De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Haier HTW5620CNMP op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Ikram 17-04-2024

Degelijke koelkast met genoeg ruimte

Geschreven voor: Haier HTW5620CNMP

Ik kende het merk Haier helemaal niet en ik kreeg de mogelijkheid om deze koelkast te testen. De koelkast is modern en mooi om te zien. Daarnaast vind ik het superhandig dat deze zo lang en ruim is, al mijn boodschappen passen erin.

Een pluspunt vind ik dat de koelkast 2 verslades heeft. Daarnaast heb je een plankje in de koelkast die je in elkaar kunt schuiven, zo kan ik ook mijn soeppan erin kwijt.

Wat betreft de vriezerlades, dit systeem was wel even wennen. Ik ben normaal een deur gewend en dat daarachter lades zitten. Het is echter heel fijn in gebruik, gewoon opentrekken en je kunt je producten pakken.

Een minpunt vind ik wel dat de koelkast krasgevoelig is en de handgreep van de koelkast. Deze hadden ze iets beter mogen ontwerpen.

Pluspunten

• Ruimte
  • No frost
  • Flexibele plank in koelkast
  • 2 lades

Minpunten

• Vlekgevoelig

l***************@g******** 05-04-2024
Geschreven voor: Haier HTW5620CNMP

Ik heb deze Haier koelkast de afgelopen weken mochten testen.
Het eerste wat opvalt is dat deze koelvries combinatie echt groot is, ruim 2 meter hoog, dus als je 1.60 m bent is dit wellicht geen praktische keuze.
De koelkast komt met een beperkte gebruiksaanwijzing, maar veel opties, en dat is wel jammer want er zijn vast handige opties die ik nu over het hoofd zie. Er is bijvoorbeeld een vakantie modus, maar geen uitleg wat dat is. Na wat online zoeken denk ik dat de koelkast dan uitschakelt en alleen de vriezer nog werkt, maar dit is wel handig om te weten.

De koelkast heeft een luxe uitstraling, met een praktisch touch screen op de voorkant. Ook is de koelkast te koppelen aan je smarthphone via de hOn app. Via deze app kan de koelkast bijvoorbeeld automatisch alvast de temperatuur laten dalen als de app detecteert dat je naar de supermarkt gaat, zodat de koelkast voorbereid is op een grote hoeveelheid nieuwe boodschappen. Ook kun je vanaf een afstand aangeven welk drankje er gekoeld moet worden zodat het drankje de perfecte temperatuur heeft als je thuis komt. Je kunt precies aangeven om welk product het gaat en om wat voor verpakking het gaat zodat de koelkast precies weet op welke temperatuur er gekoeld moet worden.

De koelkast ziet er degelijk uit, en voelt stevig aan. De vriezerlades gaan soepel open en dicht, ik vind zelf lades alleen niet zo praktisch qua overzicht, maar dat is natuurlijk persoonlijk.
Via de hOn app kun je wel invoeren welke producten je in de koelkast hebt en tot wanneer ze houdbaar zijn, super praktisch, maar dan moet je het dus wel zelf bijhouden

Een ander nadeel vind ik dat de koelkast erg kras en vlek gevoelig is.
Verder is het een prima koelkast.

monieksarah 25-03-2024

Mooi, sierlijk en kwalitatief

Geschreven voor: Haier HTW5620CNMP

Mij is gevraagd de Haier HTW5620CNMP koel/vries combinatie te testen en hierover een review te schrijven.
Wat allereerst opvalt is dat deze koel/vries combinatie een sierlijk uiterlijk heeft. Ik ben van plan een nieuwe keuken aan te schaffen maar kies dan bewust niet voor inbouw vanwege de Haier HTW5620CNMP die sierlijk genoeg is om niet ingebouwd te hoeven worden, bovendien bij vervanging of reparatie is een losstaand apparaat altijd makkelijker en voordeliger en deze Haier heeft wieltjes aan de onderkant wat nog makkelijker verplaatsbaar is.
Wat mij als tweede punt erg aanspreekt zijn de mooie 2 grote vrieslades die groot en overzichtelijk zijn en waarvan de onderste lade nog eens een doorzichtig inzetstuk heeft waarop je nog eens het e.e.a. kwijt kunt. De koelkast geeft genoeg ruimte en extra’s zoals de twee mooie grote lades voor het gebruik van groenten, fruit, vlees en vis. Lades zijn niet alleen groot maar ook heel goed afsluitbaar. Temperatuur van het koel ,maar ook het vriesgedeelte is aan de buitenkant van de deur instelbaar met als extra functies kun je kiezen voor “super cool of super freeze”. Eén nadeel vind ik dat de plateaus in de koelkast niet in te stellen zijn op verschillende hoogtes, dit staat vast. Daarentegen is er wel 1 plateau bestaande uit 2 gedeeltes waarvan het voorste gedeelte onder het achterste gedeelte kan worden geschoven indien je bijvoorbeeld een fles rechtop zou willen zetten op die plek. Kortom een heel mooi product voor nog eens een mooie prijs.

Pluspunten

• mooi uiterlijk
  • energie zuinig
  • in koelkast 2 mooie grote lades
  • overzichtelijke lades van de vriezer

Minpunten

• in koelkast plateaus niet verstelbaar

Tiha 22-03-2024

Mooie grote koelkast

Geschreven voor: Haier HTW5620CNMP

Ik heb deze mooie grote koelkast nu ongeveer 2 weken in huis en ik ben er tevreden over. Het is een mooie koelkast met veel opbergruimte. De koelkast is heel hoog, minder voor de kortere mensen. Je hebt dan echt een krukje nodig om bij de bovenste plank te komen. De twee lades zijn heel handig en fijn in gebruik. Ik gebruik de bovenste lade voor groenten, fruit en verse kruiden en de onderste lade voor kaas en vleeswaren. Mijn groenten en fruit blijven door de speciale techniek lang vers en dat is een grote pluspunt. De lades van de vriezer zijn ook heel handig. Fijn dat je zo direct in je vriezen bent en kunt pakken wat je nodig hebt. De koelkast staat daarnaast ook mooi in mijn keuken. De koelkast is niet al te luid. Af en toe hoor je een hoge toon als de koelkast aanslaat. Conclusie mooie hoge koelkast met veel opties en opbergruimte.

Pluspunten

• Veel opbergruimte
  • Lades voor verse producten
  • Vriezer is ruim en fijn ingedeeld met de lades

Minpunten

• Heel hoog
  • Af en toe een vervelend hoge geluid