De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 20 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de BK B2701.748 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Annet 02-02-2017

BK soeppan

Geschreven voor: BK B2701.748

Snert gemaakt en koekt bij de eerste keer al aan. BK geeft ons na paar keer over en weer mailen advies hoe ik hem beste kan schoonmaken maar dat vroeg ik niet ik heb een slechte pan gekocht en vraag niet hoe ik ze moet schoonmaken

J 24-10-2016

Grootste miskoop ooit...

Geschreven voor: BK B2701.748

Omdat mijn teflon pannen aan vervanging toe waren, heb ik een hele set (wok, twee grote koekenpannen en een kleine koekenpan) van deze balance keramische pannen aangeschaft. De eerste twee weken bakten ze erg fijn, het vlees gleed door de pan! Maar daarna is de tijdelijke magische laag er mee opgehouden en bakt werkelijk alles aan! Eens simpel eitje bakken wordt een ramp, je krijgt hem alleen maar in stukken uit de pan :-o... Echt een ramp. Bijna 200 euro in de sloot...

Pluspunten

• geen teflon

Minpunten

• aanbakken
  • niet schoon te krijgen

Vanalles 22-08-2016

BK pannen van slechte kwaliteit!

Geschreven voor: BK B2701.748

We hebben meerdere pannen van BK gekocht uit de nieuwe "groene" serie omdat deze beter zijn dan de ongezonde Tefal antiaanbaklaag. Nou, dat kan zo zijn maar met deze koekenpan is niet te bakken.
Ik gebruik veel te veel boter anders verknallen ik het eten en de bruine aanbakrand na het bakken brand in.

Minpunten

• Bakt aan
  • Niet schoon te krijgen

emileanneke 25-10-2014
Geschreven voor: BK B2701.748

Altijd pannen van BK gehad. Helaas voldoet deze serie niet aan de verwachting. Zeer teleurgesteld over de kwaliteit van de pannen.

Na een paar maanden begonnen de problemen met het aanbakken. Tevens zijn de pannen moeilijk schoon te krijgen. BK geeft tot nu toe geen gehoor aan de klachten en gooien het op verkeerd gebruik.

Advies: Deze serie niet kopen!

janny2015 05-01-2015

ben het helemaal eens met de andere dames. In het begin prima maar na een paar maanden hopeloos. Het bakt aan, moeilijk schoon te krijgen. Zowel problemen bij de wok, hapjespan als koekenpannen.
Was een dure aankoop destijds. Het zou de pan zijn voor inductie koken. Nee dus!!
Janny

goudenhart 30-04-2014
Geschreven voor: BK B2701.748

Ik heb de BK Balans koekenpan en de Balans wok meer dan 2 jaar gehad. Ze liggen alle twee in de vuilnisbak. Duidelijker kan ik niet zijn. Beiden bakken vanaf het begin aan. In de wok begonnen zelfs gaten te vallen. Zeer kwalijk van BK pannen is het feit dat deze ondermaatse producten nog op de markt zijn. Check de ongelofelijk veel negatieve reviews op internet.

T.Hiemstra 17-05-2011
Geschreven voor: BK B2701.748

De bk balans pan heb ik een jaar of twee. Wat een ellende, niet schoon te krijgen. Alleen uitkoken met soda maakt de pan schoon. Alles bakt aan, wat je ook probeert. Ik had er veel van verwacht maar ben zwaar teleurgesteld.Ik heb de pan heel lang niet gebruikt tot vandaag. Weer een teleurstelling moeten incasseren, ik had het kunnen weten. Niet kopen dus, die pan is niet in balans.

T.Hiemstra.

Fam N. 11-04-2011
Geschreven voor: BK B2701.748

Wij hebben ook zo'n wonderpan. De eerste weken is idd heel mooi, het anti aanbak effect wordt snel minder. Nu na 1 1/2 jaar raakte de steel steeds losser, vorige week brak hij af...
Toch maar weer een Ikea pan, doe je ook 2 jaar mee, kost minder dan de helft van deze "super BK".

Karla3 02-04-2011
Geschreven voor: BK B2701.748

Mijn koekepan krijg ik ook niet meer schoon...
Maar ik heb ook een wok gekocht en die blijft wel mooi. Ik begrijp niet waarom, misschien omdat ik daar geen vlees in bak. Maar bij de koekepan had ik al het idee, dat het gewoon door het inbranden van de olie kwam, want ook de zijkant werd vies, terwijl ik daar niets bakte. Maar ik had dat wel volgens advies met olie ingesmeerd.
Mijn zus heeft twee keer een pan teruggebracht naar de winkel, en nu heeft ze wel eentje die mooi blijft. Dus gewoon doorgaan met klagen en terugbrengen zou ik zeggen. En dus heel goed de bon bewaren!!

