Sony HT-ST5000 zwart - Reviews

Bluetooth
bluetooth
Type/soort
soundbar

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 44 reviews die zijn achtergelaten voor de Sony HT-ST5000 zwart op Kieskeurig.nl.

8,9

Jeroen 30-04-2018

Fenomenaal

Geschreven voor: Sony HT-ST5000 zwart

Na lang wikken en wegen en een terug gestuurde HT-ZF 9 heb ik toch voor de HT-ST5000 gekozen.
Geen spijt van en een fantastisch geluid voor films.
Ik zou ook iedereen aanraden om iets meer uit te geven dan de HT-ZF9 (3.1) want die is echt met zijn €800 veel te duur voor wat ie brengt.
Voor muziek blijft het een soundbar maar ook voor muziek is het voldoende en verbaas mij over wat er nog uitkomt qua muziekgeluid. (wel op de voice2 stand zetten met muziek)
De ht-zf 9 heb ik om de muziek weergave terug gestuurd.Dat ging helemaal nergens over voor dat geld.
Deze bar is ook prijzig en misschien wel te duur voor wat hij brengt.
Een advies prijs van €1500 is flink voor een soundbar.
Ik heb er zelf €1150 voor betaald en krijg €150 cashback aktie terug dus €1000 betaald en dat is ie wel waard qua prijs/kwali.

Een meerwaarde voor mij was dat deze bar vrijwel elk geluids formaat ondersteund.
De sony site schept wat verwarring want daar staat niet dat hij dtsx en dus dts hdmaster ondersteund.
Dit is WEL het geval maar dan moet de bar geupdate worden via internet wat heel simpel is.
Ik ben een receiver gewend dus ik moest stapje terug qua geluid maar eerlijk is eerlijk...deze komt wel heel erg in de buurt van een surround systeem.
Erg zuiver geluid en een gigantisch mooi subwoofer geluid.
Ook de bouw van de sub is erg imposant.

Het atmos verhaal op de bar word wel iets mooier verkocht dan de realiteit is maar dat weet je bij dit soort producten.
Toch komt het in de buurt en hoor je wel degelijk de film geluiden om je heen en een kamertje gevult met zuiver geluid.
Dat je ook achter je geluid moet horen dat heb ik nog niet ondekt....
4K beeld geeft ie erg mooi door en hij schakelt moeiteloos tussen de hdmi aansluitingen.
Dat is ook echt een meerwaarde die -3 hdmi in- want ik heb een blurayspeler en een mediaplayer erop aangesloten.
Ook de bouw is mooi en solide ,het is echt een volwassen apparaat om te zien en horen.
Ik ben best een zeikerd qua geluid ( mijn vrouw zegt niet alleen qua geluid ) maar ik ben echt onder de indruk van deze bar.
Ben af gegaan op de goede reviews en de -whats hifi- review die bij mij erg serieus genomen word.

Conclusie :

Een hele goede mooi,solide soundbar die ook muziek mooi speelt.
Misschien is de advies prijs wat te duur maar je hebt wel iets goeds in huis.
Naar mijn mening de beste keus als alternatief op een surround systeem.
Hij krijgt het cijfer 8 omdat zoals al gezegd de prijs te hoog is,het atmos surround niet klinkt zoals Sony doet geloven en er geen hdmi kabel word meegeleverd voor die prijs.

Pluspunten

• Ondersteund vrijwel alle audio formaten films
  • Erg mooi surround geluid
  • Prima voor muziek.

• Atmos kan beter
  • Geen hdmi kabel meegeleverd

Bert 29-01-2018

soundbar ht-st5000

Geschreven voor: Sony HT-ST5000 zwart

Om te genieten van goed geluid uit de tv, maar ook via mijn telefoon/iPod etc. heb ik deze soundbar aangeschaft. Geeft inderdaad mooi geluid, maar mijn geluidsinstallatie (Dali suite 2.5) doe ik toch niet de deur uit.....

