Melitta CAFFEO CI ZILVER Volautomatische espressomachine E970-101 - Reviews

tile-Aantal kopjes
2 kopjes per keer
Volautomatisch
ja (koffie+melk)

Beoordeling op basis van 40 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

8,9

michel 16-01-2016
  • Product half jaar in bezit

Dit is mijn tweede bonenautomaat, eerste volautomaat.
Hij bevalt mij prima, lekkere hete koffie.
Apparaat is makkelijk te personaliseren voor meerdere personen. Dat bevalt prima.
minpunt; Ik maak geen gebruik van twee soorten bonen en heb het scheidingsklepje verwijderd.
Hierdoor heb ik geen problemen meer dat de bonen niet naar beneden glijden. Dat had ik voorheen wel.
Melkschuim had wel iets steviger gemogen, maar is goed heet waardoor de koffie niet afkoelt.
Geluid had iets minder gemogen.

Al met al, prima apparaat, prima koffie.

Leo 16-01-2016
  • Product jaar of meer in bezit

Prima apparaat, mooie vormgeving en zeer lekkere koffie. Wat mij het meest aanstaat, is dat je voor elke gebruiker het apparaat kunt personaliseren, zodat ieder zijn eigen koffie heeft.
Als minpunt moet ik vermelden dat de koffiebonen niet altijd even makkelijk in de molen vallen. Doordat er een duobak is voor de bonen, kun je dmv een klepje een keuze maken uit welk reservoir je de bonen wilt hebben, na verloop van tijd komt er "koffie-grijs" tussen de klepjes waardoor de klepjes niet meer volledig zakken en de bonen in de bonen reservoir blijven hangen en niet in de molen vallen. Elke 2 maanden haal ik de bonen-reservoir eraf en zuig ik de molen schoon en dan werkt het weer prima (voor een aantal maanden).
In het algemeen zeer tevreden over de kwaliteit van de koffie.

RRLSvT 15-01-2016

9,6
Wij hebben het apparaat nu al 5 jaar en hij werkt nog steeds goed. Het fijne is ook dat je de setgroep er zelf uit kan halen en schoonmaken. Wij hebben 1 klein dingetje aan de machine gehad na 3 jaar maar dat heeft Melitta keur opgelost. Wij kregen als leen apparaat gewoon zo een zelfde echt top.

Ik kan het iedereen aan bevelen.

jules 06-05-2016

GEWELDIG APPARAAT

Dit is mijn tweede review over dit product, kort maar krachtig : uiterst tevreden, zou geen andere meer willen. Heb hem nu ruim twee jaar en hij functioneert nog altijd naar volle tevredenheid. Zou nooit geen ander merk meer willen. Andere merken kunnen hier een puntje aan zuigen.

avdleun 07-05-2016

wacht maar totdat hij stuk gaat. Hier ging hij 1 maand na garantie periode stuk. Melitta was onvermurwbaar. 175 Euro standaard voor iedere reparatie

Olaf 01-02-2016
  • Product jaar of meer in bezit

Geweldige machine, makkelijk in gebruik en onderhoud. Mogelijkheid tot persoonlijk programmeren koffie specialiteiten. Vinden water container aan zijkant veel gebruiks vriendelijker. Mogelijkheid om draaiplateau te kopen voor kleine ruimtes toegang tot water. Onderhoud erg makkelijk en duidelijk.Wij gebruiken melkkarton ipv melk container.
Hebben een keer onderhoud moeten bellen. Monteur binnen 2 dagen aan huis! Om reputatie direct te verhelpen. Wat een service van Mellita!!

Cees van Dalen 31-01-2016
  • Product jaar of meer in bezit

Geweldig apparaat, gebruiksvriendelijk, gemakkelijk schoon te maken. We hebben hem al 2 jaar en we hebben er nog nooit wat mee gehad, terwijl we hem heel intensief gebruiken. Als hij stuk zou gaan schaffen wij weer dit apparaat aan.

