Sony HT-ST5000

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 45 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony HT-ST5000 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,9

Roel 05-09-2020

Uitstekende Soundbar als je weet wat je wilt...

Geschreven voor: Sony HT-ST5000

Ik heb deze soundbar nu bijna 3 jaar in mijn bezit. Sinds een jaar (middels HDMI ARC) gekoppeld aan een LG OLED 65” met Dolby Atmos. De kracht die in het systeem zit is enorm. Ook de instelmogelijkheden zijn zeer uitgebreid. Zo kun je naast kiezen uit diverse effecten, ook stemgeluid wat meer naar voren laten komen en de bas is in kleine stapjes zeer breed instelbaar. De connectiviteit is prima, zo luister ik muziek via spotify en is het makkelijk schakelen tussen bluetooth, streaming of tv. De geluidskwaliteit, voor mij het belangrijkst, is top voor een soundbar. Als je geen dure 5.1 opstelling met versterker thuis gewend bent, dan zul je verrast zijn door de klank. Het is echt een zwaar uitgevoerd en kwalitatief hoogwaardig systeem. Functie stond voorop, qua design is het recht-toe-recht-aan.

Na ongeveer 2 jaar begon de subwoofer soms wat te ‘ploppen’ wanneer er lage tonen kwamen. Dit bleek een veel voorkomend probleem bij dit systeem toen ik het opzocht. Ik ben niet meteen in paniek geraakt, want ik had gelezen in diverse tests dat deze subwoofer van uitstekende kwaliteit was, wat je meestal niet ziet bij soundbar systemen. Dan is er vaak op de subwoofer bespaard, maar dus niet bij dit systeem. Mijn aanname bleek terecht, want het probleem bleek te liggen aan storingen in de frequentie van de subwoofer tussen de soundbar en de subwoofer zelf. Deze stoorde met de wifi frequentie thuis. Zeker als de router in de buurt staat. En dat was zo in mijn geval. Na een software update is dit probleem verholpen en is het probleem niet meer voorgekomen.

Over het updaten; dit doe ik niet draadloos, maar sluit dan even een internetkabel aan. Dit werkt sneller en stabieler. De update voor het oplossen van het frequentie probleem lukte zelfs niet draadloos. Kan ook aan mijn verbinding thuis liggen.

Muziek klinkt grandioos en sportwedstrijden voelen alsof je erbij bent. Films en Netflix zijn niet alleen een genot om te zien, maar vooral ook om te horen. Ergens anders even iets kijken is gelijk een tegenvaller, dat dan weer wel. Ik moet echt naar de bioscoop om een nog betere ervaring te hebben, maar dan heb je weer mensen (en dus geluid) om je heen en minder comfort dan thuis.

Af en toe kijk ik nog wel eens naar 5.1 of 7.1 opstellingen en dat is prachtig. Maar ook veel duurder en meer kabels/ boren in de muur. Mijn kamer is nu lekker ‘clean’ maar heeft toch een fantastisch geluid. Als het je daar om gaat, dan is dit wel het systeem.

Pluspunten

• Geluid
  • Kracht
  • Connectiviteit
  • Kwaliteit
  • Subwoofer

Minpunten

• Geen achterspeakers mogelijk

Gerard 26-02-2019

helder geluid+ dynamiek, een van mijn beste kopen tot nu toe

Geschreven voor: Sony HT-ST5000

Ik ben heel tevreden over de connectiviteit en het enorme vermogen van deze combi.
de subwoofer is krachtig en produceert door gebruik van extra membraam een strakke bas.
heb achter de ZRS5 speakers en in combinatie gewoon een goede vervanging van mijn vorige installatie, ik ben van mening dat er maar weinig soundbars in de buurt komen van deze HTST5000

ravesch 05-09-2020

Hoe zijn je ervaringen tot nu toe met de ZRS5 speakers achter?

