Canon EF-M 55-200mm f/4.5-6.3 IS STM - Reviews

Objectiefbajonet
Canon EF-M
Filtermaat
52 mm

Beoordeling op basis van 2 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

Elsemarije 25-05-2017 Product paar weken in bezit

fijne lens, makkelijk draagbaar en licht

Ik wilde een grotere lens die meer kan inzoomen. Hij geeft mooie foto's en is makkelijk in gebruik, mede omdat de lens niet zwaar is. Een opzetstuk en andere lens was zwaarder en bleef trillen bij scherp stellen. Deze lens is daarom een betere oplossing.

Pluspunten

• lichtgewicht
  • goede kwaliteit foto's
  • makkelijk in de hand

Minpunten

• lensdopje zit niet vast aan de lens
  • lensdopje raakt makkelijker kwijt

Sjoerd22 22-11-2016 Product paar dagen in bezit

Licht maar slim

Nog niet lang in huis maar eerste indruk is zeer goed. Dank zij de beeldstabilisatie is het mogelijk foto's bij zeer weinig licht uit de hand te maken. Zeker met de "nachtopname-uit-de-hand" modus van de Canon M-10. Die maakt 4 opnamen en voegt ze samen tot 1.
De lens is met 4.5-6.3 niet erg lichtsterk, zeker vergeleken met onze analoge telelenzen "van voorheen".... maar misschien is dat ook niet meer nodig.
In portretmodus maakt de lens ook opnamen met korte scherptediepte die we graag hebben.
En de "IS" techniek wordt - lijkt me - ook snel veel duurder als er grotere stukken glas bewogen moeten worden.
Voor een leuke prijs een heel leuke lens. De echte hardware fanaat zal vinden dat zoiets 5x zo duur hoort te zijn. Maar maakt hij ook 5x zulke mooie foto's ? Niet elke dag!

Pluspunten

• zeer licht en compact
  • stille autofocus, ook bij film

Minpunten

• lichtsterkte kan altijd beter