De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 3 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Canon 9517B005 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

ArievanWalraven 12-05-2022

Handzame zoomlens

Geschreven voor: Canon 9517B005

Onlangs Canon EOS M50 Mark II body gekocht met standaard kit lens.
Ik wilde naast de 15-45 kit lens wel iets meer zoomvermogen hebben maar ik wil ook niet met een gigantische lens gaan 'zeulen'.
Daarom op deze 55-200 lens uitgekomen; voor mijn huis-tuin-keuken gebruik voldoende zoom, maar past ook in een kleine camera-tas.
Nog niet lang in bezit, maar eerste resultaten zien er goed uit .....
Dus wel blij mee.

Pluspunten

• relatief niet te groot en zwaar
  • goed in de hand en verstelbaar

Minpunten

• n.v.t.

Elsemarije 25-05-2017

fijne lens, makkelijk draagbaar en licht

Geschreven voor: Canon 9517B005

Ik wilde een grotere lens die meer kan inzoomen. Hij geeft mooie foto's en is makkelijk in gebruik, mede omdat de lens niet zwaar is. Een opzetstuk en andere lens was zwaarder en bleef trillen bij scherp stellen. Deze lens is daarom een betere oplossing.

Pluspunten

• lichtgewicht
  • goede kwaliteit foto's
  • makkelijk in de hand

Minpunten

• lensdopje zit niet vast aan de lens
  • lensdopje raakt makkelijker kwijt

Sjoerd22 22-11-2016

Licht maar slim

Geschreven voor: Canon 9517B005

Nog niet lang in huis maar eerste indruk is zeer goed. Dank zij de beeldstabilisatie is het mogelijk foto's bij zeer weinig licht uit de hand te maken. Zeker met de "nachtopname-uit-de-hand" modus van de Canon M-10. Die maakt 4 opnamen en voegt ze samen tot 1.
De lens is met 4.5-6.3 niet erg lichtsterk, zeker vergeleken met onze analoge telelenzen "van voorheen".... maar misschien is dat ook niet meer nodig.
In portretmodus maakt de lens ook opnamen met korte scherptediepte die we graag hebben.
En de "IS" techniek wordt - lijkt me - ook snel veel duurder als er grotere stukken glas bewogen moeten worden.
Voor een leuke prijs een heel leuke lens. De echte hardware fanaat zal vinden dat zoiets 5x zo duur hoort te zijn. Maar maakt hij ook 5x zulke mooie foto's ? Niet elke dag!

Pluspunten

• zeer licht en compact
  • stille autofocus, ook bij film

Minpunten

• lichtsterkte kan altijd beter