Fujifilm XF 16-55mm F2.8 R LM WR - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 2 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Fujifilm XF 16-55mm F2.8 R LM WR op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Maarten van der Velden 26-08-2021

Uitstekend objectief

Een mooi lichtsterk zoomobjectief met een goed werkende autofocus. Helder objectief dat uitsteken samenwerkt met de Fuji X-T4. De kwaliteit van de foto's is hoog en ben er tevreden over. Nadelen zijn er ook: het relatief hoge gewicht van het objectief en het prijskaartje. Maar daar krijg je wel heel veel voor terug op het gebied van de kwaliteit.

Pluspunten

• hoge beeldkwaliteit
  • lichtsterkte
  • bediening

Minpunten

• vrij zwaar
  • stevig prijskaartje

Anne Lieke 26-04-2015

Deze lens is volgens de kenners en verkopers het beste van het beste. Ik heb hem gekocht, geprobeerd, weer teruggebracht en geruild voor een kleinere lens. Want: Deze lens is voor mij te ZWAAR én er zit GEEN BEELDSTABILISATIE op. Ik kon er uit de hand geen scherpe foto van een bewegend voorwerp mee maken. De foto's die wel zijn gelukt waren overigens prima. Deze lens heeft een grote diameter van 77 mm. Daarom volgens mij minder geschikt om onopvallend mee te fotograferen. Verhouding tussen lens (groot) en body (klein) is volgens mij ook een beetje zoek. Ook is de lens nogal duur. In combinatie met aanschaf body soms met korting. (Beschermings)filters zijn vanwege grote diameter (77mm) ook duur. (PS Kitlens 18-55 heeft diameter van 58 mm, heeft wel beeldstabilisatie, is goedkoper en ook prima.)