Pluspunten

• helder geluid
  • subwoofer fantastisch

Minpunten

• haalt het toch niet bij mijn Dali boxen
  • grote balk onder je tv
  • subwoofer is ook een grote box

Familie Alba 29-01-2018

Mooi ontwerp en fantastisch geluid

Geschreven voor: Sony HT-ST5000 zwart

Voor een vrouw die erg veel om geluid geeft, is goed geluid dus een must. Voor een man die erg veel om het beeld geeft, is het uiterlijk ook essentieel. Beide vonden we in deze soundbar. Onze woonkamer is niet super groot en vrij egaal, dat maakt dat het geluid goed gedragen wordt... Het overstemt zo nu en dan ruzieende kinderen, in alle geval dus win-win.

Pluspunten

• Fantastisch geluid
  • Zo geïnstalleerd

Minpunten

• Nog niet kunnen ontdekken

geweldige oplossing voor film en muziek 03-12-2017

Prachtig geluid

Geschreven voor: Sony HT-ST5000 zwart

Na jarenlang behelpen met losse boxjes nu eindelijk de goede oplossing gevonden. De Sony HTST5000 soundbar geeft geweldig geluid, zowel bij het kijken naar films op televisie als bij het luisteren naar muziek. Simpel aan te sluiten en geen snoeren voor extra boxen. Ik ben er blij mee!

Pluspunten

• geluid
  • eenvoud

Gerard 26-02-2019

helder geluid+ dynamiek, een van mijn beste kopen tot nu toe

Geschreven voor: Sony HT-ST5000 zwart

Ik ben heel tevreden over de connectiviteit en het enorme vermogen van deze combi.
de subwoofer is krachtig en produceert door gebruik van extra membraam een strakke bas.
heb achter de ZRS5 speakers en in combinatie gewoon een goede vervanging van mijn vorige installatie, ik ben van mening dat er maar weinig soundbars in de buurt komen van deze HTST5000

wimpytron 14-01-2019

bangelijk geluid

Geschreven voor: Sony HT-ST5000 zwart

een atmos demo waarin het regende was even paniek.... oei het dak lekt ?!!? de klank is zeer goed en geeft een ruimtelijk gevoel, zeker als het goed hard staat. De mokerslagen van john wick waren precies in mijn living zelf ! krachtig geluid en bass alleen spijtig dat je er geen achterspeakers kunt aansluiten, dit zou de beleving nog intenser maken

Pluspunten

• krachtig geluid en bass
  • veel aansluitmogelijkheden

Minpunten

• atmos is niet vergelijkbaar met plafondspeaker

Jaap 11-01-2019

Prima sound

Geschreven voor: Sony HT-ST5000 zwart

De soundbar geeft een prima geluid, mooie bas en heldere tonen, de subwoofer is draadloos dat verhoogt de plaatsingsmogelijkheden

Pluspunten

• mooi geluid
  • mooie vormgeving

Minpunten

• geen draadloze rearspeakers
  • Atmosgeluid kan wat sterker

Tycho 06-01-2019

ATMOS + heul veul aansluitmogelijkheden die SONOS niet heeft

Geschreven voor: Sony HT-ST5000 zwart

Ik heb de soundbar gekocht voor op een (beroeps)brandweerkazerne, maar een hoop collega's weten werkelijk niet wat ze horen: ze vinden dat films voortaan een beleving zijn geworden!
In alle reviews over ATMOS-soundbars kwam deze terecht vaak als beste naar voren. Qua aansluitmogelijkheden kan je werkelijk alle kanten op en is deze soundbar heel erg futureproof met zaken zoals ATMOS+4K+HDR+ARC+ChromeCast.
Waarom ik geen hoger cijfer gegeven heb, komt omdat het geluid bij maximaal volume vervormd en mag hij wat mij betreft ook harder kunnen tijdens een feestje oid. Misschien ben ik wel erg verwend (of gebrainwashed door Bose&SONOS), maar qua frequentiebereik komt de SUB mij niet laag genoeg en mis ik tonen in het middengebied waarmee het geluid warmer hoort over te komen. Vanwege het ontbreken van een equaliser kan ik dat (helaas) niet compenseren, MAARRRRR wellicht heeft de artiest het daadwerkelijk zo bedoeld, want Hi-Res Audio had ik voorheen nog nooit gehoord.
Het geluid is overigens kristalhelder en qua geluidseffecten tijdens een film zitten er zekurrrrrrr schrikeffecten in!
PS Optische kabel zit in de doos, maar vergeet niet om een HDMI-kabel mee te bestellen als je er geen meer hebt liggen.

