ASUS UX3402VA-KM157W - Reviews

• Test panel 8.8 dec 2023
Bekijk 1 andere uitvoering

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de ASUS UX3402VA-KM157W op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Dunet 07-12-2023

Handige zenbook

Geschreven voor: ASUS UX3402VA-KM157W

De Asus Zenbook heeft mooi helder beeldscherm en de mouse pad werkt snel en makkelijk en er zit ook een handige numeriek toetsenbord op
De asus is klein en snel handig mee te nemen voor onderweg naar werk of school.
Degelijke behuizing

Pluspunten

• Mooie beeldscherm
  • Snel
  • Makkelijk

BartM 03-11-2023

Stop met zoeken: top op vrijwel alle vlakken!

Geschreven voor: ASUS UX3402VA-KM157W

Mijn zoon en ik hebben deze laptop de afgelopen weken mogen uittestten. Het is voor ons geen blijvertje, maar dat is puur omdat we toch een iets groter model zoeken met een wat groter scherm. Maar verder: voor wie op zoek is naar een lekker lichte, compacte, makkelijk mee te nemen 14 inch laptop die veelzijdig is en top prestaties aflevert: stop met verder zoeken!

Want deze laptop heeft het allemaal: scherm en (verrassend, in uiterst positieve zin!) geluid zijn geweldig voor het bekijken en bewerken van multimedia. Films spatten van je scherm, (achtergrond)muziek klinkt levendig en vol, gamen is een ware experience. Daarbij is de laptop supersnel, energiezuinig (lange batterijduur) en bevat deze een fijn groot trackpad, noise cancelling en een vingerafdrukscanner. Enige gemis is wellicht het ontbreken van een numeriek toetsenbord. Dat is uiteraard een keuze... maar met slechts één USB 3.0 poort wel één die ietwat beperkt als je daarop al een extern numeriek toetsenbordje op aansluit. Het enige nadeel in een verder ogenschijnlijk ideale uitvoering, zeker een aanrader dus!

Pluspunten

• Super beeld en geluid
  • Laptop instellingen finetunen
  • Energiezuining, snel
  • Groot trackpad

Minpunten

• Lichte reflecties bij zon
  • Slechts één USB 3 poort

Glenn98 31-10-2023

Asus Zenbook 14 OLED ver boven verwachting!

Geschreven voor: ASUS UX3402VA-KM157W

Ik heb dus de ASUS Zenbook 14 OLED een paar weken mogen testen.

Om te beginnen met de positieve eigenschappen, want die zijn er echt wel veel. Het scherm is gewoonweg geweldig dankzij het OLED-paneel. De kleuren spatten levend echt van het scherm af, waardoor een film of serie kijken vanaf je tv verleden tijd zal zijn. En laten we eerlijk zijn, het uiterlijk van deze laptop is behoorlijk strak en heeft dat vleugje sportiviteit vanwege de strepen, waardoor je je een beetje een tech-ninja voelt.

Als het aankomt op prestaties, laat deze laptop je niet in de steek. Of je nu video's bewerkt, foto's bewerkt of audio mixt, hij kan het allemaal aan. Zelfs gamen is geen probleem, de laptop draait The Sims 3 gewoon op de hoogste settings zonder problemen.

Wat handig is, is dat de laptop lekker compact is. Dus als je veel onderweg bent, is dit een ideale reisgenoot. En dan is er nog de MyAsus-software, waarmee je de laptopprestaties kunt finetunen en de ventilator kunt temmen naar je wensen. Handig als je in een stilte coupé zit.

Het geluid is ook zeker een punt om apart te mogen benoemen, dankzij de Harman Kardon-output en Dolby technologie. Het is als een mini-concert in je woonkamer, en eerlijk gezegd verwacht je dat niet van een laptop. Overigens niet aan te raden in een stilte coupé.

Nu de negatieve punten want die zijn er ook zeker wel. Die aan/uit-knop is een beetje verwarrend. Soms weet je gewoon niet zeker of je de laptop aan- of uitzet, wat nogal irritant kan zijn.

