De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 12 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de iRobot Roomba i7 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,9

Alkan 23-04-2024

Belabberde kwaliteit en belabberde service!

Geschreven voor: iRobot Roomba i7

Belabberde kwaliteit en belabberde service. Ik heb in 2020 700€ betaald voor de ze Roomba. Vanwege een remigratie en langdurende verbouwing heeft de Roomba 1,5 jaar in de opslag gestaan. Dus NIET gebruikt. Onlangs weer gebruikt en toen is het plaatje waaraan de zijborstel is bevestigd, eruit gevallen en kwijtgeraakt. Zonder dit plaatje kan de zijborstel niet bevestigd worden. Garantie periode is natuurlijk verstreken. Maar het is schandalig dat een dergelijk belangrijk onderdeel gewoon los kan raken bij zo een ontzettend duur product.

Klantenservice is ook totaal ondermaats voor een bedrijf dat zulke hoge prijzen rekent.

Nooit meer! Voortaan gewoon die goedkope merken bij concurrent. Functioneren prima en veel betere service

Minpunten

• Onderdelen zijn overprijst
  • Maakt veel lawaai
  • App is zeer onpraktisch
  • Service is slecht

Hans Almere 23-02-2024

geen verbinding

Geschreven voor: iRobot Roomba i7

Werkte perfect. maakt goed schoon. maar nu al een JAAR problemen met verbinden met wifi. Hulp ontbrak volledig. sinds twee maanden opeens wel een help pagina. maar helaas zo vreselijk onduidelijk dat ik er niks aan heb. moet nu al een jaar Roomba handmatig starten. Waardeloos.

Pluspunten

• maakt goed schoon

Minpunten

• verbinden hopeloos
  • slechte help pagina's

Kay 04-05-2022

Fijn in gebruik en levert gewenste resultaat.

Geschreven voor: iRobot Roomba i7

Eerder hadden wij een robotstofzuiger van een ander merk. Deze hebben wij terug gestuurd omdat deze totaal niet aan de verwachtingen voldeed (o.a. zat deze continu vast achter stoelen en dergelijke). We waren dus enigszins sceptisch over de Roomba, maar niks bleek minder waar.
De app werkt erg eenvoudig en snel, ook een account aanmaken is zo gebeurd. Het installeren van de robotstofzuiger is ook zo gepiept. Ook de koppeling in je smart home vlekkeloos. Een simpele “hey Google, ga eens stofuizgen” en de Roomba gaat aan de slag.
Na een aantal keer stofzuigen, wordt er in de app een plattegrond van je kamer aangemaakt. Vervolgens kun je eenvoudig de kamer opdelen, bijvoorbeeld in de woonkamer en keuken. In de app kun je dan een schema per ruimte aanmaken. Het geluid van de stofzuiger is matig hard, maar niet erg storend. Het resultaat is vergelijkbaar met handmatig stofzuigen.
Enige puntje van kritiek: de Roomba werkt niet in het donker omdat de camera dan niks ziet. Dus enkel overdag te gebruiken, of s ’nachts een lampje aanlaten.

Pluspunten

• Gemakkelijk in gebruik
  • Schone vloeren

Minpunten

• Werkt enkel met voldoende licht i.v.m. camera

leonth 03-05-2022

Fijn product met handige app

Geschreven voor: iRobot Roomba i7

Ik vond het een erg fijn product met een hele handige app. De app maakt een correcte kaart incl obstakels van de woonkamer en daarmee kan ik makkelijk de stofzuiger aansturen. De stofzuiger past onder onze bank en kan daarmee onze hele kamer in 1x stofzuigen als we even weg zijn, super fijn!

Pluspunten

• App
  • Formaat (past onder bank)

Minpunten

• Loopt soms vast op onze stoelpoot

smika 01-05-2022

Erg fijne robot

Geschreven voor: iRobot Roomba i7

Het aansluiten van de iRobot Roomba i7 is erg gemakkelijk. Je download de app op je telefoon, neemt de benodigde stappen en zuigen maar. Wel kun je het beste eerst een scan laten maken van je kamer.

Ik heb de stofzuiger gebruikt op tapijt, laminaat en tegels met drempels tot 1,5cm en heb nergens een issue gevonden. Door zijn ronde vorm, komt hij niet goed in alle hoeken, maar de zuigkracht compenseert dat, aangezien ik geen viezigheid zag liggen.

Ook kun je gemakkelijk ene deel van een kamer selecteren die je apart wilt stofzuigen. Ik gebruik dit veel voor een stuk tapijt in de woonkamer, die wat sneller vies wordt dan laminaat.

Het schoonmaken van de stofzuiger gaat ook erg gemakkelijk. Voorop zit een cabine die je er makkelijk uit kan halen en zoende de “stofzuigerzak” kan reinigen. Ook het terugplaatsen is een paar seconden werk

De accu is groot genoeg een kamer van 50m2 te stofzuigen. Mocht hij echter geen accu meer hebben, gaat hij zelf terug naar zijn laadstation en hervat later het werk.