Els 16-01-2016
  • Product jaar of meer in bezit

Ik heb een jaar geleden voor deze koffiemachine gekozen omdat ik graag decaf bonen en gewone bonen gebruik. Het is een goede keuze gebleken. Vanmorgen mijn 2929ste kopje gezet!
Koffie smaakt goed, is goed warm. Gebruik is gemakkelijk door keuze voor espresso, café crème, cappuccino en latte macciato. In ons gezin hebben we ook nog onze eigen voorkeursinstellingen.
Ik onderhoud de machine goed en doe daarvoor niet anders dan de instructies op het display volgen. Makkelijk en duidelijk.
Lawaai valt ook erg mee. Enige nadeel is dat de bonen soms 'vast' zitten en de machine niet gaat malen. Oplossing is eenvoudig: met je vingers even door de bonen 'roeren'. Ik houd van koffie en ben nog iedere dag blij met mijn keuze voor deze machine.

JFMvdH 13-05-2014

Fantastische volautomaat, geschikt voor het bereiden van o.a. espresso, cappuccino, latte machiatto, cafe crema, warme melk en heet water.
Het is zeer gebruikersvriendelijk. De display kan in verschillende talen worden ingesteld en geeft continue de status van het apparaat aan. De koffiebereiding kan geheel naar eigen smaak worden ingesteld en onder 'n geheugenstand (max. 4) worden opgeslagen. Het apparaat heeft 2 gescheiden bonenreservoirs zodat het mogelijk is om verschillende soorten koffiebonen te gebruiken. Naast bonen is het apparaat ook geschikt voor gemalen koffie.

Het apparaat heeft een mooi design met o.a. led-verlichting en ziet er degelijk uit, wat vertrouwen geeft in de duurzaamheid.

Tot dusver uiterst tevreden met deze aankoop en kan ik dit apparaat aanbevelen !

kjkrop 11-04-2014

Enkele dagen geleden uitgepakt en voor het eerst aangezet.
De handleiding is duidelijk.
De eerste kop koffie liet even op zich wachten omdat ik aan de schuifknop voor de maalgraad had gezeten. Daardoor werd er geen koffie gemalen. In de handleiding wordt die knop pas veel later genoemd en dat was even zoeken.
Uiteindelijk een heerlijke kop cappuccino gezet.
Het automatisch doorspoelen bij aan- en uitzetten vind ik erg gemakkelijk.
Ik ben blij met mijn aankoop!
Na enkele minuten heb je je eerste kop koffie.

boerdejb 21-03-2014

Ik heb de Caffeo CI nu 6 weken in gebruik. Zeer mooie vormgeving en makkelijk in gebruik. Wij drinken vaak cappuccino en dat is met de melkkan en de mogelijkheid om 2 koppen tegelijk te zetten wel erg makkelijk. Onze kinderen maken ruzie wie voor ons de koffie mag zetten, ze vinden het geweldig. De koffie is goed op temperatuur. Enige kleine minpuntje is dat je zeer regelmatig het spoelbakje moet legen, door het vele doorspoelen is deze snel vol. Het apparaat spoelt namelijk met aanzetten, na koffiezetten en bij uitzetten. Maar zo blijft hij wel schoon en verder heb je weinig werk eraan.

R. Marsman 27-01-2014

Deze zilverkleurige Caffeo CI nu een paar in bezit.
waar ik naar gezocht heb is een apparaat waar je tegelijk twee kopjes latte of cappuccino mee kunt zetten, de meeste machines hebben maar maar een uitloop voort melk en moet je dus wisselen om twee kopjes te maken, deze dus niet erg slim!
Hij produceert veel minder geluid dan onze oude Benvenuto B30 de koffie is veel warmer. Ook het schuim maakt hij erg goed, (wel de juiste melk gebruiken met minimaal 3 gram proteïne)
tot op heden erg tevreden.

ewzwart 18-02-2013

Een paar weken geleden refurbished gekocht, kon hem zelfs als tweede eigenaar registreren en ontving ook nog 3e jaar garantie en welkoms pakket, geweldige service van Melitta. Buiten het bovenstaande vinden wij het een perfect apparaat die een lekker bakkie zet. My Coffee een ideale optie. Bediening zeer duidelijk en eenvoudig.

