Tefal Easy Fry FW5018 oven & grill - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 14 reviews die zijn achtergelaten voor de Tefal Easy Fry FW5018 oven & grill op Kieskeurig.nl.

7,9

Wpradun 06-06-2021

Musthave of Hype?

Geschreven voor: Tefal Easy Fry FW5018 oven & grill

Sinds enkele jaren is de airfryer trend gaande en lijkt deze alleen maar meer terrein te winnen. Nieuwsgierig geworden of een airfryer echt meer beid dan mijn oven ben ik de test zelf aangegaan alsechte foodie en kookliefhebber.

Dit tefal model ziet er mooi en strak uit en heeft een duidelijk digitaal display welke eenvoudig te bedienen is. Het oven model maakt hem wel groter dan verwacht dus hij neemt redelijk wat ruimte weg op mijn keukenblad waardoor hij naar een aparte tafel is verhuisd. Ondanks de grote van het apparaat vind ik de binnenruimte vrij klein, een normale diepvriespizza past niet in de airfryer bijv. En de kans dat je je verbrand tijdens het eruit halen van een mandje of grillplaat is aanwezig. Deze airfryer oven wordt geleverd met 2 ondiepe draadmandjes, 1 dieper draadmandje, een Rotisserie spit, een combi grill/pizzaplaat met uit neem hendel en een lektray. Als je in meerdere lagen wil koken is dit model een uitkomst tegenover reguliere modelen airfryers, een grote plus vind ikzelf de voedseldroger functie.

Alle bijgeleverde accessoires kunnen in de vaatwasser wat schoonmaken makkelijk maakt. De behuizing maak je makelijk schoon met een vochtige doek en je kunt het deurtje eenvoudig uitnemen om de binnenkant van de airfryer te reinigen.

De bijgeleverde handleiding is echter nutteloos voor mijn gevoel omdat deze niet duidelijk is en dit echt een apparaat is waar je mee moet leren werken om de juiste temp, tijd of programma te vinden wat voor jouw recept werkt.

Na enkele weken intensief gebruik is mijn mening verdeeld over deze airfryer. Het design is mooi, hij doet wat hij moet doen en kan voor sommige huishoudens een uitkomst zijn. De resultaten vind ik persoonlijk tot op heden middelmatig, ik merk dat ik steeds meer terugval op mijn grote oven en een airfryer weinig meerwaarde heeft tegenover mijn uitgebreide hetelucht oven. Misschien als ik er langer mee werk dat ik een betere feeling voor de programma's krijg maar mijns inzien zijn er betere modelen op de markt, heeft de handleiding een grote herziening nodig en heeft voor mij een normale oven de voorkeur. AIRFRYER HYPE OF HANDIG? Mijns inzien hype!

Pluspunten

• Meerdere niveaus om voedsel te bereiden
  • Voedseldroger functie
  • Veel accessoires

Minpunten

• Groot
  • Kleine binnenruimte
  • Slechte handleiding

Pascal Zwolle 19-06-2021

Klein maar kwalitatief

Geschreven voor: Tefal Easy Fry FW5018 oven & grill

Een compact apparaat, met een mooi design. Praktisch in gebruik met veel accessoires. Werkt snel en krachtig. Alleen is het geen vervanging van je oven, daarvoor is hij simpelweg te klein. Een standaard Pizza of lasagneschaal part gewoon niet. Ideaal als airfryer, om te grillen, op te warmen of het bakken van iets kleins. Wel is het zeker zo dat wat je bereid erg smakelijk is. Wat dat betreft doet hij zijn werk zeker.

Pluspunten

• Compact
  • Smakelijk producten
  • Gebruiksvriendelijk

Minpunten

• Klein

AnnaJ 17-06-2021

De echte alles-in-1

Geschreven voor: Tefal Easy Fry FW5018 oven & grill

Het apparaat is zeer gebruiksvriendelijk en een echte alles-in-1. Een hele pizza past niet, maar maak er een lekker zelf en dan kun je de maat zelf bepalen. Nog lekkerder ook!
De verschillende onderdelen kunnen in de vaatwasser, zelfs het deurtje. Dan kun je een zachte doek met warm water door de oven halen en hij blijft spic&span.
De diverse functies zijn makkelijk te gebruiken, oven is snel op temperatuur. Nog een voordeel: hij kan op 45 graden: lekker zelf tomaatjes drogen of ander fruit!

