Dyson Pure Cool Me - Reviews

925 m³/uur
Ionisator
Kleuren
wit, zilver

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 37 reviews die zijn achtergelaten voor de Dyson Pure Cool Me op Kieskeurig.nl.

meau 20-04-2019

frisse aanrader!

Geschreven voor: Dyson Pure Cool Me

ik ben ontzettend blij met de Dyson Pure Cool Me. hij verkoelt de kamer met een heerlijk fris briesje. je hebt zelf helemaal in de hand hoe hard of zacht een welke richting. de timer is erg handig voor in de slaapkamer. geluidsniveau is prima om ernaast heerlijk in slaap te kunnen vallen. aanrader!

Pluspunten

• timer functie
  • design
  • gebruiksgemak
  • prestaties
  • rotatiemogelijkheden

Marcia Stevens 03-05-2019

Fantastisch apparaat!

Geschreven voor: Dyson Pure Cool Me

Allereerst ziet het apparaat er heel mooi, strak uit en valt hij bijna niet op in het interieur. Daarnaast is hij makkelijk in gebruik. Omdat het een zeer licht apparaat is kun je hem gemakkelijk tussen ruimtes verplaatsen. Zo staat hij bij ons het ene moment in de woonkamer en het andere in de slaapkamer. De laagste stand van het apparaat is zeer stil. Maar er zit zeker ook kracht in het apparaat want op vol vermogen wordt de ruimte heel snel lekker fris. Het allermooiste aan dit apparaat vind ik toch dat hij de lucht zuivert. Het verwijdert automatisch gassen, verontreinigende stoffen en allergenen. Mijn schoonzus is erg allergisch voor huisdieren en dus ook voor onze kat. Laatst was ze op bezoek en hadden we het apparaat op de laagste stand gezet. Ze had de hele middag nergens last van. Normaal gesproken zou ze na een paar uur al last krijgen en op een gegeven moment eerder naar huis gaan. Deze keer dus niet dankzij de Dyson Pure Cool Me. Het doet dus echt wat het belooft!

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Prettig design, valt nauwelijks op
  • Gemakkelijk te verplaatsen
  • Erg stil op laagste stand

Martijn333 18-05-2019

Het is het net niet

Geschreven voor: Dyson Pure Cool Me

Geen app koppeling dat is jammer. Als je iets aan het product wilt hebben qua luchtstroom is het geluidsniveau erg hoog. De adapter is erg groot en het stroomverbruik erg hoog. De prijs is erg hoog voor de beperkte functies van het apparaat

Pluspunten

• Vormgeving
  • Aantal standen

Minpunten

• Grote adapter
  • Stroomverbruik
  • Geen app
  • Grote van het apparaat

Hilde1884 11-05-2019

Aanrader

Geschreven voor: Dyson Pure Cool Me

Het toestel is gemakkelijk te bedienen, de afstandsbediening kan op het toestel zelf geplaatst worden. Richting van de luchtstroom is ook gemakkelijk aan te passen. De sleeptimer gebruik ik elke avond. Ik zet het toestel op als ik ga slapen en merk daardoor een groot veschil ivm met mijn hooikoorts.

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Sleeptimer

Minpunten

• Luchtkwaliteit komt niet op het display

Joke 06-05-2019

compacte luchtreiniger

Geschreven voor: Dyson Pure Cool Me

Deze Dyson is een trendy luchtreiniger neemt niet teveel plaats en oogt mooi. Je hebt verschillende standen om de sterkte van de blazer in te stellen en de witte 'kop' kun je op verschuiven om de blazer meer naar boven of naar onder te laten blazen. Een timer is ook voorzien.Er is een kleine led verlichting waar alles duidelijk wordt weergeven bij het instellen van je Dyson. De afstandsbediening is niet gigantisch groot.

Pluspunten

• Compact
  • makkelijk te gebruiken
  • timer

Minpunten

• hoogste stand heb je een geruis geluid

rdam010 05-05-2019

Een mooie luchtzuiveraar

Geschreven voor: Dyson Pure Cool Me

De Dyson pure cool is een mooi apparaat. Het werkt als ventilator en tevens als luchtzuiveraar. Er zitten 10 standen op. Op stand 1 of 2 werkt de Dyson zachtjes. Dat is fijn voor 's nachts. Dan hoor je het apparaat nauwelijks. Voor wat betreft het zuiveren van de lucht kan ik zelf nog niet zeggen dat het het juiste effect heeft gehad. De afgelopen vier dagen heb ik behoorlijk last van hooikoorts gehad. Nu ben ik ook buiten geweest, dus ik kan het apparaat daar moeilijk op afrekenen. Toch vind ik het product te duur voor het effect wat ik bemerk.

