Salora 58BHD2500 - Reviews

Standaardresolutie
WXGA (1280x800)
Beeldverhouding (native)
16:9

Beoordeling op basis van 3 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

Wouter Bekkernens 23-01-2017

Groot scherm, en goede lichtopbrengst voor 1080p films

Ik heb deze nu een paar dagen in bezit, en ik moet zeggen dat ik zeer tevreden ben over de kwaliteit/prijs verhouding, ik had eerst de 50bhd1200 gekocht maar deze had voor films te weinig lichtopbrengst. deze daarentegen erg goed en mooi voor films, mooi strak beeld en goede kleuren. Heb 720p en 1080p films gedraaid en ziet er allemaal netjes uit. Ook de mediaspeler via USB is een leuke optie en werkt ook goed en loopt ook soepel. Wel jammer is de Tv tuner, die geen DTV heeft, maar goed dat is niet zo erg. De afstandbediening werkt ook perfect je hoeft hem echt niet te richten op het infrarood oog maar als je er onder zit op de bank werkt hij goed, en is dus zeer makkelijk te bedienen. Over het geheel ben ik zeer tevreden over deze beamer voor het geld. natuurlijk zijn er betere beamers maar die kosten dat ook wel het dubbele. en niet te vergeten de lange levensduur van deze led beamer +- 50000 uren i.p.v 2500 tot 6500 uur. De bouw van de beamer kast en dergelijk ziet er degelijk en solide uit, hij heeft ook een uitneembaar stoffilter voor de koeling.

Pluspunten

• Lichtopbrengst
  • mooi scherp beeld
  • mooie resolutie van 1280 x 800
  • afstandbediening
  • USB Optie Mediaspeler

Minpunten

• geen DTV tuner
  • geen bluetooth/wifi

John 20-01-2017

Herriebak

Mooi apparaat, redelijk beeld, handleiding is niet erg uitgebreid. Maar 25dB geluid? eerder 125dB want de fan draait volcontinu en lijkt niet instelbaar, firmware updateje?

Pluspunten

• Goedkoop in zijn resolutieklasse (januari 2017)
  • Keystone snel af te stellen dmv draaiknop

Minpunten

• Fan maakt erg veel geluid en is hinderlijk
  • Afwerking is wat je voor de prijs mag verwachten

Officiele reactie van Salora 24-01-2017

Beste John,

Hartelijk dank voor uw review. Wij betreuren het dat het geluidsniveau van de Salora 58BHD2500 het eindoordeel minder positief heeft beïnvloed.

T.b.v. de koeling zal de ventilator van een beamer altijd te horen zijn. Mogelijk is het geluidsniveau van uw exemplaar incidenteel buitensporig; normaliter zou het geluid bij het bekijken van een film niet hinderlijk aanwezig mogen zijn.

Wellicht biedt een vergelijk bij uw dealer met een overeenkomend model uitkomst.

Salora.

fons 08-02-2017

Ik heb het zelfde probleem met het geluidsniveau. Op 4 meter afstand meet ik 42 decibel. Erg hinderlijk op z'n zachtst gezegd...

pauls 19-04-2017

groot beeldformaat onzuiver beeld

Beamer ongeveer 3 weken in bezit en is fijn in gebruik.
Menu zit goed in elkaar en is makkelijk te gebruiken.scherpstellen is op zich makkelijk met de draaischijf voor op de lens, alleen is het beeld aan de rechterzijde zeer onscherp en is met geen mogelijkheid scherp te krijgen(word gewoon nergens scherp). Terwijl dit op een gladde muur en doek geprojecteerd is en als je het beeld draait met de flip blijft dezelfde hoek wazig...jammer. tevens maakt de beamer veel herrie en is dit beduidend meer dan 25 db (veel meer)
Conclusie..wanneer je een beamer zoekt voor sporadisch gebruik...doen
Maar zoek je een beamer voor veelvuldig gebruik..doosparen.

Pluspunten

• groot beeld
  • aansluitingen
  • tv tuner ingebouwd

Minpunten

• veel lawaai
  • beeld zeer onscherp plaatselijk