Fitbit Versa 2

Bekijk 4 andere uitvoeringen

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 11 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Fitbit Versa 2 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,8

MarioDings 19-04-2022

Fijn klokje, maar ik zou kiezen voor de Versa 3

Geschreven voor: Fitbit Versa 2 zwart

Ik ga niet schrijven wat hij allemaal kan. Dat hebben de anderen uitbundig gedaan. Daarbij is deze Versa 2 in Nederland dacht ik niet meer verkrijgbaar en kun je beter overstappen naar de Versa 3.
Toch mis ik nog een ding in de reviews. Je kunt hem zelf programmeren, je eigen klok maken, en dat is wel een hobby van mij. Ik heb inmiddels meer dan 10 klokken en apps gemaakt. Kost veel tijd, maar dan heb je ook wat.
Na 2 jaar gebruik begint het scherm wel een beetje tekenen van doorbranden te vertonen. Dat vind ik echt minder!
De batterij laadt ik elke dag op tijdens het douchen, zeg maar van 70% naar 90%. Niet echt nodig maar wel handig.
Over de hartslagmeting heb ik twijfels, maar dat zou aan mijn hartafwijking kunnen liggen.

Pluspunten

• Prijs
  • Batterij
  • Kan programmeren JavaScript
  • honderde "ckockfaces"

Minpunten

• scherm
  • hartslagmeting

c****************@g******** 17-04-2022
Geschreven voor: Fitbit Versa 2

Al sinds 2014 gebruiker van fitbit, eerst jaren de one nu de versa 2! De versa 2 beviel goed tot na een jaar de hartslagsensor en het nachten update niet meer werkte ( groene knipper lampje deed het niet meer) ik had dagen geen hartslag . Gewone reset en harde reset werkte niet een andere versa 2 gekoppeld…. Gelukkig weer een hartslag!! Echter deze versa 2 is na 1,5 dag al leeg terwijl de vorige wel 5 dgn meeging met dezelfde instellingen. Nu blijkt ook de mail support niet meer te werken bij fitbit en ik geen zelf geen oplossing meer zie als alles engels talig moet worden opgelost 🤷‍♀️
MarioDings 19-04-2022

Dan toch even terug naar de winkel. De batterij moet het echt wel 4 dagen volhouden. Ik "mishandel" mijn Versa regelmatig en zie alleen drain als het scherm veel en lang aan staat. (En bij WiFi gebruik) Test eens je verbruik met mijn "Just1Battery".

Orange 30-09-2020

Fijn horloge, maar snel kapot

Geschreven voor: Fitbit Versa 2 zwart

De fitbit versa 2 is een fijne smartwatch, waarmee ik mijn workouts, stappen, hartslag en slaap kan bijhouden. Zelf gebruik ik de fitbit voor paardrijden, spinning en Crossfit. Werkt prima en lijkt accuraat met Spinning en Crossfit. Bij paardrijden is dit minder: de Fitbit lijkt de stappen van het paard te tellen. Wel bestaat er een betaalde app om ook paardrijden bij te houden, maar deze heb ik niet aangeschaft.
In de app kun je je workouts bekijken, je krijgt hierbij een grafiek te zien die toont in welke hartslagzones je hebt gezeten. Ook slaap en rusthartslag wordt bijgehouden. Daarnaast kun je zelf je gewicht en menstruatiecyclus bijhouden.
Ik heb mijn fitbit verbonden aan een Lifesum account, waardoor ik goed zicht heb op wat ik verbrand en eet.

Ik ben erg tevreden over de Fitbit, zolang deze het doet. Echter is mijn ervaring dat de Fitbit Versa 2 steeds kapot gaat na 2-3 maanden gebruik. Er ontstaan problemen als: het scherm reageert niet meer op aanrakingen, bluetooth doet het niet meer, fitbit loopt vast of het scherm slaat op hol met strepen en flitsen in beeld. Ik gebruik mijn fitbit 7 dagen per week om workouts bij te houden. Ik ben er voorzichtig mee: tijdens Crossfit bescherm ik mijn fitbit door er een zweetbandje overheen om beschadigingen te voorkomen. M.i. zou een fitbit op deze manier gewoon gebruikt moeten kunnen worden.