Pluspunten

• Design is mooi
  • Het apparaat maakt weinig geluid
  • Afstandsbediening is handig

Minpunten

• Prijs-kwaliteit

Freeekie 23-04-2019

Mooie en functionele luchtzuiveraar

Geschreven voor: Dyson Pure Cool Me

Wat meteen opvalt bij het uitpakken is het mooie uiterlijk en de stevige behuizing. Een simpele handleiding ontbreekt, er is alleen een erg dik boekwerk met waarschuwingen in alle talen. Waarschijnlijk een Amerikaans product. Gelukkig werkt alles vrij intuitief.
Met name de metalen onderkant ziet er erg mooi en stevig uit. Het witte kunststof bovenstuk voelt wat kwetsbaarder en beweegt wat stroef bij het wijzigen van de luchtrichting.
Aanzetten gaat makkelijk met de afstandsbediening, maar jammer is dat je hem niet op het apparaat zelf kan bedienen. De afstandsbediening kan aan de voorkant op het apparaat bevestigd worden op een klein magneetvlakje, maar dat vlak zit net lager dan je op de tast verwacht, dus hij valt er nog wel eens af. Ook is het jammer dat hij dan met de knopjes naar het apparaat gericht opgehangen wordt, want daardoor kan je hem niet bedienen zonder hem eraf te halen.

Het toestel is in de laagste stand erg stil en geeft dan precies een aangenaam briesje voor warme zomernachten. Vanaf stand 2 ontstaat er eigenlijk al teveel geruis om 's nachts aan te laten staan. De sleep timer biedt dan wel weer uitkomst.
Fijn is de stand waarin de luchtbundel naar links en rechts beweegt. Jammer is dat de maat van de bundel zelf niet in te stellen is, want eigenlijk is de bundel net wat te smal om een hele kamer te verkoelen. Ook kan hij niet automatisch in hoogte zwenken en is het bereik van de hoogte vrij beperkt. Optimaal zou zijn wanneer de hoogte ook op afstand aan te passen is.

Handig is het informatieknopje dat aangeeft hoe lang het filter nog mee gaat. Wisselen van het filter gaat ook erg makkelijk met de korte instructiefilms op YouTube. De prijs van een vervangingsfilter is wel vrij fors, rond €60 per stuk.

Kortom is dit een erg prettige luchtzuiveraar voor mensen die graag wat meer betalen voor de nieuwste techniek en een gelikt uiterlijk. Hij is erg stil in de laagste stand en zeer functioneel in de hogere standen.

Pluspunten

• Mooi uiterlijk
  • Handige zwenkfunctie
  • Handige sleep timer
  • Stille laagste stand

Minpunten

• Geruis bij hogere standen
  • Te smalle luchtbundel
  • Onhandige bevestiging van de afstandbediening
  • Duur vervangend filter

Sabrina S 20-04-2019

Frisse en allergenevrije lucht

Geschreven voor: Dyson Pure Cool Me

Ik heb twee katten en eigenlijk ben ik allergisch, maar als ik het huis goed schoon houd heb ik er geen last van. Nu met de Dyson pure Cool haal ik niet alleen allergenen maar ook andere meer chemische en schadelijke stoffen uit de lucht en als je in en drukke stad woont is dat geen overbodige luxe. ik ben echt heel blij met het product en ik merk ook dat ik veel beter slaap en minder last heb van een verstopte neus. Echt een aanrader wat mij betreft. Het voelt echt alsof ik een gezonder huis heb nu. Zeker nu het wat warmer wordt is de frisse lucht heel aangenaam. Zeker nu met het wat warmere weer is de frisse lucht heel aangenaam. Echt een lifehack.

