Siemens TI355209RW - Reviews

cappuccino, latte macchiato
Fabrikant kleur(en)
piano zwart, dark inox
Aansluitwaarde

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 70 reviews die zijn achtergelaten voor de Siemens TI355209RW op Kieskeurig.nl.

Marieke 28-01-2020

Fijne makkelijk bedienbare espresso

Geschreven voor: Siemens TI355209RW

Fijne machine, vooral voor de cappuccino en latte machiato is hij ideaal. water op geeft ie op tijd aan, alleen bij de bonen geeft ie geen melding wat wel heel storend is.
Het schoonmaakprogramma is ook heel simpel en snel klaar.
Reinigen van alle onderdelen is ook zeer eenvoudig.

Pluspunten

• makkelijk te bedienen
  • mooi uiterlijk
  • geluids arm

Marjon 04-12-2019

Mooi apparaat met heerlijke koffie

Geschreven voor: Siemens TI355209RW

Installatie: deze is heel makkelijk, bij dit exemplaar zit een Nederlandse handleiding dus even tjes doorlezen en aan de slag. De instelllingen zijn heel overzichtelijk in te regelen dus binnen 10 minuten kon de 1e creatie gemaakt worden. Gebruik: na aanzetten warmt het apparaat snel op. Het geluid van het apparaat vind ik niet hard vergeleken met vergelijkbare apparaten. Het waterreservoir en bonenreservoir zijn makkelijk bereikbaar en hierdoor goed (bij)vulbaar. Goed formaat dus je hoeft niet al te snel bij te vullen. Design: Mooi design, qua grootte precies goed (niet zo'n lomp groot apparaat) en een echte eyecatcher in de keuken. Koffie: tot nu toe de caffee crema, cappucino en latte machiato gemaakt. Allemaal even goed en alles is in te regelen. WIl je de koffie wat sterker, 1 druk op de knop en het is geregeld. De koffie-opschuimer werkt erg goed en maakt een mooie melkschuimkraag op zowel de capucino als de latte. Erg handig dat dit gewoon vanuit de mok zelf gedaan wordt. Onderhoud: na iedere melkopschuimbeurt meteen even het pijpje schoonmaken. Het apparaat spoelt zichzelf iedere keer en dat is echt ideaal. Ook het schoonmaken van de verschillende onderdelen is een fluitje van een cent. Kortom: zeer tevreden tot nu toe!

Pluspunten

• design
  • gemak
  • smaak
  • voor en naspoelen

Fam Schroeder 09-01-2021

koffiezetmachine Siemens

Geschreven voor: Siemens TI355209RW

Hiervoor hadden we een Delonghi deze maakt onvoorstelbaar veel geluid, wel net als deze goede koffie. Het is een verademing wanneer dit apparaat zijn werk doet. Hij doet wat hij moet doen heerlijke koffiezetten op de achtergrond. alleen maar tevreden!

Pluspunten

• design
  • weinig geluid bij malen en drukopbouw
  • heerlijke koffie
  • touch screen voor bediening
  • keramisch maalwerk

Y Wernsen 19-11-2020

Minder is meer

Geschreven voor: Siemens TI355209RW

Mijn vorige koffie machine stond op punt van begeven dit was er een met melkbeker geïntrigeerd.
Bij de machine van Siemens doe je melk ik je beker dan 1 druk op je koffie smaak en je hebt een top lette of cappuccino.
Veel minder slangen bekers schoon te maken dus super hygiënisch.
Koffie sterkte kun je per kop aanpassen. Daarbij ook nog eens 5 jaar garantie.
Goeden duidelijke uitleg in de winkel.
Voor koffie liefhebbers een echte aanrader.

Sonja Klein 16-01-2020

Prima koffie

Geschreven voor: Siemens TI355209RW

Ik ben blij met dit koffie apparaat, het is me gelukt om het te ontkalken en goed te onderhouden. Sommige reviews zijn nl negatief. Hoop er lang van te kunnen genieten

Pluspunten

• lekkere koffie
  • makkelijk in onderhoud

Thea 09-01-2020

Zeer duidelijke display

Geschreven voor: Siemens TI355209RW

Na vele apparaten geprobeerd te hebben, springt deze Siemens er toch op uit.
De display is zeer duidelijk en geheel gemakkelijk in gebruik

Avs 05-01-2020

Wat een mooi apparaat!

