Rowenta RR7987 X-plorer Serie 95 RR7987 Robotstofzuiger

• Best Reviewed 2 keer aug 2023
  • SEP 2022

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 40 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Rowenta RR7987 X-plorer Serie 95 RR7987 Robotstofzuiger op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,4

r***********@h********** 24-01-2024

Waardeloze cash back actie. Gekocht via bol.com. Blijkt te zijn uitgesloten achteraf. Terwijl het gekocht wordt bij Weijden Trading die Bol Alleen maar gebruikt als marktplaats vindbaarheid en distributie. Ook de factuur staat op de naam van Weijden.
Waardeloos. Niet doen !

Dirk 20-01-2024

Helpt bij onderhouden woning

De Rowenta X-Plorer robotstofzuiger helpt bij het onderhouden van je woning

Pluspunten

• Onderhoud woning
  • App
  • Navigeert goed
  • Gaat ook over drempels

Minpunten

• Geen complete vervanging van gewone stofzuiger
  • Dweilfunctie matig

Nienke 20-01-2024

Zeer fijne robotstofzuiger

We hebben dit product aangeschaft omdat we op zoek waren naar meer gemak. Het product bevalt uitstekend! Het kost enige tijd om de stofzuiger de woonkamer te laten leren kennen, maar nu gaat het volledig automatisch. Enige minpuntjes zijn dat het vloerkleed niet meegezogen kan worden (dan loopt de robot vast). Verder zijn we volledig tevreden, en maken we er volop gebruik van op alle verdiepingen in het huis.

Pluspunten

• Zuigkracht
  • Werkt netjes en volledig

Minpunten

• Instellen kost even tijd
  • Vloerkleed zuigen lukt niet

t****@v******** 08-01-2024

Zeer goede robot zuiger

Deze robot stofzuiger is echt fantastisch! We hebben deze nu een week in bezit, en hij zuigt beter dan de steelstofzuiger die we hebben. In het begin moest Rowan de kamer nog leren kennen, maar nu gaat dat perfect! Ook het bedienen van de app is erg makkelijk. Je geeft aan welke kamer gedaan moet worden en hij gaat aan de gang. Een nadeel is dat de poten van onze slede stoelen te laag zijn, en dat de stofzuiger daar overheen probeert te komen. Maar goed schuiven met de stoelen tijdens het stofzuigen kost dit allemaal op. We zijn heel tevreden!

Pluspunten

• Bediening via de app
  • Zuiger en dweilt
  • Weinig herrie

Minpunten

• Heeft ruzie met lage obstakels

t********@c******** 05-01-2024

Wat een uitvinding!

En wat zijn we blij met onze stofzuigerrobot!
Ideaal zo’n gezinsuitbreiding met name wanneer je een haren verliezende Border Collie hebt als wij!
Dagelijks is onze aanwinst nu op pad om ons huis haar- en stofvrij te houden. Het ideale is dat ze onder alle meubels doorkan, waardoor de plekjes waar wij niet altijd komen nu ook meegenomen worden.
Zelflerend is onze zuigrobot helaas (nog) niet; ze blijft tegen bepaalde voorwerpen opbotsen waarna ze uiteindelijk toch een andere route neemt.
Ook was het even wennen om een goede plattegrondindeling effectief te laten werken via de app, maar inmiddels hebben we een geweldige aanwinst in ons huishouden!

j*****@c******** 30-12-2023

Gekozen vanwege testwinnaar consumentenbond. Stelt niet teleur. Zuigt goed. Komt goed in de hoeken en langs de muren. Dweilt ook prima onze pvc vloer.
Nu 3 weken in bezit dus over de duurzaamheid kan ik nog niet veel melden.
Eerste installatie is vrij eenvoudig. De gebruiksaanwijzing kan wel wat duidelijker naar mijn mening.

