Philips Airfryer HD9285/93 XXL Connected uit de 5000-serie - Reviews

Bekijk 2 andere uitvoeringen

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips Airfryer HD9285/93 XXL Connected uit de 5000-serie op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

h*******@g******** 23-04-2024
  • Product vandaag in bezit
In December 2023 heb ik deze airfryer mogen testen. Ik was er toen zeer tevreden over en heb hem gekocht. Vooral de grote inhoud, het makkelijk schoonmaken en het bereiden via de app spraken mij toen aan.
Nu enkele maanden verder ben ik nog steeds enthousiast.
Frites, snacks, broodjes, gegrilde groenten, vlees en zelfs brood en cake erin gebakken. De mogelijkheden zijn eindeloos, zeker met de HomeID (voorheen NutriU app) van Philips erbij. Hier staan heel veel recepten in die via wifi naar de airfryer doorgestuurd kunnen worden. En als je geen wifi hebt, dan kan je ze zeker ook gebruiken, alle instellingen staan erbij.
Het makkelijk schoonmaken wat mij destijds aansprak, is nu nog steeds van toepassing. Na gebruik afwassen en alles blijft als nieuw.
De grote inhoud nog steeds ideaal, maar de bereiding duurt dan wel langer.
Het was toen wennen dat de bak en het mandje er samen uit moesten, maar dat is ook al gewend. Bij gebruik van airfryer leg ik de pannen onderzetters al klaar.
Dit is mijn derde Philips airfryer en over deze, maar zeker ook over de voorafgaande , ben ik nog steeds heel tevreden.

Sander 04-02-2024

Werk niet zoals verwacht

WIFI verbinding maken werkte niet. Net nieuw gekregen en retour voor reparatie. Nu al ruim vier weken weg. Nog niets vernomen over garantie.

Minpunten

• Lange reparatie tijd
  • Slechte communicatie

h********@h****** 18-01-2024
Na eerdere positieve ervaring met een philips airfryer xl nu weer voor deze gegaan. Deze besteld via ING rentepunten. Vanaf begin werd airfryer niet warm dus retour naar reparatieshop Philips. Heeft er 1,5 maand gelegen en toen kwam men erachter dat het niet meer gemaakt kon worden. Ik kreeg toen heel netjes een geheel nieuwe airfryer. Echter deze heeft precies hetzelfde euvel echter pas na 6 maanden. Hij word niet warm genoeg en wat er in de eerste maanden in is bereid smaakte ook anders en was niet altijd even gaar. Denk dus dat dit een manco is wat vaak voorkomt bij de deze airfryer. Ik ga ook deze retourneren natuurlijk maar ik vind het dus maar slechte kwaliteit voor een merk als Philips.

Salsabel 11-01-2024

mooie grote airfryer met een top design

Wij zijn in de gelegenheid gesteld om deze airfryer te mogen testen rond de feestdag van 2023. Bij ontvangst dachten we dat het een groot apparaat zou zijn, want de doos was enorm. Bij het uit de doos halen viel het reuze mee. Het is een echt design apparaat. Werkt erg simpel en mooi die vooringesteld en programma's. Je kunt de programma's inkorten qua tijd en ook de temperatuur aanpassen. Wij gebruikten het apparaat voor 3 personen en dan is ie best flink. Een zak frites van 1 kg gaat er moeiteloos in en haal je er knapperig uit in 15 minuten. Geen vette hap en geen olie nodig. Wat zout erop en het is erg lekker. Bakken kun je ook met dit apparaat. Wij hebben een cake erin gebakken en dat gaat erg goed. Nadeel is het formaat. Je kunt hem niet zo groot bakken als in de oven, maar de smaak is prima. Tijd is ongeveer vergelijkbaar met de oven. De airfryer is simpel in gebruik, mooi design en genoeg accessoires om nog bij aan te kunnen schaffen. Nadeel is dat je wel ruimte moet hebben om hem op te bergen. Bij ons kon ie gewoon op het extra aanrecht staan bij de KitchenAid, waterkoker en espressomachine. Dus voor ons geen probleem met opbergen en weer tevoorschijn halen. Een echte aanrader als je op zoek bent naar een fijne, mooie, degelijke en grote airfryer.