Pluspunten

• ATMOS
  • HDR
  • ARC
  • ChromeCast Audio
  • Hi-Res Audio

Minpunten

• Geluid vervormd bij maximaal volume (beetje schel)
  • Geluid mag harder voor een feestje
  • Geen ChromeCast Utra (dus ook beeld streamen)

Dorus 03-01-2019

Perfect geluid

Geschreven voor: Sony HT-ST5000 zwart

Na veel research te hebben gedaan heb ik deze soundbar gekocht. Ik heb erg veel Soundbars en surroundsystemen vergeleken en beluisterd. Zelfs in de grote ruimte van de winkel hoorde ik al hoe zuiver het geluid klonk. Vergeleken met de andere bars van oa JBL, Sonos, LG etc.

Meteen na het openen van de doos had ik al door dat dit een product is van hoogwaardige kwaliteit. Dit mag natuurlijk ook wel voor de prijs.

Toch vind ik de prijs kwaliteit verhouding erg goed!

De 4HDMI poorten zorgen ervoor dat voor al mijn apparaten er nu slechts 1 kabel naar mijn tv loopt. Deze gaat vanaf de soundbar naar de tv en dit is een mooie bijkomstigheid omdat mijn tv aan de muur hangt.

De draadloze sub geeft een enorm diep en mooi geluid. Deze heb ik in een hoek geplaatst buiten het zicht en dit werkt perfect.

Met een druk op de knop koppel je de sub aan de soundbar. Met het aparte volume knopje op de afstandsbediening zet je de sub gemakkelijk apart harder en zachter.

De vele vooringestelde geluidsinstellingen maken een erg goed verschil in de klank voor het doel van dat moment. Surround, gaming, music, clear audio voor duidelijk stemgeluid en de sportmode werken erg goed in mijn beleving.

Het “Atmos surround” effect werkt ook verrassend goed. Ik moet hierbij wel melden dat wanneer je een surround systeem met achter speakers gebruikt het geluid wel meer van achter komt maar het surround effect is er wonderbaarlijk genoeg wel echt.

Hiermee kom ik direct ook op het enige minpunt in mijn beleving. Ik ben ook in het bezit van 2 SRS-ZR5 multiroom speakers van Sony. Het systeem zou perfect zijn als ik deze, wanneer ik dat wil, ook als surround achterspeakers zou kunnen gebruiken.

Ik kan ze wel koppelen als multiroom systeem en muziek of tv-geluid tegelijk afspelen op de luidsprekers en de soundbar, maar dus niet als bijdrage aan het surround. Hopelijk kan Sony hier nog een update voor uitbrengen!

Al met al ben ik erg tevreden en gaat deze soundbar in geluidskwaliteit niet gauw gepasseerd worden, het geluid is bij mij nog nooit vervormd of krakerig geweest en via de ingebouwde Chromecast luister ik dagelijks muziek zonder dat de tv erbij aan staat.