Pluspunten

• Mooi
  • Houdt workouts, slaap, stappen en hartslag bij
  • Is te linken aan Lifesum Premium
  • Goede service & garantie

Minpunten

• Gaat na 2-3 maanden kapot

Erik van Elk 19-03-2020
  • Product gekregen

Helaas geen blijver

Geschreven voor: Fitbit Versa 2 zwart

Het begon zo goed. Voor het eerst een smartwatch. Mooi en compact.
Helaas na vier weken gebruik is de accuduur teruggevallen van één keer in de zes dagen laden naar één keer in de drie dagen laden. Ook is de bluetooth verbinding met m'n Iphone niet betrouwbaar. Fitbit ressetten, App opnieuw opstarten en pas dan is er weer verbinding.
Jammer, maar niet betrouwbaar dus.
Mooi vormgegeven, de app werkt fijn en is overzichtelijk maar helaas is betrouwbaarheid en levensduur van de batterij net iets belangrijker voor mij.

Pluspunten

• Compact
  • Fijne App
  • Mooie vormgeving

Minpunten

• Batterijduur
  • Bluetooth verbinding onbetrouwbaar
  • fragiele laadkabel

Corine 09-02-2020

Veelzijdig en fijn horloge!

Geschreven voor: Fitbit Versa 2

Ik heb al mijn 3e Fitbit horloge. Niet omdat ze kapot zijn, maar vooral omdat ik meer mogelijkheden wil en de oude verkocht. Het fijne aan de Versa 2 is dat je op het horloge zelf heel veel kan regelen. Bij simpelere versies moet je dat in de app doen. Je kunt muziek luisteren, klokken downloaden, het weer en je agenda bekijken. Er zijn meer trainingsmogelijkheden en andere instellingen.
Naast veelzijdig vind ik ook dat deze een platte achterkant heeft waardoor hij fijn op m'n pols zit.
De uitleg in het boekje/app/horloge is duidelijk en in het Nederlands.

Pluspunten

• Veel inzicht in je gezondheid
  • Waterdicht
  • Veel trainingsmogelijkheden
  • Platte achterkant

Minpunten

• Hardlopen; mobiel moet mee ivm gps.

Natasja 15-10-2019

Dé FitBit

Geschreven voor: Fitbit Versa 2 zwart

Ik was erg benieuwd hoe dit horloge zal bevallen.

Bij het uitpakken was ik positief verrast. Mooi klokje.
De batterijduur daar heb ik niks over te klagen. Ik gebruikte hem tijdens sporten, slapen en soms in vrije tijd. Omdat ik las dat dit horloge waterdicht zou zijn, heb ik de gok genomen om hem mee onder de douch te nemen... Nou ik moet zeggen, hij doet het nog haha. Dus missie geslaagd.

Verder erg prettig dat je whatsapp berichten binnen kan krijgen en via het horloge doormiddel van in te spreken een bericht terug kan sturen.

Gezien ik vaak een slechte slaper ben, was ik onwijs benieuwd naar wat mijn slaapscore zou zijn... Volgens mij wat ik zo terug las, klopt het aardig.

Opzich meet het horloge de pols ook aardig. Ik heb een paar keer nageteld en dan was het of gelijk of scheelde het misschien 2 a 4 slagen.