x********@g******** 12-12-2023

Ik had al een Rowenta robotstofzuiger in het verleden. Een kleinere, simpelere variant (X-plorer 60 serie). Ik was hier zeer tevreden over en besloot nu een aantal jaar laten deze aan te schaffen. Zeer tevreden. Fantastische zuigkracht. Tevens hebben wij hoogglans tegels waarbij je na bijna iedere dweilbeurt druppelvormige vlekken overhoudt. Dat is bij de dweilfunctie van de Rowenta niet zo. Al met al fijn apparaat, simpel te onderhouden.

f************@g******** 11-12-2023

Lang getwijfeld maar uiteindelijk gekocht nu heb ik tijd over. Instructie boekje is lastig lezen maar eenmaal ingesteld via app. gaat hij aan de slag. Ziet goed objecten en zuigt in de eco stand zeer acceptabel met optie autoboost op vloerkleed. Dweil functie werkt zowel met als zonder scrub optie. Regelmatig reservoir legen.
De haren van dieren (kat) en als pakt hij goed op. Op 1 accu is 175m2 prima te doen. Zelf op etage met trap ziet hij de trap. Echt een goede koop geweest.

m***************@o********** 27-11-2023

Ik heb deze robotstofzuiger gekocht omdat hij uit veel testen als beste naar voren kwam. Tot nu toe ben ik zeer tevreden. Hij stofzuigt goed en het dweilen is prima voor weer een fris huis. Echte vlekken moet je natuurlijk even met een doekje handmatig doen. Maar zeer tevreden!

Maarten 29-08-2023

Fijne stofzuiger

Sinds enkele weken zijn we in het bezit van een Rowenta stofzuiger. Wat een waardevol apparaat. De zuigkracht is prima, de batterij gaat lang mee, de dweilfunctie doet het goed. Na het stofzuigen van de gehele kamer, rijdt de stofzuiger zelf terug naar het laadstation om op te laden.

En wat echt top is, is de app. Via de app is precies te volgen waar de stofzuiger is, kan de zuigkracht harder of zachter worden gezet, kan de dweilfunctie geregeld worden (veel/weinig water), kan een specifieke plek aangewezen worden om te stofzuigen of kan een specifieke kamer aangewezen worden. De stofzuiger reageert direct op aanwijzingen via de app.

Via de app kunnen meerdere verdiepingen ingesteld worden. Ik gebruik de stofzuiger zowel voor de begane grond als voor de slaapkamers op de eerste verdieping.

Pluspunten

• De app
  • dweilfunctie
  • maakt echt goed schoon
  • op afstand aan te zetten

j***********@z******* 21-08-2023

Bevalt goed

Wij hebben de de zuiger nu +/- 6 weken in gebruik.
We zijn erg tevreden over zijn prestaties.
Zowel de zuig alsook de dweil resultaten.
Hij werkt zonder overslagen, maakt niet veel lawaai, komt goed in de hoekjes.
Een aanrader.

Pluspunten

• zuig resultaat
  • dweil resultaat
  • geluid niveau
  • werkt goed in de hoekjes

Harm 17-08-2023

Serieus goed ding!

Al lang gedacht een robotzuiger te kopen omdat ik echt een hekel heb aan stofzuigen en daardoor te vaak in een net te vies huis zat. Na de test van de Consumentenbond gelezen te hebben, gekozen voor de winnaar van die test.
Een serieus bedrag, maar ik ga graag voor kwaliteit.

En de kwaliteit is echt top!
Na de Rowenta enkele keren over mijn tapijtvloer boven te hebben gejaagd zag het er beter uit dan de laatste jaren! Echt ongelooflijk hoeveel stof er uit komt terwijl het er op het oog al top uitziet.

Een erg uitgebreide app waarop je echt van alles kan instellen. Te veel om hier uitgebreid op in te gaan.

Echt heel content met deze Rowenta!!

Pluspunten

• erg goed op tapijt en parket!
  • accu gaat lang mee
  • zeer uitgebreide app
  • erg goede methodische manier van ruimte zuigen

Minpunten

• op tapijt beetje luid

Katie 16-08-2023

Nu al onmisbare hulp in huis!