Fenne 9 21-03-2011
Geschreven voor: BK B2701.748

Ik kan jullie reacties begrijpen, ik heb er ook last gehad dat alles blijft kleven. Advies van mijn winkel was schoonmaken met staalfix en dat werkt perfect. De kleverige laag is nu verdwenen. Wel invetten na het afwassen met een olie die erg heet mag worden, wokolie of zo en dan gaat het goed.

Housiwei 14-03-2011
Geschreven voor: BK B2701.748

Dit heb ik net aan de BK gestuurd...
Geachte lezer,
begin vorig jaar heb ik een hele set Balans pannen gekocht en al mijn antiaanbakpannen de deur uit gedaan. Omdat ik zo enthousiast was heb ik mijn moeder, mijn vader, mijn zus, en mijn tante ook aan de Balans gebracht, deels door het cadeau te doen, deels hebben ze zelf een serie aangeschaft. Verder heb ik werkelijk Jan en alleman aangeraden toch vooral hun dampende antiaanbakpannen de deur uit te doen en deze pannen te kopen. Helaas blijkt ook dit weer zoals zo veel dingen te mooi om waar te zijn. In het begin gleed alles uit de pan, nu bakken ze gewoon flink aan, ook met olie. Ook zijn ze niet meer goed schoon te krijgen. Dezelfde klachten hoor ik nu van de familie en de anderen die ik dit heb aangesmeerd. We zijn allemaal heel zuinig met de dure pannen geweest, en iedereen heeft ze op mijn advies alleen met de hand afgewassen. Ik vind dit wel een tegenvaller, zo´n aanbakkende antiaanbakpan!

Myriam Arends 18-02-2011
Geschreven voor: BK B2701.748

Ben zeer tevreden over de BK Balans pannen,natuurlijk is er sprake van slijtage bij een keramische laag.2 jaar garantie maakt heel veel goed,de service is perfect !

C0470 05-02-2011
Geschreven voor: BK B2701.748

Vanmorgen eerste keer de 28 cm koekenpan gebruikt.
Als eerste vloeibare boter in de pan gedaan en de pan heel langzaam op 2 warm laten worden.( we hebben een inductie kookplaat)
Wat schets mijn verbazing, de boter lag rond de buitenrand en binnenste gedeelte stond bol.
Nog geprobeerd om de boter in de pan te verdelen, maar deze gleed gelijk weer naar de zijkant.
Wentelteefjes toch in de pan gedaan, waar deze helemaal aan de pan vastplakte.
Dan moet je dus gaan schuren in een anti aanbakpak!!!!
Na afkoeling trok de bodem weer recht!
Geen succes dus, de 24 cm koekenpan maar niet uitgepakt en heel snel retour gebracht naar de winkel.

Karin en Edwin 04-02-2011
Geschreven voor: BK B2701.748

In het begin beviel de pan zeer goed. We waren erg enthousiast. Maar nu, na een half jaar, wordt het wel een beetje een drama. Inderdaad is een lekker eitje bakken of een lekker stuk vis er niet meer bij. Alles "plakt" bij ons ook aan de bodem vast. En inmiddels zie je bij één pan ook een beetje bruine aanslag die er niet meer af te krijgen is. Zou de pannen niet aan iemand aanraden...

meesmeister 15-01-2011
Geschreven voor: BK B2701.748

Ook ik kan niet anders dan een negatieve reactie plaatsen over de BK balans pan.
Ben zelfs met de pan terug gegaan naar de winkel en daar hebben ze m getest en uiteraard was er niets mis met de pan maar met mijn manier van gebruik. Moest 'm op zeer lage temperatuur warm laten worden en dan zou 't goed komen. Maar niets blijkt minder waar; pan koekt nog steeds aan en vuil blijft achter. Ik kon me al niet anders voorstellen dan dat de reviews van deze pan niet goed zouden zijn, vandaag met pan weer terug naar de winkel.

hubert123 15-10-2010
Geschreven voor: BK B2701.748

Schandalig slecht product. Service ook beneden peil.

Pan gekocht bij Bijenkorf. Een van de voordelen is dat deze pan tegen zeer hoge temperaturen kan (400 graden). En dat staat ook nog steeds op de BK site.

De pan was na twee keer gebruik niet meer schoon te krijgen zonder schuurspons. Bij de Bijenkorf begon men eerst over dat ik de verkeerde olie had gebruikt. Een nieuwe kwam (uit coulance!) terug. Raar die coulance. Ik had er namelijk mee gebakken. Wat moet je anders met een koekenpan. Deze had een veel donkerder coating aan de binnenzijde.

Na het eerste gebruik bakt ook hier meteen de olie in vast. Gewoon bij het bakken van aardappels. Die bak ik niet bij een temperatuur van 400 graden. Dan zijn ze namelijk binnen twee seconden zwart.

De aangekoekte laag is er onmogelijk uit te krijgen zonder te schuren. Alles bakt op de bruine laag ook meteen vast.

