Braun HM 5100 WH - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 135 reviews die zijn achtergelaten voor de Braun HM 5100 WH op Kieskeurig.nl.

Tonnie Bonekamp 08-10-2018

krachtige motor, makkelijke bediening,

Geschreven voor: Braun HM 5100 WH

Deze mixer werd ons aanbevolen door de verkoopster en we hebben er geen moment spijt van. Door zijn krachtige motor kan hij alles makkelijk aan wat er beloofd wordt. Hij ligt makkelijk in de hand. Kortom: een prima keukenhulp.

Pluspunten

• krachtige motor
  • prima hand ligging
  • gemakkelijke bediening

Merilta 07-04-2018

Geweldige mixer

Geschreven voor: Braun HM 5100 WH

Fijne mixer. Ligt goed in de hand.
Zacht geluid en veel standen. Ideaal voor het mixen van beslag voor cupcakes en
taarten. Een aanrader.

Pluspunten

• Zacht geluid
  • Niet te zwaar

Gloria 30-05-2020

Snel model

Geschreven voor: Braun HM 5100 WH

Ziet er degelijk uit en houd fijn vast,maakt minder geluid dan de vorige mixer is een stuk lichter en nog mooi op de koop toe.

Pluspunten

• Lekker stil

Herman 10-05-2018

Mooie kleine sterke mixer

Geschreven voor: Braun HM 5100 WH

Gekozen vanwege de krachtige motor, nog geen ervaring met het apparaat. verder valt op dat het een mooi design heeft en compact is

Pluspunten

• design
  • krachtige motor

Minpunten

• nog geen

Wilma vdV 18-09-2021

Superfijne mixer

Geschreven voor: Braun HM 5100 WH

Mijn vorige braun was kapot gegaan. En een goedkope vervanging was slecht te regelen, alles zat inder het meel bij mixen. Na de reviews op weer een Braun mixer uitgekomen. Heel stil en straploos instelbaar van een laag toerental tot hoog. Dus geen gestuif meer van meel. Ik ben er super blij mee.

Pluspunten

• Goed regelbare snelheid

jeedee 17-09-2021

Krachtige Braunmixer 750W/9 standen

Geschreven voor: Braun HM 5100 WH

Als Eindhovenaar hadden wij een Philips Cucina mixer die in stand I toch nog zo hard draaide dat de die mixer niet meer gebruikte. Nu ik zag dat Braun mixers een cashback hadden was dit toch een belangrijke reden om naar een nieuwe mixer om te zien. De HM5100WH die we nu hebben gekocht heeft 2 voordelen en is ook mede reden voor die aankoop. Een sterke motor van maar liefst 750 Watt en een traploos instelbare snelheid verdeeld over 9 standen (en een turbo stand). Zoals gezegd zat er ook nog €10 cashback op in september, dus dat was leuk meegenomen. De mixer kent geen luchtgaten voor de motor dus er kan geen "wolk" bloem of suikerpoeder in de mixer komen; wel zo prettig. Tot slot woog hij 5 gram minder dan de oude mixer, dus gelijk in gewicht. Door de softgrip ligt ie plezierig in de hand.

Pluspunten

• sterke motor
  • 9 traploze standen
  • lang snoer 1,55mtr

Minpunten

• (nog) niet bekend

Mixertje 16-09-2021
Geschreven voor: Braun HM 5100 WH

Fijne en krachtige mixer tegen een goede prijs. Makkelijk schoon te maken. Traploos regelbaar.

y**n@h**l.com 11-09-2021

Blij met deze handmixer

Geschreven voor: Braun HM 5100 WH

Kwaliteit handmixer. Ideaal door de vele verschillende snelheden en is redelijk stil bij gebruik.

Pluspunten

• Relatief stil bij gebruik
  • Ligt lekker in de hand
  • Ideaal met de vele snelheden

j**a@h**l.com 09-09-2021

Super mixer!

Geschreven voor: Braun HM 5100 WH

We hadden een nieuwe mixer nodig omdat de oude kapot was gegaan. Na wat gezocht te hebben op internet en reviews gelezen te hebben, kwamen we uit op de Braun HM5100WH. Wat een fijn apparaat! Hij is erg licht, krachtig en (wat ons betreft) het aller belangrijkste is dat hij goed schoon te houden is. Er zitten geen ventilatie gaten in het apparaat waar stof (bloem e.d.) in kan gaan zitten. Dit was de reden dat de oude kapot is gegaan. Het apparaat is stofdicht en heeft hierdoor hopelijk een lange levensduur.

Pluspunten

• Fijne handgreep
  • Licht gewicht
  • Precieze regeling van snelheid

j**l@h**l.com 22-08-2021
Geschreven voor: Braun HM 5100 WH

Super fijn product! Heb er al veel lekkere pannenkoeken mee gebakken! Klopt los!

Maririvin 15-08-2021

Een zeer fijne handmixer

Geschreven voor: Braun HM 5100 WH

Een stevige, degelijke handmixer. Hij maakt relatief weinig geluid. Heeft verschillende snelheden. Hij doet het prima. Erg blij met deze aankoop.

Pluspunten

• maakt relatief weinig geluid
  • makkelijk schoon te maken
  • lang snoer

M.Beks 15-08-2021

Traploos, en soft-start.

Geschreven voor: Braun HM 5100 WH

Zeer tevreden met deze nieuwe aankoop, nog niet alle functies gebruikt. Zeer benieuwd naar.