Pluspunten

• Alle functies in 1
  • Onderdelen kunnen los in vaatwasser
  • Kan ook op lagere temperatuur

Minpunten

• Een “gewone” pizza past niet

MACster 16-06-2021

Mooi, handig en snel

Geschreven voor: Tefal Easy Fry FW5018 oven & grill

De Tefal easy fry is een mooi apparaat. Best groot, maar doordat hij zoveel lekkers kan maken, in veel kortere tijd dan de gewone oven, echt de moeite waard om ruimte voor te maken. Wel even zoeken en testen omdat er geen boekje bij zit, maar gelukkig wel een menu met voorgeprogrammeerde programma’s. En via Google vanalles te vinden. Vooral op eigen gevoel qua tijd en temperatuur gebruikt. Gewoon af en toe even kijken hoe het gaat daarbinnen. Kippenpootjes, hamburgers en gegrild op de grillplaat. Echt heerlijke smaak en zo makkelijk maken zo. Alleen hiervoor houden we hem al graag!
Frietjes gebakken en zelfs een keer wedges (in het diepste mandje) en verse zalmmoten (grillplaat) tegelijk. 2 x 8 min op 200 graden en alles was tegelijkertijd gaar en heerlijk.
Ook afbakbroodjes gebakken. 7 min op 200 graden en al klaar, met een heerlijk knapperig korstje. Komt er op neer dat het de voorverwarmtijd scheelt met hetzelfde resultaat als de oven.
Platen erna in de vaatwasser, doekje eventueel over de deur en zijkanten voor wat spetters en klaar!
Fijn dat alle mandjes etc in het oventje passen. Zo opgeborgen en uit het zicht dus!
Kortom een heel mooi, handig en snelle aanwinst in de keuken. Het scheelt echt veel bak- en opruimtijd.
Enige minpuntje wat ik kon vinden is dat de deur niet doorzichtig is. Je moet de deur openen om te zien hoe hoe het gaat met je baksel. Voor vlees en friet geen probleem, maar cake oid zou snel in kunnen storten.

Pluspunten

• snel
  • makkelijk
  • heerlijk resultaat

Minpunten

• wat groot

MerlinNL 16-06-2021

Mooie vormgeving en werkt perfect

Geschreven voor: Tefal Easy Fry FW5018 oven & grill

Prachtig apparaat om te zien. Veel accessoires erbij. Iets te klein voor grotere dingen. Snacks ook prima, maar frietjes zijn lastig omdat je ze ook moet omdraaien/opschudden en dat is handiger met een normale airfryer. Bediening werkt niet helemaal intuïtief dus je moet nogal puzzelen.

Pluspunten

• Vormgeving
  • Resultaat

Minpunten

• Grootte
  • Bediening

m**n@h**l.com 14-06-2021

Handig apparaat

Geschreven voor: Tefal Easy Fry FW5018 oven & grill

Voor mij is de Tefal Easy Fry Oven & Grill een eerste kennismaking met een ‘airfryer’. Maar dit apparaat kan meer dan dat. Ik ben positief verrast over het gemak van deze mini-oven en merk dat ik het bijna dagelijks gebruik bij het bereiden van de avondmaaltijd. Waar de vaste oven er altijd even over doet om voor te verwarmen is dat bij de Tefal Easy Fry Oven & Grill zo gebeurd. Ideaal! De vaste oven wordt hier nauwelijks meer gebruikt. Daarnaast scheelt het ook nog een hoop afwas. Er worden veel minder pannen gebruikt. Alle onderdelen van dit apparaat kunnen zo in de vaatwasser. Even wat aardappeltjes bakken voor bij het eten? Heel makkelijk. Maar ook zalm grillen, kip braden of een goed stuk vlees is zo gedaan.
Met twee kleine kinderen in huis is het maken van een avondmaaltijd altijd wat werk. Maar dit apparaat neemt een hoop werk uit handen. De kinderen vinden het ook leuk om eten klaar te maken. Zo hebben ze al brownies, frietjes en pizza gemaakt. Je kunt tijdens het bereiden een lichtje binnen in de oven aan- en uitzetten. Zo kun je goed zien hoe ver je maaltijd is.
De oven is niet heel groot. Zo kun je er alleen een kleine kip in braden. Of een kleine pizza. Een normaal formaat pizza past er bijvoorbeeld niet in.
De Tefal Easy Fry Oven & Grill gaat tot 200° C. Zo had ik laatst een mini-pizza welke op 240° C gebakken moest. Daarop heb ik de pizza er wat langer in laten zitten en deze was goed gelukt.
De handleiding is grotendeels uitgedrukt in plaatjes. Dit vind ik niet heel handig, waardoor ik het apparaat op mijn gevoel ben gaan uitproberen. Maar dit is goed gelukt.
Ook gaan de accessoires niet heel makkelijk in de gleuven. Je hebt het gevoel dat je moet doorduwen.
Al met al een fijn apparaat!