dominictes 19-09-2012

9,4
We zijn er super blij mee, de koffie is heerlijk, het apparaat is een echte aanrader. Ik ben er na 1 jaar en 2000 kopjes koffie verder nog steeds dusdanig tevreden mee en enthousiast over dat ik een account op kieskeurig heb gemaakt om mijn positieve feedback te geven. Het enige nadeeltje is dat de bonen niet altijd helemaal goed doorlopen bij het malen maar dat kan ook aan onze (vette??) koffiebonen liggen. Ook de koffiesoorten met melk worden helemaal prachtig (maar die zijn meestal voor het bezoek) wij drinken nl zwarte koffie. De voorkeur instellingen zijn ook handig, nee echt ik zou 'm zo weer kopen!

nickv 27-07-2012
  • Product maand in bezit

Na lang zoeken gekozen voor deze machine. na drie jaar en 13.000 kopjes te hebben genoten van een Siemens tk 5200 machine.
de zetgroep van deze machine is gelijk aan de zetgroep die Melitta en Miele en enkele oude Siemens/Bosch machines.
Deze zetgroep kan goede tot zeer goede koffie zetten.
Nu over deze machine we hebben nu een maand en er zijn al 300 kopjes mee gezet. En alle vier gebruikers hebben hun eigen my coffee vast gesteld.
we zijn begonnen met de fabriek instellingen. dus gewoon knop espresso/cafécrème/cappuccino/latte Macchiato in drukken.
In de functie My coffee kun het volgende per product en naam vastleggen.
hoeveelheid koffie 30ml - 220ml
melkschuimhoeveelheid 10ml tot 220 ml
melkschuim temperatuur gemiddeld / hoog
Warmemelkhoeveelheid 0 ml tot 220 ml
melktemperatuur laaq/gemiddeld/hoog

Voor diegene die geen zin hebben in het uitzoeken van eigen instelling kan ik zeggen dat de producten die de machine standaard geeft goed smaken.
De koffiemolen in deze machine is de zelfde(staal) als de tk52001 maar hij staat nu op de grofste stand mag van Melitta pas na 1000 kopjes versteld worden.
de koffiekoekjes zijn stevig de grofheid van de maling komt bijna overeen met de middelste stand van tk 52001. En hij maakt veel minder lawaai, bijna is hij stil.
Bij de door ons gebruikte bonnen (lavazza Quallita oro)krijgen we een mooie crèmelaag en een mooie volle niet bittere smaak.
Als je 2 kopjes wilt zetten druk je op de knop 2x en de machine zet 2 x koffie in beide kopjes te gelijk hierdoor krijg je dus geen zure/bittere koffie in je espresso/cafécrème/cappuccino/latte macchiato.
De machine heeft een dubbele uitloop voor de koffie en een dubbele verwijderbare uitloop voor de melkproducten en een enkele voor de heet water producten.
Bij de cappuccino wordt eerst koffie gezet daarna komt pas het stevige melkschuim.
tijdens het schoonmaken van de zetgroep is mij opgevallen dat alles beter past (er ligt geen maalsel op koffieprut in de machine)ziet ook veel degelijker uit als de Siemens machine.
De voorlopige conclusie van deze machine is hij maakt geweldige koffie producten voor ieder gezinslid, straalt degelijkheid uit.
Over duurzaamheid valt nog niets te zeggen.
Mellitta geeft 24 maanden garantie of 7000 kopjes.
Nu die 7000 kopjes stelt niets voor die zijn zo gehaald ik hoop dat wij echt langer dan 3 jaar met deze machine kunnen doen.
maar deze machine is echt gemaakt voor de koffie genieter.

nickv 14-11-2012

We zijn nu 1800 kopjes koffie verder.
De machine bevalt nog steeds we hebben de maling bij 1200 kopjes op de fijnste stand gezet.
De cremelaag is nu lekker vet.
Wat betreft het melkschuim zijn we er achter gekomen dat de kwaliteit erg afhangt van het eiwit gehalte bij het enen melkpak krijg je een beter resultaat dan bij een andere pakmelk.
we zijn van de Zaansehoeve (AH)afgestapt en gebruiken nu Campina melk en we hebben weer stevige schuim.
Verder zijn de koffiekoekjes nog steeds droog en stevig, dus geen sporen van slijtage op het eerste gezicht.
We zijn nog steeds zeer tevreden gebruikers.

nickv 19-08-2014

10000 kopjes verder

Mark 17-10-2017

Zeer gebruiksvriendelijk

Het is een mooi apparaat, verbazingwekkend simpel te bedienen en het geeft heerlijke koffie. Eigenlijk hoef je nauwelijks de gebruiksaanwijzing te lezen, want het apparaat leidt je overal heel simpel doorheen.

