Oral-B iO 8n zwart - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 36 reviews die zijn achtergelaten voor de Oral-B iO 8n zwart op Kieskeurig.nl.

8,9

ernst de wolff 16-07-2020

uitstekende elektrische tandenborstel!

Geschreven voor: Oral-B iO 8n zwart

De tandenborstel ligt al meteen lekker in de hand. Door middel van een lampje kun je je eigen kleur kiezen. Tijdens het testen merkte al meteen dat je 6 verschillende poets programma's had. Bij 1 programma kun je voor extra witte tanden gaan. Tot bijvoorbeeld massage stand. Ook kun je je tong poetsen. Je heb ook een app via bleutooth, daarop kun je zien waar je goed gepoetst heb in je mond. Je kunt er medaille mee winnen. Op een soort magneet stripje laad je je tandenborstel heel erg snel op en hij heeft een hele lange batterij duur. Ook zit er een timer op. Bij 2 minuten is het gezichtje heel erg blij! Kortom ik ben er heel erg tevreden mee!

Pluspunten

• lange accu
  • zeer gemakkelijk in de hand

Minpunten

• tot nu toe geen

Marijkedw 15-07-2020

Fijne tandenborstel met veel mogelijkheden

Geschreven voor: Oral-B iO 8n zwart

Ik wist niet dat er tussen tandenborstels zoveel verschil kon zitten, vandaar dat mijn verwachtingen niet heel anders waren dan bij mijn vorige borstel. Maar wat een verschil.
De tandenborstel heeft heel veel verschillende mogelijkheden. De app biedt diverse programma's aan en de borstel heeft zelf ook verschillende standen. Dit zorgt voor een heel schoon gevoel na het poetsen. Ook wil je goed poetsen (wat heel makkelijk is door het lichtje in verschillende kleuren zodat je precies weet of je goed poetst) omdat je dan een smiley krijgt. Je wil toch een lachende tandenborstel! En ook in de app kun je medailles verdienen door goed te poetsen. Dit maakt het poetsen toch leuker.
De tandenborstel is fijn in gebruik. Hij is snel opgeladen en de batterij gaat lang mee. De borstel staat wel wat wankel op de oplader.
De accessoires zien er goed uit. Ik heb ze nog niet gebruikt, maar ze zien er kwalitatief beter uit dan bij mijn vorige borstel.
Ik vind zelf de tandenborstel wel wat zwaarder en het opzetstukje wat groter in je mond tijdens het testen. Maar mijn vriend heeft hier geen last van. Dit zal dus een kwestie van wennen zijn.
Ik zou deze borstel zeker aanraden!

Pluspunten

• Mooie borstel
  • Diverse mogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijk
  • De bijbehorende app

Minpunten

• Zwaar
  • Groot in mond

TomSpitters 17-07-2020

Tandenpoetsen wordt een feest!

Geschreven voor: Oral-B iO 8n zwart

Als je tandenpoetsen niet leuk vindt zou ik deze tandenborstel sowieso kopen, want met deze technieken wordt tandenpoetsen zelfs leuk! De 6 standen, het zeer strak design en de druksensor zijn voor mij persoonlijk de beste eigenschappen, maar kan in ieder geval geen negatieve aspecten ervaren! Na het testen van dit product kan ik iedereen aanraden om er een aan te schaffen! Batterijduur en performance zijn ook top! Met de app op je telefoon worden ook nog opties aangeboden om bijvoorbeeld je poetsresultaten te zien etc.

Pluspunten

• Druksensor
  • Strak design
  • 6 standen

Tom Spitters 17-07-2020

Tandenpoetsen is een feest!

Geschreven voor: Oral-B iO 8n zwart

Pluspunten

• Druksensor
  • Strak design
  • 6 poetsstanden

Chantalvl 20-07-2020

Mooie, fijne slimme tandenborstel

Geschreven voor: Oral-B iO - 8s - Elektrische Tandenborstel Wit Powered By Braun wit

Ondanks dat het "gewoon" een tandenborstel is, is het openen  van de doos al een beleving. Een chique uitstraling, mooi en netjes ingepakt. Wauw! In de doos zitten naast de tandenborstel een magnetische oplader, reisetui en houder voor extra opzetborsteltjes.