Pluspunten

• Traploos
  • Soft-start
  • Turbo

Eric M 10-08-2021

Braun HM 5100 MW forever

Geschreven voor: Braun HM 5100 WH

De Braun HM 5100 WH is een krachtige mixer, die alles mixed, nog niets tegen gekomen wat dit apparaat niet aan kan in de keuken. De deeghaken en klikken stevig in, even opletten er is een linker en een rechter maar dit went zo, verder kan je de snelheid traploos goed inregelen en is zeer variabel, al met al een goed product dat lekker in de hand ligt, met een voldoende snoerlengte , waarbij het snoer ook kan scharnieren zodat je geen probleem hebt met het neerzetten van de mixer op het aanrecht.

Pluspunten

• snoerlengte
  • snoer aansluiting scharnierd
  • variabele snelheid
  • krachtige motor
  • mooi uiterlijk

Beorn 31-07-2021

krachtig

Geschreven voor: Braun HM 5100 WH

Heb hem gekocht omdat je er ook deeg mee kunt kneden. genoeg kracht.iiiiiin

Pluspunten

• krachtig
  • prijs/kwaliteit

Paula 31-07-2021

Boven mijn verwachtingen.

Geschreven voor: Braun HM 5100 WH

Ik heb voor de Braun HM 5100 WH gekozen n.a.v. de positieve revieuws. En het klopt het is een zeer goede, fijne handmixer. De mixer overtreft mijn verwachtingen. En dat voor die prijs. Ik ben uitermate tevreden.

Pluspunten

• ligt goed in de hand
  • degelijke garden en deeghaken
  • mooi om te zien
  • de flexibele verbinding met de snoer

Minpunten

• misschien het gewicht

Jolien 30-01-2021

Prima

Geschreven voor: Braun HM 5100 WH

Goede mixer, sterke mixer om lekkere taarten te kunnen maken. Maakt weinig geluid, ligt goed in de hand

I.Beek 27-01-2021

Traploze snelheden , ligt goed in de hand.

Geschreven voor: Braun HM 5100 WH

Motor ligt voorin waardoor het prettiger mixt en in de hand ligt. Traploze snelheden. Makkelijk verwiselbare kloppers, goed schuin te houden.

Paulien 23-01-2021

Moeiteloos alles mixen!

Geschreven voor: Braun HM 5100 WH

Als je graag bakt maar weinig kastruimte tot je beschikking hebt is een goede handmixer de ideale oplossing.
Na veel lezen en vergelijken is mijn keuze de Braun HM 5100 geworden door zijn krachtige 750 watt vermogen en positieve reviews.
Inmiddels ben ik er helemaal weg van, wat een plezierige krachtpatser om mee te werken!
Moeiteloos mixt hij voor mij het zwaarste deeg.

De mixer is voorzien van een soepele draaiknop op de bovenkant. Deze is met één vinger tijdens het mixen makkelijk te draaien naar een andere stand.
De behuizing is geheel glad waardoor er geen restjes in kieren kunnen gaan zitten, hij is dus ook zo weer schoon.
Evenals de gardes, die gewoon in de vaatwasser kunnen maar met een borstel ook zo schoon zijn onder de kraan.
Door de rubberachtige grip ligt hij stevig in de hand.

Tel hierbij op dat hij licht van gewicht is, weinig geluid maakt en een extra lang snoer heeft.
Kortom: een goede mixer waar duidelijk over na gedacht is door Braun.

Over de duurzaamheid kan ik nog weinig zeggen aangezien ik hem een paar weken heb maar ik verwacht dat dit wel goed zit bij Braun.

Pluspunten

• Krachtig.
  • Weinig geluid.

S. de Winter 22-01-2021

Ook geschikt voor brooddeeg veel vermogen

Geschreven voor: Braun HM 5100 WH

Gekocht om groot vermogen en geschiktheid voor brooddeeg, maar ook omdat hij me degelijk leek en praktisch om schoon te houden/maken. In principe voldoet hij na 1x gebruiken (hartige taart deeg) helemaal aan mijn verwachting al vind ik hem niet heel degelijk klinken; meer als mijn speelgoed handmixer van vroeger. Ik kan echter niet beoordelen of dat een teken van minder kwaliteit is. Wat ik in ieder geval ook wel heel prettig vind is de lage stand. Mijn oude mixer gaf altijd meelverstuivingen.

Pluspunten

• Gardes gaan er goed en gemakkelijk in
  • Lage stand voorkomst meeverstuiving
  • Deeg voor hartige taart ging prima met deeghaken

Minpunten

• Gebruisaanwijzing mbt insteken gardes; let op vorm
  • Klinkt als mijn speelgoed mixer van vroeger

Marry 21-01-2021

Staaf- handmixer met een super krachtige motor van 750 watt

Geschreven voor: Braun HM 5100 WH

Deze staaf- en handmixer heeft als een van de weinige een superkrachtige motor van 750 watt. Daarom is mijn keuze op deze mixer gevallen om zwaar brooddeeg te mixen wat veel lekkerder smaakt wanneer het bewerkt is met een handmixer. Braun staat bekend om een degelijke kwaliteit. De kwaliteit (krachtige motor)/prijs (€ 69,95) verhouding vind ik daarom in evenwicht. Als kers op de taart is de mixer ook als staaf mixer te gebruiken. De staafmixervoet kan apart aangeschaft worden. Twee apparaten in één, scheelt ruimte in de kast. Daar heeft Braun over nagedacht. Ik vind het een geslaagde aankoop.

Pluspunten

• sterke motor
  • ook te gebruiken als staafmixer
  • degelijke kwaliteit
  • lang snoer
  • anti slip handvat