Wow! Wat een mooi product. Bij het uitpakken was ik direct gecharmeerd van deze robotstofzuiger. Gelijk aan de oplader (duurde wel een paar uur) en daarna gelijk aan de slag met als resultaat een frisse schone vloer. Fantastisch, zeker nu onze langharige hond in de rui is en onze zoon nogal wat rijstwafel etc knoeit.
Dit scheelt echt zo veel werk en tijd! Heerlijk!

Pluspunten

• Look en feel
  • Prettige app
  • Weg honden haren!
  • Maakt niet veel lawaai
  • Weg grote kruimels!

Minpunten

• Prijs
  • Botst tegen de meubels
  • Niet zo lang garantie

MART.R 15-08-2023

Een aanrader voor elke luie schoonmaker in Nederland ;)

Deze stuifzuiger doet precies wat je ervan verwacht! We hebben hem vrij eenvoudig aangesloten en de app geïnstalleerd. Bij het scannen van het huis had hij snel alles in kaart gebracht en naast een paar hele zachte botsingen met ons bankstel ging het prima! Hij kwam in meer hoeken en gaten dan wij hadden verwacht, wat ook top was. Het bakje met viezigheid hebben we naderhand bekeken, en het viel ons op hoe veel hij had opgezogen. Met andere woorden, hij doet goed zijn werk. Ook qua lawaai valt het ons allerminst mee, hij maakt een stuk minder lawaai dan onze reguliere stofzuiger. Top aankoop!

Pluspunten

• Maakt goed schoon
  • Makkelijk in te stellen
  • Vind zijn weg goed zonder al te veel botsingen
  • Weinig lawaai in verhouding

Minpunten

• De prijs is wat aan de hoge kant

Logoa00 09-08-2023

Geweldige Aanwinst voor het Huishouden!

Geweldige Aanwinst! Heeft mijn verwachtingen overtroffen. Zijn krachtige prestaties, veelzijdigheid en slimme functies maken hem een onmisbare metgezel in ons dagelijks leven. Het bespaart me niet alleen tijd en moeite, maar zorgt ook voor schone en frisse vloeren. Ik kan deze robotstofzuiger ten zeerste aanbevelen aan iedereen die op zoek is naar een geavanceerde en effectieve manier om hun huis schoon te houden!

Ik ben absoluut verbluft door de prestaties van de Rowenta X-plorer Serie 95 RR7987 Robotstofzuiger! Deze 4-in-1 robotstofzuiger heeft mijn kijk op schoonmaken volledig veranderd en heeft zichzelf echt bewezen als een onmisbare aanwinst voor ons huishouden.

De eerste indruk was al veelbelovend - het slanke en moderne ontwerp past perfect bij ons interieur. De robotstofzuiger wordt geleverd met een duidelijke en intuïtieve handleiding, waardoor de installatie een fluitje van een cent was. Binnen enkele minuten was de stofzuiger klaar om aan het werk te gaan.

Wat me meteen opviel, was de indrukwekkende zuigkracht van deze robotstofzuiger. Hij is in staat om verschillende soorten vuil, stof, haren en zelfs kleine rommel moeiteloos op te zuigen. De slimme navigatietechnologie zorgt ervoor dat de stofzuiger moeiteloos door de kamers manoeuvreert, waarbij hij obstakels en meubels handig vermijdt. Ik was aangenaam verrast door zijn vermogen om onder lage meubels en banken te komen, waar ik normaal gesproken moeilijk bij kan.

De 4-in-1 functionaliteit van deze robotstofzuiger is echt een gamechanger. Naast het stofzuigen, kan hij ook dweilen, vegen en zelfs nat reinigen. Met de meegeleverde accessoires was het schakelen tussen de verschillende functies eenvoudig en snel. De dweilfunctie liet mijn vloeren glanzen en de natte reinigingsoptie was perfect voor het aanpakken van hardnekkige vlekken.

De app-besturing is een handige toevoeging waarmee ik de robotstofzuiger vanaf mijn smartphone kan bedienen. Ik kan schema's instellen, reinigingsmodi kiezen en zelfs de robot op afstand besturen. Dit heeft het hele proces nog handiger gemaakt, vooral wanneer ik onderweg ben.