Om de tandenborstel ook op tech vlak te gebruiken, kun je gebruik maken van de applicatie. Middels blue tooth, maak je verbinding met je telefoon en tandenborstel.  Ondanks dat er staat: zet je tandenbostel aan om verbinding te maken, ben ik echt even bezig geweest. Met aan, wordt in deze bedoeld poetsstand aan. Ik dacht dat met aan, de blootooth bedoeld was.

Tijdens het testen van het poetsen icm met de applicatie was is bljj verrast! Ik ben nog gewend de "oude" oralb, die voor mijn gevoel enorm trilt.  Ik poetste dan ook met de sonicare tot voor kort. Maar wat een geweldige tandenborstel is dit! Een heel prettig mondgevoel. Fijne borstelkop en de body ligt lekker in de hand. Leuk om op de app te zien waar je poetst, en wat goed genoeg is gepoetst. Met de diverse standen, voor ieder wat wils.
Met timer, en waarschuwing wanneer je te hard drukt. Dat laatste is fijn! Te hard drukken veroorzaakt snellere slijtage van je borstel en laten die net vrij prijzig zijn.
Op dit moment vind ik dit dan ook een minpunt. De verkrijgbaarheid en prijs van de opzetborstels de "oude" passen hier namelijk niet op.

Het oplaadmechanisme vind ik een groot pluspunt. Mijn oude borstel zet je op een oplaadpinnetje. Deze is magnetische en zet je er zo op. Geen gepriegel. Ook heeft deze body een dichte hard plastic onderzijde, geen viezigheid die erin of op. Even afspoelen en hij blijft schoon!

Het oog wilt ook wat! De borstel is mooi vormgegeven. Voelt fijn en oogt chique!
Leuk dat je de ring een zelfgekozen kleur kan geven! Een mooie schermpje waar je je programma kan kiezen, maar ook de timer opziet.

Ook zonder de applicatie is dit een fijne tandenborstel. Maar met de app maakt het wel leuk! Een slimme tandenborstel zou je het kunnen noemen. :-)

Een aanvulling: het opzetstuk is flink breed aan de onderzijde tov mijn oude tandenborstel. Ondanks dat de vormgeving mooi is, vind ik dit na een paar keer testen niet prettig. het opzetstukje is zo groot, dat tandpasta uit mijn mond sijpelt tijdens het poetsen. Misschien een kwestie van wennen? Gezien het verdere gebruikersgemak en de prettige poetsmanier ga ik nog wel even door met deze borstel. Wel goed om rekening mee te houden voor aanschaf.

Pluspunten

• Ligt fijn in de hand
  • Schoon mondgevoel

Minpunten

• Grote borstel kop

Ik 07-11-2020
  • Product gekregen

Batterij snel leeg

Begin was ik er tevreden over, pas toen ik merkte hoe snel de batterij leeg ging. Ik vind t ook niet fijn om te gebruiken.

Daniel Huisman 27-10-2020

Nieuwste technologie in een elegant design

Een zeer comfortabele start van je ochtend met deze nieuwe Oral-B tandenborstel. Ik start mijn ochtend graag op een positieve manier. Als eerste groet de tandenborstel je met een "goodmorning" op het kleurendisplay die op de tandenborstel zit - samen met het prachtige design van deze borstel is dit een warme uitnodiging! Ik kies elke ochtend uit 1 van de prettige poetsstanden en heb op deze manier een goede grip op mijn routine tussen tandvleesverzorging, tong- en tandenreiniging.

De app werkt erg fijn en geeft aan welke gebieden van je mond je al hebt gehad. De tandenborstel verbind zich tegenwoordig al geheel zelfstandig met de app zodat je meteen kunt beginnen met poetsen. Bij het testen van deze tandenborstel heb ik vrijwel alleen maar goede ervaringen opgedaan. Echter merk ik dat het gebied tussen "machine" en opzetstuk snel vies wordt met tandpastaresten. Deze ervaringen heb ik niet opgedaan met mijn vorige borstels.

Ik ben zeer tevreden met deze tandenborstel en hoop dat deze mij nog lang blijft helpen met het perfect schoonhouden van mijn gebit. Mijn tandarts en ik bevelen deze tandenborstel dus ook zeker aan!

