Bitdefender Total Security Multi-Device 10-Apparaten 1jaar - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Bitdefender Total Security Multi-Device 10-Apparaten 1jaar op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Kp192 06-02-2023

Prima beveiligingssoftware voor meerdere devices!

Dit product heb ik een aantal weken mogen testen. Ik kreeg een code waarmee ik de inmiddels gedownloade software kon installeren. Dit kan overigens tot op 10 verschillende apparaten. Ik heb het alleen op mijn pc en telefoon geïnstalleerd. Omdat er nog oude antivirus (die verlopen was) op de pc stond kreeg ik van Bitdefender keurig een melding dat dit er eerst af moet om het programma goed zijn werk te laten doen.
Je kan de verschillende elementen los van elkaar gebruiken: wil je alleen een VPN of alleen een wachtwoordmanager, of alleen antivirus of nog een ander element zoals parental control: geen probleem. Alles is naar wens in te stellen en is via het dashboard goed toegankelijk. Het installeren wijst zich vanzelf. Op de telefoon kan je een app downloaden of je creëert vanuit de pc een link voor bijv. de telefoon waardoor je gemakkelijk het programma op – in dit geval een telefoon - zet zonder opnieuw in te hoeven loggen op het Bitdefender-account.
Het programma zorgt er in ieder geval op de laptop niet voor dat zaken trager werken. Op mijn telefoon (iPhone 6S) had ik op een gegeven moment wel wat last: sommige pagina’s laden heel traag en sommigen helemaal niet. Ook kon ik ineens niet meer via bluetooth bellen terwijl er wel een verbinding tussen de bluetooth-apparaten was. De batterij van de telefoon ging overigens ook nog eens sneller leeg. Ik heb daarom de Bitdefender-app gister van de telefoon gehaald om die reden. Ik heb ook best een oude telefoon, wellicht speelt dat mee en is Bitdefender beter ingespeeld op nieuwere versies van iOS.
Op de laptop heb ik nergens last van en vind ik het via het dashboard allemaal erg overzichtelijk. Je kan het dashboard personaliseren en kiezen welke functies je het meest gebruikt, heel fijn. Je krijgt niet overmatig veel meldingen, alleen dat wat echt noodzakelijk is, dus je hebt er geen ‘last’ van dat dit programma draait.
Al met al geeft dit product in vele opzichten digitale veiligheid en heeft het zich als betrouwbaar partner getoond.

Pluspunten

• Gebruiksvriendelijke interface/fijn dashboard
  • Costumisable
  • Vertraagt de pc niet

Minpunten

• iPhone 6s vertraagt, batterij loopt sneller leeg