Sony Xperia XZ2 64 GB / liquid black

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 299 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony Xperia XZ2 64 GB / liquid black op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,9

looneytune 16-03-2019

Fijn snel toestel

Ik was opzoek naar een nieuwe telefoon, me oude Windows Phone Lumia 930 werkte na 5 jaar nog perfect, helaas was de app ondersteuning zeer slecht, dus opzoek naar een IOS/Android toestel.

Gezien mijn ervaring met draadloos opladen op de Lumia moest mijn nieuwe telefoon dit ook hebben, ik vind de nieuwste Iphone's iets te prijzig, en heb met Samsung's dus wat slechte ervaringen wat betreft de accu kwaliteit.

Daarom gekozen voor de XZ2, had ook de Compact willen overwegen qua schermformaat maar deze kon je helaas niet draadloos opladen.

Goed de telefoon zelf, is zeer vlot, heeft een mooi scherm, goede selfie camera, goede front camera ( had nog wel iets beter gekund met inzoomen ), en legt naar mijn mening nog net goed in de hand qua grootte.

De vingerscanner vergt wat gewenning, ik heb meerdere malen op de camera gezeten, maar na een paar dagen ben je hieraan gewend.

Wel heb je zeer zeker een hoesje nodig, de telefoon glijd op vrijwel elk oppervlak zonder hoesje ( tafel, nachtkastje, bureau, aanrecht ) gewoon van het oppervlak af door de gebruikte vorm en materialen.

Tevens al gemerkt dat Sony updates snel doorvoert, opladen gaat razendsnel, bij ''normaal'' gebruik is twee dagen werken op een acculading mogelijk, veel media kijken ruim 1 dag.
Opladen gaat echter ook weer snel snel door de snellaadfunctie, ook bescherm Sony de accu door het opladen pas af te ronden net voor je wekker gaat ( of dit ook werkt weet ik natuurlijk pas over een paar jaar ).

Kortom zoek je een mooi Android toestel , zonder de allerbeste frontcamera dan raad ik je dit toestel zeker aan.

Pluspunten

• Mooi beeld
  • Snelle updates Sony
  • Laad zeer snel op
  • Draadloos opladen

Minpunten

• Glijd van oppervlakten af zonder hoesje
  • Front Camera kon beter

Ton 07-11-2018

Fijn om mee te werken

Update: Het is een fijn toestel om mee te werken. Geen haperingen goede accuduur en mooie foto's. In het begin was het even wennen om met de vingerafdruk te werken, deze is aan de achterkant, maar als je dat eenmaal gewend ben is dat makkelijk.
Het toestel heeft geen hoofdtelefoon aansluiting, maar dat mis ik niet want met een koptelefoon op bluetooth heb je dat probleem niet.

-----------------------------------------------------------
Review 20-7-2018:

Het toestel is snel en heeft een goed display. Hij is makkelijk in gebruik. maar dat is voor mij althans erg makkelijk, ik heb altijd een Sony telefoon gehad. Ik gebruik hem ook bij de klus als MP3 speler, en het geluid is geweldig, dat ze zoveel geluid uit een plat dingetje kunnen krijgen. De trilfunctie bij het geluid had voor mij niet gehoeven.

Pluspunten

• Accuduur
  • Display
  • Gemak
  • Geluid
  • Goede camera

Minpunten

• Geen uitstekende camera

Tom 29-10-2018

Snelle prestaties

Geweldige telefoon. Mijn vrouw heeft de s9 en na 4 maanden is die veel trager geworden dan de xz2. De Sony blijft goed presteren, accu is erg sterk en de besturing is makkelijk. Voor mij weer een Sony over een paar jaar. Met de vorige de xperia Z heb ik bijna 4 jaar gedaan. Nu gebruikt mijn zoon hem nog.

Pluspunten

• Accu
  • Schermformaat

Minpunten

• Koptelefoon moet via een verloopstuk.

