De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 23 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de JURA D4 Piano Black op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,1

h**********@h****** 13-12-2023
Geschreven voor: JURA D4 Piano Black

De dura d4 geeft goede en snel goede koffie .
Wel lang over het installeren gedaan. Afval bakje voor de koffie , ging achter tegen een veer aan. Na herhaaldelijk aan en uit zetten ging de veer omhoog. Na 3 weken moest hij al gereinigd worden met de meegeleverde tablet . Na 2,5 maanden moest het filter van plus min 35 euro vervangen worden.
Moet dus wel veel maal gereinigd worden. Met dure spullun.

r**********@o********** 16-07-2023

Jura D4, een dijk van een koffiezetapparaat

Geschreven voor: JURA D4 Piano Black

Wij vinden de Jura D4 een meer dan prima koffiezetmachine. Heerlijke koffie, gemakkelijk in gebruik.

Pluspunten

• Heerlijke koffie
  • Makkelijk te bedienen
  • Simpel qua onderhoud

Minpunten

• Klein koffiebonenreservoir

v******************@g******** 28-03-2023

Tegenvaller

Geschreven voor: JURA D4 Piano Black

Na onze De Longhi die ons lang goed heeft gediend op zoek gegaan naar een nieuw apparaat. De vele goede reviews over de Jura heeft ons overgehaald de D4 aan te schaffen net even over de grens scheelde 200 euro. Nu naar een jaar hebben we spijt. Veel lawaai, steeds bijvullen en schoonmaken, storingen etc. En dan voor een prijs zelfs in Duitsland duurder als een De Longhi. Prima koffie hoor maar alles wat werd aangeprezen is toch tegen gevallen.

Pluspunten

• Lekkere koffie
  • Mooi apparaat

Minpunten

• Lawaai
  • Vaak vullen en legen
  • Vaak schoonmaken
  • Duur

M****@T******** 21-03-2023

slechte ervaring Jura D4 piano black

Geschreven voor: JURA D4 Piano Black

Wij hebben ruim 12 jaar een Jura gehad. Prima apparaat, heerlijke koffie. Maar zoals dat gaat met apparaten: na 12 jaar ging hij kapot. Dus een nieuwe gekocht: de Jura D4. Deze kwam als beste uit de Consumentenbond-test. Nou, voor ons is het zeker niet de beste en dat is een understatement. Nog nooit zo'n slechte ervaring gehad. De eerste deed het helemaal niet: het water stroomde direct het apparaat weer uit. Omgeruild voor een nieuwe. Na een paar weken begonnen ook hier de problemen. Het water kwam voor een groot gedeelte direct in de lekbak terecht. Dit werd steeds erger, totdat er alleen nog maar druppels koffie uitkwamen. Het apparaat is in 4 maanden tijd 3 keer terug geweest voor reparatie. Maar na een paar weken begon elke keer hetzelfde probleem. Ik was er klaar mee: ingeruild en een merk gekocht. De service van de winkel waar we hem hebben gekocht (.........) was super. De service van Jura was echt heel slecht. De winkel is nog steeds bezig om het geld terug te claimen.

Pluspunten

• Ziet er mooi uit
  • makkelijk te bedienen

Minpunten

• Heel snel kapot

c******************@g******** 19-12-2021

3 problemen in 14 maand: vervanging/terugbetaling geëist

Geschreven voor: JURA D4 Piano Black

Niet tevreden: na 14 maanden al voor de 3e keer een mankement. Eerst zette die ongevraagd na dubbele koffie nog eens 2 extra espressi. Na 1e herstelling veranderde die de sterkte naar 3. Na 2e herstelling vanaf de eerst dag al valt die uit na 15 minuten, zonder spoeling, terwijl er 2 uur is geprogrammeerd. Ik heb vervanging of terugbetaling geëist bij de serviceafdeling.

Minpunten

• onbetrouwbare elektronica
  • defecten binnen garantieperiode

Emile 02-11-2021

Prima koffie.... met veel kuren

Geschreven voor: JURA D4 Piano Black

Hij zet heerlijke koffie. Ik lees verhalen over de opvangbak en die is inderdaad een beetje aan de krappe kant. Maar dat vindt ik geen groot issue. Dus alles lijkt oke...