Jaap 11-01-2019

Prima sound

Geschreven voor: Sony HT-ST5000

De soundbar geeft een prima geluid, mooie bas en heldere tonen, de subwoofer is draadloos dat verhoogt de plaatsingsmogelijkheden

Pluspunten

• mooi geluid
  • mooie vormgeving

Minpunten

• geen draadloze rearspeakers
  • Atmosgeluid kan wat sterker

Tycho 06-01-2019

ATMOS + heul veul aansluitmogelijkheden die SONOS niet heeft

Geschreven voor: Sony HT-ST5000

Ik heb de soundbar gekocht voor op een (beroeps)brandweerkazerne, maar een hoop collega's weten werkelijk niet wat ze horen: ze vinden dat films voortaan een beleving zijn geworden!
In alle reviews over ATMOS-soundbars kwam deze terecht vaak als beste naar voren. Qua aansluitmogelijkheden kan je werkelijk alle kanten op en is deze soundbar heel erg futureproof met zaken zoals ATMOS+4K+HDR+ARC+ChromeCast.
Waarom ik geen hoger cijfer gegeven heb, komt omdat het geluid bij maximaal volume vervormd en mag hij wat mij betreft ook harder kunnen tijdens een feestje oid. Misschien ben ik wel erg verwend (of gebrainwashed door Bose&SONOS), maar qua frequentiebereik komt de SUB mij niet laag genoeg en mis ik tonen in het middengebied waarmee het geluid warmer hoort over te komen. Vanwege het ontbreken van een equaliser kan ik dat (helaas) niet compenseren, MAARRRRR wellicht heeft de artiest het daadwerkelijk zo bedoeld, want Hi-Res Audio had ik voorheen nog nooit gehoord.
Het geluid is overigens kristalhelder en qua geluidseffecten tijdens een film zitten er zekurrrrrrr schrikeffecten in!
PS Optische kabel zit in de doos, maar vergeet niet om een HDMI-kabel mee te bestellen als je er geen meer hebt liggen.

Pluspunten

• ATMOS
  • HDR
  • ARC
  • ChromeCast Audio
  • Hi-Res Audio

Minpunten

• Geluid vervormd bij maximaal volume (beetje schel)
  • Geluid mag harder voor een feestje
  • Geen ChromeCast Utra (dus ook beeld streamen)

Dorus 03-01-2019

Perfect geluid

Geschreven voor: Sony HT-ST5000

Na veel research te hebben gedaan heb ik deze soundbar gekocht. Ik heb erg veel Soundbars en surroundsystemen vergeleken en beluisterd. Zelfs in de grote ruimte van de winkel hoorde ik al hoe zuiver het geluid klonk. Vergeleken met de andere bars van oa JBL, Sonos, LG etc.

Meteen na het openen van de doos had ik al door dat dit een product is van hoogwaardige kwaliteit. Dit mag natuurlijk ook wel voor de prijs.

Toch vind ik de prijs kwaliteit verhouding erg goed!

De 4HDMI poorten zorgen ervoor dat voor al mijn apparaten er nu slechts 1 kabel naar mijn tv loopt. Deze gaat vanaf de soundbar naar de tv en dit is een mooie bijkomstigheid omdat mijn tv aan de muur hangt.

De draadloze sub geeft een enorm diep en mooi geluid. Deze heb ik in een hoek geplaatst buiten het zicht en dit werkt perfect.

Met een druk op de knop koppel je de sub aan de soundbar. Met het aparte volume knopje op de afstandsbediening zet je de sub gemakkelijk apart harder en zachter.

De vele vooringestelde geluidsinstellingen maken een erg goed verschil in de klank voor het doel van dat moment. Surround, gaming, music, clear audio voor duidelijk stemgeluid en de sportmode werken erg goed in mijn beleving.

Het “Atmos surround” effect werkt ook verrassend goed. Ik moet hierbij wel melden dat wanneer je een surround systeem met achter speakers gebruikt het geluid wel meer van achter komt maar het surround effect is er wonderbaarlijk genoeg wel echt.

Hiermee kom ik direct ook op het enige minpunt in mijn beleving. Ik ben ook in het bezit van 2 SRS-ZR5 multiroom speakers van Sony. Het systeem zou perfect zijn als ik deze, wanneer ik dat wil, ook als surround achterspeakers zou kunnen gebruiken.

