Leads meting en toegang tot gegevens

Aangeleverde winkelinformatie
Wil je weten welke informatie over jouw shop in onze administratie is opgenomen, dan kan je dit opvragen door contact op te nemen met Shopsupport via shopsupport@kieskeurig.nl. Aangeleverde informatie zoals adresgegevens, betaalopties en informatie over de bereikbaarheid en gehanteerde zichttermijn, wordt ook getoond op de winkelinformatiepagina van jouw shop op Kieskeurig.nl.

Leads meting
Wanneer een bezoeker op Kieskeurig.nl op een uitgaande link klikt, wordt dit door Kieskeurig.nl gemeten. Op het moment van klikken wordt er onder andere vastgelegd vanaf welk IP-adres (een uniek nummer voor elke computer op internet) er op welk linkje wordt geklikt. Nadat deze gegevens zijn vastgelegd wordt de betreffende bezoeker naar de betreffende website doorgestuurd.

Op basis waarvan factureert Kieskeurig.nl
Kieskeurig.nl rekent af op basis van het aantal leads die we naar je winkel doorsturen. Om te voorkomen dat iemand bewust op linkjes naar jouw webshop blijft klikken, berekenen we per uniek IP-adres maximaal 5 kliks per product, per dag. Concreet betekent dit dat als een persoon binnen een periode van een dag (0:00 tot 24:00 uur) meer dan 5 keer op bijvoorbeeld linkjes naar deze digitale camera doorklikt, er slechts vijf in rekening worden gebracht.

Tariefkaart Winkelvergelijker (pdf)


Hoe rapporteert Kieskeurig.nl het aantal leads?

In een online dashboard kan je te allen tijde zien hoeveel bezoekers er vanaf Kieskeurig.nl doorklikken naar jouw webshop. Overzichten zijn te maken over een periode en per product en productgroep. Naar aanleiding van de gegevens uit het dashboard worden de facturen opgemaakt.

Op welke uitgaande links (redirects) is geklikt, is inzichtelijk in het dashboard over een periode van de voorgaande 3 maanden. Gegevens over de IP-adressen en vanaf waar er is uitgeklikt, worden niet via het dashboard verstrekt.

Meetverschillen
Naar in de industrie gebruikelijke standaarden zal een verschil van maximaal 10% tussen gemeten kliks en orders als niet-ongebruikelijk worden gezien. Indien het verschil tussen de (door Kieskeurig enerzijds en de Partner anderzijds) gemeten kliks en orders groter is dan 10%, dan zullen Kieskeurig en de Partner gezamenlijk onderzoek doen naar de oorzaak van deze verschillen met als doel dit op te lossen. Tot vaststaat wat de oorzaak is van de meetverschillen, blijven de meetresultaten van Kieskeurig leidend voor de vaststelling van de vergoeding.

Indien en voor zover het meten van kliks en/of orders als gevolg van de naleving van artikel 11.7a Telecommunicatiewet (Tw) wordt beïnvloed, zullen de Partijen in overleg bepalen hoe deze beïnvloeding in de Overeenkomst moet worden verwerkt. De Partijen zijn ermee bekend dat naleving van artikel 11.7a Tw onder andere tot gevolg kan hebben dat de systemen van Kieskeurig andere aantallen kliks en orders kan meten dan de systemen van de Partner.

Hoe krijg je een inlog voor het dashboard?
Mocht je nog geen inloggegevens hebben of deze kwijt zijn, dan kan je altijd contact opnemen met afdeling ShopSupport via shopsupport@kieskeurig.nl.

Opslag data

Na beëindiging van de samenwerking wordt de data bewaard, maar is het dashboard niet meer toegankelijk voor de webshop. De data wordt gebruikt om Year-to-Year analyses te kunnen blijven maken.



partners > leads meting