Pluspunten

• inhoud
  • design
  • snel op temperatuur

Minpunten

• veel opbergruimte nodig om te stallen

salsabel 11-01-2024

mooie design airfryer en lekker groot

Pluspunten

• groot
  • design
  • gezond

Minpunten

• opbergruimte

Ladysab82 07-01-2024

Vertrouwde kwaliteit, verbeterd design en groot volume

Wat een uitvinding is de airfryer! Deze nieuwe versie mogen testen, wij hadden zelf al een veelgebruikte oudere versie.

Wat meteen positief opvalt is dat deze een mooi touchscreen display heeft ipv en draaiknop. Heel intuïtief. Verder is deze airfryer lichter qua gewicht en hoger ipv breder, wat het makkelijker maakt om een vaste plek te vinden in de keuken. Handvatten onderaan maken tillen ook gemakkelijker.

Super goed dat er al een bakblik is meegeleverd want ik kan niet meer zonder. Deze bak is mooi diep er pas echt veel in en dat vond ik bij de vorige xxl tegrnvallen. Je hebt niet meer het losse vetopvang element nodig omdat deze airfryer vak een vast rooster heeft, met grotere gaten. Dit is echt een hele goede vooruitgang want het graadnet van de vorige houdt veel vet en vuil vast dat wij na intensief gebruik niet meer goed schoon krijgen. De hele bak en binnenmand zijn in de vaatwasser geweest. Ideaal.

Bakken, braden alles wat een airfryer belooft is nog steeds goed in orde. Had ook niet anders verwacht. Het is even wennen dat de hele onderbak met mand uitschuiven en niet makkelijk open blijven staan en je ook de hete bak niet zomaar op het aanrecht zet. Qua programma is het fijn dat dit stopt wanneer je de bak uittrekt en automatisch verder gaat bij weer dichtschuiven. Dat miste onze vorige ook.

Al met al weer opnieuw verliefd op deze airfryer. Oude vertrouwde kwaliteit, maar een fijne diepe bak, praktischer design en hopelijk nu beter schoon te houden.

Pluspunten

• Diepe bak, meer inhoud dan vorige XXL
  • Smaller en hoger design
  • Alles bij te houden en bedienen via app en WiFi
  • Geen draadmand dus beter schoonhouden
  • Intuïtief touchscreen

Minpunten

• Bak schuift makkelijk op het aanrecht
  • Alleen in zwart verkrijgbaar

s************@h********** 06-01-2024

Bevalt erg goed

Ik heb deze airfryer mogen testen en dit was mijn eerste.
Ik ben er erg door verrast dat het erg fijn werkt om zo je gerechten lekker makkelijk,vlug en gezond klaar te kunnen maken.
Het resultaat is goed.
Kan het ook goed schoonmaken.
Na aardappeltjes te hebben gebakken was er bijna niks van te ruiken.
Qua inhoud kan er ook best wel veel in.
Je hoort wel dat ie aanstaat de airfryer maar dit is niet hinderlijk.
Het is een erg fijn apparaat wat ik dus serieus overweeg om zelf een aan te gaan schaffen.

Anna 03-01-2024

Handige toevoeging voor in de keuken, snelle oven

De afgelopen twee weken heb ik de Philips Airfryer HD9285/96 getest, en ik ben echt zeer tevreden met het product. Het display reageert direct, wat het instellen van de gewenste temperatuur en bereidingstijd enorm eenvoudig maakt (zelfs met vette vingers). Daarnaast verliep het aansluiten van de Airfryer via wifi probleemloos. De handige app biedt genoeg inspiratie en maakt het mogelijk om de Airfryer op afstand te bedienen.

Wat betreft de inhoud van het mandje, ben ik ook aangenaam verrast. De Airfryer biedt voldoende ruimte om een gezinsmaaltijd (voor zeker 4 personen) te bereiden, en de mogelijkheid om met voorgeprogrammeerde functies diverse gerechten te bereiden. Soms duurt het iets langer als het mandje flink gevuld is maar dan schud je de bak en alles gaart prima door. In gebruik is de Airfryer erg gemakkelijk. De Airfryer kiest zelf de juiste bereidingstijd en temperatuur, afhankelijk van het gerecht. Het eten dat uit de Airfryer komt, is gelijkmatig gegaard, knapperig aan de buitenkant en sappig van binnen. Het vlees is zelfs sappiger dan wanneer het uit de pan komt. Ondanks dat het een vrij groot en zwaar apparaat is, vind ik het een waardevolle toevoeging aan mijn keuken.