Pluspunten

• Waterdicht
  • Batterijduur
  • Berichtjes
  • Functies

Kath.7 14-10-2019

Super handig product

Geschreven voor: Fitbit Versa 2 zwart

Ik heb de fitbit gekregen om te testen. Ik heb nog nooit eerder een fitbit gehad maar dacht er wel over na om deze te kopen. Ik heb nu paar weken dit product mogen testen en ik ben zeer tevreden. Ten eerste vind ik het design heel mooi, het lijkt op een echt horloge, al zou ik wel wat mooiere horloge banden voor erbij kiezen,deze rubberen zijn natuurlijk geschikt voor bij het sporten. Een van de redenen waarom ik dit product wilde testen was door de slaaptracker functie. Deze laat zien hoe diep/licht je slaapt en wanneer je jezelf in de REM fase bevindt. Je kan daarnaast ook jremuziek bedienen op de smartwatch dus je hoeft niet telkens je smartphone uit je tas te halen. Ook is de batterijduur super, ik kan makkelijk 5 dagen zonder op te laden. Een minpuntje is wellicht dat er geen GPS tracker op zit en het feit dat het soms wat langer duurt met het verbinden/synchroniseren met mijn telefoon (Huawei). Al met al, top product en ik denk dat ik fitbit premium ga proberen om nóg meer functionaliteiten te testen.

• Slaaptracker

Minpunten

• Mobiel compatibiliteit
  • Geen gpstracker

Rico 13-10-2019

Uitgebreide slaapanalyse, uitdagende challenges

Geschreven voor: Fitbit Versa 2 zwart

De voornaamste reden om de Fitbit Versa 2 te nemen was om de uitgebreide slaapanalyse te verkrijgen. In de Fitbit mobiele app is veel informatie zichtbaar over mijn slaap, denk hierbij aan de slaapfasen die worden doorlopen, hoe lang je in bed ligt en hoe lang er daadwerkelijk wordt geslapen. Verder hangt de Fitbit een slaapscore aan de slaap, gebaseerd op onder meer je hartslag, hoeveelheid tijd die wakker wordt gespendeerd en de verschillende slaapstadia. Om op regelmatige tijden naar bed te gaan, en jezelf hier op voor te bereiden, kun je via Fitbit een seintje krijgen (deze is zelf in te stellen) wanneer je naar bed moet gaan.

Wekelijks wordt er een rapport gestuurd met de gegevens van afgelopen week. In dit rapport vind je onder meer het totaal aantal gezette stappen en gemiddeld aantal stappen per dag in de week, ook wordt hier weergegeven of dit aantal hoger of lager ligt ten opzichte van vorige week. Dezelfde informatie kan in deze mail worden gevonden over het aantal beklommen trappen, het aantal verbrande calorieën, de gemiddelde slaapduur en wordt ook de minst en meest actieve dag van de week weergegeven.

Er kunnen persoonlijke challenges worden voltooid, deze challenges zijn bijvoorbeeld een stappenaantal per dag of totale afstand gelopen met de Fitbit om de pols. Ook kan je uitdagingen doen tegen vrienden/familie met een Fitbit. De uitdaging kan bijvoorbeeld zijn: Weekend warrior, zet zoveel mogelijk stappen in het weekend. Wanneer je vrienden hebt op je Fitbit account wordt er in de wekelijkse analyse weergegeven wie er het meeste stappen heeft gezet die week, gevolgd door de nummers twee, drie, etc.

Al met al vind ik de Fitbit Versa 2 een goede activity tracker die een ruime hoeveelheid aan slaapanalyse biedt en uitdagende challenges heeft. Er kan helaas wel vals worden gespeeld in de stappenchallenge door alleen je arm te bewegen en niet daadwerkelijk te lopen, een armbeweging wordt door de Fitbit geregistreerd als een stap.

• Hartslag
  • Challenges

Minpunten

• Verbinding met telefoon
  • Een armbeweging is een stap, ook zittend

nlny1985 13-10-2019

Toffe smartwatch met nauwkeurige analyses.