Een ander aspect dat mijn aandacht trok, was de indrukwekkende batterijduur van de Rowenta X-plorer Serie 95 RR7987. Hij kan meerdere kamers stofzuigen en zelfs een tweede ronde doen voordat hij moet worden opgeladen. Het oplaadstation is slim ontworpen en de robotstofzuiger kan het gemakkelijk vinden om automatisch terug te keren naar het station wanneer de batterij bijna leeg is.

Pluspunten

• zuigkracht
  • slimme navigatietechnologie en ontwerp
  • 4-in-1 functionaliteit
  • app-besturing
  • batterijduur

Minpunten

• Prijs

m*************@g******** 09-08-2023

Prima robot

Ik heb heel veel robotstofzuigers gehad in de afgelopen 13 jaar en dit is de beste tot nu toe. Hij is relatief stil, doet zijn werk zonder problemen. Verbinding met het apparaat via de app loopt goed. Accu is ruim voldoende voor het werk in een grote kamer. Stofbakje is wat klein, maar het apparaat geeft je een melding als dat bakje vol dreigt te raken.

Het is eenvoudig om in het door de stofzuiger zelf gemaakte kaartje van je kamer enkele no-go zones in te stellen, en dat is wel nodig: het enige gevonden minpunt is dat hij tegen schuine stoelpoten en tafelpoten oprijdt en dan hulpeloos een beetje op zo’n poot blijft hangen. Daar leert ie niet van, als je hem geholpen hebt rijdt ie meteen weer tegen die tafelpoot aan, maar je kunt je tafelpoten dan no-go area maken.

Pluspunten

• Maakt goed schoon
  • Maakt duidelijke kaart van je kamer
  • Relatief stil

Minpunten

• Leert niet van plekken waar hij vast komt te staan

Rob 25-07-2023

Voldoet aan verwachtingen en eisen.

Eerder een robotstofzuiger gekocht waar ik niet zo tevreden over was maar na veel research en vergelijken op rowenta serie 95 uitgekomen. Voldoet tot nu toe aan alle verwachtingen. Overtreft bij ons zelf op het dweilen. Qua geluid was onze oudere heftiger dus ook dat viel enigszins mee.

Zeer enthousiast over dit product.

Pluspunten

• Kwaliteit zuigen
  • Kwaliteit dweilen
  • Maakt goed langs de randen schoon en onder de bank
  • Een eco/nacht modus

Minpunten

• Tot nu toe nog geen

Dust on the floor 19-07-2023

Altijd een schone vloer

We gebruiken de robotstofzuiger nu een aantal dagen en het doet precies wat je ervan verwacht. Als je uit bed komt is de vloer gezogen en gedweild.
Houd de vloer goed schoon door het zuigen en ook het dweilen werkt goed.
Qua geluid vinden wij het meevallen, het is hoorbaar maar een stuk zachter dan bijvoorbeeld een steelstofzuiger.

Voor de oriëntatie heeft het wel veel botsingen met meubilair nodig om de juiste route te bepalen. Aan de andere kant worden alle openingen waar de stofzuiger doorpast en randjes goed meegenomen.

Pluspunten

• zuigt goed
  • dweilt goed
  • geluidsniveau
  • software

Minpunten

• botst met meubulair

MHL 28-06-2021

Prima robotstofzuiger

Eenvoudig te installeren en te gebruiken.
De stofzuiger doet nauwkeurig de 1e keer een initiële check van de ruimte en zuigt daarnaast ook de ruimte. De tweede keer is de stofzuiger sneller en gaat efficiënter te werk. Dit is goed te zien en te monitoren met de app. Jammer t.o.v. de vorige Rowenta robotstofzuiger die wij getest hebben, dat deze niet meer onder de bank door kan gaan, dat kon de vorige wel, maar ja, daarvan werkte de app niet en deze was niet efficient. Op dit moment tevreden met de huidige robotstofzuiger. In middels hebben wij hem drie keer laten werken en dat gaat prima. Wij gaan nog kijken of wij hem laten dweilen en/of dat nut heeft.