Pluspunten

• Gebruiksgemak
  • Snelle bereidingstijd
  • Kwaliteit van het eten
  • App
  • Inhoud mandje

Minpunten

• Groot en zwaar apparaat
  • Kan geen 220 graden

Jessica Baan 03-01-2024

Fijne en ruime airfryer!

Ik vind het een topapparaat. Je kunt er veel dingen in afbakken of bakken. Ik heb patat, brood, snacks, vlees en groente geprobeerd. Dit ging erg goed. Het wordt gaar, warm, knapperig en het krijgt een mooie kleur. Ik ben tevreden over de resultaten. De losse onderdelen zijn makkelijk schoon te maken. Het touchscreens is helder en duidelijk. De touchknoppen zijn wat mij betreft iets te traag in reageren, maar dat is misschien even wennen.

Pluspunten

• Ruime mand
  • Veel functies
  • Makkelijk schoon te maken
  • Knapperig eten

Minpunten

• Touchknoppen werken minder snel

Marjon 03-01-2024

Maakt van frituren een culinair avontuur :-)

Sinds de komst van onze kinderen staat patat vaker op het menu. Traditioneel bakten we onze patat en snacks in de oven, maar eerlijk gezegd was dat niet bepaald een culinair hoogstandje. Daarom was ik enthousiast om dit product te testen en hoopte ik mijn man te overtuigen voor de airfryer. :-)

Bij het uitpakken viel meteen op dat het apparaat groter was dan verwacht. De bakruimte is ruim, maar de hoogte is ook behoorlijk. Mijn schatting van de omvang was iets te klein, maar dat nemen we voor lief.

De mogelijkheid om het apparaat via Wifi te verbinden en de bijbehorende app te gebruiken, maakt de bediening extra interessant. De installatie verliep vlekkeloos, hoewel ik eerlijk moet bekennen dat ik de app niet veel heb gebruikt. Het bereiden van gerechten kan namelijk prima zonder.

De Airfryer is ruim, geschikt voor een gezin van vier, maar ik miste een handig rooster om op twee niveaus te kunnen bakken. Vooral bij snacks blijft er veel onbenutte ruimte in de hoogte over.

Onze eerste culinaire avonturen begonnen met het testen van patat en snacks. De resultaten waren verbluffend lekker, beduidend beter dan uit de oven. De patat kreeg een heerlijke krokante textuur. Het vereist wel enige oefening om de optimale bereidingstijd te vinden. Toen we echter kip probeerden te bereiden, voorheen gefrituurd in olie, merkten we dat het resultaat wat aan de droge kant was. Wellicht vergt dit ook gewoon wat meer experimenteren en ervaring.

We waagden ons zelfs aan het bakken van koekjes, maar eerlijkheid gebiedt te zeggen dat de oven daarvoor toch handiger is, gezien de grotere capaciteit. Desalniettemin waren de koekjes verrukkelijk!

Pluspunten

• Grote bakruimte
  • Lekkere resultaten
  • Handige accessoires
  • Via de app kan je de bereidingstijd inzien

Minpunten

• Groot apparaat

h*******@g******** 03-01-2024

Beter dan verwacht.

Ik heb deze airfryer mogen testen.
Het is een grote airfryer met een hele ruime inhoud. Hij is makkelijk te bedienen dmv tiptoetsen of via de NutriU app, welke je op je gsm moet downloaden. Dan de airfryer verbinden met je wifi en je kan een van de vele recepten uit de app doorsturen naar de airfryer. Deze doet dan de instellingen en je hoeft alleen maar je maaltijd in de pan te doen en op start te drukken. Je kunt tevens het bakproces via de app op je gsm volgen en krijgt een melding wanneer het klaar is. Heb meerdere recepten op deze manier uitgeprobeerd en ze zijn allemaal gelukt. En nog lekker ook.
Uiteraard kan je de instellingen ook handmatig doen. En daarbij heeft deze airfryer ook een aantal voorgeprogrammeerde programma’s. Helaas was de testperiode te kort om deze allemaal uit te proberen.
De bijgeleverde bak en grillplaat zijn een fijne aanvulling, heb hier dan ook zeker gebruik van gemaakt.
Het mandje zelf is gelukkig niet meer van een soort draadwerk (moeilijk schoon te maken) maar van dezelfde kwaliteit als de grillplaat. Dus heel stevig en heel gemakkelijk te reinigen.
Het was wel even wennen dat je de bak en het mandje er samen moet uittrekken. Dat is wel iets zwaarder.
Alles bij elkaar genomen krijgt deze airfryer een dikke 9 van mij. Vind hem beter dan verwacht.