Pluspunten

• Snel opgewarmd
  • Alle accessoires kunnen in de vaatwasser

Minpunten

• De handleiding is uitgedrukt in plaatjes
  • De oven kan tot 200° C
  • De oven is niet heel groot

T@L.net 12-06-2021

Perfecte oven en grill

Geschreven voor: Tefal Easy Fry FW5018 oven & grill

Via Insiders mocht ik deze oven & grill testen. Wat een fijn apparaat in gebruik. Frietjes en ovenhapjes worden knapperig en het grillen gaat heel gemakkelijk met de bijbehorende grill plaat. De oven is makkelijk te bedienen en ook snel schoon te maken. Echt een aanrader.

Pluspunten

• Knapperige frietjes
  • Makkelijk schoon te maken
  • Gebruiksvriendelijk

Minpunten

• Niet echt een blikvanger
  • Een mandje zou een mooie toevoeging zijn
  • Rekjes gaan wat stroef

stroompjes 11-06-2021

Mooi design

Geschreven voor: Tefal Easy Fry FW5018 oven & grill

Prachtig apparaat om te zien. Veel handige accessoires erbij. Maar van binnen net te klein voor bv een pizza. Een kiprollade in de rotisserie kwam er heerlijk uit. Snacks ook prima, maar frietjes zijn lastig omdat je ze ook moet omdraaien/opschudden en dat is handiger in een mandje. Handig om erbij te hebben maar niet als vervanging van. Ik mis ook een wat uitgebreidere handleiding. Voor een klein huishouden en prima apparaat.

Pluspunten

• Veel standaar accesoires
  • Bakt en braad prima

Minpunten

• Inhoud
  • lastig je frietjes omschudden.

Anke 11-06-2021

Prima apparaat maar niet voor ons

Geschreven voor: Tefal Easy Fry FW5018 oven & grill

Een aantal keren gebruikt, ik mis de gebruiksaanwijzing.
Werkt verder prima, aardappelen worden goed gaar en vlees en vis is goed en knapperig (grill).
Het apparaat is best groot en neemt veel ruimte in beslag.

Pluspunten

• Snel te gebruiken
  • Verschillende attributen en mandjes

Minpunten

• Groot
  • Geen gebruiksaanwijzing

Claire 09-06-2021

Mooi design en handig in gebruik

Geschreven voor: Tefal Easy Fry FW5018 oven & grill

De doos openen is eigenlijk een cadeautje, er zitten heel veel accessoires erbij. Met al de accessoires erbij kan je alle kanten op om de lekkerste gerechten te maken. Het apparaat is echt schitterend en is echt een aanwinst voor in elke keuken. De ruimte waar je het eten in kunt zetten is niet groot en dat is wel teleurstellend, dit zorgt ervoor dat ik nog steeds dingen in de oven moet stoppen.
Ik heb de oven en grill ondertussen intensief gebruikt en ik heb de heerlijkste maaltijden bereikt, Een groot punt is dat de oven heel makkelijk schoon te maken is.