Henri 01-09-2018

Mooi kleurenscherm

Voorheen een Huawei p8 gehad en nu overgestapt naar een Sony xperia xa2, tot op heden heel blij met mijn besluit en de telefoon aan het verkennen. Telefoon reageert lekker vlot en het scherm is prachtig. Iets bol en met geweldige kleuren. Accuduur is ook prima, hij houd het ruim een dag vol.
Via de mediamarkt webshop samen met abonnement zeer goedkoop verkrijgbaar (170 ipv 300)

Pluspunten

• Handzaam
  • Groot geheugen
  • Mooi scherm
  • Degelijk

Minpunten

• Iets dikker dan mijn oude telefoon

Tosho 28-08-2018

Prima toestel, wordt soms te warm en een rare softwarefout

Prima toestel voor die prijs en ik kan het van harte aanbevelen. Alleen wordt het apparaat geregeld te warm. Het blijft dan wel functioneren, maar toch is dit niet echt fijn. Dit is pas na een maand of 4 op gaan treden. Ook kwam het apparaat ineens zonder aanleiding in een loop bij het opstarten. Bleef halverwege de opstartprocedure hangen en startte steeds opnieuw op. Dat heb ik op kunnen lossen dankzij de instructies en software van de website. Maar de hele grap heeft me heel veel tijd gekost omdat ik toch weer het nodige opnieuw moest installeren.

Pluspunten

• klein maar fijn
  • snel en goed

Minpunten

• batterij wordt geregeld te warm
  • nieuwe installatie nodig na rare storting

AJ Wennekes 28-08-2018

Algemeen

Ik koop altijd sony toestellen en wederom ben ik weer uiterst tevreden. De accuduur is extreem, bij vakantie in Italie was de hele dag locatie aan, 4G en maps niet genoeg om dit beest leeg te krijgen. Foto kwaliteit is weer top en de snelheid van het toestel voelt vertrouwd en veilig, ben zelf geen fan van de lichte bolling in het design maar dat is smaak denk ik.

Pluspunten

• Beeld
  • Foto kwaliteit
  • Accuduur
  • Nog steeds koploper

Minpunten

• AUX aansluiting
  • Google overname van de homeknop

Paul 18-08-2018

Mooi scherp beeld

Ben nog steeds heel blij met tel.
zeer snel en kan dus veel dingen tegelijk doen. mooi helder beeld veel instellingen past zich zelf aan de omgeving ook geluid is perfect met de Sony hoofdtelefoon en ja ook dit is aan te passen met de equalizer. Batterij blijft heel lang mee gaan en het is niet te geloven ook dit kun je naar eigen gebruik instellen en kan ook op batterij stand besparen

Pluspunten

• Dus mooie vorm
  • Zeer licht maar toch stevig

Minpunten

• ?geen tot nu toe

Fernando 16-08-2018

Kwaliteits product

Een heel fijn en kwalitatief een super product! Nu nog meer ik ook nog vanuit Sony een hoes erom heen heb met 30% korting!

Pluspunten

• Kwaliteit
  • Layout
  • Camera
  • Hoesje van Sony

Diyari 10-08-2018
  • Product gekregen

Leker geluid en beeld

Ik heb dit toestel Sony xperia xz2 gekregen van my vrouw ik vind het een perfecte toestel in qualiteit en prijs verhouding.
Aanrader zeker goede telefoon

Pluspunten

• Snell
  • Grootscherm

Niels de Jong 01-08-2018

Heerlijk gewicht en kraakhelder scherm

Een heerlijke telefoon met een kraakhelder scherm. De Sony Xperia XZ2 is een heerlijke premium telefoon met een heerlijk gewicht waardoor deze echt goed aanvoelt. De camera is kraakhelder en de batterij gaat bij intenstief gebruik makkelijk een dag mee. Tevens had van mij de vingerafdrukscanner aan de zijkant gemogen vooral omdat ik hier nog even aan moet wennen. Ook vind ik het jammer dat de meegeleverde oordopjes niet stansaard een USB c aansluiting hebben waardoor de adapter altijd nodig is. Al met al een heerlijke telefoon voor een goede prijs

Pluspunten

• Scherm
  • Gewicht
  • Camera
  • Accuduur

Minpunten

• Locatie vingerafdrukscanner
  • 3.5mm oordopjes

Thea 01-08-2018

Vroeger hadden we alles van Sony en nu weer.

Ik heb voor dit toestel gekozen omdat het al jaren een goed merk is. Dus nu geen Samsung maar ouderwets weer Sony. Tot nu toe bevalt de telefoon mij goed zeker in het gebruik.