• Technogie
  • Poetsstanden

Lars Verschuren 03-08-2020

Oral-B iO Series 8S

Na 3 weken de Oral-B iO Series 8S tandenborstel te hebben getest, wil ik niet anders meer. Ik poetste voorheen enkel met een handtandenborstel, omdat ik elektrische poetsen niet fijn vind door de trilling in je hand en gezicht. Deze Oral-B iO Series 8S tandenborstel heeft bijvoorbeeld veel minder trillingen in je hand, mond en gezicht.

De app die bij deze tandenborstel gebruikt kan worden, was op het eerste zicht super gaaf. Helaas merkte ik na een paar weken gebruiken dat bijvoorbeeld het bijhouden van waar je gepoetst hebt in je mond niet precies genoeg is. In de app zijn meer opties waar je persoonlijke adviezen krijgt om je mond hygiëne te verbeteren.

Het ontwerp van de tandenborstel is mooi en netjes afgewerkt.

Na 5 dagen grondig gebruik, was de batterij van de tandenborstel leeg. Het volledig opladen duurde ongeveer 2 uur.

Pluspunten

• Stil in de hand
  • Meerdere functies
  • Snel opgeladen
  • Leuke app

Minpunten

• Duur
  • App werkt niet precies

Wimpelke93 29-07-2020

Goede technologie in een mooie nieuwe tandenborstel!

De nieuwe Oral-B iO Series is voor mij als snufjesman weer een leuke nieuwe uitvinding. Tandenpoetsen met een app voor je neus is een plezier, maar ook een klein schermpje op je tandenborstel en ‘hulp’ ook als je niet de app open hebt is een goede toevoeging aan de nieuwe tandenborstel. De app overigens houdt goed je resultaat van het poetsen in de gaten en verteld je welke hoekjes je nog niet zo goed hebt gepoetst. Het design van de tandenborstel ziet er erg smooth uit en heeft zo min mogelijk kiertjes waar kalk kan ontstaan (vooral de onderkant en de oplader), dus makkelijk schoon te houden. Tijdens het testen merkte ik ook dat het opladen snel verloopt - helaas wel met een lampje die fel schijnt tijdens het opladen – en maakt de borstel een nieuw soort trillingen waardoor tandplak op een soepele manier - zonder dat je mond helemaal trilt dus – je tanden schoon. Verder is het plaatsen op de houder ook een mooie en strakke toevoeging waardoor de borstel ook mooi staat in je badkamer.

Pluspunten

• Leuke nieuwe functies
  • Werkt samen met een app
  • Goed schoon te houden

Minpunten

• Fel licht bij het opladen

xWieke 27-07-2020

Top tandenborstel!

Sinds enkele dagen deze tandenborstel in het bezit. Werkt goed naar behoren. Qua uiterlijk is het een strak design met een schermpje wat licht geeft als je hem aanraakt. Ziet er direct stijlvol uit in de badkamer! Ook geeft hij de tijd aan op het scherm zodat je altijd lang genoeg poetst, pluspunt. Verder kun je verschillende standen aangeven voor de manier van poetsen. Bij het whiten merkte ik toch wel direct verschil en had ik het idee dat deze tandenborstel beter schoonmaakt dan anderen. Ook de oplaadtijd is vrij kort én hij gaat lang mee qua batterijduur. In 2 weken tijd nog geen enkele keer moeten opladen! Je kunt deze ook verbinden met de Oral-B app, echter ondersteunde mijn telefoon deze app helaas niet.
Toch is dit zeker een aanrader. Ik ben er tevreden mee!

Pluspunten

• Strak design
  • Verschillende standen

Minpunten

• Oral B app kan niet op elke smartphone

Stacey W 21-07-2020

Vernieuwend

Ik gebruik deze tandenborstel slechts enkele dagen. Maar wat is het een fijn ding. tijdens het testen viel mij op dat deze een stuk minder geluid maakt. De opzetborstels zijn ook anders dan ik gewend ben. Een display zit erop en deze geeft aan hoelang je nog moet poetsen. Na het poetsen verschijnt een smiley of het goed genoeg was. Door middel van kleuren geeft de tandenborstel aan of je te hard, te zacht of juist perfect poetst.
De app is een leuk iets erbij maar niks voor mij.
De tandenborstel laadt snel op en klikt magnetisch op de oplader.
Er zitten vele verschillende mogelijkheden op zoals tongreiniging en tandvleesreiniging.