Pluspunten

• Ongekende geluidskwaliteit
  • Zeer goede subwoofer (draadloos)
  • Makkelijk in het gebruik (chromecast en spotify)
  • Goede voor ingestelde geluids-modussen
  • 4 HDMI aansluitingen

Minpunten

• Surround niet te koppelen met SRS-ZR5 speakers

RemcovK 23-12-2018

Super geluid

Geschreven voor: Sony HT-ST5000 zwart

Sinds enkele dagen zijn we de eigenaar van deze nieuwe soundbar. Het aansluiten was eenvoudig en snel gebeurt. Nadat het systeem een connectie had gemaakt met het internet via wifi gaf hij aan dat er een nieuwe software update beschikbaar was. Ook het installeren van de software update was heel eenvoudig.
Het design van de soundbar ziet er strak en ingetogen uit. Het past veel beter in onze woonkamer dan de grote hifi luidsprekers die we hiervoor hadden. Het geluid van muziek is perfect, zuivere hoge tonen en een heerlijke strakke bas.
Het afspelen van tuneIn via Chromecast werkt perfect vanaf mijn iPhone.
Zodra ik de tv aanzet wordt ook de soundbar geactiveerd en het aanpassen van het volume gaat via de afstandbediening van de tv.
Het geluid bij films is ook geweldig, je zit midden in de actie.
Had deze Sony HT-ST5000 eigenlijk al veel eerder moeten aanschaffen.

wim r 18-12-2018

mooie soundbar de htst5000

Geschreven voor: Sony HT-ST5000 zwart

ja mooie soundbar., prima geluid., maar ben nog niet achter hoe je dolby atmos ervaart.. moet je dan een blue ray kopen voor 4 k of via you tube? verder makkelijk aan te sluiten prima.

Pluspunten

• aansluiten
  • goed geluid
  • mooie vormgeving

Minpunten

• waar vindt ik dolby atmos., kun je dat aflezen?
  • wel duur

Peter 04-12-2018

Prachtig geluid - indrukwekkend surround geluid

Geschreven voor: Sony HT-ST5000 zwart

De soundbar klinkt echt enorm goed voor muziek. Ik ben enorm onder de indruk. Vaak is een soundbar goed voor films ed. maar is de kwaliteit voor muziek ver te zoeken. Deze soundbar klinkt gewoon goed voor muziek zelfs in vergelijking met een echte audioinstallatie.
Ondanks dat er geen rear speakers zijn en het geluid dus niet echt van achter je komt, ondanks wat er gezegd wordt, is het geluid bij een dolby atmos soundtrack toch echt indrukwekkend. Het klinkt enorm ruimtelijk en geluid lijkt toch wel van boven je te komen met momenten.
Alles klinkt ook heel proper en niet gewoon gedreun van de subwoofer zoals bij mij vorige soundbar (degelijke ook maar van 230 euro).
Het geeft een mooie bioscoop ervaring.

De soundbar is mooi afgewerkt en ook niet te groot. Past mooi onder een 50" tv.

Chromecast is heel handig. De soundbar staat op standby en via mijn smartphone heb ik met 2 klikken op de smartphone muziek via de soundbar.

Pluspunten

• Niet te groot zoals sommige concurrenten
  • Chromecast ingebouwd
  • Enorm goed geluid voor muziek
  • Zeer ruimtelijk geluid en fijne filmervaring

Minpunten

• Geen optie voor rear speakers

Gerben 26-11-2018

Sony Soundbar

Geschreven voor: Sony HT-ST5000 zwart

Stevige soundbar met genoeg opties, zowel bedraad ( HDMI, Optische, AUX ) als draadloos ( Bleutooth NFC ) te installeren. Zelf aangesloten door middel van HDMI & Optische kabel, verbindingssnelheid en geluidskwaliteit zijn hierdoor nét iets beter. Geluid is zeer tevredenstellend ( en kan nog uitgebreid worden ), net als in de bioscoop. Product is eenvoudig te installeren en ik raad deze zeker aan.

Pluspunten

• Eenvoudig te installeren.
  • Helder geluid.
  • Meerdere aansluit mogelijkheden.
  • Kan uitgebreid worden.
  • Kan worden opgehangen.

