Rowenta X-Plorer Serie 95 RR7987WH - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 16 reviews die zijn achtergelaten voor de Rowenta X-Plorer Serie 95 RR7987WH op Kieskeurig.nl.

8,1

judofreak86 20-06-2021

Geen weg terug, na het gemak van de robot te hebben ervaren

Geschreven voor: Rowenta X-Plorer Serie 95 RR7987WH

Inmiddels hebben we deze robot stofzuiger nu zo'n anderhalve maand getest. We hoorden vooraf wisselende ervaringen van vrienden en wilde het graag eens uitproberen zonder direct ergens aan vast te zitten. Via theinsiders kwam de test optie voorbij en we zijn overtuigd van de meerwaarde van dit apparaat.

Het apparaat is echt een aanwinst voor ons huishouden. Stofzuigen was echt een van de klusjes waar tegenop werd gezien. Maar nu dankzij onze robot niet meer. Je zet hem via de app gewoon aan het werk terwijl jij ondertussen andere dingen kunt doen. Heerlijk! De zuig functie werkt goed: stof, vuil, zaagsel van de hamster, t verdwijnt allen als sneeuw voor de zon. Ombouwen naar de dweilfunctie is ook vrij simpel en het dweilen zelf is ook prima voor het even opfrissen van de kamer.
De app en het apparaat met de functies ontdekken kost even, maar is leuk en uiteindelijk spreek het wel voor zich, maar het staat nergens handig in een handleiding.

Als we een nadeel van het apparaat moeten noemen is dat hij soms wat luidruchtig is, op de turbo stand, maar goed, een normale stofzuiger maakt nog veel meer herrie. En gelukkig hebben we sinds de komst van onze test robot, die oude herrieschopper weinig meer hoeven te gebruiken.

Pluspunten

• makkelijk in gebruik
  • functies werken goed
  • schoonhuis terwijl je zelf andere dingen kan doen
  • uitgebreide app

Minpunten

• lawaai bij turbo
  • kan net niet overal onder

Linda 20-06-2021

Bevalt erg goed!

Geschreven voor: Rowenta X-Plorer Serie 95 RR7987WH

Wat een fijne stofzuiger om erbij te hebben en om aan het werk te zetten als jij er even geen zin in hebt of als je als je even weinig tijd hebt. De stofzuiger maakt goed schoon, zowel gewoon het stofzuigen als met dweil. Let er wel even op dat ie de hoekjes en randjes soms niet even goed kan meepakken (vooral met het dweilen). Maar voor de rest echt top. Batterij gaat lang mee, je kunt makkelijk het hele huis door de stofzuiger laten schoonmaken. Enige verbeterpunt voor mij zou het gebruiksvriendelijkheid van de app zijn. Je moet hier echt even je weg in vinden (zoals bijvoorbeeld hoe te werk gaan bij een nieuwe kamer), maar zodra je dit weet (gewoon start en laten scannen) werk het top. Ook het aanmaken van kamers en eventuele no-dweil zones mag voor mij nog wat makkelijker gemaakt worden.
Daarnaast is het soms ook vervelend dat de robotstofzuiger net niet overal onderdoor kan. Zo kan hij bijvoorbeeld niet onder het bed. Dat is erg jammer, maar dit doen we daarom maar met de andere stofzuiger nog na.

Pluspunten

• Dweilfunctie
  • Op afstand aan te zetten
  • Maakt goed schoon

Minpunten

• Kan niet overal onder
  • Gebruiksvriendelijkheid app

s**8@h**l.com 19-06-2021

Hele fijne toevoeging voor het dagelijkse schoonmaakwerk

Geschreven voor: Rowenta X-Plorer Serie 95 RR7987WH

Hele fijne robotstofzuiger, voor het dagelijkse schoonmaakwerk.
De installatie was wat ingewikkeld, maar dat kan aan mij liggen. Ook was het niet helemaal duidelijk voor welk gebruik welke accessoire was, en of de stofzuiger ook zonder de dweil te gebruiken is, maar proefondervindelijk uitgevonden.
Brengt kamer goed in kaart. Overzichtelijk weergegeven in de app, waarin ook gebieden af te bakenen zijn. Handige functies om kamer in meerdere segmenten in te delen, die los van elkaar schoongemaakt kunnen worden. Kan ook op 1 specifieke plek snel schoonmaken. Zuigt zowel tapijt als houten vloer goed. Ik ben onder de indruk van de zuigkracht en de gestructureerde aanpak van het zuigen van het hele gebied. Ook de dweil doet goed zijn werk. Zowel stofzuiger als dweil erg fijn voor de dagelijkse schoonmaakklus, niet helemaal voor het grondige werk, maar dat was ook niet de verwachting. Enige minpuntje vind ik het lawaai, maar je kunt hem natuurlijk ook aanzetten als je niet thuis bent.