Ik kan ze wel koppelen als multiroom systeem en muziek of tv-geluid tegelijk afspelen op de luidsprekers en de soundbar, maar dus niet als bijdrage aan het surround. Hopelijk kan Sony hier nog een update voor uitbrengen!

Al met al ben ik erg tevreden en gaat deze soundbar in geluidskwaliteit niet gauw gepasseerd worden, het geluid is bij mij nog nooit vervormd of krakerig geweest en via de ingebouwde Chromecast luister ik dagelijks muziek zonder dat de tv erbij aan staat.

Pluspunten

• Ongekende geluidskwaliteit
  • Zeer goede subwoofer (draadloos)
  • Makkelijk in het gebruik (chromecast en spotify)
  • Goede voor ingestelde geluids-modussen
  • 4 HDMI aansluitingen

Minpunten

• Surround niet te koppelen met SRS-ZR5 speakers

RemcovK 23-12-2018

Super geluid

Geschreven voor: Sony HT-ST5000

Sinds enkele dagen zijn we de eigenaar van deze nieuwe soundbar. Het aansluiten was eenvoudig en snel gebeurt. Nadat het systeem een connectie had gemaakt met het internet via wifi gaf hij aan dat er een nieuwe software update beschikbaar was. Ook het installeren van de software update was heel eenvoudig.
Het design van de soundbar ziet er strak en ingetogen uit. Het past veel beter in onze woonkamer dan de grote hifi luidsprekers die we hiervoor hadden. Het geluid van muziek is perfect, zuivere hoge tonen en een heerlijke strakke bas.
Het afspelen van tuneIn via Chromecast werkt perfect vanaf mijn iPhone.
Zodra ik de tv aanzet wordt ook de soundbar geactiveerd en het aanpassen van het volume gaat via de afstandbediening van de tv.
Het geluid bij films is ook geweldig, je zit midden in de actie.
Had deze Sony HT-ST5000 eigenlijk al veel eerder moeten aanschaffen.

wim r 18-12-2018

mooie soundbar de htst5000

Geschreven voor: Sony HT-ST5000

ja mooie soundbar., prima geluid., maar ben nog niet achter hoe je dolby atmos ervaart.. moet je dan een blue ray kopen voor 4 k of via you tube? verder makkelijk aan te sluiten prima.

Pluspunten

• aansluiten
  • goed geluid
  • mooie vormgeving

Minpunten

• waar vindt ik dolby atmos., kun je dat aflezen?
  • wel duur

Gerben 26-11-2018

Sony Soundbar

Geschreven voor: Sony HT-ST5000

Stevige soundbar met genoeg opties, zowel bedraad ( HDMI, Optische, AUX ) als draadloos ( Bleutooth NFC ) te installeren. Zelf aangesloten door middel van HDMI & Optische kabel, verbindingssnelheid en geluidskwaliteit zijn hierdoor nét iets beter. Geluid is zeer tevredenstellend ( en kan nog uitgebreid worden ), net als in de bioscoop. Product is eenvoudig te installeren en ik raad deze zeker aan.

Pluspunten

• Eenvoudig te installeren.
  • Helder geluid.
  • Meerdere aansluit mogelijkheden.
  • Kan uitgebreid worden.
  • Kan worden opgehangen.

Gerard Montizaan 08-11-2018

super sounbar met kwalitatief goede componenenten

Geschreven voor: Sony HT-ST5000

Ontzettend tevreden met installatie en mooie materialen die soundbar en subwoofer herbergen.
kortom veel waar voor je geld voor mij een dikke 10

Pluspunten

• Bouwwijze
  • compabiliteit
  • geluidskwaliteit
  • flexibiliteit

Minpunten

• geen
  • geen

Ferry 25-06-2018

Sony HT-ST5000 Soundbar

Geschreven voor: Sony HT-ST5000

Mooie soundbar met veel vermogen. Werkt met de afstandsbediening van onze Philips tv via easy link. Kan met meerdere multiroom speakers verbonden worden tot een of meerdere groepen via de app.