Gerard Montizaan 08-11-2018

super sounbar met kwalitatief goede componenenten

Geschreven voor: Sony HT-ST5000 zwart

Ontzettend tevreden met installatie en mooie materialen die soundbar en subwoofer herbergen.
kortom veel waar voor je geld voor mij een dikke 10

Pluspunten

• Bouwwijze
  • compabiliteit
  • geluidskwaliteit
  • flexibiliteit

Ferry 25-06-2018

Sony HT-ST5000 Soundbar

Geschreven voor: Sony HT-ST5000 zwart

Mooie soundbar met veel vermogen. Werkt met de afstandsbediening van onze Philips tv via easy link. Kan met meerdere multiroom speakers verbonden worden tot een of meerdere groepen via de app.

Pluspunten

• Heldergeluid
  • Veel opties
  • Multi room optie
  • Werkt met easy link via HDMI

Rogier 23-06-2018

Ruimtevullend geluid met fantastische bas

Geschreven voor: Sony HT-ST5000 zwart

Ik was opzoek naar een kwalitatieve goede Atmos soundbar voor film en muziek en uitgekomen bij de Sony HT-ST5000. De soundbar is echt een beest en vult je kamer met geluid met enorm bereik. Als de muziek hard of zacht staat is het kraakhelder. Met films merk je dat de bas enorm diep bereik heeft en de popcorn in je schaal kan laten trillen.

Integratie met ARC, Spotify, Chromecast en Google Home is ook fantastisch, nooit meer gedoe met verschillende afstandsbedieningen en direct muziek afspelen van je telefoon.

Enige minpunt is dat ik heb nog niet het Atmos effect goed heb kunnen ervaren. Deels ook omdat het niet echt duidelijk is of er nu een Atmos signaal wordt afgespeeld (in het display) en of bepaalde Atmos streams ondersteund worden door ARC.

Pluspunten

• Kraakhelder stereo geluid
  • Zeer diepe bas
  • Brede connectiviteit(spotify, chromecast, etc...)
  • Solide gebouwd

Minpunten

• Geen duidelijk Dolby Atmos effect

Mario 04-04-2018

Uitstekende soundbar

Geschreven voor: Sony HT-ST5000 zwart

Ik had al een review geschreven, maar nog steeds heel dik tevreden...i.c.m Google home helemaal perfect..ik praat tegen Google home en wordt direct gecast naar de soundbar (Spotify,tune-in)
Dolby atmos nog niet echt goed kunnen testen

Pluspunten

• Uitstekende bass zeer helder geluid

Marcel 21-02-2018

mooie soundbar

Geschreven voor: Sony HT-ST5000 zwart

Mooie soundbar, heb deze net een paar weken in gebruik, redelijk makkelijk in te stellen, goed en vol geluid. Een paar atmos achterspeakers zou geen overbodige luxe zijn om het geluid helemaal compleet te maken. Is ook jammer dat je alleen het geluid kan casten, zou mooier zijn dat je ook de video kan casten, dan zou het echt en topper zijn.

Pluspunten

• mooi helder geluid
  • makkelijk in gebruik

Minpunten

• geen achter speakers
  • geen video casten

Jmichail 03-02-2018

Prachtig geluid, super bass en Spotify connect

Geschreven voor: Sony HT-ST5000 zwart

Dit is de perfecte soundbar voor film en muziek. Ik gebruik vaak de Spotify connect functie voor muziek. Subwoofer is vrij groot, maar de bass die eruit komt is echt super!! Hij klinkt thuis heel anders dan in de winkel. Echt Wow! Geen moment spijt van.

• App
  • Google cast

Moheb 03-02-2018

Sony Sounbar HTST5000

Geschreven voor: Sony HT-ST5000 zwart

Ik ben op zoek geweest naar Sounbar. Ik heb een aantal soundbar getest en ik vond dat van sony zeer goed. Ik gebruik het nu 2 weken zeer tevreden.

Pluspunten

• Mooi Bass- effect
  • Zeer makkelijk in gebruik