Maar.... de laatste weken begint hij kuren te vertonen. Hij begint soms spontaan koffie te zetten. Soms reageert hij nergens op ( maar na de stroom uitgetrokken weer wel ) en soms klopt de hoeveelheid koffie niet een 2x keer weer wel. Ik heb de klantenservice gebeld; geen buetooth speakers in de buurt zetten ( heb ik niet), geen halogeen verlichting ( staat overdag niet aan), en vingervlekken verwijderen van de toetsen. Dat was het antwoord. Ik begin een beetje te balen, er klopt gewoon iets niet aan het ontwerp. Apparaat is duur genoeg.

Pluspunten

• Lekker koffie

Minpunten

• Bedieningspaneel slecht
  • Bakjes plaatsen voelt een plastic-fantastic aan

Ren@to 22-08-2021

Koffie belevenis die niet onder woorden te beschrijven is

Geschreven voor: JURA D4 Piano Black

Met het droevige weer van de afgelopen week en dan de HUE verlichting op zonnige en zomer geel te zetten, een lekker Italiaans muziek van de CD en dan een LATTE MACHIANO uit deze JURA D4 piano black..........waar je een een te gekke waanzinnig ervaring krijg in alle smaakpapillen van je mond zitten alsof je op een terrasje in Milaan, Rome, Napels of Siena zit, zo'n heerlijke en eerlijke beleving, totdat je het laatste druppeltje naar binnen krijgt, je ogen dan weer opent en je dan weer beleeft dat je in Rotterdam, 16 graden in augustus met de ramen vol met druppels val de regen en dan deze teleurstelling maar met één manier kan verwerken en dat is gewoon verwerken met één van de andere mogelijkheden van deze gigant wegwerken en nu dus maar eens een ristretto proberen !

Pluspunten

• Een echte restaurant machine in je eigen keuken
  • de vele programma's
  • De heerlijk geuren die er los komen-
  • - bij het malen van de koffiebonen

Minpunten

• Nog niet gevonden

Ronald 08-07-2021

Gelukkig

Geschreven voor: JURA D4 Piano Black

Prachtige machine, eenvoudige bediening en heerlijke koffie. Ik ben gelukkig.

• Eenvoud
  • Smaak

Minpunten

• Prijzig

riemerlap 15-07-2021

Geniet er van, zoals je kunt lezen hier is dat maar even...

h**********@g******** 01-07-2021

Slechte service

Geschreven voor: JURA D4 Piano Black

Lekbakje en water opvangbak inderdaad klein zodat je ze vaak moet legen.
Na 1 jaar begonnen de problemen, elke keer kwam de melding 3 bonen en kon ik nergens meer op drukken.
1 keer bij de verkoper gestaan, deze konden het problemen niet constateren.
2 keer bij Jura geweest, gerepareerd onder garantie, maar geen idee wat er aan is gedaan.
Nadat ik de machine terug kreeg , weer het zelfde probleem, nog voor ik de 1 e keer koffie kon zetten, gaf de machine de melding 3 bonen aan, en kon ik nergens meer op drukken, helaas geen koffie.
Het lijkt er op dat de machine zich reset als de stroom er af is.
Ook krijg ik van jura 3 verschillende verklaringen te horen wat de melding met 3 bonen zou moeten zijn, dat is toch wel heel vreemd.
Machine staat weer bij de verkoper, ik hoop nu eindelijk op een goede oplossing , anders wil ik mijn geld terug. Voor zo,n dure en goed uit de Consumentenbond komende machine mag ik dat verwachten

Pluspunten

• Als hij het doet, wel goede koffie

Minpunten

• Slechte service van Jura
  • Storing wordt niet herkend en opgelost

Officiële reactie van JURA 02-07-2021

Goedemiddag,

Vervelend om te horen dat u nog helemaal kunt genieten van uw koffiemachine.

Graag zouden we even direct in contact komen met u komen om dit zo goed mogelijk te begeleiden. Zou u een mailtje met verwijzing naar dit contact willen sturen naar helpdesk@nl.jura.com ?

Wij gaan er alles aan doen om u weer met plezier gebruik te laten maken van uw JURA koffiemachine.

