Stiga Bio Silent 2500 - Reviews

Voeg toe aan vergelijker Prijs volgen

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Stiga Bio Silent 2500 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

5,3

rietje 24-07-2021

Prima hakselaar voor thuisgebruik

Geschreven voor: Stiga Bio Silent 2500

Na een hakselaar met ronddraaiend mes die ik steeds uit elkaar moest halen, deze Stiga hakselaar met wals gekocht. Ik heb hem nu 4 jaar en vind hem geweldig om snoeisel van bramen, (wilde) rozen, ander gestruik, heggescheersel en snoeihout te verhakselen. Forse braamloten van meerdere meters trekt 'ie zonder moeite naar binnen. Voer je teveel vers blad in 1 keer aan, dan kan de rol verstopt raken. De bijgeleverde 'aandrukker" gebruik ik nooit, dat werkt averechts; de knop om de wals terug te laten draaien lost het probleem altijd wel op, anders iets houtigs invoeren, dat trekt het groen dan mee naar binnen. Ik heb hem nog nooit uit elkaar hoeven halen door verstopping en dat scheelt heel veel tijd en ergernis ten opzichte van zijn voorganger.
Deze machine werkt uitstekend voor een middelgrote of grote tuin, maar dient met rust bediend te worden, zonder te overladen. Afwisselen van nat en houtig materiaal is de truc. (Dan krijg je ook een goede mix voor de composthoop.)
Toch ben ik op zoek naar een professionelere machine, want voor het verwerken van snoeihout van 200 bomen, 40m2 bramenbos en snoeiafval van 80 meter haag, sta je wel een hele tijd aan de machine...

Pluspunten

• makkelijk te verplaatsen
  • veilig in gebruik
  • kan ook braamloten verhakselen
  • goed resultaat om compost van te maken
  • makkelijk te bedienen

Minpunten

• niet voor grote hoeveelheden in 1 keer

Folk 29-08-2020

Takken ding

Geschreven voor: Stiga Bio Silent 2500

Kneust takken ipv ze te versnipperen. Zwaar en onhandig om te verplaatsen. Loopt vaak vast en weet geen weg met blad, dikkere takken en dun loof. Viel mij erg tegen en heb hem teruggebracht.

Pluspunten

• Veiligheid
  • Degelijke verpakking.

Minpunten

• Doet niet wat hij moet doen
  • Loopt vaak vast

Jan Zuurbes 21-08-2019

Snijdt en kneust

Geschreven voor: Stiga Bio Silent 2500

Deze hakselaar heeft een snijwals dus hij drukt takken en stengels plat en snijdt ze in stukjes van ongeveer 1,5 cm. Er zit een stelknop op waarmee je de ruimte tussen vast mes en snijwals regelt. Dit vereist enig inzicht in hoever je dit afstelt. Na een paar keer heb je het door en kun je aan het geluid horen hoe het resultaat (ongeveer) zal zijn.

Pluspunten

• maakt weinig herrie
  • met een bak dus minder rommel
  • makkelijk af te stellen

Minpunten

• bak opent lastig vanwege veiligheidsknop
  • resultaat niet makkelijk en snel te bekijken

Willem Koopman 17-03-2019

Stiga verhakselaar

Geschreven voor: Stiga Bio Silent 2500

We hebben deze machine gekocht in de verwachting dat deze een goede beoordeling had. Helaas, na tien minuten versnipperen stopte de machine. Lijkt me dat het versnipperen van wilgentenen toch geen probleem kan zijn, Terug naar Welkoop, terug voor reparatie., was niets aan de hand. Moet zeggen dat Welkoop een prima winkel is met prima service, helaas de machine is afgeschreven, voor 199 euro. gewoon een slechte machine. Helaas had vroeger een Wolf..

Tuinier 27-05-2018

Stigma walshakselaar

Geschreven voor: Stiga Bio Silent 2500

Kneust de meeste takken in plaats van te hakselen.
Gekocht vanwege minder lawaaiig . Een meshakselaar werkt beter en is vaak nog goedkoper ook. Ik heb spijt van de aankoop.

Pluspunten

• Minder lawaai

Minpunten

• Kneust in plaats van hakselen
  • Dunnere takken komen er in slierten uit

Kees 04-04-2018

stiga hakselaar

Geschreven voor: Stiga Bio Silent 2500

Tweede paasdag gekocht bij Welkoop met 20% paaskorting, hakselaar doet zijn werk goed trekt de takken vanzelf naar binnen, alleen de wat dunnere en verse takjes blijven soms hangen voor de snijwals.