Fritel Turbo SF 4170 - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 10 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Fritel Turbo SF 4170 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,6

nlfapp 29-10-2013
Geschreven voor: Fritel Turbo SF 4170

Deze pan heb ik sinds december 2009. Voldeed prima totdat ie kapot ging :-(. Maar geen nood....10 jaar garantie. Mailtje gestuurd naar Fritel met de vraag of ze hem kunnen repareren. Krijg ik een mail terug dat ik een compleet nieuw verwarmingselement krijg (+ bedieningsconsole). Dat noem ik nog eens after sales! Chapeau Fritel!!!

krystyna 26-07-2010
Geschreven voor: Fritel Turbo SF 4170

Van het weekend nu de pan echt uitgeprobeerd en we kunnen nu zeggen dat hij alles doet wat wij ervan verwachten. De frites zijn perfect en zo ook de fricandellen enz. Gewoon super. De vormgeving is gewoon goed en bij ons staat hij op een vaste plaats en wij kunnen niet echt zeggen dat deze pan gammel is. Uiteindelijk gaat het om het resultaat en dat is gewoon prima. Wij zijn er erg blij mee.

websurfer1 07-04-2010
Geschreven voor: Fritel Turbo SF 4170

Omdat ik al een Fritel 4 liter pan had waar ik uitermate tevreden over ben moest de 2e pan ook een Fritel worden.
Helaas, wat een teleurstelling.
De kwaliteit is vele malen minder, het mandje ligt te wiebelen op het verwarmingselement en kroketten liggen maar net onder.
De tekst op het bedieningspaneel verdwijnt na een paar weken, voor de temperatuur aanduiding helemaal weg is zal ik deze maar inkrassen!
Het snoer is te kort (en dat voor misschien 5 cent besparing??) en je haalt je vingers open aan de scherpe randen.

Oh ja, frituren doet hij wel goed :-)

LidyS 29-08-2009
Geschreven voor: Fritel Turbo SF 4170

Op kieskeurig.nl zag ik een goede beoordeling van Fritel friteuses en na enig speurwerk heb ik de Fritel 4170 gekocht en ben hier zeer tevreden over. De opwarmtijd is erg kort ca. 7 minuten. Hij bakt erg goed en snel en de friet en snacks hebben een heerlijke smaak. Ik bak wel in arachide-olie (ook gelezen op kieskeurig.nl) omdat deze olie schoner bakt en geen plakboel achterlaat en ook dit is een aanrader.
Kortom een geweldige friteuse!

duco 15-08-2009
Geschreven voor: Fritel Turbo SF 4170

Nee, ik wordt niet gesponserd,
Ik heb deze frietpan gekocht na het lezen van lovende kritieken op internet en onder andere hier op kieskeurig.

Inderdaad, de pan heeftscherpe randjes.
Er zit ook een grote sticker op, maar bij mij ging die er makkelijk af.

Verder, na enkele maanden gebruik kan ik zeggen dat hij aan mijn verwachtingen voldoet...

Snel warm (10 minuten) en blijft netjes op temperatuur.

ik vind 'm prima.

HetMagGeenNaamHebben 04-08-2009
Geschreven voor: Fritel Turbo SF 4170

Zoals al ergens in de beoordelingen vermeld: 13 in een dozijn pan, maar dan erger.
De kwaliteit is (op z'n zachtst) zeer twijfelachtig.
Behoorlijk scherpe randen aan deksel EN pan.
Bij aanschaf een grote sticker aanwezig, ook van dubieuze kwaliteit want niet te verwijderen zonder sticker verwijderaar. Milieu onvriendelijk spul met risico op vlekken op aanrecht en/of kleren. EN wondjes door de scherpe randen.

Het mandje zelf hangt OP het verwarmingselement en daarom is de temperatuurregeling onbetrouwbaar. Bovendien mag het mandje niet in de afwasmachine. IEDER zichzelf respecterend merk heeft een mandje wat in de machine kan.

Alle vooroordelen bevestigd:
-De naam FRITEL straalt geen kwaliteit uit.
-Lokale handelaar adviseert waar hij het meest aan kan verdienen.
-Veel overdreven beoordelingen op Kieskeurig riekt naar manipulatie.
En ik wist het, maar wilde niet aan intuïtie toegeven.

Advies: koop een betere voor dezelfde prijs OF een merk als Princess (of anderen) voor minder.

calimero 23-01-2009
Geschreven voor: Fritel Turbo SF 4170

Amei..voor een frituur moet je toch een Belgisch apparaat proberen dacht ik zo..
Door dit forum kwam ik bij dit frituur-apparaat, en ik moet zeggen dat ik er geen spijt van heb (2 maanden in gebruik)
Hij doet gewoon wat moet: de olie is in 10 min. op 180 graden, de temperatuur klopt, en wat eruit komt is lekker..
Onderin is een koudezone, aan de buitenkant wordt ie warm..
Om de olie af te gieten heb je een trechter nodig, wel een uitneembare binnenpan..
Het opbergen is geen probleem (wel het mandje laten zakken voor je het deksel erop doet :)
Al met al een fijn apparaat..

Rob v A 19-07-2008
Geschreven voor: Fritel Turbo SF 4170

de fritel turbo half jaar in gebruik doet het perfect ik bak in olijfolie om de tien bak beurten oliezeven kan het nog p-m tien keer mee is vijf beurten langer dan voor geschreven staat daar na op het element na alles in de vaatwasser element even met de hand schoonmaken.opschrift laat snel los

Anoniem 04-02-2008

hallo allemaal

Ik heb deze fritel een maand in gebruik en bevalt mij prima.
de meeste frituur pannen duurt vrij lang voordat het vet warm word ongeveer 15 a 20 minuten, deze doet er 8 minuten om echt ideaal vooral als je met een groot gezin ben.
De patat word goed gebakken en smaakt perfect, frikandellen net zo,
ik heb veel friteusse gehad en de meeste ging allemaal gauw kapot vooral met de verwarming, vaak was het zo dat de kroketten kapot gaan. deze niet dit is echt fantastich bakt goed de kroketten en ook na een lange tijd blijven ze goed lekker bruin en krokant.
makkelijk om schoon te maken en sput niet echt met vet.
Wat ik wel een min puntje vind zijn de letters bij de draai knop als je hem schoon maakt gaan gauw de letters eraf.
Maar ja dat probleem is bij de meeste friteusse wel bekent.
echt een aanrader om te kopen!

Jan nl 25-01-2008
Geschreven voor: Fritel Turbo SF 4170

Fijne frietpan, deze fritel. Voor ons als tweepersoonshuishouden een ideale 3 literpan. Het deksel kan tijdens het bakken op de pan blijven. Friet heerlijk van smaak. Klein minpuntje zou kunnen zijn dat je het handvat niet zodanig naar binnen kan klappen dat na gebruik het deksel er weer precies op kan. Voor de rest: super tevreden!