Jura schrijft "Officiële reactie van JURA 02-07-2021
Goedemiddag,

Vervelend om te horen dat u nog helemaal kunt genieten van uw koffiemachine. "

Weten ze zélf wel wat ze schrijven? Het is inderdaad vervelend als iemand kan genieten van zijn koffiemachine....

Saar 19-06-2021

Hoop dat JURA het nu echt oplost..

Geschreven voor: JURA D4 Piano Black

Heerlijke koffie, mooi apparaat, wel wat vaker de lekbak legen dan ik gewend was maar ok. Ons apparaat is nog jong maar heeft rare kuren. Zet uit zichzelf koffie terwijl er niemand bij het apparaat in de buurt staat en nog gekker .. het is een ander type koffie in sterkte en volume dan waar het op ingesteld stond…
Ter reparatie aangeboden maar retour van Jura met exact hetzelfde probleem en daar baal ik echt heel erg van….. wat een gedoe…

Officiële reactie van JURA 02-07-2021

Beste Saar,

Dat klinkt niet goed! Heeft u in de tussentijd al contact met ons opgenomen? We willen dit uiteraard graag voor u oplossen zodat u zorgeloos kunt genieten van de koffiemachine.

Mocht het nog niet opgelost zijn dan kunt u contact opnemen via 079-3631500 of helpdesk@nl.jura.com.

Fam. Slager 22-05-2021

Miskoop

Geschreven voor: JURA D4 Piano Black

Na 10 Jr hield onze Siemens EQ7 er mee op. Dik 33000 heerlijke koppen koffie geproduceerd. De opvolger mocht wel iets simpeler zijn. We zijn gegaan voor de Jura D4. In de winkel viel het niet op, maar wat een bak herrie maakt dat ding. Nu 4 maanden later is het ons nog steeds niet gelukt er een lekkere bak koffie uit te halen. Echt balen, met stipt het slechtste apparaat dat we afgelopen paar decennia hebben aangeschaft. We gaan weer voor een Siemens .

Pluspunten

• Vormgeving
  • Reinigen

Minpunten

• Lawaai
  • Geen lekkere koffie mee te maken
  • Klein water reservoir
  • Klein bonen reservoir

Officiële reactie van JURA 27-05-2021

Beste fam. Slager,

Vervelend om te horen dat het nog niet is gelukt om de gewenste koffie kwaliteit uit de D4 te halen. Wij herkennen dit helaas niet en vertrouwen er dan ook op dat ook u van deze machine moet kunnen genieten! JURA koffiemachines staan bekend om de goede kwaliteit koffie, ook bij de D4 werd dit door de Consumemtenbond benadrukt. Zou u contact op willen met onze helpdesk zodat wij u hierbij kunnen helpen?

Meester 06-03-2021

D4. Houd je aan t werk

Geschreven voor: JURA D4 Piano Black

Vooropgesteld: lekkere koffie die onder veel herrie gemaakt wordt. Hij gebruikt veel water, bij opstarten, bij afsluiten en bij schoonmaken. Daarnaast veel werk voor het legen van zeer onhandige opvangbakje, vullen van water, schoonmaken, vervangen van filter, weer schoonmaken. Overal is een waarschuwing voor behalve voor het belangrijkste: dat de koffiebonen bijgevuld moeten worden :)

Pluspunten

• Lekker koffie

Minpunten

• Gebruiksgemak
  • Herrie

Jan 19-12-2020

Prima koffie, maar onderhoud werkt onvoldoende

Geschreven voor: JURA D4 Piano Black

Ik heb mijn Jura D4 nu ruim 1,5 jaar. De koffie is geweldig, maar ik ben ontevreden over het onderhoud.
De machine geeft zelf aan wanneer hij weer ontkalkt moet worden (als ik de waterhardheid correct heb ingesteld). Ik voer de ontkalking uit op de aangegeven momenten, en met de voorgeschreven tabletten. De ontkalking lijkt steeds minder effectief te zijn. Het maken van een kopje koffie duurt steeds langer.
Ongeveer een half jaar geleden heb ik de machine weggebracht naar een service-punt voor controle.
Men heeft toen niets kunnen vinden maar wel de machine ontkalkt. Er kwam weer een "ouderwetse straal" koffie uit. Helaas begon het na een paar weken al weer minder te worden.
Ik zou graag willen weten welk middel de service monteur heeft gebruikt bij het ontkalken, want ik ben niet van plan om de machine jaarlijks naar hem toe te brengen voor service.
Deze machine wordt gebruikt voor 3 kopjes koffie per dag, dus ca. 1100 per jaar.
Ik heb toch wel enige spijt van mijn aankoop.