Pluspunten

• Groot scherm
  • Makkelijk te bedienen

Geert 31-07-2018

Mooie foto's en super geluid

Ik heb hem gekocht voor de camera en het geluid. Daarvoor gebruik ik een telefoon ook het meest. De camera gebruik ik nu voor mijn vakantie foto's en ze zien er heel mooi uit. Het geluid is super goed als ik muziek luister op mijn telefoon. Voor de rest doet hij natuurlijk alles wat je van een telefoon mag verwachten.

Pluspunten

• Camera
  • Geluid

Minpunten

• Groot

Sandra 28-07-2018

Gaaf toestel

Ik had dit toestel in de voorverkoop al gekocht bij de wehkamp.
Wonder boven wonder kreeg ik dit toestel een week eerder. Na 2 weken had ik al problemen met dit toestel.
Gelijk gebeld en toestel opgestuurd.
Uiteindelijk kreeg ik toestel weer terug, alleen nu weer verkeerde kleur. Weer opgestuurd en kreeg een nieuwe terug.
Eindelijk kon ik deze echt gebruiken.
Wat een fijn toestel en zo helder beeld. Veel beter dan bepaalde concurrenten. Gebruiksgemak is fijn en simpel.
En dan die persoonlijke thema's van xperia. Zo leuk Zo divers.
Batterijduur is ook perfect, waarbij andere telefoons al na halve dag bijna leeg zijn kan deze nog lang mee.
Groot scherm maar dat valt niet op.
Je merkt het niet terwijl ik dat bij mijn iPhone wel had.
Zoveel mogelijkheden zijn er met dit toestel dat ik nog steeds niet alles ontdekt heb. Iedere dag zie ik weer nieuwe dingen en mogelijkheden. Zelfs de mogelijkheid om. Zowel links als rechts met je vingers te ontgrendelen
Voor mij geen Samsung of Apple. Maar voortaan sony, 😁😁😁

Pluspunten

• Helder scherm
  • Zelfs in de zon met zonnebril gebruik nog goed.
  • rechter als linkervinger voor ontgrendelen.
  • Lange gebruiksduur

Kostelijk 28-07-2018

Groot en duidelijk scherm, goed te hanteren

Het is een erg fijne telefoon om mee te werken. Hij ligt goed in de hand ondanks dat je een groot scherm hebt. Het scherm is ook duidelijk wat ideaal is voor filmpjes en games.
Nadelen: de telefoon is zonder hoesje wel wat glad als je hem in je broekzak doet of als je hem op iets zachts neer legt.

Pluspunten

• Groot scherm
  • Duidelijk scherm
  • Makkelijk te hanteren
  • Goeie camera

Minpunten

• Glad

Nick 27-07-2018

Excellent apparaat.

Goede prijskwaliteit verhouding. Werkt snel en efficiënt . Scherm is duidelijk en het geluid is zeer helder.

Pluspunten

• Groot scherm
  • Prijs
  • Geluid

Marleen keerssemeeckers 27-07-2018

Groot scherm, accu gaat lang mee.

Dit is mijn derde Sony, een goed en niet te moeilijk toestel.
Maakt heeele mooie foto's .
Nog nooit problemen gehad.
En oude toestel verkoop ik weer, ben ik zo weer kwijt. Doet het naar twee jaar nog steeds toppie.

Pluspunten

• Opladen om de twee dagen
  • Mooie foto's
  • Al derde Sony
  • Makkelijk toestel in gebruik
  • Veel opslag

Klandox 27-07-2018

Even wennen

Na een tijd samsung telefoon gebruikt te hebben is het toestel even wennen. De knoppen zitten maar aan een zijde, waardoor in het begin wel eens de verkeerde knop werd ingedrukt maar dat was binnen een paar dagen weer als natuurlijk.

Met meerdere mensen een filmpje kijken is lastig vanwege de speaker in het scherm, het voordeel is wel dat je minder overlast veroorzaakt als je zelfstandig kijkt., de telefoon gaat ook verassend hard. de optie om de telefoon te laten trillen bij bas en drum geluiden is een gimmick die niets toevoegt en in de meeste apps alleen werkt als het beeld aan staat.

