Tefal EY505D Easy Fry & Grill Precision XL EY505D 2-in-1 heteluchtfriteuse - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 14 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Tefal EY505D Easy Fry & Grill Precision XL EY505D 2-in-1 heteluchtfriteuse op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,8

b*****************@y******** 08-01-2024

Handige Easy Fry-Grill

Net paar dagen in ons beziet. Makkelijk in gebruik. Jammer dat het niet kleine recepten boek er bij zit. Was wel uitzoeken hoe het precies werkt , maar wijst van zelf wel.
Ik zou zeker aanraden om deze Air Fryer te kopen.

Pluspunten

• Grill functie
  • Makkelijk schoon te maken
  • Compact

Minpunten

• Geen recepten boekje

Sitraka 07-01-2024

Goed product

Een mooi apparaat, goed design. Grill functie levert goede resultaten. En ook erg handig.

Pluspunten

• Grill functie
  • Makkelijk schoonmaken

Minpunten

• Geen stoom optie

d********@g******** 27-01-2022

Prima airfryer met mooi design.

De Tefal Easy Fry & Grill is een mooi en fijn apparaat met een erg mooi design. Hierdoor misstaat deze zeker niet op het aanrecht. Het is wel even uitzoeken hoe het werkt, want als je het apparaat aanzet verschijnen er zoveel mogelijkheden op het display. Daarom is het jammer dat er niet een fatsoenlijke gebruiksaanwijzing bijgevoegd is. Het is even oefenen en uitproberen, en dan komt het ook wel goed. Ik heb hem nu enkele weken in gebruik en de broodjes, vis en frietjes zijn heerlijk. Ook een stukje vlees wordt lekker krokant en lekker mals op de grilplaat die inclusief is. Bij vele airfryers moet je deze bij bestellen. Het enige vervelende is dat als je friet klaar maakt, kleine frietjes onder de grilplaat terecht komen. Al met al toch een erg fijn apparaat.

Pluspunten

• mooi design
  • compact
  • inclusief griplaat

Minpunten

• maakt veel herrie
  • geen gebruiksaanwijzing
  • niet vaatwasbestendig

Liesbeth 26-01-2022

Mooi design en fijn werkende airfryer

Als eerst maar eens diepgevroren friet geprobeerd, dit kwam er lekker krokant uit en de frikandel was ook lekker en goed gebakken. Verse friet was lastiger om krokant te krijgen. Het meegeleverde recept met paprikapoeder was geen succes. Tijdens het gebruik ben ik het enige nadeel tegen gekomen, en het geluid. Alles dus met de hand afwassen is snel gebeurd. Verder zeer tevreden met deze airfyer.

• Presentatie

Minpunten

• Geluid bij gebruik

Astrid 25-01-2022

Mooi uiterlijk, minder 'innerlijk'.

De Tefal Easy Fry en Grill is een prachtig apparaat voor het oog en een juweeltje in de keuken. Echter het gebruik en de bakresultaten vallen (mij) erg tegen.
Zowel in de verpakking als online is geen goede gebruiksaanwijzing te vinden. Een korte handleiding met iconen is echt onvoldoende voor zo'n apparaat.
Een voordeel is wel het lange snoer.
De bakresultaten van een 'simpel' broodje en /of cupcake is goed. Echter het bakken van frites en snacks duurt erg lang en de producten komen er niet knapperig uit.
Het niet vaatwasbestendig zijn van de binnenonderdelen (rooster en bak) is eveneens een tegenvaller.
Al met al een mooi apparaat qua uiterlijk maar minder qua gebruik.