Pluspunten

• Prima koffie

Minpunten

• Duur in onderhoud (duurder dan was voorgerekend).
  • Lawaai tijdens malen (gesprek onmogelijk)

Mevr.Nap 08-12-2020

Valt tegen.

Goede avond,
De machine d4 is al een paar keer geweest, de koffie is nu wel goed maar naar 4 weken moet het waterfilter al worden vervangen En moet weer schoongemaakt.
Wij zijn met twee personen en drinken ong. 6 kopjes per dag dus als om de 4 weken alles moet vervangen valt het het mij erg tegen. En het lawaai met het malen valt ook tegen.
Het apparaat is al 3 keer terug geweest en opgestuurd,Heb de machine bij E P gekocht in Elburg. Als ik alles geweten had ik hem niet gekocht.

Pluspunten

• Goed koffie

Minpunten

• Onderhoud
  • Lawaai

Martin van Ingen 15-11-2020

Heerlijke koffie maar.......

Geschreven voor: JURA D4 Piano Black

Onze jura ENA 7 had na tien jaar trouwe dienst de geest gegeven, dus op basis van de goede ervaringen met dit merk en de beoordeling van de consumentenbond weer een Jura gekocht, dit keer de D4, de ervaringen zijn tot nu toe niet onverdeeld positief. De smaak van de koffie is beter dan van onze oude ENA 7 en het kiezen van het juiste bakkie is erg eenvoudig door het kiezen van de juiste drukknopcombinatie 1:sterkte. 2: hoeveelheid.
Maar daarmee houden de voordelen dan ook echt op. Over het waterreservoir, de opvangbakjes en het bonenreservoir is niet erg goed nagedacht; de ergonomie laat te wensen over. Zo is bijvoorbeeld het hengsel van het waterreservoir te kort waardoor je dit niet goed vast kunt houden en moet je bij het vullen van het bonenreservoir oppassen dat de bonen er niet uit vliegen. Het opvangbakje voor de koffiedrap en het lekbakje lijken wel uit een andere machine te komen, het staat allemaal nogal knullig op elkaar en je moet het goed vasthouden bij het legen wil de hele handel niet uit elkaar vallen. Van een premiummerk als Jura had ik meer verwacht.

Pluspunten

• Goede koffie
  • Eenvoudige bediening

Minpunten

• Ergonomie van het waterreservoir
  • Vorm van het bonenreservoir
  • Constructie van het lekbakje en opvangbakje

riemerlap 15-07-2021

Wij hebben ook gedoe. Eerder een Ena 7 en zeer tevreden maar nu alleen al het gedoe wat jij ook schrijft (+ veel meer). De machines zijn gewoon van slechte kwaliteit. We betalen fors voor dit merk maar dit artikel is het geld gewoon niet waard. Overal lees ik klachten. Jura is kennelijk geen premiummerk meer?

Marcel 25-09-2020

bakjes moeten te vaak geleegd worden

Geschreven voor: JURA D4 Piano Black

We hebben deze machine gekocht ter vervanging van een Jura C50, die kapot was gegaan. Het is een prima apparaat, dat sprekend op de C50 lijkt. Echter, een groot verschil is dat de bakjes voor het restwater en de restkoffieprut heel snel vol raken, wat bij de C50 niet zo was. Na 4 of 5 kopjes geeft de machine al aan dat de bakjes geleegd moeten worden. Hoe vaker de machine aan en uit gaat, hoe vaker hij aangeeft dat de bakjes vol zijn. We hebben de stand by tijd daarom verhoogd van een half uur naar twee uur. Toen die nog op een half uur stond moesten we na 3 kopjes al de bakjes legen.