Pluspunten

• Gebruiksgemak
  • Doe zijn werk
  • Je merkt echt verschil
  • Hele Frisse lucht

Minpunten

• Groot
  • niet goedkoop
  • maakt wel een beetje geluid

Mary 06-07-2019

Goed en mooi apparaat maar koelt niet

Geschreven voor: Dyson Pure Cool Me

Ik had het gekocht met het idee koeler te slapen. Helaas daar heb je niets aan. Op stand 1 hoor je niets. Je zal hem hoger moeten zetten bij warme temperatuur, dan blaast hij koele lucht maar dan maakt hij herrie.Frisse zuivere lucht? Zou zo maar kunnen maar daar had ik had ik hem niet voor gekocht. Ik vind het een luxe ventilator. De eerste tropische nacht hem ‘s avonds hoog gezet stand 10 en slaapkamer deur dicht gedaan. Op moment dat ik ging slapen was het in de gang koeler dan in de slaapkamer. Terleurstellend dus. Eerlijk is eerlijk hij wordt aangeboden als een ventilator en niet als een soort airco.

Nani79 16-05-2019

Aangenaam verfrissing

Geschreven voor: Dyson Pure Cool Me

Heel mooi design. Perfect voor slaapkamer .alle slechte geuren in mum van tijd verdwenen. Gemakkelijk filter reiniging. Bediening met afstanbediening perfect.in hoogte verstelbaar. Niet luid .

Pluspunten

• Niet luid
  • Afstandsbediening
  • Gemakkelijk te reinigen
  • Ideaal voor slaapkamer

Minpunten

• Filters zijn prijzig

kekkied 09-05-2019
  • Product gekregen

Fantastisch ontwerp en doet het goed

Geschreven voor: Dyson Pure Cool Me

Ik heb dit apparaat nu een aantal weken en ben er zeer te spreken over. Het apparaat is geruisloos en doet alles wat je ervan mag verwachten. Het reinigen van het luchtfilter is nog niet nodig geweest maar ik was te nieuwsgierig om het even te bekijken, dit proces gaat zeer gemakkelijk!

Pluspunten

• Ontwerp
  • Timer

Minpunten

• Slechts 3 hoogtes

Nielsdej 01-05-2019

Goed apparaat met heerlijk frisse lucht!

Geschreven voor: Dyson Pure Cool Me

Na uitpakken van de verpakking werden wij blij verrast door deze Dyson Pure Cool! De Dyson is een klein apparaat, een stuk kleiner dan je gewend bent van de andere luchtreinigers van hetzelfde merk. Echter na aanzetten van de luchtreiniger doet deze niet veel minder zijn werk dan de grotere varianten, ik merk een flinke stroom frisse lucht, zelfs al op een vrij lage stand. Wij gebruiken de luchtreiniger in onze woonkamer en deze staat gericht op de bank. Wij hebben er voor gekozen de luchtreiniger automatisch te laten draaien van links naar rechts zodat iedereen kan genieten van frisse en vooral schone lucht. De luchtreiniger heeft 10 snelheden, bij snelheid 1 kun je gemakkelijk slapen want dan hoor je echt totaal niets! Bij stand 10 hoor je wel geluid, maar voel je vooral de frisse wind! Omdat wij stand 10 toch iets te veel van het goede vinden, merken wij dat wij de Dyson vaak ergens tussen stand 3 en 6 gebruiken, dit is voor ons prima. Vaak gebruiken wij overdag stand 6, en in de avond als het wat rustiger is en de kids op bed zijn gebruiken wij stand 3. Wij zijn hier heel tevreden mee! Het apparaat heeft een makkelijk afleesbaar display waarop je een timer kunt instellen en aflezen (tot 8 uren), de snelheid kunt zien en kunt bekijken hoe lang de filters nog mee kunnen alvorens deze vervangen moeten worden. Volgens Dyson gaan ze ongeveer een jaar mee, maar dit heb ik uiteraard nog niet kunnen testen. Ik ben er blij mee dat wij nu deze Dyson in onze woonkamer hebben staan en het geeft ons een goed gevoel dat wij schone zuivere lucht in onze woonkamer geblazen krijgen waar de nodige bacteriën en vieze gassen uit gefilterd zijn. Tot nu toe zijn wij zeer positief verrast!

Pluspunten

• Frisse schone lucht
  • Afstandsbediening
  • Timer
  • Fluisterstil in slaapmodus
  • Filter gaat een jaar mee

Caroline 29-04-2019

Doet wat het belooft!