Pluspunten

• Makkelijk te installeren en in gebruik
  • Pakt alle hoeken mee
  • App geeft aan waar hij geweest is
  • App kan je ruimte indelen/aanpassen

Minpunten

• Hoger, waardoor niet onder de bank
  • Dweil m2 is weinig

b******@h********** 26-06-2021

Na 3 weken gebruikt, begint ie met veel errors te melden . Terug gestuurd voor reparatie 2 keer. Klantservice antwoordde niet en handleiding niet compleet.

d******@g******** 24-06-2021

Eerste indruk was wowww ziet er geweldig uit.
Voor het eerste gebruik moet je het apparaat volledig opladen.
Dat duurde vrij lang, ongeveer 5 uur lang.
Bediening gaat volledig via de app.
Als je de app download is het gebruik heel simpel.
De eerste keer scant de Rowenta X-Plorer je huis en maakt een plattegrond wat je op de app terugziet.
Plattegrond kan je resetten wanneer je wilt.
Apparaat heeft veel technische snufjes.
In de app kan je zoals kiezen of je het hele huis, kamer of een bepaalde plek wilt laten stofzuigen en of dweilen.
Je kan ook kiezen hoe de zuigkracht is zoals standaard, hoog en boost enzovoort.
Dat geldt ook voor de vochtigheid van de dweil functie.
Via de functie planning kan je een planning maken op welke dagen en tijdstippen je wilt dat het apparaat gaat stofzuigen en of dweilen.
Stofzuigen gaat erg goed, neemt ook alles mee.
Nadat de robotstofzuiger zijn werk heeft gedaan is de vloer super schoon.
App heeft ook een schoonmaak geschiedenis waarop je kan zien hoe lang de robotstofzuiger bezig is geweest.
Ik heb een groot woonkamer met een open keuken, duurt ruim een half uur tot drie kwartier voordat de robotstofzuiger klaar is met stofzuigen.
Ondertussen kan ik doorgaan met andere huishoudelijke klussen, heb geen omkijken meer naar stofzuigen en dweilen.
Wat een uitvinding, kan er niet meer zonder.
Geweldig apparaat, bedankt Rowenta.

s**********@h********** 24-06-2021

Super handig en fijn hulpje!

Ik heb de robotstofzuiger nu zo'n twee weken in huis. In het begin had ik zo mijn twijfels over of hij wel overal goed zou komen, maar dat doet deze robot. Door de lange borstels komt hij overal. Ik hoef dan ook niet meer de hoeken en randen na te zuigen. Onder mijn plinten heb ik een kleine opening en zelfs daar komt hij. Ik ben hier heel tevreden over.

De app die erbij zit is heel makkelijk te gebruiken en is overzichtelijk. Alles sprak voor zich na het installeren. Er zijn vele opties die je hier kunt selecteren. De zuigkracht, de kamers/ruimtes die gedaan moeten worden, wat de robot moet doen (stofzuigen, dweilen, welke ruimte etc.), de hoeveelheid water dat gebruikt moet worden bij het dweilen etc. Ook zie je precies wat hij doet, waar hij is op het moment en wat nog gedaan moet worden. mocht de robot ergens vastlopen dan krijg je hier ook meteen een melding van. Ook is er een functie dat laat zien wanneer je accessoires en onderdelen aan vervanging toe zijn, je schoonmaakgeschiedenis, etc. Ook kun je via de app tijden instellen voor het starten van de schoonmaakronde. Verder kun je op afstand je robot aanzetten. Dus als je ergens bent en je wilt terugkomen in een schoon huis, dan kun je hem op afstand aan of uitzetten. Erg handig vind ik zelf.

Ik heb 3 kleine kinderen, een kat en een konijn die in de woonkamer staat en soms losloopt. Een dingetje is wel dat al het kleine spul opgeruimd moet zijn voordat de robot aan zijn ronde begint. Een groot voordeel hiervan is dat het huis iedere dag netjes opgeruimd is. Vaak zwierf er her en der speelgoed rond en kleine prulletjes. Sinds deze robot in huis is, is elke dag het huis opgeruimd. Dat geeft veel rust en is erg fijn.