We hebben de machine al opgestuurd naar Jura vanwege dit probleem. Toen we hem weer terug hadden ontvangen, was er echter niets veranderd. We moesten nog steeds vaak de bakjes legen. Ze hebben het probleem dus helemaal niet verholpen, maar suggereerden wel dat het opgelost zou zijn, door de machine zonder verdere mededelingen weer naar ons terug te sturen.

Ik zie op deze site dat ook andere D4 eigenaars klagen over het probleem met de bakjes die vaak geleegd moeten worden. Jura reageert daarop door erop te wijzen dat je de bakjes niet moet legen als de machine uit staat. Dat is echter in ons geval zeker niet de oorzaak, want wij legen de bakjes alleen als de machine daarom vraagt. We verwijderen de bakjes ook nooit zonder ze te legen (iets dat ook door Jura wordt aangegeven als mogelijke oorzaak). Er is blijkbaar toch echt iets mis met het apparaat zelf.

Pluspunten

• lekkere koffie
  • mooi afgewerkt apparaat

Minpunten

• bakjes moeten vaak geleegd worden
  • filters en reinigingstabletten zijn heel duur

riemerlap 15-07-2021

Er is veel mis met dit apparaat maar doet Jura er wat aan?
Ik wordt niet vrolijk als ik op verschillende sites lees wat kopers ervaren.
Wij hebben alleen maar ellende en Jura komt niet verder dan documenten sturen en "ja, ik weet het ook niet meneer" zeggen.

Peter-Paul Chaudron 04-08-2020

Koffie zoals Italianen zouden maken

Geschreven voor: JURA D4 Piano Black

Ik was op zoek naar een degelijke machine, die alleen maar koffie hoeft te maken. Geen poespas of melkbuisjes. Na een eenvoudige installatie kon ik na 10 minuten mijn eerste kopje bereiden. De machine is eenvoudig te bedienen, maar heeft wel keuze qua koffiesterkte en qua hoeveelheid (max. twee kopjes tegelijk). De machine spoelt netjes door en geeft aan wanneer onderhoud nodig is.

Pluspunten

• bedieningsgemak
  • snelheid van een kopje
  • onderhoudsindicatie
  • fraaie vormgeving

Minpunten

• grote machine
  • niet geluidsarm

Gerard 17-07-2020

Steeds maar weer die lekbak

Geschreven voor: JURA D4 Piano Black

De Jura D4 is een mooi gestileerd apparaat. Maak met goede bonen heerlijke koffie. Daarop is niets af te dingen. Hij maakt vreselijk veel lawaai bij het maken en koffie zetten, de lekbak is vaak ten onrechte volgens apparaat vol en moet dan geleegd worden. Vaak reinigen en ontkalken. Ik vind het een te dure machine voor wat hij doet en kan. Ik moet te vaak water bijvullen, schoonmaken, ontkalken en dat vervelende reservoir legen.

Pluspunten

• mooi uiterlijk
  • met goede bonen, heerlijke koffie

Minpunten

• heel erg lawaaierig bij malen van de bonen
  • te kleine lekbak
  • te vaak ontkalken en schoonmaken

Officiële reactie van JURA 20-07-2020

Beste Gerard,

Bedankt voor uw review!

U geeft aan dat de machine vaak ten onrechte aangeeft dat de lekbak geleegd moet worden. Dit kan wellicht voorkomen worden met de volgende tip; leeg de lekbak enkel als de machine ingeschakeld is. De machine moet namelijk kunnen registreren dat u de lekbak uitneemt om te legen. Indien u de lekbak leegt als de machine uit staat, dan kan de machine dit dus niet registreren.

Hopelijk scheelt dit wat ongemak en kunt u met veel plezier gebruik maken van uw koffiemachine!

Richard 10-06-2020

Tegenvaller

Geschreven voor: JURA D4 Piano Black

Wij hebben enkele weken geleden de Jura D4 (Consumentenbond Best Getest) gekocht. Schitterend design en heerlijke koffie. Na enkele dagen begon het schoonmaken en legen van de te kleine en onhandige opvangbakjes behoorlijk tegen te staan. Soms ging er na 2 of 3 kopjes alweer een lampje branden. Wij hebben de machine na enig twijfelen geruild voor de PHILIPS EP2220 (Consumentenbond Beste Koop). Maakt prima koffie, minder strak om te zien, maar praktischer en veel goedkoper.