Pluspunten

• Slimme app
  • Schoonmaakwerk

Minpunten

• Lawaai

fkeijzer 18-06-2021

Snelle, efficiente robot stofzuiter. Een aanrader!

Geschreven voor: Rowenta X-Plorer Serie 95 RR7987WH

Wat een fijne robotzuiger. Een stuk betere performance dan een andere die we al een tijdje hebben. Deze scant de kamer echt en is super efficient in het schoonmaken. Snel dus het hele huis door.
De app werkt ook eenvoudig en je kunt daar zones instellen waar de zuiger niet mag komen.
Het geluidsniveau van de Rowenta is zeer bescheiden en met de veel kortere tijd die hij nodig heeft vermoeden we dat we hem in gaan stellen om lekker tweemaal per dag het huis te doen. Voor het dweilen krijg je drie dweilen meegeleverd: een blauwe standaarddweil, een rode voor hardnekkiger vuil welke wij gebruiken voor bijvoorbeeld de houten vloeren, en een groene elektrostatische. Het dweilen is een mooi aanvulling, maar heeft uiteraard niet dezelfde kracht als zelf een dweil door de ruimte halen. Wel voelt het direct nog een tikje schoner in huis en met drie kinderen en alle beesten in huis is dat erg fijn. Een absolute aanrader voor een druk gezin!

Pluspunten

• Snel
  • Maakt goed schoon, ook aan de randen
  • Verboden zones werkt fijn

Minpunten

• Bakje gaat er minder makkelijk uit

Jordy 17-06-2021

Mooie en goede robotstofzuiger

Geschreven voor: Rowenta X-Plorer Serie 95 RR7987WH

Deze robotstofzuiger is erg eenvoudig te installeren en hierna via de applicatie goed in te stellen. Zones instellen waar de stofzuiger niet man komen is eenvoudig en hierna komt de Rowenta hier ook daadwerkelijk niet. De Rowenta kan ook kattenharen en kattenbakgrind zeer goed opruimen.

• Zuigt goed

Minpunten

• Kan niet onder de bank

m**5@h**l.com 16-06-2021

Fijn robotstofzuiger die je een handje helpt

Geschreven voor: Rowenta X-Plorer Serie 95 RR7987WH

Ik mag deze Rowenta robotstofzuiger testen en ik vind het een geweldig ding. Je moet wel overal opruimen wat op de grond ligt, anders kan hij niet verder gaan. Vooral de kabels kunnen hem belemmeren. Ik heb geprobeerd bij de trap, hij gaat niet verder dus valt ook niet. Wel slim hoor. Dweilfunctie doet ook wel wat die moet doen. Wat erg prettig is dat hij onder mijn bed kan zuigen. Alleen daarvoor kan ik het zelfs aanschaffen.
Ik kan de app niet vinden op playstore, ik denk dat die alleen een IOS app hebt, wel jammer. Daarom kan ik niet met de app gebruiken. Ik druk gewoon op de knop hij begint te stofzuigen. Eerste dagen moest ik wel even wennen, maar nu gebruik ik hem wel paar keer in de week.

Pluspunten

• Zakloos
  • Dweilfunctie
  • Gaat zelf naar de oplaadstation

Minpunten

• Kleine watertank
  • Geen app oor Android
  • Prijzig

Tjerk 14-06-2021

Rowenta robot stofzuiger ideale hulp

Geschreven voor: Rowenta X-Plorer Serie 95 RR7987WH

Fijn apparaat werkt goed maakt niet teveel geluid.

Werkt samen met de app geeft een goed beeld van de kamer waar hij stofzuigt. Zuigt krachtig in de basis stand. Kun je programmeren en laten zuigen als je niet thuis bent. Kan onder de bank en kast zuigen.

Pluspunten

• Zuigt goed
  • Wendbaar

Shann 14-06-2021
Geschreven voor: Rowenta X-Plorer Serie 95 RR7987WH

Een hele fijn en handige stofzuiger en dweil in 1. Hij doet zijn werk erg goed, ik gebruik hem alleen als ik een keer geen tijd heb om het huis schoon te maken. Makkelijk in gebruik en handig dat je een app hebt op je telefoon om de zones in te stellen waar hij wel en niet mag komen. Helaas lukt het instellen daar van niet, maar de app gebruik ik wel. Een echte aanrader!