En dan is er nog de behuizing die het openen met één hand bemoeilijkt. Soms voelt het als een worsteling om die klep omhoog te krijgen. Ook, het scherm heeft af en toe last van lichtreflecties, wat best vervelend kan zijn, vooral als de zon schijnt brengt dit wel snel de irritatie met zich mee.

Helaas is er slechts één USB 3.0-poort is. Persoonlijk vind ik dit jammer en zal je snel weer een station moeten aansluiten om meer mogelijkheden te hebben.

Al met al is de ASUS Zenbook 14 OLED een beest van een laptop. Het scherm is geweldig, de prestaties zijn top, en het ding ziet er geweldig uit. Zolang je de kleine ongemakken kunt verdragen, is dit echt een aanrader voor creatievelingen en gamers. Het is een knaller van een laptop, dat is zeker!

Pluspunten

• OLED Scherm
  • Snelheid
  • Strak design
  • Lekker compact

Minpunten

• 1 USB 3.0 aansluiting
  • Lastig openen

timaud 21-07-2023

Krachtige Notebook, ideaal voor foto's bewerken

Geschreven voor: ASUS UX3402VA-KM157W

Wat een fijn realistisch scherm heeft deze Asus Zenbook 14 Oled. De kleuren spatten van je scherm.
De snelle I7 processor zorgt dat je foto's en video's snel kan bewerken met bijvoorbeeld Photoshop.

Zelf teken ik digitaal mbv van de Krita Software en een Wacom Cintic tekentablet. Ook hiervoor is deze laptop uitermate geschikt. Er is geen vertraging tussen tablet en Notebook waardoor je eigenlijk alleen maar op het scherm hoeft te kijken.

Het enige minpuntje vind ik zelf dat er geen numpad op zit, maar goed dit is een 14 INch laptop, dan moet je voor een grotere type Zenbook kiezen (of een extern numpadje via de USB aansluiten,

Surfen op internet gaat ook lekker snel, de laadtijd van internetpagina's is supersnel.

Deze kan je gemakkelijk in je rugzak meenemen zonder dat je moeite hebt om je rits te sluiten.

Kortom Top Notebook die zijn geld dubbel en dwars waard is

Pluspunten

• formaat (gemakkelijk mee te nemen
  • I7 processor
  • beeldschermkwaliteit

Minpunten

• numpad ontbreek

f************@g******** 20-07-2023

Een grote aanrader voor een kleine laptop

Geschreven voor: ASUS UX3402VA-KM157W

Een heerlijke laptop voor een eerlijke prijs. Als je je vingerafdruk geregistreerd heb is het opstarten van Windows een werk van 20 seconden. De vingerafdrukcensor zit meteen in de aan en uitknop. Natuurlijk ligt het er ook aan hoeveel programma’s je tijdens het openen automatisch opstart maar ook dat gaat verbazend snel.

De laptop heeft een OLED scherm wat beelden scherp en kleurrijk/echt weergeeft. Duidelijk zichtbaar vanuit verschillende hoeken. Hoewel hij klein is om beeld makkelijk te delen heeft de vele kijkhoeken waarbij het beeld en kleuren goed blijven hierin een voordeel ten opzichte van een LCD scherm. Ook de mogelijkheid om hem plat neer te kunnen leggen werkt met dit scherm goed. Ik heb hem gebruikt met mijn 2 extra computermonitoren. Door het scherm verder naar achteren te kunnen kantelen kon hij onder de beeldschermen uitkomen en was alles goed zichtbaar.

De aansluitmogelijkheden vind ik zelf wat minder. Maar 1 USB A en 2x USB C waarvan 1 gebruikt moet worden om op te laden. Verder nog 1 HDMI uitgang en een mini-SD slot. Eigenlijk heb je altijd een dongel nodig als je meer wilt aansluiten. Aangezien dit een PRO-model is had ik ook verwacht dat er een gewone SD sleuf in zou zitten. Meeste (semi)profesionals zullen eerder daar mee werken dan met een mini-SD.

Pluspunten

• Klein
  • Snel
  • Oled scherm

Minpunten

• Zware taak, grote warmte
  • Aansluitpunten