Tefal heteluchtfriteuse - EY201D - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Tefal heteluchtfriteuse - EY201D op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Marco 12-10-2018

Handige air-fryer

Het apparaat ziet er mooi en modern uit met zijn aluminium uitstraling in combinatie met zwart.
Hij is best wel groot.
Bovenop zit een draaiknop voor de temperatuur, schuin bovenaan zit de timer.

Aan de onderzijde zit een grote handgreep om de mand er uit te halen.
In de mand zit geen aparte korf.
Onderin deze mand ligt een roostertje, maar die ligt los, bij het omkiepen van de mand om bijvoorbeeld je patat op het bord te strooien valt dit roostertje er steeds uit, dat is best wel irritant.

Waar je goed om moet denken is de uitstroom opening van hete lucht aan de achterkant. Die lucht is zo heet dat een aanrechtkastje dus verschroeit, een expliciete waarschuwing hiervoor kon ik niet ontdekken.

Het opwarmen duurt ongeveer 15 minuten, daarna kun je je frietjes, kip of andere zaken bakken. Het resultaat is mooi krokant aan de buitenkant en lekker mals vanbinnen, precies zoals beloofd wordt.

Het bereiden van patat of snacks duurt wel veel langer als met een traditionele frituurpan met vet, daar moet je wel rekening mee houden.
Tevens zijn de gerechten knapperiger, daar moet je dus wel van houden.

Verder doet het apparaat wat hij zegt.

Pluspunten

• mooi design
  • makkelijk schoon te maken

Minpunten

• hete lucht aan achterkant
  • duurt langer dan met traditioneel vet
  • geen mandje
  • los rooster in korf

cilia 10-10-2018

Niet altijd even handig

De kwaliteit van de airfryer is redelijk goed. Alleen de la sluit lastig en je kan de timer niet terugdraaien naar 0 als je het eten er halverwege uithaalt.
we hebben hem vooral gebruikt om dingen in te bakken zoals patat, aardappeltjes
de airfryer ziet er simpel en degelijk uit, zeer makkelijk in gebruik, alleen kun je de kookwekker niet terugdraaien. Verder is hij heel simpel met tijd en graden. Alleen vragen we ons af waar het groene en rode lampje aan de bovenkant voor dient.
hij kost rond €90,-- dat vinden wij iets teveel voor de prijs kwaliteits verhouding. Dus zouden hem niet direct aanbevelen.

Pluspunten

• simpele bediening

Minpunten

• lade sluit lastig
  • je kunt hem niet terug draaien op 0, halverwege

Vino 11-08-2018

Lawaaig / prettig geprijsd apparaat met draaiknop als timer

Wij hadden al een Tefal aifryer (1e generatie) en waren benieuwd naar ev veranderingen en/of verbeteringen. Fijn is dat je nu een knop hebt om de te temperatuur in te stellen. Daarentegen moet je nu ook voorverwarmen ......
Gisteren (verse) zoete aardappel frietjes erin gedaan, waren erg lekker en knapperig tien ze eruit kwamen.
Wel jammer dat ook dit apparaat weer vrij lawaaig is waardoor je toch al snel geneigd bent om hem buiten te zetten, wat je met een gewone friteuse ook doet - maar dan voor de lucht.
Vind het met de (draai-) timer bovenop ook niet makkelijk om het aantal minuten accuraat in te stellen, digitaal had (veel) gemakkelijker geweest.
Verder jammer dat er erg weinig beschrijving en/of bereidingstips bijzitten.

tasja 10-08-2018

tefal Easy fry Classic

Ik was zeer vereerd om deze Tefal Easy fry Classic te mogen testen omdat ik er ook graag zo"n apparaat zou willen aanschaffen.Ik vind het wel een enorm ding,en bij gebrek aan ruimte is dit niet echt handig.Het is een mooi design en het gebruik is heel simpel.Er zijn leuke recepten op het internet te vinden en kun je er in principe de heerlijke gerechten in maken,voor gemiddeld twee tot drie personen.Niet echt voor grote gerechten.Het vlees vind ik er iets te droog uitkomen,dus de bereidingstijd toch iets korter want het gaat best wel snel.Ook heb ik twee picanto's erin bereid,deze vond ik juist vetter dan dat ik deze in de frituurpan doe.Dat vind ik dan wel weer een minpuntje.Ook is het apparaat niet geruisloos,maar persoonlijk vind ik het ook niet storend.Voor de prijs is hij het echter waard.

Luca 08-08-2018

Krokant van buiten en mals van binnen

Als het gaat om gezond eten bereiden, dan ben ik de eerste die de nieuwste technieken en apparaten wil proberen, dus ook deze Air Fryer. Het apparaat ziet er compact en modern uit, maar is tegelijkertijd ook vrij groot. Als je een klein aanrecht hebt, dan kan hij daar zeker niet blijven staan.

Met het apparaat kun je zowel verse als diepgevroren producten in bereiden. Zelf ben ik niet van diepgevroren en voorverpakte producten, dus als je verse friet of andere gerechten wilt maken, dan zal je altijd een beetje olie moeten gebruiken. In diepgevroren producten zit vaak al olie, dus daar hoef je geen olie aan toe te voegen. Het voorverwarmen van de Fryer duurt tot wel 10 minuten, daarna kun je ermee aan de slag. Er zitten lampjes op (groen en rood) om aan te geven of de temperatuur is bereikt.

Helaas is het apparaat niet digitaal, dat geeft een beetje een ouderwetse indruk. Met zijn 2 grote draaiknoppen regel je de temperatuur en zet je de timer. Ook wanneer je de stekker uit het stopcontact haalt, zal je de timer blijven horen tikken, tot het weer op ‘0’ staat.

De gerechten zijn krokant van buiten en mals van binnen en worden niet vochtig of nat door kookvocht, omdat de ingrediënten op een soort lekplaat staan. Vocht druppelt dus naar beneden en gerechten blijven daardoor droog en krokant.

Je schijnt er een hoop mee te kunnen maken, maar helaas wordt er geen receptenboekje bij geleverd. Je moet dus zelf experimenteren en uitproberen. Persoonlijk vind ik dat wel een minpunt.

Pluspunten

• XL versie
  • Droog en krokant bakken

Minpunten

• Geen receptenboekje
  • Geen uitgebreide handleiding