• Handig in gebruik

Minpunten

• Opladen

Dree 14-06-2021

Super robot!

Geschreven voor: Rowenta X-Plorer Serie 95 RR7987WH

Ik ben erg blij met de robot. Niet alleen omdat hij zuigt, maar ook dweilt. De bot scant eerst de gehele ruimte en begint dan automatisch (of met de hand) aan z'n schoonmaakbeurt. Deze worden door 2 ronddraaiende kwastjes en een grote borstel in de midden uitgevoerd. Ik heb de bot om de 2 dagen gebruikt om te zuigen en hierdoor hoefde ik maar 1x per week (zonder huisdieren) gewoon te zuigen. De gebruiksaanwijzing is waardeloos. Zo kon ik op internet ook niet vinden waar de borstels of doekjes (die erbij zitten) precies geschikt voor waren. Het is dat de bot zo duur is, anders had ik deze voor boven en beneden aangeschaft!

• Makkelijke app

Minpunten

• Statische buitenkant, trekt stof aan
  • ziet een kleed als een obstakel

Peter H 11-06-2021

Goede aanwinst in het gezin.

Geschreven voor: Rowenta X-Plorer Serie 95 RR7987WH

Het product doet wat het zegt. Stofzuigen en dweilen.
Het stofzuigen gaat hem goed af.
De robot is makkelijk in te stellen, ondanks de wat onduidelijke gebruiksaanwijzing.
Hij bereikt ook de wat moeilijkere plaatsen zoals onder de tafel tussen de poten van de tafel en de stoelen.
Hij doet echt zijn best om alle plekken te bereiken.

Dweilen gaat ook alleen moet je wel opletten dat er nog voldoende water in zit. Er komt tussentijds geen signaal dat het water bijgevuld dient te worden.

Een goed apparaat dat wel wat aan de prijs is maar een aangename aanwinst is in ons huishouden.

Pluspunten

• Zuigkwaliteit
  • Komt ook oop moeilijke plekken
  • Makkelijk in te stellen

Minpunten

• de handleiding kan beter

jimmy 10-06-2021

goed product, alleen de prijs...

Geschreven voor: Rowenta X-Plorer Serie 95 RR7987WH

De stofzuiger werkt naar behoren hij zuigt perfect door de kamer. Het dweilen daarintegen valt ons wat tegen dat waar wij een houten vloer hebben, je ziet echter wel dat hij er geweest is maar of het nu echt schoon is.. Na de app te hebben geinstalleerd gaat hij op verkenning en scant hij de hele woning nauwkeurig. Vervolgens kun je hem de hele woning laten doen of een ruimte. De no-go zone is makkelijk tijdens het dweilen, zo gaat ie niet over de mat. Dit werkt tevens wel intuïtief. Het voordeel is dat hij onder baken bedden en kasten kan. Het nadeel is toch wel de prijs die behoorlijk hoog is voor een beetje luxe..

Pluspunten

• app
  • zuigkracht is instelbaar
  • design
  • je wordt er niet moe van

Minpunten

• prijs
  • dweilen op hout
  • gebruiksaanwijzing

Ericpeeeke 07-06-2021

Goede robotzuiger, wel duur

Geschreven voor: Rowenta X-Plorer Serie 95 RR7987WH

De robotzuiger zuigt echt goed, en het dweilen helpt ook (een beetje). Ik heb eerlijk gezegd mijn gewone stofzuiger niet meer gebruikt voor de woonkamer/keuken/hal. Wel jammer dat de robot soms blijft hangen op ons (laagpolig) Perzisch tapijt. En dat je heel goed alle kabeltjes uit de weg moet stoppen, want daar draait ie zich in vast.
Er worden veel accessoires meegeleverd: twee verschillende borstels en drie dweilen.
Wat het verschil is tussen de dweilen is niet duidelijk, sowieso is de handleiding erg slecht en onvolledig, meer op het niveau van een Chinese robotzuiger dan van een Europees merk.
Mijn exemplaar begaf het na twee weken, met een kappotte lidar-melding. Na een paar keer helemaal resetten deed-ie het weer. Waarschijnlijk een exemplarische fout, maar wel slordig voor zo'n dure robotzuiger.