Pluspunten

• Heldergeluid
  • Veel opties
  • Multi room optie
  • Werkt met easy link via HDMI

Rogier 23-06-2018

Ruimtevullend geluid met fantastische bas

Geschreven voor: Sony HT-ST5000

Ik was opzoek naar een kwalitatieve goede Atmos soundbar voor film en muziek en uitgekomen bij de Sony HT-ST5000. De soundbar is echt een beest en vult je kamer met geluid met enorm bereik. Als de muziek hard of zacht staat is het kraakhelder. Met films merk je dat de bas enorm diep bereik heeft en de popcorn in je schaal kan laten trillen.

Integratie met ARC, Spotify, Chromecast en Google Home is ook fantastisch, nooit meer gedoe met verschillende afstandsbedieningen en direct muziek afspelen van je telefoon.

Enige minpunt is dat ik heb nog niet het Atmos effect goed heb kunnen ervaren. Deels ook omdat het niet echt duidelijk is of er nu een Atmos signaal wordt afgespeeld (in het display) en of bepaalde Atmos streams ondersteund worden door ARC.

Pluspunten

• Kraakhelder stereo geluid
  • Zeer diepe bas
  • Brede connectiviteit(spotify, chromecast, etc...)
  • Solide gebouwd

Minpunten

• Geen duidelijk Dolby Atmos effect

Jeroen 30-04-2018

Fenomenaal

Geschreven voor: Sony HT-ST5000

Na lang wikken en wegen en een terug gestuurde HT-ZF 9 heb ik toch voor de HT-ST5000 gekozen.
Geen spijt van en een fantastisch geluid voor films.
Ik zou ook iedereen aanraden om iets meer uit te geven dan de HT-ZF9 (3.1) want die is echt met zijn €800 veel te duur voor wat ie brengt.
Voor muziek blijft het een soundbar maar ook voor muziek is het voldoende en verbaas mij over wat er nog uitkomt qua muziekgeluid. (wel op de voice2 stand zetten met muziek)
De ht-zf 9 heb ik om de muziek weergave terug gestuurd.Dat ging helemaal nergens over voor dat geld.
Deze bar is ook prijzig en misschien wel te duur voor wat hij brengt.
Een advies prijs van €1500 is flink voor een soundbar.
Ik heb er zelf €1150 voor betaald en krijg €150 cashback aktie terug dus €1000 betaald en dat is ie wel waard qua prijs/kwali.

Een meerwaarde voor mij was dat deze bar vrijwel elk geluids formaat ondersteund.
De sony site schept wat verwarring want daar staat niet dat hij dtsx en dus dts hdmaster ondersteund.
Dit is WEL het geval maar dan moet de bar geupdate worden via internet wat heel simpel is.
Ik ben een receiver gewend dus ik moest stapje terug qua geluid maar eerlijk is eerlijk...deze komt wel heel erg in de buurt van een surround systeem.
Erg zuiver geluid en een gigantisch mooi subwoofer geluid.
Ook de bouw van de sub is erg imposant.

Het atmos verhaal op de bar word wel iets mooier verkocht dan de realiteit is maar dat weet je bij dit soort producten.
Toch komt het in de buurt en hoor je wel degelijk de film geluiden om je heen en een kamertje gevult met zuiver geluid.
Dat je ook achter je geluid moet horen dat heb ik nog niet ondekt....
4K beeld geeft ie erg mooi door en hij schakelt moeiteloos tussen de hdmi aansluitingen.
Dat is ook echt een meerwaarde die -3 hdmi in- want ik heb een blurayspeler en een mediaplayer erop aangesloten.
Ook de bouw is mooi en solide ,het is echt een volwassen apparaat om te zien en horen.
Ik ben best een zeikerd qua geluid ( mijn vrouw zegt niet alleen qua geluid ) maar ik ben echt onder de indruk van deze bar.
Ben af gegaan op de goede reviews en de -whats hifi- review die bij mij erg serieus genomen word.