Pluspunten

• lang snoer
  • uiterlijk

Minpunten

• geen van de onderdelen is vaatwasbestendig
  • geen bebruiksaanwijzing
  • producten niet knapperig
  • baktijd is erg lang

Suzanne 25-01-2022

Snel en makkelijk

Ik heb deze easyfry nu enkele weken kunnen testen.
Groot voordeel is de snelheid, afbakbroodjes e.d. zijn enkele minuten eerder en 20 graden lager klaar dan op de verpakking staat.
Het apparaat zit goed stevig in elkaar en ziet er erg mooi uit.
Het gebruiksgemak vind ik iets minder, er zitten veel snelfuncties op, maar die komen zelden overeen met hoe lang ik iets wil bereiden, en bijv de grillknop kan enkel voor 20 min op 200 graden, indien je de tijd korter wil springt hij weer van de grillstand af. misschien ligt dat aan mij, maar ik vond de gebruiksaanwijzing ook niet erg duidelijk.
Wat ik ook een nadeel vind is dat je altijd het grillrooster moet gebruiken. Daar hij van stevige kwaliteit is, is dat best zwaar. Vooral als je je frietjes oid tussendoor moet omschudden. Bij iets kleinere producten, valt er regelmatig wat door de grote gaten aan de zijkant van het grillrooster. er zijn krieltjes en frieten doorheen gevallen.
Wat ik mis zijn gewoon de kleine handigheidjes. Een bakblik, makkelijker mandje, spatdeksel etc, dat zou het completer maken.
De dingen die ik erin heb bereid zijn over het algemeen wel erg lekker geworden.
Tartaartjes, sappig en egaal gegaard ipv donkere randen en rauw van binnen, net als de biefstuk, al vond ik die wat taai.
Chipolataworstjes, kipschnitzels, kaassoufflés, afbakbroodjes gaan fantastisch
Ook gehaktballetjes gaan perfect! Als je ziet hoeveel vet en zooi eruit komt, dan ben je erg blij dat dat eruit gelopen is

Pluspunten

• Snel warm
  • snellere baktijd dan de oven
  • Goede grillplaat

Minpunten

• Zwaar door grillplaat
  • geen inzetmand
  • niet vaatwasserbestendig

Hilko 16-01-2022

Compete airfryer met gril die zn werk uitstekend doet

De Tefal airfryer is een geweldige toevoeging voor de keuken. Hoewel ik een prima oven met hete lucht-functie en magnetron en en en heb, is een airfryer een geweldige aanvulling. Met oud & nieuw de oliebollen even warm maken in de airfryer: geweldig. Geen last van uitdrogen, echt heerlijk. De appel beignets werden onbedoeld ietsje te knapperig, waarschijnlijk eerder mijn eigen beperkte kennis van het gebruik van het apparaat. Daar komt wel mijn enige klacht over het apparaat: de handleiding bestaat alleen uit wat plaatjes en dat maakt het allemaal niet heel erg duidelijk. Doe je de airfryer simpelweg aan en je stelt tijd en temperatuur in - is dan ook de grill-functie gelijk aan? Blijkbaar. Geen idee en de handleiding helpt me niet verder. Inmiddels hebben we ook zoete-aardappel-friet en een paar frikandellen in de airfryer gehad en dat was ronduit geweldig. Onvergelijkbaar met patat of snacks uit de oven. En ook gewoon geen geurtjes. Ideaal. Inmiddels ook met 2 kip satéschnitzels getest en ook die: perfect. En alles zonder olie. Geweldig. Tot slot, de vormgeving van het apparaat is top. Compact en ziet er gewoon mooi uit; die kun je prima op het aanrecht laten staan.
Ik zou een iets betere handleiding willen zien en zou graag een fysieke aan/uit-knop willen hebben zodat ik niet de stekker steeds uit het stopcontact hoef te halen. Daarom 9 uit 10.

Pluspunten

• Geen luchtjes
  • Compact en aantrekkelijk uiterlijk
  • Makkelijk in gebruik

Minpunten

• Geen fysieke aan/uit-knop
  • Handleiding zeer beperkt

captainberend 15-01-2022

Een openbaring

Ik ben zeer tevreden over deze friteuse,heb hem nu een paar keer kunnen testen met verschillende producten. Waaronder natuurlijk patat maar ik heb er ook kipfilets in gegrild ,die waren heerlijk sappig.
En heerlijke gevulde broodjes.
Al met al een fantastisch apparaat is het geld waard.

