Nikon AF-S DX NIKKOR 55-300mm f/4.5-5.6G ED VR

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 7 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Nikon AF-S DX NIKKOR 55-300mm f/4.5-5.6G ED VR op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Whoppertje 14-01-2014

Deze lens gekocht naar de vele positieve reviews.
Momenteel nog aan het testen maar de huidige resultaten zijn zeer bevredigend. De vernieuwde VR werkt echt fantastisch, opname op 300m/m bij een sluiter van 1/85 sec zien er prima uit.
Gelukkig is de vatting nu ook van metaal. De prijs / kwaliteit verhouding is zeer op zijn plaats.
Tot nu toe zeer tevreden over deze lens, boven al mijn verwachtingen. Tevens een mooi aanvulling op mijn 18-105 (waar ik ook heel tevreden mee ben).

okuik 09-07-2013

Super fijne lens zeker als je naar de prijs kijkt. De autofocus functie is soms wat traag. Maar hij levert zeer mooie plaatjes.

I-Know 25-05-2013

Super lens, onmisbaar in je tas.
Deze maakt ongelooflijke mooie plaatjes werkelijk een genot.

Super scherp, prachtige kleurdiepte.
Ook voor het filmen is deze lens een krachtpatser.

kiekjeflap 14-05-2013

Gebruik deze lens nu enkele weken en ben uitermate tevreden. Prima zoombereik, perfect scherpe opnamen en snelle scherpstelling. Zeker aan te bevelen naast het standaard objectief 18-50 op de nikon d3000.

Nieuwediep 16-12-2011

Enkele dagen in bezit en al vele mogelijkheden uitgeprobeerd. Lens bevalt perfect op de D3100-body. De kwaliteit ten opzichte van de prijs zeker aan te bevelen. Het zoombereik is prima en de beeld- en kleurkwaliteit is uitstekend.
Voor de prijs, kaliteit en mogelijkheden zeker een aanrader.

Anton311 07-12-2011

Beeldkwaliteit is goed, mooie schone bokeh, bij weinig Depth of Field.
Autofocus is wat traag, maar niet hinderlijk als je toch de tijd hebt voor bijv. een zonsondergang of details in gebouwen. Als je eenmaal in het bereik bent van het onderwerp, is er niets op aan te merken.
Wat betreft actiefoto's niet zo geschikt, maar het kan wel, eenmaal binnen het bereik.

Hier twee voorbeelden:

Puma63 12-07-2011

Ik heb de Nikon objectief net een aantal weken in bezit en ik moet zeggen dat hij niet tegenvalt. Zeker voor een "budget"objectief is de kwaliteit van de foto's erg goed.
Autofocus bij volledig inzoomen is wat lastig omdat het onderwerp dan te dichtbij is.

De zoomfunctie werkt goed. Van 200 naar 300 gaat wat zwaarder. Verder is uit- en inzoomen niet geluidloos. Ik heb meerdere objectieven geprobeerd en allemaal maken een licht geluid. Niet storend.

Het zoombereik van dit objectief is ideaal. Ik heb ook een 18-105 maar zal zal meer zo vaak wisselen. Perfect objectief voor vakanties, sportfotografie of gewoon natuurfoto's.