Pluspunten

• Handig in gebruik
  • makkelijk schoon te maken
  • veel accesoires
  • mooi uiterlijk

Minpunten

• Beperkte ruimte

Mirjam 08-06-2021

Klein maar fijn

Geschreven voor: Tefal Easy Fry FW5018 oven & grill

Mooie compacte oven. Fijn voor kleine huishoudens. Zat goed verpakt. Veel accessoires erbij. Eerste kennismaking met een airfryer.
Voor ons helaas niet voldoende om de andere oven te vervangen. Wel een mooie aanvulling. Fijn dat je op meerdere lagen producten kan bereiden. Helaas kunnen we geen grote lasagna erin kwijt. Hier zullen we toch de reguliere oven voor moeten blijven gebruiken. Vanmorgen voor het eerst broodjes erin afgebakken. De oven is snel op temperatuur en de broodjes kwamen mooi bruin en knapperig uit de oven. Erg prettig. De oven is erg snel in vergelijking met onze reguliere oven. Fijn ook in het gebruik van electriciteit. De kip komt mooi bruin en krokant uit de oven. Zeer over te spreken.

Pluspunten

• compact
  • mooie uitstraling

Minpunten

• te klein voor ons

zoe 07-06-2021

Luxe Compacte Oven & Grill

Geschreven voor: Tefal Easy Fry FW5018 oven & grill

Fijne oven & grill van Tefal. Het is een goede upgrade voor een Airfryer. Zelf heb ik een airfryer, mocht je een airfryer willen aanschaffen is dit een goede en uitgebreide keukenapparatuur. Handige accessoires meegeleverd. Geluidsniveau is gelijk aan een gemiddelde airfryer. Belangrijk is, je hebt geen last van frituurgeur!

Pluspunten

• meegeleverde accesoires
  • makkelijk te reinigen dmv los te maken front
  • mooi design
  • prima formaat
  • goed verlicht van binnen

Minpunten

• maakt wel wat geluid, niet storend
  • door beperkte formaat kan niet alles erin

h**m@h**l.com 06-06-2021

mooie hoogglans multi functionele oven en friteuse

Geschreven voor: Tefal Easy Fry FW5018 oven & grill

Dit is niet de eerste kennismaking met een Tefal product. De Tefal Easy Fry Oven & Grill vind ik persoonlijk een upgrade van de Tefal Airfryer. Het is een uitbreiding in mijn keuken. Het design is fraai met een kleur als piano zwart oogt het modern. Verder is het compact en neemt absoluut niet veel ruimte in beslag. Qua gebruiksgemak ben ik gewend en werkt hetzelfde als de andere Tefal product. Voor de test heb ik spareribs uitgeprobeerd en bevalt erg goed. Hieronder een beknopte plus en min punten van Tefal Easy Fry Oven & Grill: + ontwerp en kleur; + gebruiksgemak (als je eerder Tefal apparaten hebt); + fijne touch bediening met verlichting; + uitgebreide accessoires; + prettige binnen verlichting; + leuke recepten meegeleverd (online); + compacte formaat, neemt niet veel ruimte in beslag en kan makkelijk worden opgeborgen; + makkelijk om te reinigen en de accessoires kan in de vaatwasser; + resultaat: lekker en sappige spareribs uit de Tefal Easy oven & grill; - maakt wat geluid, vergelijkbaar met een airfryer. Vind ik persoonlijk niet storend. - de accessoires gaan niet geheel makkelijk in de gleuven; - door beperkte afmeting kan een te lange spareribs niet erin, maar goed dat is geen ramp, spareribs is eenvoudig in 2 stukken te delen; Al met al vind ik dit een fijne oven en grill, als men twijfelt om een airfryer of een oven te halen is dit een goede oplossing.

Pluspunten

• uiterlijk
  • accessoires
  • mogelijkheden

Minpunten

• gebruiksaanwijzing ontbreekt
  • ik vind airfryen niet zo lekker

Sander 27-05-2021

Top apparaat

Geschreven voor: Tefal Easy Fry FW5018 oven & grill

Mooi apparaat met heel veel mogelijkheden en accessoires. Eigenijk en combi van een airfryer en oven. Producten zijn snel klaar en minder vet.
Inhoud had van mij nog iets groter mogen zijn. Maar zeker zeer tevreden

Pluspunten

• Veel accessoires
  • Verlzijdig

Minpunten

• Neemt veel plaats in beslag