Pluspunten

• Extra knop speciaal voor camera
  • Waterdicht

Minpunten

• Touchscreen werkt slecht langs de randen
  • screenshots maken is omslachtig

'm Fijma 26-07-2018

Mooi helder beeld, toestel ligt prettig in de hand

Fijn toestel, zoals de meeste Sony. Het scherm is iets smaller. Het is wel iets langer. Ik heb zelf erg moeten wennen aan het feit dat het toestel rond is. Je kunt het niet even neerleggen. Daarintegen zit er weer een fantastische camera in, Geluid met bellen prima. Het was wel even wennen aan de activering dat knopje zit nu in het midden van het toestel.,, Dat betekent voor mij dat ik bij bij het oppakken ik het toestel uitzet.

Pluspunten

• Prachtig helder beeld
  • Mooi geluid
  • Mooie camera

Minpunten

• Smal
  • Activeren aan de zijkant ipv boven op de telefoon

Steven 25-07-2018

Super in gebruik +Prima camera

Ik zocht een goed Android toestel waarmee ik mooie foto's en video's kan maken op vakantie .
De Sony Xperia Xz2 werd me aangeraden door de telefoon provider. Ik heb hiervoor ook een Sony gehad, daarvoor altijd een Samsung.
Aangezien een Samsung veel snufjes heeft waarmee je toch niets of niet veel doet, heb ik voor de Sony gekozen. Dit scheelt veel in de kosten en het is een prima Android telefoon met een zeer goede camera. Super tevreden

Pluspunten

• Bedieningsgemak
  • Camera
  • Vingerafdruk scanner
  • Snelheid

Minpunten

• Nog geen min punten ondervonden

sam gardeniers 24-07-2018

zeer mooi design!

het is een zeer mooi toestel van sony.
De accu gaat ook erg lang mee en het scherm is lekker groot.
Ook heeft dit toestel een erg mooie camera kwaliteit en de scherm resolutie is ook netjes.
wat wel jammer is, is dat er geen 3.5mm audio Jack in zit, maar voor de rest een topper van een toestel!

Pluspunten

• camera
  • bouwkwaliteit
  • scherm
  • accu duur
  • ligt lekker in de hand

Minpunten

• Geen 3.5 mm audio jack

Gian 24-07-2018

Een vlot vlaggenschip maar zeker geen vlot

Uitstekende bouwkwaliteit zoals we altijd al gewend zijn van sony! prachtig nieuw design in een elegant maar stoer hoesje. ik zeg zeker een aanrader!

Pluspunten

• groot scherm
  • diepen kleuren
  • goede camera front als back
  • stijl
  • design

A. van der Starre 24-07-2018

Sony stelt nooit teleur

Ik heb de Sony Xperia XZ2 nu een paar weken en ik vind hem geweldig. Ik had hiervoor een Xperia Z2 en daar was ik altijd al tevreden over maar dit is wel duidelijk nog een flinke verbetering. Hij ligt lekker in de hand, produceert muziek van een hoge kwaliteit en ik hoef hem maar eens in de twee dagen op te laden. Toppertje dit

Pluspunten

• Ligt lekker in de hand
  • Goede kwaliteit muziek, kan ook lekker hard
  • Accu gaat lang mee

Minpunten

• Ik moet nog even wennen aan die USB-c poort

Marko Klepac 22-07-2018

Super mooi

Mijn oude mobil was Sony Xperia Z en ik waas alltijd tevreden, nu opnieuw Sony. Xperia XZ2 is een modern apparat met mooi groote scherm en fantastische kleuren, en echt snel.

Pluspunten

• Mooi
  • Grote

Minpunten

• Anraking gevoelig
  • Niets meer

Kees van houdt 21-07-2018

Super mooi scherm

Altijd Sony gehad omdat dit voor kwaliteit staat .
Mooie toestellen en de service van Sony is zelf ook altijd goed .
Gemakkelijk in hebruik

Pluspunten

• Mooi scherm , scherp beeld
  • Mooie foto's

Bruno 20-07-2018

Very nice phonw

The phone is very fast.
Also, the rounded back ensures that the phone fit nicely in your hand.
The large screen is perfect for viewing videos.

Pluspunten

• Shape
  • Screen

Minpunten

• Weight
  • Camera