Wat ik erg fijn vind is dat de robot zowel kan stofzuigen als dweilen. Normaal dweil ik 1x in de week omdat het toch wel veel werk is om dat zelf te doen. Nu zet ik de robot aan en hij doet zijn werk. Ook kun je zelf aangeven wat hij moet doen, dus vaak zet ik ook de dweilfunctie aan. Ideaal! Er zitten drie verschillende soorten dweilen bij de robot; 1 standaard dweil, 1 animal Scrub dweil, 1 fluffy dweil. Het waterreservoir vind ik echter wel te klein. Er is geen indicatie wanneer deze leeg is waardoor ik zelf bij moet houden wanneer ik het bij moet vullen. En aangezien mijn vloeroppervlakte best groot is moet ik dit wel bijhouden en bijvullen.

De handleiding vind ik te summier. Doordat de handleiding erg beknopt is heb ik op internet moeten uitzoeken waar welke dweil voor was. Dit was net zo als met de drie verschillende borstels die je erbij krijgt. Niet duidelijk beschreven waar wat nou precies voor is. Dat vind ik wel een minpuntje. Dit zou beter moeten zijn en zeker met zo'n duur apparaat dat zoveel functies heeft.
Wat ik ook een minpuntje vind is de sensor bovenop het apparaat (ronde uitstekende ding). De tvkast en nog een grote kast is te laag waardoor de robot er niet onder kan doordat de sensor hier tegenaan komt. De sensoren aan de voorkant zien dit niet en blijven proberen om onder de kasten te komen. Het gevolg is dat de bovenkant iedere keer tegen de onderkant van de kast botst. Dat lijkt mij niet goed hiervoor. Wat wel een groot voordeel van de app is, is dat je bepaalde zones in kan stellen waar hij dan niet moet komen. Ik heb deze twee kasten gemarkeerd als no-go zone waardoor hij niet meer probeert om eronder te komen om schoon te maken. Een erg handig extraatje van de app. De sensors zijn verder erg goed. Hij ziet de randen van de trap waardoor hij niet naar beneden valt en andere hoogteverschillen. Ook botst hij verder niet tegen de muren e.d. op door de sensor. Alleen lage kasten zijn dus een dingetje.

Het geluidsniveau vind ik wat aan de hoge kant. Ik kan hem bijv. niet aanzetten als mijn kinderen op bed liggen. Maar daardoor heeft hij wel weer veel zuigkracht. En dat is te merken aan mijn schone vloer. Ook als je het bakje leegt en ziet wat er allemaal in zit... Tot zand en fijn stof aan toe.

Ondanks wat kleine dingetjes ben ik erg tevreden over deze robot!

Pluspunten

• Komt overal, ook hoeken en randen
  • Uitgebreide app, handig in gebruik
  • Gebruiksgemak
  • Zowel stofzuigen als dweilen
  • Op afstand te bedienen, ook als je niet thuis bent

Minpunten

• De sensor bovenop steekt te hoog uit
  • Geluidsniveau
  • Handleiding te summier
  • Klein waterreservoir

merel& erwin 23-06-2021

Rowie, onze stofzuigende huisgenoot.

Deze stofzuiger kan onderscheid maken tussen kleden en harde vloerbedekking, zoekt zelf zijn weg door het huis en kan op de koop toe ook nog een dweiltje over de vloer halen. Wat ons betreft een blijver, alhoewel hij wel erg aan de prijs is. Ideale huisgenoot, die bij ons ook een naam heeft gekregen 'Rowie'.
Wel nog onduidelijk is waar we reserve-onderdelen kunnen krijgen, zoals nieuwe borstels of een dweil.

Pluspunten

• kan dweilen
  • vindt erg goed zijn weg in huis
  • zones van de kamer aanmerken als 'no go'.