Geschreven voor: Dyson Pure Cool Me

De Dyson pure Cool me is echt bedoeld voor persoonlijk gebruik. Ideaal voor op je bureau thuis, in de slaapkamer of op het werk. Hij verkoelt goed en de richting en sterkte van de luchtstroom is gemakkelijk te regelen. De handige bijgeleverde afstandsbediening kan je magnetisch opbergen vooraan het toestel, zo verlies je hem niet snel! Ik heb veel last van pollen en allergieën en dit toestel is ideaal om de pollen uit bijvoorbeeld je slaapkamer of bureau te halen. Ik heb effectief minder last gehad van niezen, rode en lopende ogen en dergelijke. Het is wel een vrij groot toestel maar dat stoort mij persoonlijk niet echt! De timerfunctie is handig om het toestel ‘s nachts op gezette tijdstippen te laten werken. Het enige nadeel voor mij is dat je de koeling en de luchtzuivering niet afzonderlijk kan laten werken. Voor de rest ben ik vrij tevreden van de Dyson Pure Cool Me!

Pluspunten

• Gemakkelijk in gebruik

Minpunten

• Koeling/ zuivering niet afzonderlijk te gebruiken
  • Vrij groot toestel

Federicoelisa 29-04-2019

Geweldig apparaat

Geschreven voor: Dyson Pure Cool Me

Het is een geweldig apparaat. Met warm weer verkoelt hij de zolder goed. Daarnaast kunnen we binnen ademen zonder last van de pollen te hebben. De bediening is makkelijk, hij is niet zwaar waardoor je hem makkelijk kunt verplaatsen. Kortom een aanrader
Het geluid is niet irritant

MizzKip 28-04-2019

Goede luchtzuiveraar - verfrist goed kleine ruimtes

Geschreven voor: Dyson Pure Cool Me

Het toestel was groter dan verwacht maar zeer gemakkelijk uit te pakken, te verplaatsen en in gebruik te nemen: gewoon inpluggen en bedienen met de afstandsbediening. Perfect voor kleinere ruimtes, zoals een slaapkamer of bureau. De richting van de luchtstroom is heel gemakkelijk handmatig te regelen. Alle andere functies regel je met de afstandsbediening, die magnetisch is en aan het toestel kan worden bevestigd. Ik heb het toestel op mijn nachtkastje gezet, momenteel op de laagste stand omdat het niet erg warm is. Je hoort hem amper. Hij maakt een zacht zoemend geluid, maar dat is zeker niet storend tijdens de slaap. Ik heb de stand wel verhoogd bij wijze van test en hij koelt wel erg goed af. Ik kijk dus zeker uit naar de zomer, al zal hij dan wel harder klinken, benieuwd... Het enige wat eigenlijk ontbreekt is een manier om na te gaan welke en hoe veel stoffen er uit de lucht worden gezuiverd. De lucht voelt wel frisser aan, maar dat is wellicht al dankzij het lichte briesje. Jammer dat er niet wordt aangegeven wat en hoe veel er wordt gefilterd. Een kleine ruimte koelt goed en snel af, maar voor een grote ruimte is dit toestel te klein.

Pluspunten

• makkelijk in gebruik
  • afstandsbediening
  • koelt goed af
  • mooi design

Minpunten

• prijs
  • geluid bij hoge stand

Dekker79 28-04-2019

Een aanrader

Geschreven voor: Dyson Pure Cool Me

Heel blij met het mooie design en het apparaat is zeer gebruiksvriendelijk. De poezen met Astma en Bronchitis blijven wonderbaarlijk slapen in de kamer waar de Dyson aan staat. Ze hebben een beter nachtrust nu met het apparaat en ik ook! Heerlijk geslapen terwijl de Dyson aan stond want in vergelijking met andere apparaten is de Dyson bijna geluidloos terwijl hij aan staat. Tenzij je hem vol aan zet natuurlijk maar een hele verbetering. De sleeptimer gebruiken wij niet omdat wij er geen last van hebben als hij aan staat in de slaapkamer. 24 uur word de lucht gezuiverd en met de poezen is dit een hele fijne gedachten. Het LCD scherm is duidelijk en simpel, onze zoon van 4,5 weet hoe het werkt zonder aanwijzingen van ons. Het scherm is niet hinderlijk in de slaapkamer want na een tijdje gaat het vanzelf in de stand-by modus. Voor ons is dit een absolute aanrader en ook zeker een blijvertje, sterker nog we gaan op zoek naar een uitbreiding voor de rest van de verblijven in huis.

Pluspunten

• mooi design
  • eenvoudig in gebruik

jessie g 27-04-2019

We houden hem!!!

Geschreven voor: Dyson Pure Cool Me

Afstandbediening is heel handig! Design is mooi, maar ook niet wauw, wel beter dan een ventilator! Hij koelt heerlijk, draait handig rond! Er zit een timer op die we zeker waarderen! Hij maakt op hogere standen wel wat lawaai, maar dat doen ventilators ook! Ik nies of hoest echt wel minder! We gaan hem houden!