Pluspunten

• Simpele bediening
  • Smaak
  • Temperatuur
  • Twee compartimenten voor koffiebonen

Minpunten

• Melkschuim zou iets meer mogen zijn

max 11-10-2017

Prima aparaat

Prima apparaat en lekkere koffie. Bij veelvuldig gebruik is onderhoud en schoonmaak wel belangrijk, zeker het melk gedeelte

Pluspunten

• Smaak
  • Gebruiksgemak
  • Melktoevoer

Minpunten

• geluid, als je daarvoor gevoelig bent
  • spoelt automatisch na bij afsluiten

Conchita 03-06-2017

Goed apparaat. Lekkere koffie!

Makkelijk in gebruik. Schoonmaakbeurt geeft ie aan. Duidelijke instructies op het display.
Veel verschillende soorten koffie mee te zetten en heet water!

Pluspunten

• Gebruiksgemak
  • Koffie naar ieders smaak

Minpunten

• Lekbak had wat groter gemogen

Joop 11-05-2017

Echt lekkere koffie.

Wij hebben dit product gekozen omdat de machine innerlijk hetzelfde is als een hele dure. Het gaat tenslotte om de smaak van de koffie. Dit apparaat voldoet aan onze eisen. Lekkere koffie en betrouwbaar in gebruik.

Pluspunten

• Lekkere koffie
  • Alles in te stellen naar eigen smaak

Minpunten

• opvangbak snel vol
  • Lastig met leeggooien

pdwonline 08-04-2017

Zeer goede cappucino met veel gemak

Na jaren trouwe dienst heb ik een maand geleden mijn Philips auto cappucino ingeruild voor deze Melitta.

Deze machine is opvallend beter in vele opzichten: sneller, stiller en veeeel betere melkschuim. Bij philips was melkschuim altijd een beetje een gedoe; Deze machine heeft een simpel en makkelijk systeem om de melkslang schoon te maken en de machine doet het werk. Opvallend is dat er ook een uitgebreid schoonmaakprogramma is speciaal voor het melksysteem, waarbij je speciaal schoonmaakmiddel zou kunnen kopen bij Melitta, maar dat is niet (meer) te koop. De oplossing was eenvoudig; vul het melkkannetje voor de helft met water en voeg EEN druppel afwasmiddel toe. Werkt perfect.

Klein nadeeltje is het wat kleine schermpje als je wat wilt instellen, maar voor het dagelijks gebruik is het schermpje eigenlijk niet nodig. De melkschuim is super.

Leuk is de mogelijkheid om twee verschillende soorten bonen te gebruiken, maar je kunt niet de twee soorten tegelijk/ door elkaar gebruiken.

Om dan toch nog een kleinaandachtsuntje te noemen: als je deze machine van ca. 800 euro koopt dan zit er wel een kalkfilter bij, maar ik zou ook een (klein) setje schoonmaaktabletten e.d. verwachten..

Pluspunten

• Snel
  • zeer goede melkschuim
  • eenvoudig spoelen melkslangetje
  • twee soorten bonen keuze

Minpunten

• ietwat klein schermpje
  • Geen schoonmaaktablet meegeleverd

Van de Sande 27-12-2016

Cappucino niet warm genog

Alle reviews gelezen en dit apparaat moest het zijn. Apparaat is mooi, kan veel en gemakkelijk in gebruik, helaas is de cappuccino en latte machiatto niet warm genoeg. Service van Melitta is goed, maar apparaat tot nu toe 2x naar fabrikant geweest, maar helaas tot nu toe niet het gewenste resultaat, dus cappuccino gaat nog 10 seconden in de magnetron, of we koken eerst water om de speciale glazen heet te laten worden. Jammer, want we hebben het apparaat speciaal voor de temparatuur (koffie is redelijk waren) gekocht en omdat we cappuccino wilden.
Had dit graag voor het kopen van het apparaat geweten, dus daarom na 2 jaar toch maar een review.

Pluspunten

• uiterlijk
  • gemak

Minpunten

• temparatuur