Pluspunten

• Vormgeving
  • koffiesmaak

Minpunten

• Prijs
  • Schoonmaken/legen opvangbak

P.Verberne 04-06-2020

aantrekkelijke aanbieding

Geschreven voor: JURA D4 Piano Black

Goede kwaliteit koffie, eenvoudige bediening, veel mogelijkheden,fraaie vormgeving1
Heb goede ervaring met dit merk ,ruim 16 jaar!

Tilly Jongerden 01-04-2020

Jura D4 piano black

Geschreven voor: JURA D4 Piano Black

Spoelbakje te gauw vol. Aan/uit toets slecht in te drukken. Soms na 2 koffie al vol. Dus weer leeggooien .Naar fabriek geweest. Heeft niets geholpen. Echt spijt van aankoop. Dacht duurdere machine, dus goed. Maar nee miskoop.

Pluspunten

• lekkere koffie

Minpunten

• koffie residu te snel vol

Officiële reactie van JURA 02-04-2020

Goedemorgen Tilly,

Vervelend om te horen dat u spijt heeft van uw aankoop.

U geeft aan dat de machine aangeeft dat de lekbak/residubak na 2 kopjes koffie al geleegd moet worden, dat zal de machine nooit uit zichzelf op die manier vragen. Dit heeft er vermoedelijk mee te maken dat de lade soms geleegd wordt als de machine uit staat. Op deze manier kan de machine niet registreren dat de lade geleegd is. Het is dus belangrijk dat u de lade altijd leegt als de machine gereed is om koffie te zetten (of als hij vraagt om de lade te legen). Daarnaast dient u de laden altijd legen als u hem uit de machine neemt (bijvoorbeeld als u wilt controleren hoe vol deze zit), de machine gaat er bij het uitnemen van de lekbak namelijk vanuit dat deze geleegd gaat worden.

Hopelijk kunt u met deze tips toch gaan genieten van deze prachtige koffiemachine. Lukt het niet met deze tips? Bel dan vooral even onze helpdesk om dit op te lossen.

Marc 17-12-2019

Jura D4 koffiemaker

Geschreven voor: JURA D4 Piano Black

Mede door de test van de consumentenbond ben ik tot aanschaf van de Jura D4 overgegaan. De prijzen zijn nagenoeg overal het zelfde dus daar valt geen voordeel te behalen. Installatie van het apparaat was wat onduidelijk maar uiteindelijk werkte hij. Makkelijk te bedienen, weinig opties (maar ik wil gewoon simpele verse bonenkoffie) en een strakke vormgeving. Nu, na enkele weken vallen me toch wat zaken op; na enkele kopjes koffie zit het opvangbakje al vol met spoelwater, dat betekend kennelijk dat er grondig gespoeld wordt maar daarintegen vind ik het opvangbakje wat aan de kleine kant net als het vers water reservoir want dat is ook binnen korte tijd leeg. Ook het geluidsniveau vind ik behoorlijk hoog. Ik snap dat het malen van koffiebonen niet geluidloos kan maar voor deze prijs had ik wat meer isolatie o.i.d verwacht. Als laatste is de vormgeving en het gebruiksgemak van het opvangreservoir niet optimaal, het is wat fragiel en vereist enige handigheid om het na het reinigen weer in het apparaat te schuiven maar dat ie een kwestie van oefenen. De koffie is prima en op allerlei manieren in te stellen en voldoende op temperatuur. Ik hoop wel dat ik het apparaat de komende jaren probleemloos kan gebruiken want qua prijs zit hij aardig hoog ten opzichte van de gebruiksmogelijkheden en concurrerende apparaten.

Pluspunten

• prima koffie
  • vormgeving

Minpunten

• reservoirs niet heel groot
  • geluid mag minder
  • prijzig apparaat

Ria 18-05-2019

Super keuze

Geschreven voor: JURA D4 Piano Black

Gebruiksvriendelijk apparaat dat samen met JOE eenvoudig aan de persoonlijke smaak en keuze van soorten pure koffie ingesteld kan Worden. Geschikt voor digibeten

Pluspunten

• Heerlijke koffie
  • Gebruiksvriendelijk
  • Strak design