Steve Horstermans 21-07-2020

Goede elektrische tandenborstel.

Tijdens het testen van deze elektrische tandenborstel heb ik gemerkt dat het een goede tandenborstel is.
Ten eerste vind ik het een mooi design dat mooi is afgewerkt, het OLED-display is bijvoorbeeld erg mooi/leuk. Ook kan je met deze tandenborstel je tanden op de juiste manier poetsen, het geeft bijvoorbeeld aan wanneer je te hard poetst door middel van een lichtindicator. De batterijduur is prima, hij is bij mij nog nooit onder de 80% gekomen. Je kan denk ik ongeveer 1 week met de batterij doen. De oplaadtijd is ook lekker kort, binnen 1-3 uur is hij weer volledig opgeladen.
Ik vind de app wel grappig, ik heb zoiets nog nooit eerder gezien.
Tijdens het poetsen kan je zien waar je aan het poetsen bent, dit is nog niet helemaal foutloos, maar ik verwacht dat dit misschien nog wel wordt opgelost aan de hand van software updates.
Ook krijg je andere tips te zien en kan je nieuwe routines toevoegen, zoals de whitening van je tanden.
Het enige minpunt van de tandenborstel vind ik de prijs. Ik vind de prijs nog wel aan de hoge kant voor een elektrische tandenborstel.

• Veel functies
  • Gebruiksvriendelijk

Minpunten

• Prijzig

Jill Peters 21-07-2020

Goede prestaties!

Deze tandenborstel doet wat hij beloofd!
Een mooi design, fraai kleurenschermpje waarin je veel verschillende poetsopties (zoals super sensitive, tandvleesverzorging e.d.) kunt kiezen, een koppeling naar een app die je motiveert nog beter te poetsen, een ledlampje die aangeeft of je te hard poetst, en nog veel meer!
Een complete tandenborstel die voor mij tandenpoetsen gemakkelijker en prettiger heeft gemaakt door de interactiviteit.

Pluspunten: Interactie middels de app; Design; Batterijduur en oplaadtijd

Paul 20-07-2020

Super tandenborstel

Een week geleden heb ik deze tandenborstel mogen ontvangen om te testen. Tot nu toe ben ik er heel tevreden over. Het apparaat is zeer prettig in gebruik.
Design ziet er supermooi uit. Superstrak en zonder vervelende randen.
Door de magnetische oplader is de borstel zeer snel opgeladen en hij heeft ook een hele lange gebruiksduur.

De iO 8s kun je ook gebruiken samen met de oral B app op je telefoon.
A.i. herkent uw poetsstijl en begeleidt u om iedere dag beter te poetsen.

En tja, de prijs is wat hoger, maar dan heb je ook wat! Aanrader dus!

N 20-07-2020

Geweldig!

Ik heb deze elektrische tandenborstel nu al een paar dagen en ben er heel erg tevreden mee! De tandenborstel ziet er heel luxe en modern uit! Mijn tanden voelen geweldig na het gebruiken van deze tandenborstel. Ik ben ook blij dat de tandenborstel geen lawaai maakt en makkelijk te gebruiken is. De tandenborstel heeft veel verschillende mogelijkheden zoals de oral b app, en dat vind ik er zo leuk aan. De tandenborstel is behoorlijk duur maar ik heb het er wel voor over, ik raad dit product iedereen aan!