Pluspunten

• lekker snel
  • geen opwarmtijd
  • schoonmaken fluitje van een cent

rickk86 14-01-2022

Mooi apparaat, strak design maar lawaaimakerij

De Tefal Easy Fry & Grill is een mooi en degelijk apparaat als je deze uit de verpakking haalt. Wat gelijk opvalt is de mooie RVS afwerking en een groot display als je de stekker insteekt.
Echter begint dan de zoektocht. Een duidelijke handleiding is er simpelweg niet ( zowel niet in de doos als online). Het enige dat je tegen komt is een quick-start-guide met een paar standaard stappen die behoorlijk logisch zijn. Het is dus gokken of je de machine bedient zoals je wilt.
Als je begint met het bereiden van voedsel valt een ding gelijk op. er komt best veel geluid uit de machine. Met een open keuken hier, is dit wel storend als je aan het wachten bent en muziek luisterd of tv zit te kijken
De Gril functie doet wat deze belooft. Als je een mooie steak op de grilplaat legt en de functie inschakelt (met wat gegok) krijg je een mooi en sappig stukje vlees uit de gril.
Nog niet helemaal overtuigd maar we blijven hem gewoon gebruiken!

Pluspunten

• design
  • afwerking

Minpunten

• onderdelen kunnen niet in vaatwasser
  • geluid bij aanstaan
  • geen handleiding

m*************@g******** 12-01-2022

Wil je design? Kies dan deze airfryer

Design is mooi. Pan is zeer makkelijk schoon te maken. Airfryer is gebruiksvriendelijk en snacks bakken, verse aardappels, friet is allemaal zeer goed gelukt.

Pluspunten

• Gebruiksvriendelijk
  • Makkelijk schoon te maken

Minpunten

• Pan is niet mega groot

Bas73 12-01-2022

Top airfryer

Ik ben zeer verast over de airfryer prestaties en de grill functies.
Alles wat er in klaar gemaakt is allemaal perfect gelukt of het nu een worstenbroodjes of een varkenshaas tot gegrilde groente allemaal even lekker gaar en knapperig. En dan het gemak van het schoon maken een fluitje van een cent. Ik ga deze grill nog zeker erg vaak gebruiken.

Pluspunten

• Makelijk schoon te maken
  • Snel warm

Minpunten

• Groot

Max 06-01-2022

Makkelijk te gebruiken, snel klaar.

Bij het openen van de doos viel het design direct op! Het is een mooi apparaat, en (vergeleken met andere merken) lijkt deze ook wat compacter. Al die knoppen op de voorzijde zijn wat overweldigend, maar blijken na wat uitproberen heel makkelijk te werken. De quick-start guide had beter gekund.
Als eerst maar eens diepgevroren friet geprobeerd, dit kwam er lekker krokant uit, daar houd ik van.
Ook gegrilde broccoli is zeer smaakvol na nog geen 10 minuten!
Na afloop ben ik het enige nadeel tegen gekomen, en dat is dat géén van de onderdelen in de vaatwasser kan. Alles dus met de hand afwassen. Verder zeer tevreden met deze airfyer.

Pluspunten

• Compact model
  • Makkelijke bediening

Minpunten

• Alles met de hand reinigen

SB 05-01-2022

Prima machine

De Tefal easy fry & grill is een prettig apparaat om mee te werken. De vormgeving is compact en strak, het touchscreen werkt goed. De bakprogramma's zijn deels voorgeprogrammeerd, maar je kan dit ook heel gemakkelijk zelf instellen. Hij bakt goed heet; geen sprake van slappe frietjes zoals je vaker hebt met dergelijke apparaten. Enige minpunt: de machine maakt redelijk wat lawaai tijdens het bakken.

Pluspunten

• design
  • instellingen
  • bakresultaat

Minpunten

• gehorig

DOGVILLAGE 05-01-2022

Lekker makkelijk koken

Makkelijk in gebruik en je kunt er echt van alles mee maken! Maakt wel veel geluid tijdens het bereiden van eten.

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Kan bijna alles klaarmaken

Minpunten

• Veel geluid