Conclusie :

Een hele goede mooi,solide soundbar die ook muziek mooi speelt.
Misschien is de advies prijs wat te duur maar je hebt wel iets goeds in huis.
Naar mijn mening de beste keus als alternatief op een surround systeem.
Hij krijgt het cijfer 8 omdat zoals al gezegd de prijs te hoog is,het atmos surround niet klinkt zoals Sony doet geloven en er geen hdmi kabel word meegeleverd voor die prijs.

Pluspunten

• Ondersteund vrijwel alle audio formaten films
  • Erg mooi surround geluid
  • Prima voor muziek.

Minpunten

• Prijs
  • Atmos kan beter
  • Geen hdmi kabel meegeleverd

Mario 04-04-2018

Uitstekende soundbar

Geschreven voor: Sony HT-ST5000

Ik had al een review geschreven, maar nog steeds heel dik tevreden...i.c.m Google home helemaal perfect..ik praat tegen Google home en wordt direct gecast naar de soundbar (Spotify,tune-in)
Dolby atmos nog niet echt goed kunnen testen

Pluspunten

• Uitstekende bass zeer helder geluid

Marcel 21-02-2018

mooie soundbar

Geschreven voor: Sony HT-ST5000

Mooie soundbar, heb deze net een paar weken in gebruik, redelijk makkelijk in te stellen, goed en vol geluid. Een paar atmos achterspeakers zou geen overbodige luxe zijn om het geluid helemaal compleet te maken. Is ook jammer dat je alleen het geluid kan casten, zou mooier zijn dat je ook de video kan casten, dan zou het echt en topper zijn.

Pluspunten

• mooi helder geluid
  • makkelijk in gebruik

Minpunten

• geen achter speakers
  • geen video casten

Jmichail 03-02-2018

Prachtig geluid, super bass en Spotify connect

Geschreven voor: Sony HT-ST5000

Dit is de perfecte soundbar voor film en muziek. Ik gebruik vaak de Spotify connect functie voor muziek. Subwoofer is vrij groot, maar de bass die eruit komt is echt super!! Hij klinkt thuis heel anders dan in de winkel. Echt Wow! Geen moment spijt van.

Pluspunten

• Geluid
  • App
  • Google cast

Moheb 03-02-2018

Sony Sounbar HTST5000

Geschreven voor: Sony HT-ST5000

Ik ben op zoek geweest naar Sounbar. Ik heb een aantal soundbar getest en ik vond dat van sony zeer goed. Ik gebruik het nu 2 weken zeer tevreden.

Pluspunten

• Mooi Bass- effect
  • Zeer makkelijk in gebruik

Leichim 31-01-2018

Mooie (diepe) klanken uit een design soundbar

Geschreven voor: Sony HT-ST5000

Mooi ontworpen grootte soundbar met wireless soundbar. Eenvoudige aan te sluiten en makkelijk te bedienen (o.a. via chromecast). Veel handige features en mooie diepe klanken. En als het echt moet gaat ie hard!

• Eenvoudige aansluiting
  • Chromecast
  • Zeer helder geluid
  • Subwoofer is wireless

Minpunten

• Niet goedkoop, maar dan heb je ook wat

Marco 30-01-2018

Goed geluid, makkelijke set up

Geschreven voor: Sony HT-ST5000

Mooie Sounbar met goed geluid. Het aansluiten was vrij gemakkelijk. Verschil met het vorige geluid was direct merkbaar , vooral bij het kijken van films en luisteren van muziek. Goede aankoop, geweldige soundbar

Pluspunten

• Goed geluid
  • Makkelijke bediening

Mark 29-01-2018

Krachtig en karaktervol geluid met zuivere klanken

Geschreven voor: Sony HT-ST5000

Het product is bijpassend aan mijn Sony kda1 televisie en de soundbar past er precies onder. Naast het krachtige geluid valt op dat de tonen erg zuiver klinken. Er zijn heel veel instellingen mogelijk en het is vooral makkelijk dat alles reageert op 1 bediening. Topklasse product en bijbehorend geluid en alles voelt zeer solide aan.