BK zelf laat op mijn eerste bericht niets weten. Na het nogmaals versturen krijg ik te lezen dat ik de pan moet laten weken. Daar op gereageerd, leidt nu weer tot niets.

Dit product klopt gewoon niet. Iedereen die een dergelijke pan heeft moet er klachten over hebben. Of je moet hem gebruiken om eieren in te koken.

k.a.mooy 02-09-2010
Geschreven voor: BK B2701.748

ik heb hetzelfde probleem, volgens mij gebruik ik de pannen zoals geadviseerd, maar ik krijg toch aanslag. Die ik niet wegkrijg omdat je er niet hard op kan poetsen. Ik kook op gas.De pannen werken nog wel, maar het antiaanbakeffect wordt steeds een beetje minder heb ik het idee.
Ik ben ook teleurgesteld, had er meer van verwacht.
Ik vraag me af wat ik verkeerd doe, ik hoop op een goede tip!

jopodepojo 07-06-2010
Geschreven voor: BK B2701.748

Mijn ervaringen met de balans+ pannen zijn ronduit teleurstellend.
De pannen (ik heb een 24 en een 28 cm) trekken bij het evrhitten allebei bol in het midden, zodat aan de randen de boter of olie zich verzamelt. In het midden ontstaat een soort drooggevallen eilandje en al snel gaan vlees en andere baksels hier aankoeken. Na een paar maanden wordt het er daardoor ook een beetje bruiner, het bakt een beetje in. Je krijgt dat er met gewoon schoonmaken niet meer uit.
De slotgrachtjes, zo noemen ze die bij BK in ieder geval, zijn bij BK een bekend verschijnsel. Ik mocht mijn pan gewoon terugsturen en kreeg een nieuwe.
Ik heb inmiddels mijn 28 cm pan al twee keer door BK laten vervangen, en mijn 24 cm pan een keer.
Toch doet zich steeds weer hetzelfde euvel voor.
Ik kook op inductie en behandel de pannen precies volgens de instructie.
Bij BK hebben ze het er over, dat de dikke dubbele bodem soms problemen geeft, maar ik heb nu dus al 5 pannen gehad met dezelfde kwaal.
Ik weet niet wat ik er aan moet doen.Als het zich nog een keer gaat voordoen, vraag ik misschien mijn geld terug.
Jammer, want mijn verwachtingen waren hoog gespannen

saskia2011 09-05-2010
Geschreven voor: BK B2701.748

Ik heb deze pan al een tijdje in mijn bezit.
Pannekoeken bakken gaat prima. Ik heb een inductieplaat en dat gaat goed. Echter wanneer je vlees willen bakken dan krijg je zwarte aanbaksels die niet aan je pan blijven kleven maar aan je vlees. Heel irritant.
Het geld vooral voor vlees dat je wat langer moet bakken.
Ik koop geen bk balans pan meer.

rich1965 17-01-2010
Geschreven voor: BK B2701.748

Sinds een jaar of vijf gebruik ik BK koekenpannen ipv het andere bekende merk met Teflon laag.
Nadeel van dit soort pannen is dat de antiaanbaklaag bij te hoge verhitting zichtbaar aangetast wordt. De BK pannen die ik tot nu gebruikt heb, hadden dit effect al een stuk minder. Ik was dan ook erg blij dat BK met een pan op de markt is gekomen die ook hogere temperaturen aankan.

Ik heb de 28cm koekenpan enkele maanden in bezit en intensief gebruikt. De bak eigenschappen zijn fantastisch, weinig vet of olie nodig, de antiaanbaklaag is super glad en bij mij nog steeds als nieuw.
Ik gebruik olie die hoge temperaturen aankan (arachide), bij lagere temperaturen ook gewoon boter.

Ik berg de pan gestapeld met andere pannen op en bescherm daarbij de binnenpan met een stuk rond karton van de verpakking.

Ik bak ook regelmatig met een glazen deksel op de BK pan (nog over van een andere pan), hierdoor ontstaat een zeer hoge temperatuur, je krijgt een ovenwerking en een goede warme luchtwerveling.
Het zou mooi zijn als BK ook zulke bijpassende deksels gaat maken, alleen de hapjespan uit de balans+ serie is voorzien van een bijpassende deksel.

Iets aan laten branden lukt mij ook in deze pan, bij bepaalde gerechten heb je echt voldoende olie nodig. Na de verbranding was wel het gerecht maar niet de pan aangetast en de pan was in no time weer schoon.

Pluspunten:
+ kan echt hoge temperaturen aan, vergelijkbaar met een zware gietijzeren koekenpan
+ antiaanbaklaag blijft goed
+ is relatief licht
+ trekt niet krom
+ is snel en goed schoon
+ steel is en blijft stevig bevestigd aan de pan

Minpunt:
- BK levert geen bijpassende glazen deksel

Ik geef zelden tienen, daarom een dikke 9!