Qlima MS-AC 5001 Wit - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Qlima MS-AC 5001 Wit op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,2

j**************@g******** 16-08-2023

Fijne gebruiksvriendelijke airco

Geschreven voor: Qlima MS-AC 5001 Wit

Deze airco nu even in het gebruik en wij zijn erg tevreden. De airco is erg gebruiksvriendelijk en makkelijk te bedienen. Op de unit zit een duidelijke display waarmee de temperatuur en de verschillende standen makkelijk zijn in te regelen. Er zit ook een nachtstand oftewel stille stand op deze koelt wel minder snel maar maakt ook minder geluid. Op de gewone stand is de airco ook vrij stil. De airco geeft als je hem niet aan hebt staan weer hoeveel graden het in de caravan is en is ook via de app (mits de airco op de wifi zit) te bedienen zodat je deze bijvoorbeeld al kan voorkoelen. De airo heeft een strak design en is ook makkelijk te installeren.

Fijne gebruiksvriendelijke airco die makkelijk te installeren is. Koelt goed, mooi strak design en stil. De airco heeft ook een nachtstand waardoor deze snachts minder lawaai maakt.

Pluspunten

• Gebruiksvriendelijk
  • Wifi
  • Koelt goed

Minpunten

• koelt niet heel snel

Tom 03-08-2023

Coole metgezel

Geschreven voor: Qlima MS-AC 5001 Wit

De Qlima MS-AC 5001 heb ik een aantal weken mogen testen. De installatie was eenvoudig en binnen 15 minuten gepiept. Het demonteren van de airco gaat ook prima en liet bij ons geen schade achter aan de caravan, extra helpende handen waren echter wel nodig omdat de buitenunit enigszins zwaar is.

Gedurende de testperiode waren er een aantal klamme en warme nachten; met de airco op de laagste stand was de caravan heerlijk koel en aangenaam voor de nachtrust. Het geluidsniveau van zowel de binnen- als de buitenunit is niet hinderlijk.

Wat opviel was het lage energieverbruik van de airco, dit was in lijn met het energielabel A dat het heeft. Wel zo geruststellend om te weten dat je kunt genieten van een koele oase zonder je zorgen te hoeven maken over een torenhoge energierekening.

Pluspunten

• makkelijke installatie
  • koelt goed
  • bediening

Minpunten

• buitenunit zwaar

AnnemarijedeBeer 03-08-2023

Fijne airco voor kleine ruimtes

Geschreven voor: Qlima MS-AC 5001 Wit

De airco komt in een grote doos en is goed verpakt. De bediening van de airco zelf is erg simpel, zeker wanneer je de app download die erbij hoort. De montering van de airco kan vrij simpel zijn. Schuiframen en ramen met een dik frame kunnen wat lastig zijn. Daarnaast moet je even goed kijken hoe je het water uit de airco haalt met een slangetje anders loopt al het water over de grond zodra je deze verplaatst. De airco is verder erg stil en houdt zelfs de lichte slaper niet wakker. Al met al een ideale airco voor kleine ruimtes en caravans.

• Erg stil
  • Goed verpakt

Minpunten

• Lastig te monteren bij sommige ramen

Jooproo1 24-07-2023

Coole airco

Geschreven voor: Qlima MS-AC 5001 Wit

Dit is een hele fijne airco voor in je caravan! De montage is niet heel moeilijk, en met een half uurtje heb je hem hangen en kan die aan. Waar ik tegenaan liep is dat de binnen en de buitenunit altijd aan elkaar blijven zitten. Dit is toch wel onhandig met het demonteren en ergens opslaan. Verder spreekt de montage en het gebruik voor zich. De bediening gaat makkelijk doormiddel van de knoppen op de airco, en via wifi kun je net iets meer instellen, zoals een timer of schema. Dit is zeer gebruiksvriendelijk. Als de airco aanstaat voel je met 5-10 minuten dat de airco zijn werk doet. Staat die langer aan dan voel je echt een aangename temperatuur.
De nachtstand is stil en donker, maar blijft rustig koelen. Wat wel erg jammer is, is dat als de airco gewoon uit staat, deze een hoop licht geeft waardoor je dan het liefst de stekker eruit haalt.
Samengevat een heerlijke airco die ik graag gebruik!

Pluspunten

• Koelt snel
  • Makkelijk in gebruik
  • Montage is simpel

Minpunten

• Geeft bij uit een hoop licht
  • Nauw op raam waardoor verduistering niet dicht kan

Rintze-Bernhard 23-07-2023

lekker Coole Airco voor de caravan

Geschreven voor: Qlima MS-AC 5001 Wit

Hoera we mogen een split-unit airco uittesten, wat fijn is dat dit net voor onze vakantie is. Dus de airco gaat mee op vakantie.

Het betreft de Qlima Split Air Conditioner MS-AC500, het apparaat komt in een forse doos maar is daar goed in verpakt zodat hij makkelijk mee kan. En je kan de airco na de vakantie weer netjes in dezelfde verpakking doen waardoor die veilig aan de terugreis kan beginnen. Daar is al goed over nagedacht.

De montage is zelfs voor iemand met 2 linkerhanden goed te doen, even goed de instructies lezen, of dat laten doen en hij hangt. Voor ons in de stacaravan een klein nadeel dat het raam niet meer dicht kan, maar snel een klein afdakje van zeil opgehangen, wat muggengaas en ook dat is opgelost. In een caravan met de kantelramen heb je daar waarschijnlijk geen last van. Thuis op de slaapkamer hebben we ook een kantelraam dus dat komt ook goed 😊

De bediening kan simpel via de knoppen op de binnen unit of via de handige app. Voor die app staat de QR al in de handleiding dus scannen en klikken en de app is binnen. Even de airco toevoegen en bedienen maar.

De airco start al snel met koele lucht blazen en zorgt op de warme avonden voor verkoeling in de caravan. Boven de 30 graden met de zon pal op de caravan heeft de airco het wat lastiger maar ja dan zit je normaal buiten in de schaduw of bij het water en niet in de caravan.

We hebben de airco 3 weken kunnen testen in een Hollandsche zomer, dus naast koelte was het ook handig dat de airco op een luchtontvochtiger stand kon worden gezet. Conclusie prima apparaat met meerdere mogelijkheden. De nachtstand zorgt voor een wat rustiger geluidsniveau maar wij hebben de normale stand niet als luid ervaren.

Pluspunten

• easy installatie
  • handige/stevige verpakking
  • bedienen via de app
  • clever design

a******@g******** 16-07-2023

Test airco

Geschreven voor: Qlima MS-AC 5001 Wit

Kreeg de airco in een grote doos. Installatie was erg makkelijk en simpel,maar er zit een afwateringsslang bij en die staat niet beschreven waar deze moet. Ik weet het gelukkig ,maar er zijn mensen die dit niet begrijpen en dan loopt het condenswater mooi op je vloer. Bij erg warme temperaturen is het zalig om hem aan te hebben. In de nacht zet ik hem op 20 graden en deze houd hij dan ook mooi aan. Af en toe gaat hij dan aan en je hebt geen overlast van kabaal. Al met al ben ik er erg blij mee

Pluspunten

• Lekker koud in de caravan
  • Weinig geluid
  • Ook in de nacht goede temp

Minpunten

• Best groot in raam
  • Rolgordijnen kunnen niet meer naar beneden