Pluspunten

• Krachtig zuivere sound
  • All in one bediening
  • Past perfect bij 55 inch

Minpunten

• Eigenlijk niet alleen best prijzig

Cenk K 29-01-2018

Great soundbar with Dolby Atmos support.

Geschreven voor: Sony HT-ST5000

This is a great soundbar for movies, as well as music. Dolby Atmos 7.1 support is a new level of experience for Supported Games.

Pluspunten

• Good high, low frequencies

Minpunten

• Setting up Dolby Atmos may be challenging

Bert 29-01-2018

soundbar ht-st5000

Geschreven voor: Sony HT-ST5000

Om te genieten van goed geluid uit de tv, maar ook via mijn telefoon/iPod etc. heb ik deze soundbar aangeschaft. Geeft inderdaad mooi geluid, maar mijn geluidsinstallatie (Dali suite 2.5) doe ik toch niet de deur uit.....

Pluspunten

• helder geluid
  • subwoofer fantastisch

Minpunten

• haalt het toch niet bij mijn Dali boxen
  • grote balk onder je tv
  • subwoofer is ook een grote box

Familie Alba 29-01-2018

Mooi ontwerp en fantastisch geluid

Geschreven voor: Sony HT-ST5000

Voor een vrouw die erg veel om geluid geeft, is goed geluid dus een must. Voor een man die erg veel om het beeld geeft, is het uiterlijk ook essentieel. Beide vonden we in deze soundbar. Onze woonkamer is niet super groot en vrij egaal, dat maakt dat het geluid goed gedragen wordt... Het overstemt zo nu en dan ruzieende kinderen, in alle geval dus win-win.

Pluspunten

• Fantastisch geluid
  • Zo geïnstalleerd

Minpunten

• Nog niet kunnen ontdekken

Emin 28-01-2018

Audio Sensatie!!

Geschreven voor: Sony HT-ST5000

nadat ik deze geweldige Soundbar in de mediamarkt gehoord heb, ben ik er gelijk verliefd op geworden en heb ik deze aangeschaft, geluid is perfect, de bass van het systeem je krijgt echt het gevoel dat je in een bioscoop zit tijdens dat je een film bekijkt!!

Pluspunten

• DOLBY ATMOS
  • GEVOEL ALSOF JE IN DE BIOSCOOP ZIT
  • GELUID KLINKT SUPER HELDER
  • veel mogelijkheden in de audio instellingen

Minpunten

• INTERFACE KAN OP HOGERE KWALITEIT

rvdwa 26-01-2018

Sony HT-ST5000, strak en goed apparaat

Geschreven voor: Sony HT-ST5000

Ik heb na zeer lang lezen en nadenken deze soudbar gekocht. Ik heb hierbij een aantal bars vergeleken, maar deze heeft het gewonnen.
Aansluiten ging zeer gemakkelijk, alles was via WIFI zo aangesloten. Instellingen goed gezet en direct genieten. Ik vind het design helemaal goed, het geluid doet niet onder voor mijn oude stereoboxen, Atmos moet ik nog testen. Qua muziek is Chromecast natuurlijk top, Google Home inmiddels ook ingesteld.

Ik heb de soundbar icm een Sony srs-zr7 gekocht, en multiroom was ook zo geregeld.
Ik laat de soundbar eerst even een paar weken spelen voordat ik echt ga tweaken. Maar voor zover, zeer tevreden.

Pluspunten

• Mogelijkheden qua connecties
  • Geluidskwailiteit
  • Geluidskwaliteit

Minpunten

• geen

Ozzie 26-01-2018

Super goed geluid

Geschreven voor: Sony HT-ST5000

mooi zuiver geluid. Beste tot nu toe gehoord. Mooi driedementionaal geluid. Echt een top soundbar die van kwaliteit is.

Pluspunten

• zuiver geluid
  • makelijk aan te sluiten

Minpunten

• geen