Fujifilm EF-42 - Reviews

digitaal
Oplaadtijd
4 sec.

DJPB 15-10-2013 Product paar dagen in bezit

Deze herlabelde Sunpak is een no-nonsense flitser, helemaal niet slecht, maar stel je niet voor dat hij professionele ambities heeft, er is veel beters op de markt. Helaas past dat materiaal niet op de Fujifilm X-series.

Wanneer je van de gekende Nikon of Canon DSLR-flitsers komt, ga je dit maar een speeltje vinden. Zelfs op een knopje meer of minder is er bespaard, vandaar krankzinnige bediening van deze camera. Ergens in de handleiding staat ook dat je na 10 flitsen de flitser 10 minuten moet laten afkoelen, wel...?

MAAR... het werkt allemaal wel vlekkeloos samen met die X-camera's.

Ben een tijdje bezig geweest met een Nikon SB800 in manuele bediening op deze camera's, maar het ging steeds wel ergens fout en ik kreeg ook wat angst toen mijn X-Pro1 op een bepaald moment vastgelopen is. Betrouwde het dus niet meer...

Met deze flitser lukt het dus wel en ik vind de standaard TTL mode zelfs wat acceptabeler dan de hevigheid van veel flitsers die ik op DSLR's zie. Maar ik betwijfel of hij een echte reportage overleeft zonder problemen.

Wat Fujifilm nog steeds mist, wanneer ze met die X-series echt een reeks willen neerzetten voor de serieuze fotograaf, is een geloofwaardig flitssysteem. Zo moeilijk kan het niet zijn, om zelfs met Sunpak wat betere afspraken te maken en een paar echte solide reportageflitsers met mogelijkheden zoals bv. ook battery-packs in het gamma te stoppen.

Dit beestje beperkt zich tot een brave huisvader die een verjaardagsfeestje wil verslaan, niets meer, vergeet de rest maar gauw.

DHL55 11-01-2013 Product maand in bezit

Ik heb in combinatie met mijn fujifilm finepix hs30exr bevalt zeer goed ook buiten's huis maar ook binnen geeft even wat meer Ik maak er nu mooie foto's mee ben zeer tevreden met deze flitser.

media2 01-09-2011 Product paar dagen in bezit

Ik heb deze fliser in combinatie met de HS20 in gebruik en uitgetest en ondanks dat de HS20 het met weinig licht goed doet, is deze flitser een waardevolle aanvulling.
Wanneer je indirect binnenshuis flitst zien de fotos er heel fraai uit, veel beter als met de ingebouwde flitser. Kortom ik heb nu een heel mooie combinatie waarmee je heel veel mogelijkheden hebt en onder alle omstandigheden kwalitatief zeer mooi plaatjes te maken.