Canon EF 24-70mm f/2.8L II USM - Reviews

Filtermaat
82 mm

Sacha 16-11-2016 Product paar dagen in bezit

Hoge beeldkwaliteit

De Canon EF 24-70mm f/2.8 II USM is een prachtige lens! Mooi scherp en in moeilijke lichtomstandigheden maak je nog steeds gave en heldere foto's.

Deze 24-70mm is het meest universele objectief voor een fullframe camera voor reportage-achtige fotografie. Je kunt een landschap fotograferen, architectuur, een groepsfoto, maar ook een portret is mogelijk. Heel fijn en universeel.

De lens is behoorlijk aan de prijs, maar ik kan niet anders zeggen dan dat hij het ook echt dubbel en dwars waard is.

Pluspunten

• Hoge beeldkwaliteit
  • Stevig

Minpunten

• Hoge aanschafprijs

Noorcent 19-10-2016 Product paar dagen in bezit

Haarscherp

Ik heb lang gewacht met het kopen van deze lens vanwege het prijskaartje. Ik heb ook de tamron 24- 70 mm in overweging genomen, maar na het lezen van een aantal slechte recensies over de tamron toch het zekere voor het onzekere genomen en Canon gekocht. Ik heb er nog geen moment spijt van. De lens is haar scherp, van f 2.8 tot f22 en van het midden tot aan de randen, heeft een mooie bokeh; voelt erg degelijk aan.

Pluspunten

• Scherp
  • Degelijk
  • mooi bokeh

Minpunten

• ten opzichte van de tamron het ontbreken van IS

Pieter 02-08-2016 Product maand in bezit

Sublieme lens van Canon

Na een jaar of 9 overgestapt van mijn Tamron 17-50 f/2.8 op deze Canon EF 24-70mm f/2.8L II USM. Vanaf het eerste moment bevalt deze lens me uitstekend. Ik gebruik de lens voor hondenfotografie, in veel gevallen op het grootste diafragma. Mede daarom voor deze lens gekozen, zelfs op 2.8 een uitstekende scherpte. De lens heeft een stuk minder last van chromatische abberatie dan bijvoorbeeld de Canon 50mm f/1.4 (die heeft dat soms zo extreem dat het software-matig niet meer is weg te werken).

De snelheid van de autofocus is één van de belangrijke redenen dat ik gekozen heb voor deze lens, zelfs wanneer honden op volle snelheid (en soms wisselend in snelheid) rennen kan deze lens de focus bijhouden. Daarnaast is de weather sealing voor mij een welkome aanvulling als ik op het strand en bij water laag bij het zand/het water foto's maak van rennende honden.

Wanneer je het budget beschikbaar hebt kan ik iedereen deze lens aanraden. Ik gebruik de lens nu op de Canon 70D body, maar zal hem zeker meenemen zo snel ik mijn body ga upgraden. Investering in goed glaswerk is het meer dan waard!

karel-1 01-09-2014 Product maand in bezit

was op zoek naar een tamron 24-70mm maar ik kon geen goed exemplaar vinden .
ik heb er 5 uitgeprobeerd bij 3 verschillende winkels maar geen een was er scherper dan mijn canon 24-105.
niet dat de tamron slecht is maar op de uiterste stand van 70mm op f4 is deze echt niet scherper dan de canon 24-105 op f4 .
op 70mm f2,8 is de tamron zelfs slecht te noemen.
ook heb ik uitvoerig geprobeerd dit te corrigeren in het back en frontfocus menu
van mijn canon 6d , maar zonder goede verbetering
uiteindelijk heb ik voor deze 24-70 f2,8 van canon gekozen en ben er erg blij mee.

Picto 14-07-2014 Product maand in bezit

Overgestapt van dezelfde lens f4.0 naar deze f2.8. Is de meerprijs meer dan waard. Zeker als je graag foto's wil maken met veel scherpte-diepte is dit een absolute aanrader. Degelijkheid kan ik na een maand nog niet beoordelen, maar gezien mijn ervaring met Canon objectieven ga ik er vanuit dat deze ook tiptop in orde is. Tip: wacht op een cash-back actie, die zijn er regelmatig.

adjanus2 04-02-2014 Product half jaar in bezit

Ben uiterst tevreden met de EF 24-70 2.8 L II USM lens.
De klacht over de lenskap begrijp ik niet de EW-88C die er bij zit vergrendeld
net als bij de EF 70-200 2.8 L II USM
Hij is zeer snel in het scherpstellen en maakt schitterende foto's.
Gebruikt bij o.a. Bruiloften en het maken van portret foto’s.
Een goede lens voor bij weinig licht en ligt prettig in de hand.
Meer dan een half jaar in gebruik en hij zit veel op m'n 7D camera.
De prijs is pittig maar met de toen flinke cashback was dat een meevaller.

Peter Kuneken 18-12-2013 Product paar weken in bezit

Een schitterend stuk gereedschap. Voldoet boven verwachting en had ik zeker eerder willen bezitten. Een mooie kerstactie van Canon was bovendien een perfecte gelegenheid. Ik heb de beeldstabilisatie nog niet gemist, zelfs bij weinig licht. Toppie

ribas123 25-11-2013 Product paar weken in bezit

Top lens voor filmen en foto's.
Ben er erg blij mee...alleen jammer dat er geen beeldstabilisatie bij zit

Judithvdg 14-06-2013 Product paar weken in bezit

9,4
Overstap van de MKI gemaakt naar de MKII en eerlijk waar...Super!! kan niet anders zeggen! Prijs is niet goedkoop maar ik vind dit objectief iedere cent waard!

Oosterhesselen 02-02-2013 Product maand in bezit

Redelijk mooie lens! ik heb mij 24-105 F4.0 IS USM verkocht voor deze lens. de 24-70 USM II is in ieder geval scherper! Voor de rest veschillen achter de comma!
Ben nog aan het onderzoeken hoe goed hij is, ik kom hier later op terug!
Maar wat Niet goed is, is de zonnekap deze ben ik inmiddels kwijt!! De bevestiging is te los/of te zwak, heb nu de zonnekap van mijn 16-35 USM II erop, maar heb deze ook al van de grond moeten rapen! Dit heb ik ook vermeld aan Canon Nederland, hun reactie: u kunt een nieuwe kopen op deze link. En dan ook nog een link sturen met de verkeerde zonnekap van de 1e editie de 77 mm lens. Daarna nog even met Canon gemaild van jongens dit doen jullie niet goed en noem maar op. Daar na niets meer van Canon Nederland gehoord wat zeer jammer is!!
Je koopt een lens van bijna 2000,00 euro maar de service is 0,00!!! Dus koppers u bent gewaarschuwd! Ik heb inmiddels een lenskap gekocht in het buitenland gun Canon Nerderland deze centen niet! Had dit niet verwacht van Canon Nederland!