Pluspunten

• Reinigt goed
  • Slim en efficiënt
  • Veel accessoires meegeleverd

Minpunten

• Duur
  • Heel klein waterreservoir
  • Komt vast te zitten in tapijt en kabels
  • Onduidelijke handleiding

Leon1011 07-06-2021

Nooit meer zonder

Wat een fijn apparaat.
Met 2 kinderen en een full-time baan kom je soms wat tijd te kort.
Dit apparaat zuigt als je weg bent en kan ook nog eens dweilen.
Mijn programma is dus nu zo ingesteld dat er 2x in de week gedweild wordt en alle andere dagen even stofzuigen, zelfs als we op zaterdag even in de speeltuin zitten!
Ik wil niet meer zonder.
En na de updates werkt het apparaat beter dan ooit!

Pluspunten

• via app te bedienen
  • doet alles als jij van huis bent

Minpunten

• wel even goed uitzoeken hoe het apparaat werkt

babybecca 07-06-2021

Lekker relaxen tijdens het stofzuigen

Geschreven voor: Rowenta X-Plorer Serie 95 RR7987WH

Wat heerlijk dat je de stofzuigrobot aan doet en deze gewoon het stofzuigwerk voor je doet! Het vergt wel wat voorbereiding want je moet er wel voor zorgen dat er niks op de grond ligt zoals lego of snoeren want dan kan de robot al snel een foutmelding geven. Maar goed, dan heb je dat meteen opgeruimd.

Het is fijn dat de stofzuiger meteen ook alle hoekjes waar je normaal niet komt meeneemt dat maakt dat de robot het net wat schoner zuigt dan je zelf zou doen. Al heb ik wel gemerkt dat sommige hoekjes toch lastig zijn voor deze robot. Als de oppervlakte erg vies is of de robot komt op een mat of vloerbedekking dan gaat hij extra hard zuigen.

Bij 'afgronden' wordt dit herkent door de robot dus je hoeft niet bang te zijn dat hij de trap afdondert. De robot geeft aan wanneer hij volzit en geleegd moet worden. Deze robot heeft trouwens ook een dweilfunctie.

De robot wordt hier dagelijks gebruikt en vervangt prima een gewone stofzuiger. Het is zelfs schoner dan als wij de gewone stofzuiger gebruiken.

Pluspunten

• werkt zelfstandig
  • ziet er geavanceerd uit

Minpunten

• maakt veel lawaai
  • is langer bezig dan als je zelf zou stofzuigen

Jeroen31 05-06-2021

Geweldige robotstofzuiger

Geschreven voor: Rowenta X-Plorer Serie 95 RR7987WH

De robot ziet er prachtig uit en zuigt goed. De zuigkracht is via de app te regelen. Dweilen gaat prima op laminaat, maar op de leistenen vloer in de woonkamer (met reliëf) is dweilen geen succes. Bedienen via de app werkt erg intuïtief en koppelen was heel eenvoudig. Het was even uitzoeken waar alle accessoires voor bedoeld zijn. De blauwe borstel voor tegels, de rode dweil voor haren, de zachte borstel en groene dweil voor stof en de andere borstel en blauwe dweil (die voorgemonteerd zijn) zijn voor universeel gebruik. Ik heb verschillende kaarten aangemaakt, waaronder een voor de woonkamer/keuken, een voor de hal en een andere voor de slaapkamer en overloop. Dat werkt op zich prima, net als het instellen van zones waar de robot niet mag komen en het wisselen van kaarten. Via de app kun je heel makkelijk kiezen om de hele verdieping te stofzuigen, of alleen een specifieke kamer, zone of plek. Uiteraard zijn ook tijdschema’s te programmeren. En omdat de robot zo laag is, gaat het huisalarm niet af als ik hem in de nacht laat rijden. Ik ben enorm enthousiast over deze stofzuigrobot en kan hem iedereen aanraden!

Pluspunten

• Lasernavigatie werkt perfect
  • Handige app om alles te bedienen
  • Inclusief dweilfunctie

Minpunten

• Handleiding had duidelijker gekund

e**r@o**k.com 26-05-2021

Prijs/kwaliteit laat te wensen over

Geschreven voor: Rowenta X-Plorer Serie 95 RR7987WH

Ik heb de robotstofzuiger een week kunnen testen. Toen begaf hij het helaas met een foutmelding dat het wiel los hangt. De handleiding, die sowieso al vreselijk onduidelijk is, en de website van Rowenta geven geen oplossing voor dit probleem. Zelfs resetten van het apparaat lijkt onmogelijk.
Gedurende de tijd dat ik de stofzuiger kon gebruiken werkte hij redelijk goed, maar niet veel beter dan robotzuigers van minder dan de helft van de prijs.

Pluspunten

• Maakt goed schoon
  • Redelijke duidelijke app
  • Goede zuigkracht

Minpunten

• Snel defect
  • Erg duur, en dure onderdelen
  • Maakt veel lawaai
  • Kleine watertank