het Atmos effect goed heb kunnen ervaren. Deels ook omdat het niet echt duidelijk is of er nu een Atmos signaal wordt afgespeeld (in het display) en of bepaalde Atmos streams ondersteund worden door ARC.

Pluspunten

• Kraakhelder stereo geluid
  • Zeer diepe bas
  • Brede connectiviteit(spotify, chromecast, etc...)
  • Solide gebouwd

Minpunten

• Geen duidelijk Dolby Atmos effect

Jeroen 30-04-2018

Fenomenaal

Na lang wikken en wegen en een terug gestuurde HT-ZF 9 heb ik toch voor de HT-ST5000 gekozen.
Geen spijt van en een fantastisch geluid voor films.
Ik zou ook iedereen aanraden om iets meer uit te geven dan de HT-ZF9 (3.1) want die is echt met zijn €800 veel te duur voor wat ie brengt.
Voor muziek blijft het een soundbar maar ook voor muziek is het voldoende en verbaas mij over wat er nog uitkomt qua muziekgeluid. (wel op de voice2 stand zetten met muziek)
De ht-zf 9 heb ik om de muziek weergave terug gestuurd.Dat ging helemaal nergens over voor dat geld.
Deze bar is ook prijzig en misschien wel te duur voor wat hij brengt.
Een advies prijs van €1500 is flink voor een soundbar.
Ik heb er zelf €1150 voor betaald en krijg €150 cashback aktie terug dus €1000 betaald en dat is ie wel waard qua prijs/kwali.

Een meerwaarde voor mij was dat deze bar vrijwel elk geluids formaat ondersteund.
De sony site schept wat verwarring want daar staat niet dat hij dtsx en dus dts hdmaster ondersteund.
Dit is WEL het geval maar dan moet de bar geupdate worden via internet wat heel simpel is.
Ik ben een receiver gewend dus ik moest stapje terug qua geluid maar eerlijk is eerlijk...deze komt wel heel erg in de buurt van een surround systeem.
Erg zuiver geluid en een gigantisch mooi subwoofer geluid.
Ook de bouw van de sub is erg imposant.

Het atmos verhaal op de bar word wel iets mooier verkocht dan de realiteit is maar dat weet je bij dit soort producten.
Toch komt het in de buurt en hoor je wel degelijk de film geluiden om je heen en een kamertje gevult met zuiver geluid.
Dat je ook achter je geluid moet horen dat heb ik nog niet ondekt....
4K beeld geeft ie erg mooi door en hij schakelt moeiteloos tussen de hdmi aansluitingen.
Dat is ook echt een meerwaarde die -3 hdmi in- want ik heb een blurayspeler en een mediaplayer erop aangesloten.
Ook de bouw is mooi en solide ,het is echt een volwassen apparaat om te zien en horen.
Ik ben best een zeikerd qua geluid ( mijn vrouw zegt niet alleen qua geluid ) maar ik ben echt onder de indruk van deze bar.
Ben af gegaan op de goede reviews en de -whats hifi- review die bij mij erg serieus genomen word.

Conclusie :

Een hele goede mooi,solide soundbar die ook muziek mooi speelt.
Misschien is de advies prijs wat te duur maar je hebt wel iets goeds in huis.
Naar mijn mening de beste keus als alternatief op een surround systeem.
Hij krijgt het cijfer 8 omdat zoals al gezegd de prijs te hoog is,het atmos surround niet klinkt zoals Sony doet geloven en er geen hdmi kabel word meegeleverd voor die prijs.

Pluspunten

• Ondersteund vrijwel alle audio formaten films
  • Erg mooi surround geluid
  • Prima voor muziek.

• Atmos kan beter
  • Geen hdmi kabel meegeleverd

Mario 04-04-2018

Uitstekende soundbar

Ik had al een review geschreven, maar nog steeds heel dik tevreden...i.c.m Google home helemaal perfect..ik praat tegen Google home en wordt direct gecast naar de soundbar (Spotify,tune-in)
Dolby atmos nog niet echt goed kunnen testen

Pluspunten

• Uitstekende bass zeer helder geluid

Marcel 21-02-2018

mooie soundbar

Mooie soundbar, heb deze net een paar weken in gebruik, redelijk makkelijk in te stellen, goed en vol geluid. Een paar atmos achterspeakers zou geen overbodige luxe zijn om het geluid helemaal compleet te maken. Is ook jammer dat je alleen het geluid kan casten, zou mooier zijn dat je ook de video kan casten, dan zou het echt en topper zijn.

Pluspunten

• mooi helder geluid
  • makkelijk in gebruik

Minpunten

• geen achter speakers
  • geen video casten

Jmichail 03-02-2018

Prachtig geluid, super bass en Spotify connect

Dit is de perfecte soundbar voor film en muziek. Ik gebruik vaak de Spotify connect functie voor muziek. Subwoofer is vrij groot, maar de bass die eruit komt is echt super!! Hij klinkt thuis heel anders dan in de winkel. Echt Wow! Geen moment spijt van.

• App
  • Google cast

Moheb 03-02-2018

Sony Sounbar HTST5000

Ik ben op zoek geweest naar Sounbar. Ik heb een aantal soundbar getest en ik vond dat van sony zeer goed. Ik gebruik het nu 2 weken zeer tevreden.

Pluspunten

• Mooi Bass- effect
  • Zeer makkelijk in gebruik

Leichim 31-01-2018

Mooie (diepe) klanken uit een design soundbar

Mooi ontworpen grootte soundbar met wireless soundbar. Eenvoudige aan te sluiten en makkelijk te bedienen (o.a. via chromecast). Veel handige features en mooie diepe klanken. En als het echt moet gaat ie hard!