Minpunten

• onduidelijke handleiding
  • kan maar een verdieping in kaart brengen

Melie85 23-06-2021

Blij verrast!

Ik vind het erg fascinerend en het is toch ook nog een vrij grote robot. In de instructie staat dat deze eerst volledig opgeladen moet worden alvorens je hem kan gebruiken. Het installeren van het laadstation en de robot erop leggen ging erg eenvoudig. Nadat hij een paar uur heeft opgeladen besluit ik om de app te installeren en te koppelen aan de robot. Dit ging ook vrij gemakkelijk en besluit dan ook niet langer te wachten en druk de robot aan. Hij brengt de ruimte goed in beeld en gaat aan de slag en via de app kan ik precies waar hij is geweest en wat hij nog moet doen. De eetkamer tafel en stoelen vind je lastig omdat hij er niet onderdoor kan, hij blijft niet onnodig lang proberen en gaat voortvarend door naar het volgende deel: het vloerkleed. Hier kan hij helemaal niks mee en loopt elke keer vast. Jammer! Die heb ik dus als No Go Zone ingesteld. Dit is even zoeken maar gaat goed.

Nu is het tijd om de dweil te proberen! Volgens instructie het reservoir gevuld en de vastgemaakt. Erg handig dat je kan instellen hoe nat je hèm wilt laten dweilen. Ook dit gaat goed en ben erg verrast over het resultaat van stofzuigen en dweilen. Vervolgens op de bovenverdieping gezet waar alleen tapijt ligt. Dit gaat hem al veel beter af dan het vloerkleed en zuigt keurig. Ook de badkamer neemt hij mee alleen is de drempel te hoog om er zelf weer uit te kunnen komen dus hier moest ik hem bij helpen. De trap lokaliseert hij ook goed en valt er dan niet van af.

Ik had het fijn gevonden als je meerdere kamers kon opslaan en hij deze dan ook zou herkennen. Positief: - maakt goed schoon; - dweilt ook goed; - App werkt erg makkelijk; - Intuïtief.
Verbeterpunt: - Papieren handleiding erg onduidelijk; - Geen uitleg over de verschillende accessoires die erbij zitten,

Al met al erg verrast over wat deze robot kan en hoe hij zelfstandig hij aan het werk gaat. Ook het stofreservoir zit goed vol dus hij draagt zeker bij aan een goede schoonmaak.

judofreak86 20-06-2021

Geen weg terug, na het gemak van de robot te hebben ervaren

Inmiddels hebben we deze robot stofzuiger nu zo'n anderhalve maand getest. We hoorden vooraf wisselende ervaringen van vrienden en wilde het graag eens uitproberen zonder direct ergens aan vast te zitten. Via theinsiders kwam de test optie voorbij en we zijn overtuigd van de meerwaarde van dit apparaat.

Het apparaat is echt een aanwinst voor ons huishouden. Stofzuigen was echt een van de klusjes waar tegenop werd gezien. Maar nu dankzij onze robot niet meer. Je zet hem via de app gewoon aan het werk terwijl jij ondertussen andere dingen kunt doen. Heerlijk! De zuig functie werkt goed: stof, vuil, zaagsel van de hamster, t verdwijnt allen als sneeuw voor de zon. Ombouwen naar de dweilfunctie is ook vrij simpel en het dweilen zelf is ook prima voor het even opfrissen van de kamer.
De app en het apparaat met de functies ontdekken kost even, maar is leuk en uiteindelijk spreek het wel voor zich, maar het staat nergens handig in een handleiding.

Als we een nadeel van het apparaat moeten noemen is dat hij soms wat luidruchtig is, op de turbo stand, maar goed, een normale stofzuiger maakt nog veel meer herrie. En gelukkig hebben we sinds de komst van onze test robot, die oude herrieschopper weinig meer hoeven te gebruiken.

Pluspunten

• makkelijk in gebruik
  • functies werken goed
  • schoonhuis terwijl je zelf andere dingen kan doen
  • uitgebreide app

Minpunten

• lawaai bij turbo
  • kan net niet overal onder