Geschreven voor: Siemens TI355209RW

We hebben dit mooi uitziende volautomaat koffiemachine pas een paar dagen in huis en zijn tot nu toe zeer tevreden. De mat zwarte uitstraling is echt prachtig. De prijs vonden we aan de hoge kant, maar nu we het apparaat in huis hebben zijn we meer dan tevreden over de koffiemachine. De smaak is goed en makkelijk naar wens in te stellen. Daarnaast is het apparaat makkelijk in gebruik.

De gebruiksaanwijzing is helder en makkelijk. Fijn dat er apart nog een papier is toegevoegd met plaatjes en een korte tekst waarop de belangrijkste punten voor onderhoud, per dag, week en maand aangegeven staan. Erg belangrijk om het apparaat goed te kunnen onderhouden.

Pluspunten

• uitstraling
  • heldere gebruiksaanwijzing

michel 31-12-2019

compacte en eenvoudige te bedienen

Geschreven voor: Siemens TI355209RW

Machine is compact voor op aanrecht en heeft alle functies die nodig zijn voor lekkere kop koffie. Zowel de eenvoudige bediening als de opschuimingsfunctie is belangrijk geweest voor de aanschaf. De melk wordt in het kopje opgeschuimd zodat er geen onderhoud nodig is om de machine schoon te maken

Pluspunten

• compact en eenvoudig bedienbaar
  • melkopschuiming in kopje zelf
  • opschuimingspijpje eenvoudig afspoelen

Hans 29-12-2019

Espresso machine

Geschreven voor: Siemens TI355209RW

Super lekkere koffie en na elke gewenste smaak in te stellen
Ook heerlijke cappuccino en makkelijk schoon te maken

Pluspunten

• Duidelijk keuze menu
  • Mooi compact apparaat
  • Eenvoudig te reinigen

dicklussing 26-12-2019

Eenvoudig te bedienen, lekkere koffie

Geschreven voor: Siemens TI355209RW

Super simpel in te stellen en te bedienen. Alle variaties inmiddels uitgeprobeerd. De koffiesterkte is goed instelbaar. De koffie is goed op temperatuur en lekker. Vergeleken met mijn vorige apparaat is het waterreservoir wat aan de kleine kant en zijn de bakjes vrij snel vol. Schoonmaken van binnenwerk heb ik nog niet hoeven te doen (pas 2 dagen in bezit) maar lijkt ook erg eenvoudig. Zeer tevreden :-)

Remco 13-12-2019

Gemak dient de mens

Geschreven voor: Siemens TI355209RW

Mijn eerste ervaring met de Siemens Espressomachine was “gemak dient de mens”. De Espressomachine is binnen 5 min uit de doos te gebruiken. Reservoir vullen met water en stekker in het stopcontact en klaar. Het bediengemak is super eenvoudig, je kan gemakkelijk de koffie sterkte kiezen en de koffie soort kiezen. Je kan kiezen uit espresso, caffe cream, cappuccino en latte Macchiato. Het schoonmaken van de machine is eenvoudig en snel te doen. Goede koffie, zonder barista.

Pluspunten

• Gebruiksgemak
  • Diverse smaak instellingen

Tina 10-12-2019

Prijs kwaliteit niet in verhouding

Geschreven voor: Siemens TI355209RW

Dit apparaat mocht ik testen. De koffie is lekker maar het apparaat heeft meer nadelen dan voordelen voor dit geld. Handig is dat je goed kunt aangeven welke sterkte de koffie moet zijn. Geeft niet aan dat de bonen op zijn. Koffie (espresso) is niet warm genoeg. Het vele spoelen is vervelend. Daarnaast veel werk om de cappuchino maker schoon te houden.

Pluspunten

• lekkere koffie
  • sterkte instelbaar

Minpunten

• vaak spoelen
  • koffiebonen op niet aangeven

Jacco 06-12-2019

Heerlijke koffie en makkelijk in gebruik

Geschreven voor: Siemens TI355209RW

Mooi design apparaat wat doet wat het moet doen. Maar lekkere koffie of cappuccino en goed schoon te houden. Gaat niet heel snel maar dat is voor een bonenmachine niet erg. Enige nadeel is dat het wel dat het iets stiller had kunnen zijn maar uiteindelijk gaat het om de smaak en die is goed.