• Eenvoudige aansluiting
  • Chromecast
  • Zeer helder geluid
  • Subwoofer is wireless

Minpunten

• Niet goedkoop, maar dan heb je ook wat

Marco 30-01-2018

Goed geluid, makkelijke set up

Mooie Sounbar met goed geluid. Het aansluiten was vrij gemakkelijk. Verschil met het vorige geluid was direct merkbaar , vooral bij het kijken van films en luisteren van muziek. Goede aankoop, geweldige soundbar

Pluspunten

• Goed geluid
  • Makkelijke bediening

Mark 29-01-2018

Krachtig en karaktervol geluid met zuivere klanken

Het product is bijpassend aan mijn Sony kda1 televisie en de soundbar past er precies onder. Naast het krachtige geluid valt op dat de tonen erg zuiver klinken. Er zijn heel veel instellingen mogelijk en het is vooral makkelijk dat alles reageert op 1 bediening. Topklasse product en bijbehorend geluid en alles voelt zeer solide aan.

Pluspunten

• Krachtig zuivere sound
  • All in one bediening
  • Past perfect bij 55 inch

Minpunten

• Eigenlijk niet alleen best prijzig

Cenk K 29-01-2018

Great soundbar with Dolby Atmos support.

This is a great soundbar for movies, as well as music. Dolby Atmos 7.1 support is a new level of experience for Supported Games.

Pluspunten

• Good high, low frequencies

Minpunten

• Setting up Dolby Atmos may be challenging

Emin 28-01-2018

Audio Sensatie!!

nadat ik deze geweldige Soundbar in de mediamarkt gehoord heb, ben ik er gelijk verliefd op geworden en heb ik deze aangeschaft, geluid is perfect, de bass van het systeem je krijgt echt het gevoel dat je in een bioscoop zit tijdens dat je een film bekijkt!!

Pluspunten

• DOLBY ATMOS
  • GEVOEL ALSOF JE IN DE BIOSCOOP ZIT
  • GELUID KLINKT SUPER HELDER
  • veel mogelijkheden in de audio instellingen

Minpunten

• INTERFACE KAN OP HOGERE KWALITEIT

rvdwa 26-01-2018

Sony HT-ST5000, strak en goed apparaat

Ik heb na zeer lang lezen en nadenken deze soudbar gekocht. Ik heb hierbij een aantal bars vergeleken, maar deze heeft het gewonnen.
Aansluiten ging zeer gemakkelijk, alles was via WIFI zo aangesloten. Instellingen goed gezet en direct genieten. Ik vind het design helemaal goed, het geluid doet niet onder voor mijn oude stereoboxen, Atmos moet ik nog testen. Qua muziek is Chromecast natuurlijk top, Google Home inmiddels ook ingesteld.

Ik heb de soundbar icm een Sony srs-zr7 gekocht, en multiroom was ook zo geregeld.
Ik laat de soundbar eerst even een paar weken spelen voordat ik echt ga tweaken. Maar voor zover, zeer tevreden.

Pluspunten

• Mogelijkheden qua connecties
  • Geluidskwailiteit
  • Geluidskwaliteit

Ozzie 26-01-2018

Super goed geluid

mooi zuiver geluid. Beste tot nu toe gehoord. Mooi driedementionaal geluid. Echt een top soundbar die van kwaliteit is.

Pluspunten

• zuiver geluid
  • makelijk aan te sluiten

A.G.M 26-01-2018

Mooi design en een uitstekend geluid

Daar ik een Sony tv heb , ben Ik specifiek opzoek geweest naar een soundbar met dolby atmos van Sony. Dit ook mede het feit dat ik onlangs een advertentie van Sony heb gelezen dat ze een dolby atmos soundbar op de markt zouden brengen. Omdat ik toch in Roermond was ben ik de Media Markt ingestapt. In eerste instantie zeiden ze dat ze die van de Sony nog niet hadden. Echter bij navraag bleek dat ze op die bewuste dag net een HT-ST5000 binnen hebben gekregen. Die heb ik dan ook zonder het live te zien of te beluisteren gekocht. De combinatie tussen 4k tv (55 inch) en de soundbar is gewoonweg prachtig om te zien. De geluidsweergave van de dolby atmos is echt fantastisch! Het geeft je echt het gevoel dat je in de bioscoop zit. Ik heb nu mijn eigen bioscoop in huis! In een woord, het is een genot voor het oog en een streling voor het gehoor. Prachtig beeld en in alle opzichten een uitstekend geluid!!

• schitterend geluid

Heinrich 24-01-2018

Prachtige 3D surround soundbar

Ben maanden aan het vergelijken geweest en uiteindelijk voor de Sony HT-ST5000 gekozen
Mooi design met veel technische mogelijkheden en gemakkelijke bediening
Eenmaal gekocht en geplaatst kon ik vrij snel genieten.

Pluspunten

• Mooi strak design
  • Snelle installatie gids
  • Prachtig surround geluid
  • Draadloze subwoofer
  • prijs kwaliteit is goed

Minpunten

• Afstandsbeding komt goedkoop over

Jan 24-01-2018

Fantastische klank en wezenloos veel mogelijkheden

Ik hou van muziek en film maar mijn vrouw houdt van kleine luidsprekerkasten en weinig tot geen bedrading.
Wij vonden het ideale compromis in de HT-ST5000. De klank is weergaloos en de instellingen zijn zeer overzichtelijk en moeiteloos te maken. Elke dag opnieuw staan we versteld van de rijkdom van het geluid; dan zeer gedefinieerd en dan weer breed en vol. We geraken er niet op "uitgekeken".
Deze soundbar is echt de moeite waard!

Pluspunten

• weergaloos geluid met veel detail en ruimte
  • compact design
  • mooie en degelijke afwerking
  • eenvoudige setup

Minpunten

• wat kleine afstandsbediening