Geschreven voor: Fitbit Versa 2

Vol verwachting keek ik uit naar de lancering van de allernieuwste FitBit Versa 2. Nu ik hem zo ongeveer 3 weken heb kunnen testen , kan ik aangeven niet meer dan tevreden te zijn. Allereerst het design : die is strak, modern en daarnaast geheel te customizen. Dit kan door bijvoorbeeld nieuwe bandjes maar ook door bijvoorbeeld op je beeldscherm voor een andere achtergrond te kiezen of zelfs een eigen ' emoticon ' te customizen. Het systeem van de Versa2 gebruikt makkelijk en wijst zichzelf. De bewering van Waterdichtheid heb ik goed kunnen testen op vakantie, zowel na het zwemmen in de zee als in het zwembad blijft deze waterdicht . De Versa2 is in het water overigens ook te gebruiken voor een ' zwemtraining' alsmede uiteraard andere trainingen zoals hardlopen of fietsen. De smartwatch is echt een stimulans voor iedereen die inzicht wilt krijgen in zijn eigen beweging, verbruik , hartslag maar ook bijvoorbeeld zijn slaapritme. Daarnaast bevat de smartwatch fijne gadgets zoals Spotify, een weerapp en de mogelijkheid om met je horloge te betalen. Helaas nog niet voor alle banken maar hopelijk gaat dit snel veranderen. De batterijduur doet wat hij beloofd, hij gaat minimaal 5 dagen mee en binnen een mum van tijd is het horloge weer opgeladen en klaar voor gebruik.

Kortom : de FitBit Versa2 is een aanvulling voor iedereen!

Pluspunten

• Waterdicht
  • Modern
  • Accurate weergave
  • Aan te passen aan ieders wens
  • Lange accuduur

Minpunten

• Betaalmogelijkheden

Mirre A 07-10-2019

Erg tevreden

Geschreven voor: Fitbit Versa 2 grijs

Van tevoren had ik hoge verwachtingen van de Fitbit Versa 2. Zo hoopte ik dat ik nu eindelijk mijn sportprestaties bij kon houden. Ook leek het mij erg interessant om inzicht te krijgen in mijn slaap. Ik heb de Fitbit gebruikt bij verschillende sporten, waaronder wandelen en mountainbiken. Het soort sport had ik van tevoren niet ingevuld, maar dit heeft de Fitbit zelf herkend. Na het sporten krijg je onder andere te zien hoelang je hebt gesport en hoeveel calorieën je hiermee hebt verbrand. Ook kun je je hartslag in de gaten blijven houden. Als het horloge ’s nachts in de slaapstand wordt gezet kun je de volgende ochtend je slaappatroon en score vinden in de app op je mobiel. Hierbij krijg je dus te zien wanneer je in de remslaap, diepe slaap, lichte slaap en wanneer je wakker bent. Dit is erg leuk en interessant. Ook kun je de Fitbit gebruiken voor Fitbit Pay. Dit werkt erg eenvoudig en snel. Nadat de Fitbit volledig opgeladen is kan hij rond de 5 dagen mee voordat hij weer leeg is. De enige nadelen zijn het ontbreken van een GPS-ontvanger en zelf vind ik het horloge niet erg mooi om te dragen. Maar op deze punten na ben ik dus best tevreden met deze Fitbit!

Pluspunten

• Fitbit Pay
  • Snelle herkenning sport
  • Lange batterijduur

Minpunten

• Geen GPS-ontvanger
  • Het uiterlijk

Nikki78 06-10-2019

Fijn horloge met veel functies.

Geschreven voor: Fitbit Versa 2

Dit horloge gebruik ik nu een aantal weken en het bevalt uitstekend. Het is een modern horloge met een mooi design. Daarnaast heeft het erg veel verschillende functies. Ik vind het horloge vooral handig als je sportief bent aangelegd. Het kan namelijk heel goed workouts, zwemwedstrijden of hardlooprondes bijhouden. Hij berekent snelheid, actieve kcal en houdt nauwkeurig de hartslag bij. Ook kan dit horloge het slaappatroon bijhouden.
Een ander voordeel is de accuduur. Dit horloge kan bij mij minimaal 7 dagen mee zonder op te laten.
Een nadeel van dit horloge vind ik dat het niet met heel veel Apple apps gebruikt kan worden. Zo kan de iPhone app "Gezondheid" niet de gegevens van de Fitbit krijgen. Andere apps, bijvoorbeeld Strava en de Fitbit app zelf, werken wel prima.
Kortom, ik ben zeer tevreden over deze Fitbit Versa 2.

Pluspunten

• Accuduur
  • Veel functies
  • Goede hartslagmeter
  • Muziek overslaan

Minpunten

• Niet configureren met elke app