Pluspunten

• afstandbediening
  • krachtig
  • minder niezen en hoesten
  • timer
  • handig in gebruik

Minpunten

• beetje gehorig op groter stand

mvdkragt 25-04-2019

doet wat het moet doen, zonder fratsen

Geschreven voor: Dyson Pure Cool Me

De Dyson nu een weekje in gebruik. Het in gebruik nemen was makkelijk, stekker erin en gaan.. :) Hij staat mooi in woonkamer, maar is makkelijk te verplaatsen, zodat ik 'm savonds in slaapkamer zet. De luchtstroom is ook heel makkelijk met de hand te verplaatsen. Het is nu nog niet echt warm, dus hoe hij dan koelt is nog even afwachten, maar er komt nu echt lekkere frisse lucht uit en koelt nu goed en snel de slaapkamer. (afwachten dus hoe dat is als de lucht die erin gaat echt warm is) Ik vind het wel jammer dat je deze ventilator in tegenstelling tot de oudere (duurdere) modellen niet op de Dyson app kan aansluiten en je dus niet kan zien welke vervuiling uit de lucht wordt gefilterd. Maar besef ook dat dat iets is wat vooral in begin heel leuk is en je het later niet vaak meer zal gebruiken. Daarnaast was het wel makkelijk geweest als je 'm dan ook met je mobiel had kunnen bedienen. Er zit een afstandsbediening bij, die je aan apparaat kan bevestigen met magneet, maar magneet is niet heel sterk, dus hij valt er wel makkelijk af bij mij. En op apparaat zelf zitten geen knoppen, dus als je afstandsbediening kwijt bent (was bij mij tussen kussens bank gegleden...) dan kan je 'm niet meer bedienen. (Heb m gelukkig wel weer gevonden dus) Maar al met al doet het apparaat dus goed wat het moet doen en ben ik tevreden.

Pluspunten

• uiterlijk
  • koelt en zuivert lucht

Minpunten

• duur

Mar774 24-04-2019

Mooie design ventilator/luchtreiniger

Geschreven voor: Dyson Pure Cool Me

Ik was zeer verrast na het uitpakken van de ventilator. Wat een prachtig design! De ventilator heeft een stijlvolle vormgeving en een hele mooie kleurstelling. Hierdoor is het niet bezwaarlijk wanneer deze zichtbaar aanwezig is in de woonkamer. Het aanzetten gaat heel eenvoudig met een knopje of zelfs met de afstandsbediening zodat je gewoon op je plek kan blijven zitten! Het briesje dat eruit komt kan heel subtiel maar ook iets harder gezet worden zodat je echt een frisse luchtstroom ervaart. En het idee dat dit gefilterde lucht is stelt mij erg gerust. Inmiddels heb ik hem al een poosje in gebruik en ik word zeker nu het warmer is steeds enthousiaster! Zodra ik thuis kom in de middag gaat hij aan, en kan ik met een heerlijk briesje in mijn normaal gesproken erg warme woonkamer heerlijk vertoeven. Ik zet hem meestal met de knop aan de achterzijde aan omdat het apparaat vrij dichtbij staat, het aanpassen van de snelheid doe ik wel met de afstandsbediening die erg makkelijk in gebruik is. Zelfs mijn zoontje van 9 snapt goed hoe het werkt. Ik heb de sleeptimer nog niet gebruikt omdat ik hem aandoe als ik hem nodig heb overdag en ook zelf weer uitzet daarna. Hij is overigens erg stil in gebruik dus ik ervaar zeker geen storend lawaai als hij aanstaat!

• Eenvoudig in gebruik
  • Verkoelende schone lucht

Minpunten

• Prijzig

Michael 24-04-2019

Mooi display en strakke vormgeving

Geschreven voor: Dyson Pure Cool Me

Strakke vormgeving zoals we gewend zijn van Dyson met handige afstandsbediening en simpele bediening.

Hij verkoelt ook een klein beetje en de lucht wordt inderdaad een stuk zuiverder naar mijn idee.
(Heb hier helaas geen meet apparatuur voor. )

Pluspunten

• Vormgeving
  • Afstandsbediening
  • Bediening
  • Heerlijke verkoeling als je thuis komt
  • Heerlijke zuivere lucht als je thuiskomt.

Minpunten

• Iets meer verdeling in de lage standen.