Pluspunten

• Grote inhoud
  • Wifi
  • NutriU app
  • Gemakkelijk schoon te houden
  • Meegeleverde bakschaal en grillplaat

Mark 31-12-2023

Kwaliteit

Het eten is elke keer weer goed gaar en lekker knapperig. Je kunt met gemak voor 4-6 mensen een deel van de maaltijd koken. De app is makkelijk in gebruik en de airfryer aan de wifi koppelen ging ook eenvoudig. Er staan leuke recepten op de app waar je ook best wel goede begeleiding in stappen bij krijgt. Een cake bakken is makkelijk en snel gebeurd. Maar net zo eenvoudig maak je een volledige ham van een kilo erin gaar.

Pluspunten

• Uitstekende bereiding
  • Gebruiksgemak

Minpunten

• Toegevoegde waarde WiFi?

antoine 30-12-2023

Zeker een aanrader!

Een aantal weken geleden zijn wij, alleenstaande ouder en 4 kinderen, uitgekozen om deze Airfryer te mogen testen. Omdat het december is meteen geprobeerd oliebollen te maken. het waren niet de vertrouwde vettige bollen die we gewend waren maar zeker niet oneven. Mijn dochter had een aantal recepten gevonden op tiktok dus die wilden we ook wel eens proberen. Tot nu toe allemaal met succes! Hele leuke en gevarieerde recepten te vinden in de Philips NutriU app. Met een druk op de knop worden de juiste instellingen verstuurd naar de Airfryer. Makkelijk schoon te maken omdat alle onderdelen geschikt zijn voor de vaatwasser. Enige waar ik nog altijd niet tevreden over ben is het maken van friet. Misschien doe ik iets niet goed maar ik krijg ze niet allemaal even gaar. Al met al heeft de Airfryer zeker een positieve indruk achter gelaten maar voor de vettige snack kies ik voor het oude alternatief.

Pluspunten

• Makkelijk schoon te maken
  • Hele fijne app
  • Gerechten snel klaar
  • Gebruiksvriendelijk

Minpunten

• Frieten werden niet geleidelijk gaar
  • Sommige gerechten moeten langer dan aangegeven

p*****************@g******** 30-12-2023

Fijne airfryer met een minpuntje

Ik mocht deze airfryer testen en dat is goed bevallen.
Hij is een stuk sneller als mijn oude airfryer en alles komt er lekker uit. Natuurlijk is het altijd even uitproberen hoe lang iets erin moet en hoe lang. Ik vond de bediening erg makkelijk.
Ik heb er frietjes en snacks in gebakken, cupcakes, omelet, appelflappen, zalm etc. En ik moet zeggen dat alles best wel goed gelukt is. Ook de Nutriapp is een leuke toevoeging, maar zonder de app kun je hem ook gewoon goed gebruiken.
Je hoeft deze ook niet meer voor te verwarmen.
Zitten er ook nadelen aan deze airfryer? Jazeker.
Zo vond ik het snoer echt veel te kort. Achterop zit een soort uitstulpsel waar je het snoer omheen kunt doen, maar dit werkt niet. Hij past er net niet 2 keer omheen waardoor je er totaal niets aan hebt.
Ook is de pan nu los, dus niet op een soort slee. Dit vond ik wel een groot nadeel, je hebt dus altijd de pan en de binnenpan in je handen en dat weegt best wel wat bij elkaar. Vind het jammer dat ze dit hebben veranderd.

Pluspunten

• snel op temperatuur
  • veel opties
  • Nutriapp
  • grote mand

Minpunten

• te kort snoer
  • pan niet meer op een "slee"