Pluspunten

• Accu
  • Schoonmaken van apparaat
  • resultaat stofzuigen

Minpunten

• losse onderdelen duur

Astrid1986 27-11-2021

Rooma irobot i7, top product

Geschreven voor: iRobot Roomba i7

Gistermiddag gekocht bij de mediamarkt op black friday. Al ruim een jaar hield ik de prijs in de gaten, nu toch overstag gegaan voor 399 euro.
De irobot is eenvoudig te installeren. Uitpakken, neerzetten, verbinden met de app en eerst even opladen.
De eerste stofzuigsessie moest ie al zuigend de boel verkennen. Dit deed hij heel netjes, botste niet hard. Na een uur had hij de woonkamer en de keuken afgerond en was deze zone klaar. Even kijken wat het heeft opgeleverd! Fantastisch! Wat een resultaat! Beter dan ik zelf had kunnen doen. In 1 hoekje heb ik onze Katja Kruimel een handje geholpen door de kabels even op te tillen, al was hij er eigenlijk wel overheen gereden. Ook de glasplaat van de houtkachel, die ruim 1 cm dik is had hij geen enkele moeite. Dan de vraag, hoe zit het met de hoekjes? Dikke prima, geen stof, maar ik ga de proef nog even op de som nemen. Het is een slim ding, detectie etc. Dus ik ga er vanuit dat het borsteltje het hoekje schoon veegt. Tenminste in de keuken waren de hoekjes kruimelvrij.
Top ding! Vandaag de bovenverdieping verkennen. Ik ben benieuwd.

Pluspunten

• Eenvoudig te installeren
  • Slim product
  • Goed in de hoekjes
  • Stiller dan een 'gewone' steelstofzuiger

w*************@G******** 01-11-2021

niet kopen

Geschreven voor: iRobot Roomba i7

Het marketingverhaal is groots: terwijl je weg bent maakt irobot je huis schoon: een grote teleurstelling, zeker gezien de prijs-prestatie: 1.de inlaatmond is te klein waardoor de robot regelmatig stopt omdat de de inlaatmond verstopt is; de stofhouder is dan nog lang niet vol. 2. de zuigkracht is klein, waardoor iets grotere kruimels blijven liggen 3. opladen is een drama: werkt soms wel en dan weer niet en ook terugkeren naar laadstation werkt vaak niet en regelmatig gaat de robot dan plotseling werken en komt los van laadstation zonder enige aanleiding. 4. de helponderwerpen op de site werken vaak niet en je krijgt te zien "oeps deze pagina was ingeslapen" dan wordt je doorverwezen naar een andere site die zegt "sorry", dit hing samen met een systeem update werd mij verteld nadat ik een medewerker aan de lijn kreeg: positief is: je krijgt een engels sprekende medewerk(s)ter aan de lijn na ongeveer 10-15 minuten, hoewel de telefoonrobot aankondigde dat er een wachttijd van 60 minuten was. De service vond ik goed. Mijn advies: niet kopen, is gewoon te duur voor wat je krijgt. koop dan liever goede draadloze stofzuiger.

Pluspunten

• service

Minpunten

• laden
  • zuigkracht
  • software
  • prijs-prestatie

Marieke Wijnberg 19-03-2021

Heel goede stofzuiger

Geschreven voor: iRobot Roomba i7

Ik heb de Roomba nu een aantal maanden en ben zeer tevreden. Hij doet z'n werk goed, het scheelt mij enorm veel tijd dat ik niet meer zelf hoef te stofzuigen.
Het enige minpuntje dat ik kan verzinnen is dat het onderhoudspakket behoorlijk duur is. De rollen gaan een week of 10 mee bij dagelijks gebruik (en dan let ik er echt heel goed op dat er niets op de vloer ligt waar 'ie zich vast op kan rijden). Bij de officiële shop vragen ze ook nog verzendkosten erbovenop. Het vinden van originele rollen buiten de shop om, dus via Bol.com ofzo, valt niet mee. Uiteindelijk via Coolblue toch zonder verzendkosten weten te bestellen. Er zijn heel veel aanbieders met nep-producten actief en daar lees je heel slechte ervaringen over, gesmolten rollen, veel lawaai. Als je dat niet aandurft is het wel duurder dan een stofzuiger met stofzakken. Maar op de prestaties van het apparaat is niets af te dingen, ik wil hem niet meer missen.

Pluspunten

• Zeer goede resultaten
  • Weinig werk mee

Minpunten

• Onderhoudspakket is vrij duur

Marieke Wijnberg 29-11-2020

Superapparaat!

Geschreven voor: iRobot Roomba i7

Wat een topapparaat. Hij zuigt ontzettend grondig en overtreft al mijn verwachtingen. Wij hebben 4 katten en ik had verwacht dat Dust Vader moeite zou hebben met de hoeveelheid haar en pluizen maar niets is minder waar, alles krijgt ie van de vloer. Ik raad dit apparaat van harte aan!

Pluspunten

• Goede zuigkracht
  • Ook geschikt als je (veel) huisdieren hebt
  • Na tussentijds laden gaat ie daarna weer verder
  • Je kunt hem programmeren
  • Opvangbak is heel eenvoudig te legen

Arno 20-05-2020

Solide, strak model, Irobot Roomba 7i. Werkt heel goed.

Geschreven voor: iRobot Roomba i7

Het product werkt veel prettiger, geruislozer en sneller dan onze vorige Roomba. Instelbaar via de app, via Google home spraak krijgen we hem nog niet aan de praat. We krijgen een berichtje dat de opvangbak vol zit. Dit is echt een aanrader. Botst minder tegen objecten en/of muren. Kortom, we hebben hem nu een paar dagen en zijn erg tevreden.

Pluspunten

• Snel
  • Geruisloos

Minpunten

• Prijzig