Pluspunten

• Luxe
  • Mooi gebit

eevv 20-07-2020

Het nieuwe poetsen

Sinds kort gebruik ik deze nieuwe tandenborstel van Oral B. Dit is echt een geheel nieuwe variant en de werking van de tandenborstel is heel anders. Qua vormgeving viel me bij het uitpakken van de verpakking al op dat het een compleet nieuw design is. Ook de opzetborstel en accessoires zijn compleet anders dan mijn oude tandenborstel en daarom ook niet compatibel. Deze tandenborstel maakt een stuk minder geluid en reinigt naar mijn idee nog beter mijn tanden. Bij aanraking verlicht het scherm en zegt je goedendag. Daarna kan je de tandenborstel instellen qua taal, kleur ring en of je gaat voor whitening of bijv. tandvleesreiniging of poetsen met gevoelige tanden. Verder telt de tandenborstel op het scherm mee met de tijd en tussendoor krijg je kleine vibraties als je op bijvoorbeeld 1 minuut poetsen zit. Als je keurig 2 minuten poetst, krijg je een vrolijke smiley afgebeeld. De gekleurde ring geeft ook aan of je goed druk zet en bij te hard drukken kleurt deze rood. Na iedere poetsbeurt geeft het scherm aan hoeveel percentage batterij er nog over is. Ook het opladen werkt erg prettig en snel. De app is ook echt een handige toevoeging om je beter te helpen met poetsen. Deze registreert heel goed je poetsbewegingen en geeft je tips. Ook kun je daar zelf nog routines als flossen en mondwater aan toe voegen om je mondverzorging volledig te maken. Oral-B heeft het poetsen echt opnieuw uitgevonden met de IO series. Ik ben er blij mee!

Pluspunten

• nog slimmer poetsen
  • weinig geluid

Annely1979 19-07-2020

Moderne tandenborstel

Deze tandenborstel van Oral B heb ik nu een week in gebruik. De tandenborstel ziet er mooi strak uit, helaas vind ik hem te glad in mijn hand tijdens het poetsen, er zit geen grip op, wat ik bij mijn oude tandenborstel erg fijn vond omdat de tandenborstel toch nat wordt tijdens het poetsen. Tijdens het testen van deze tandenborstel viel mij op dat de tandenborstel weinig geluid maakt dat vind ik zeker een pluspunt. Maar maar het om gaat is natuurlijk het poetsresultaat, deze is zeker wat ik er van verwachtte. Mijn tanden voelen lekker schoon en glad aan na het poetsen. De app die er bij hoort is leuk maar voegt voor mij niks toe dus ik denk dat ik deze niet veel ga gebruiken.

Pluspunten

• Mooie vormgeving
  • Gladde tanden na het poetsen
  • Weinig geluid

Minpunten

• Handvat wordt glad tijdens het poetsen

Edwin-S 17-07-2020

Oral-B IQ 8s White Albaster

Nog nooit heb ik zo'n mooie tandenborstel gezien met zijn kleurendisplay geeft hij volledig informatie over elke poetsbeurt, zonder dat je hiervoor speciaal een app moet installeren. Bij het testen van deze tandenborstel is mij opgevallen dat hij veel minder vibreert dan mijn vorige tandenborstel. In de badkamer staat hij zeker niet en ook de magnetische oplaadstandaard doet perfect zijn werk. De accuduur heb ik nog niet kunnen testen, omdat deze nog niet leeg is. De app moet ik nog installeren maar daar bericht ik later over.

• Kleurendisplay
  • Goede handligging

• Geen universele borstel

MarianneSydney 17-07-2020

Geweldige tandenborstel

Onlangs ben ik over gestapt naar deze elektrische tandenborstels. Na zelf een aantal reviews te hebben gelezen moest dit wel een goede keus zijn! De tanden borstel is heel handig in gebruik, licht van gewicht en heeft meerdere opties qua snelheid. De tandenborstel kreeg ik met een batterij capaciteit van 50% en binnen een uur zat hij op 100%. Super snel dus! Daarnaast gaat hij ook lang mee en hoef je niet om de 3 dagen op te laden.

Via de oral-b app kan je je eigen programma instellen en instellingen veranderen.

Ik ben zeer tevreden over de kwaliteit en de prijs. Een echte aanrader!

Susanne 17-07-2020

Uitstekende tandenborstel

De tandenborstel is stil in gebruik en na het tandenpoetsen voelen de tanden glad en fris aan. Na een tijd testen van het product ben ik erg tevreden over de tandenborstel. Vooral de drie kleuren om aan te geven of je goed, te zacht of te hard poetst is een erg handig functie. Dankzij het display zijn alle functies snel in te stellen. Als eenmaal alles naar wens is ingesteld, voegt voor mij het display niet veel extra meer toe, maar het geeft de tandenborstel wel een leuk gadget gehalte. Het gebruik van de app is eenvoudig en de functie om je tandenpoets sessie te analyseren werkt goed. Ook het verbinden met bluetooth gaat gemakkelijk. De batterij van de tandenborstel is snel opgeladen.

Pluspunten

• Te hard / te zacht poetsen indicatie
  • Eenvoudig in gebruik