Pluspunten

• gemak
  • Variatie

Anoniem 26-01-2021

Top apparaat

Geschreven voor: Siemens TI355209RW

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Super fijn apparaat die ik iedereen kan aanbevelen.
Goede prijs/kwaliteit verhouding

Marjon 21-01-2021

Goede koop espressomachine

Geschreven voor: Siemens TI355209RW

We hebben voor dit apparaat gekozen omdat de recensies goed zijn en omdat onze keukenapparatuur ook van Siemens is.
Het is een bonenapparaat dat erg eenvoudig te bedienen is, en lekkere koffie maakt!
Het opwarmplaatje wordt niet erg warm, maar dat is voor ons ook niet een must. Het enige is dat hij niet aangeeft dat de bonen bijna op zijn. Als het apparaat ontkalkt moet worden, dan moet het ook gebeuren, de melding gaat er niet vanaf helaas.
Al met al is het voor ons een erg goede koop geweest. We hebben iedere dag heerlijke verse koffie!

Pluspunten

• Makkelijk bedienbaar
  • Lekkere koffie

Minpunten

• Warmhoudplaatje niet warm
  • Geen indicatie wanneer bonen op zijn

w 20-01-2021

mooi apparaat

Geschreven voor: Siemens TI355209RW

Prima apparaat met genoeg mogelijkheden. Makkelijk in gebruik en schoon te maken . Cashback actie is altijd leuk !

Echte koffie met gemak 18-01-2021

Eindelijk echte koffie

Geschreven voor: Siemens TI355209RW

Eindelijk goede koffie. Een tijdje geknoeid met andere apparaten zonder bonen en u dan deze goed uitziende koffiebonen-machine gevonden. Goede koffie, en snel gezet.
Ruime keuze uit instellingen zijn een fijne optie. Heb je je keuze gemaakt, dan onthoud het apparaat het voor je.
Onderhoud is een peulenschilletje, vooral voor mij met ca. 6 koppen per dag heb ik geen zin elke dag onderhoud te doen. Eens per 4 dagen even schoonmaken is dan snel geklaard.

Pluspunten

• Goed koffie
  • Snelheid van koffie klaarmaken
  • Onderhoudsvriendelijk
  • Instellingsmogelijkheden en gemak

Lars 17-01-2021

Zeer blij

Geschreven voor: Siemens TI355209RW

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] We zijn zeer blij met het apparaat. Het enige nadeel is de zoektocht naar de voor ons perfecte koffieboon. Het apparaat voldoet voor ons aan alle wensen qua bediening en onderhoud. Het is allemaal zeer eenvoudig.

Anoniem 17-01-2021

Heerlijke koffie en cappuccino

Geschreven voor: Siemens TI355209RW

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Dit is onze vierde espresso machine.
Deze blinkt echter uit in het gebruiksgemak. Bediening met tiptoetsen, de deksel van het bonenreservoir is doorzichtig dus je zit altijd of er bonen in zitten.
Een sensor geeft aan of de watertank leeg is. Verder heeft de watertank een handvat aan de bovenkant waardoor hij makkelijk uit de machine getrokken kan worden terwijl de opening aan de bovenkaant groot genoeg blijft om water bij te vullen.
De drukgroep is eveneens makkelijk te bereiken aan de voorkant. Je hoeft dus bij schoonmaken niet om het apparaat heen te hangen, het te draaien of te verplaatsen.
SUPER!
Hij staat verder op zuignappen waardoor hij vast en trillingsvrij op de ondergrondstaat staat. Hierdoor geen resonantie onder het aanrecht en dus rustiger is.
Overigens hij maakt heerlijke koffie en cappuccino!
Gewoon een aanwinst!

Onno 15-01-2021

Helder scherm, eenvoudig in gebruik, goed reinigbaar

Geschreven voor: Siemens TI355209RW

Wegens prijs-kwaliteitverhouding gekozen, na het gebruik ben ik zeer tevreden over deze keuze. De koffie is goed in te schalen qua sterkte. Maten zijn goed instelbaar en apparaat geeft aan wanneer er een volledige reiniging nodig is op basis van waterhardheid.

Geluid is in vergelijking met alle andere volautomaten.

Pluspunten

• Instellingen sterkte
  • Gebruiksgemak